7x03 Same Time, Same Place

Här pratar vi mest om Säsong 7

Kom igen, Same Time Same Place, vad säger du?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
1
2%
5
0
Inga röster
6
4
10%
7
11
26%
8
16
38%
9
3
7%
10
6
14%
 
Antal röster : 42

Inläggav Sparvid » mån okt 25, 2004 20:26

Upptäckte att jag hade glömt detta förra gången jag kommenterade avsnittet: Är det bara jag som blir något besviken när man får se Gnarl? Tyckte han funkade underbart när man bara såg skuggor och små glimtar av honom, men så "förstör" de atmosfären i slutet genom att visa hela honom... :(
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Joamna » mån okt 25, 2004 20:33

Riktigt bra avsnitt.
Håller med de flesta som tidigare skrivit att Gnarl= riktigt äcklig!, Dawn är underbar (har iofs alltid gillat henne, men hon är ännu bättre nu)..

Tycker verkligen om Willow också. Var verkligen inte kul att se henne brytas ner av magin under förra säsongen, så jag tycker verkligen det känns bra att se henne i hennes mer samlade och självmedvetna version.

Brats quote-val var utsökta val! Speciellt de tre första..

Dubbel scenen med Spike i källaren kan jag inte låta bli att nämna.. riktigt snygg och bra!
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis okt 26, 2004 9:31

Får en 8:a av mig, det var ett bra avsnitt varken mer eller mindre.
Gnarlen var ett bra monster, de med trevlig röst och grymt sätt blir på något sätt annu hemskare. Det var lite Smeagol över honom, fast med större näsa.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Koala » tis okt 26, 2004 13:54

Tyckte det var rätt okej, gick lite segt framåt, men en svag 7a får det!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Eisa » tis okt 26, 2004 14:00

smeagol? var det inte mer gollum över honom??
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav noike » tis okt 26, 2004 14:01

Lipton skrev:Gnarlen var ett bra monster, de med trevlig röst och grymt sätt blir på något sätt annu hemskare. Det var lite Smeagol över honom, fast med större näsa.


Men Smeagol är inte ett monster, han är mer som de säger i Life of Brian "he's just a noughty little boy!" Frodo däremot! Det är ett monster.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » tis okt 26, 2004 14:47

Eisa skrev:smeagol? var det inte mer gollum över honom??


ja ja ja....... :D mässersmitter :D ;)

kom inte på namnet när jag skrev, så det fick bli smeagol.
Senast redigerad av Lipton tis okt 26, 2004 14:51, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Melwa » tis okt 26, 2004 14:49

Tycker faktiskt att det här var det sämsta avsnittet i säsong 7 hitills, men det var ju ändå inte dåligt, förstås. ^^
Det var kul att ha Willow tillbaka och scenen när hon var inne hos Gnarlen var riktigt bra. ^^
En 7:a.
Användarvisningsbild
Melwa
Minion
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 04 okt 2004
Ort: Bollnäs

Inläggav Eisa » tis okt 26, 2004 15:58

Lipton: jag menade inte att rätta dig, tyckte bara det var lite underligt att någon faktiskt tyckte han var mer lik smeagol än gollum :)

frodo är väl ändå inget monster?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav noike » tis okt 26, 2004 22:29

Frodo går runt och försöker dränka världen med sina outtömliga tårkanaler. Han hade varit en perfekt motståndare i en Godzilla Vs-film om han inte hade varit så förbaskat liten till växten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » ons okt 27, 2004 6:21

Eisa skrev:Lipton: jag menade inte att rätta dig, :)


det är OK. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav VelocityBoy » ons okt 27, 2004 8:49

Lipton: Vad hände med den supersnygga ikonen?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » ons okt 27, 2004 10:02

VelocityBoy skrev:Lipton: Vad hände med den supersnygga ikonen?


Tillfällig sinnesförvirring??? :rolleyes:
och tack .
Senast redigerad av Lipton ons okt 27, 2004 10:12, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav VelocityBoy » ons okt 27, 2004 10:04

Lipton skrev:Tillfällig sinnesförvirring??? :rolleyes:


Det var det jag misstänkte... ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nightcrawler » ons okt 27, 2004 22:18

Den där Gnarl är helt klart otäck...en riktig snuskhummer...Hela avsnittet känns otäck och snuskigt, vilket är bra ;)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Eisa » fre okt 29, 2004 12:08

noike: *morrar*
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Eisa » tor dec 02, 2004 12:17

hm, willow beter sig likadant som buffy gör efter when she was bad; oroar sig för huruvida vännerna ska förlåta henne. lite intressant att de alltid förlåter varandra, vad som än har hänt.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav VelocityBoy » tor dec 02, 2004 13:33

Eisa skrev:hm, willow beter sig likadant som buffy gör efter when she was bad; oroar sig för huruvida vännerna ska förlåta henne. lite intressant att de alltid förlåter varandra, vad som än har hänt.


Man skall nog hålla hårt i de vänner man har på en hellmouth.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nyx » tor dec 02, 2004 14:05

Eisa: That's what friends are for! :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 18:17

Till och med när de tänkt mörda ens syster... Tycker fortfarande att det går för lätt att förlåta Willow. Hon var ingen annan, hon var sig själv, hon tänkte mörda Dawn. Det borde ta lite längre tid att förlåta. Men, men... för seriens skull var de kanske tvungna att få in Willow i gänget så snart som möjligt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » tor dec 02, 2004 18:23

Och Angel, som tekniskt sett (enligt seriens regler) var en helt annan person när han begick sina brott, blev väl aldrig förlåten av Giles eller Xander. Konstigt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 18:23

CG: So true!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » tor dec 02, 2004 18:29

CheeseGuy skrev:Och Angel, som tekniskt sett (enligt seriens regler) var en helt annan person när han begick sina brott, blev väl aldrig förlåten av Giles eller Xander. Konstigt.


Varken Giles eller Xander var väl någonsin speciellt välvilligt inställda till Angel så det blir nog svårare att förlåta då...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tinwiel » tor dec 02, 2004 18:42

AKS skrev:Till och med när de tänkt mörda ens syster... Tycker fortfarande att det går för lätt att förlåta Willow. Hon var ingen annan, hon var sig själv, hon tänkte mörda Dawn. Det borde ta lite längre tid att förlåta. Men, men... för seriens skull var de kanske tvungna att få in Willow i gänget så snart som möjligt.


Jag håller delvis med dig. Men kan det inte vara så att när Willow "sög upp" all kraft i svart magi-böckerna, så fick hon också i sig en hel del ondska, dvs det var inte bara Willow, utan att hon var påverkad av den onda kraften. Det innebär självklart inte att hon ska förlåtas bara sådär, för hon var ju ändå Willow längst inne, och hon lät ondskan ta över henne.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Eisa » mån dec 06, 2004 16:45

givetvis var hon påverkad av de mörka krafterna, men hon borde aldrig ha låtit det gå så långt. och i when she was bad borde willow har lite svårare för att förlåta buffy, hon dansade ju trots allt med killen hon var intresserad av på allt annat än ett vänskapligt vis.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Tinwiel » mån dec 06, 2004 23:40

Jag håller med Eisa, hon borde inte ha låtit det gått så långt.

Hade jag varit Willow så hade jag varit rätt så sur på Buffy efter "When she was bad", precis som du säger Eisa. Att dansa med Xander och bjuda upp honom mitt framför ögonen på Willow, känns som genomtänkt jävlighet och kan inte bara bortförklaras med att "hon hade uppdämda negativa känslor efter att hon nästan dog". Det argumentet funkar för de saker Buffy gör i s 6, då situationen är en helt annan, och då sårar hon främsta sig själv, inte sina vänner, men inte WSWB...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav VelocityBoy » mån dec 06, 2004 23:59

Tinwiel: Visst men hon var 16 år och när jag tänker på hur min syrra var emellanåt när hon var 16 så känns inte det här så farligt (jag var dock minsann helt rationell och i full kontroll när jag var 16 ;) )
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav latarmig » tis dec 07, 2004 0:06

Visst är Buffy helt hemsk i "When She Was Bad" då hon sårar inte bara Willow, utan i lika hög grad Xander och Angel, och visst har det Willow gjort i slutet av förra säsongen varit så allvarligt att det är svårt att tänka sig att det överhuvudtaget går att förlåta, men det finns en faktor som skiljer dem från vad som vanligtvis gäller för vänner. De har alla blivit räddade till livet av de andra, de har alla räddat livet på de andra och de har alla lagt sina liv i händerna på de andra. Sådant sätter inte bara sina spår, det förändrar dem i grunden. De hör ihop på ett sätt som det är svårt för oss vanliga trista vardagsmänniskor att greppa.

Med detta menar jag inte att Willow, till exempel, känner att hon måste förlåta Buffy eftersom Buffy räddat hennes liv, utan helt enkelt att de inte är hela utan varandra. "When She Was Bad" var väl första exemplet på denna visade samhörighet och som tittare kände också jag att det gick lite väl lätt, men hade man själv gått igenom en så hemsk termin som den i första säsongen (för första gången i livet mött riktiga monster och varit nära döden gång på gång) så vete katten om man inte hade haft en annan skala att värdera de andras beteende efter.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » sön jan 16, 2005 8:33

Mycket bra avsnitt (speciellt om man är Willowfanatiker - Alyson Hannigan har sällan varit vackrare än hon är här). Fortsätter på föregående avsnitts tema: botgöring. Willow får själv känna på att bli flådd, precis som Warren, och får sina värsta farhågor bekräftade - alla hennes vänner undviker henne och spärrar in henne att dö med ett monster. Men till sist hamnar de i en situation där de inte kan annat än förlåta varandra - eller åtminstone börja.

Gillar hur de under de tre första avsnitten bitvis bygger upp idén om att Willow faktiskt inte kan/bör lägga av med magi. Att hon faktiskt är för mäktig och för nödvändig för det.

Gnarl är verkligen otäck. Visst, lite gollumsk är han, men med tanke på hur många passningar de slängt till andra film- och litteraturfigurer tidigare (Dracula, Frankenstein, Jekyll, etc etc...) ser jag inte varför de skulle undvika Tolkien.

Väldigt välskrivet rakt igenom även om idén gjorts förut - scenen med Spike i källaren är lysande. Och så förstås en av de bästa replikerna i seriens hela historia:

ANYA: Everyone's all about the high school. Buffy's got some kind of job there helping junior deviants, Spike's insane in the basement, Xander's there doing construction on the new gym-

WILLOW: Wait, Spike's WHAT in the WHATment?

ANYA Insane. Base-.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav VelocityBoy » sön jan 16, 2005 11:04

Björn skrev:Gnarl är verkligen otäck. Visst, lite gollumsk är han, men med tanke på hur många passningar de slängt till andra film- och litteraturfigurer tidigare (Dracula, Frankenstein, Jekyll, etc etc...) ser jag inte varför de skulle undvika Tolkien.


Argumentet skulle väl kanske vara att han, Gollum, var så himla aktuell när avsnittet gjordes...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron