7x03 Same Time, Same Place

Här pratar vi mest om Säsong 7

Kom igen, Same Time Same Place, vad säger du?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
1
2%
5
0
Inga röster
6
4
10%
7
11
26%
8
16
38%
9
3
7%
10
6
14%
 
Antal röster : 42

7x03 Same Time, Same Place

Inläggav dizzy » mån okt 06, 2003 15:25

Ett bättre avsnitt än det förra måste jag säga. Trevligt att se mer av Willow och veckans monster var ett av de bättre på senare tid. Lite Gollum inspirerad känns det som, och rätt otäck, speciellt när man får se rätt mycket av hur han börjar skära loss skinnbitar från Willow och äta.

Idén med att de hamnar ur fas och inte kan se varandra var väl inte så originell, men det är väl för att man sett det tusen gånger på star trek. Att Spike och Anya inte påverkades användes dock väldigt bra. Väldigt bra klippt och spelat när de är nere hos Spike i källaren samtidigt utan att veta om det. Och lite fin bonding mellan Anya och Willow, men det kan väl ändå inte bli något mellan dem, trots Anyas kommentar att det "blev lite sexigt där" när de kastar besvärjelsen som Tara och Willow misslyckades med en gång. :eek:

Stort humor-plus också till "posable Dawn" förstås. :D :D :D
Michelle Trachtenberg har börjat den här säsongen väldigt bra tycker jag.

Betyg 8.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » mån okt 13, 2003 23:46

tja, det blir en åtta från mig med, kanske en svag sådan för att idén som du säger inte är den mest originella kanske...

Xander börjar ju avsnittet bra, med Yellow Crayon och "I saved the world with my mouth" :D

och "Posable Dawn" som sagt :D

Hoppas inte Spike ska vara galen alltför länge, vill gärna ha tillbaks den coola Spike, även om han är bra som galen.. Men Drusilla är alltid galning nummer ett i Buffyverse.

Creepy motw, lagom äckligt när han åt Willows hud.. :!: :eek:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » sön jan 11, 2004 3:50

Detta jag menar med bra MOTW! Tycker det här är en av de bättre MOTW under de sju säsongerna. Inte ofta man tycker monstren är äckliga men när han sitter och tuggar på Willow får man en lite jobbig känsla i magen.

Dawn börjar faktiskt säsongen riktigt bra som ni sagt men avsnittets höjdpunkt är Spike.

I'm insane. What's his excuse?
:D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tis mar 30, 2004 0:38

jaha.. då når Zaxx avsnitt 3 av S7 då alltså...

Var ett ganska långt hopp i tiden nu för mig mellan jag såg Ep2 o denna, det var ju inte så bra kanske. När jag såg scenen på flygplatsen, och killen tappade sin väska där.. fattade jag faktiskt DIREKT hur avsnittet skulle utspela sig. Alltså ngn sorts paralell (stav?).. det blev ju riktigt bra.

Som ovanstående inlägg säger, riktigt äckling när ngn ÄTER på Willow måste jag säga! o sen Spike.. helt underbar.. men jag börjar bli mer o mer orolig över HUR LÄNGE han skall vara HELT galen.. nu funkar han ju knappt som medlem i "gänget".. hoppas det ändrar sig.

STARK 8:a
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » mån apr 19, 2004 19:56

Jättebra avsnitt tycker jag.
Spike är ju underbar. Känsligt med att Willow ska komma tillbaka. Bra att de gjorde det så här dramatiskt.
Riktigt läskigt att vara paralyserad och nån äcklig Narl (var det så?)mumsar på en.
Narlen tycker jag är en av de läskigast monstren vi sett i Buffy lika läskig som the gentlemen och snubben i killed by death. Vi kanske ska göra en poll om de ruskigaste monstren.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav VelocityBoy » mån apr 19, 2004 21:05

Matt skrev:Jättebra avsnitt tycker jag.
Spike är ju underbar. Känsligt med att Willow ska komma tillbaka. Bra att de gjorde det så här dramatiskt.
Riktigt läskigt att vara paralyserad och nån äcklig Narl (var det så?)mumsar på en.
Narlen tycker jag är en av de läskigast monstren vi sett i Buffy lika läskig som the gentlemen och snubben i killed by death. Vi kanske ska göra en poll om de ruskigaste monstren.


Tyckte att det var ett mycket bra avsnitt men Spike delen kändes inte så solid då scenen i kyrkan ifrån Beneath you (förra avsnittet) var supertung och sen fick det inte mycket konsekvens här... det är nästan som att de inte hade tänkt ut i vilken ordning avsnitten skulle vara i.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Sparvid » ons apr 21, 2004 23:58

And here we go! Mycket bättre avsnitt än de två tidigare, kan ha nåt med att Willow är tillbaka ordentligt. Jag är fortfarande mycket nyfiken på hur Anyas roll kommer att se ut under säsongen...

"Stop talking about vomit!"
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav kaos » tor apr 22, 2004 0:43

detta va det sämsta avsnittet hittils men ändå helt okej, kan hålla med dig Arvid om Anya (hoppas att hon blir ihop med Xander igen)
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav sus@n » tor apr 22, 2004 21:38

Zaxx skrev:
Var ett ganska långt hopp i tiden nu för mig mellan jag såg Ep2 o denna, det var ju inte så bra kanske. .


Jag såg Beneath You för länge sedan och ville ha fortsättningen så jag hoppade över det avsnittet.
Tillskillnad från Zaxx fattade jag ingenting i början tills man fick se allting om igen på flygplatsen då Willow faktiskt syntes. Tyckte det var en bra story med bra övergångar. Dock tyckte jag inte om Gnarl, gillar inte demoner som äter folk.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav malavel » tor apr 22, 2004 21:42

Gnarl var en riktigt godbit. Mums!
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tor apr 22, 2004 21:42

usch det var han inte alls!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Matt » tor apr 22, 2004 22:44

Sus@n: Det är inte meningen att man ska tycka om Gnarl. Man ska tycka han är läskig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav sus@n » fre apr 23, 2004 15:37

Matt skrev:Sus@n: Det är inte meningen att man ska tycka om Gnarl. Man ska tycka han är läskig.


Tack, då är jag bara normal då.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sharatec » lör maj 29, 2004 23:39

Gillar av någon anledning Anyas kommentar om att det blev lite sexigt, och att hon sedan genast frågar om det inte finns någon annan formel de kan pröva... :)

Gnarl är bra; ruggigt obehaglig, men bra. Scenerna där han äter Willows hud är en av två händelser i hela serien som jag nästan blundar under.

Att Willow är tillbaka i Sunnydale är ju dessutom väldigt trevligt... Totalt får den här episoden en 7:a av mig (det är inte direkt något favoritavsnitt), men det är möjligt att det är lite snålt.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Nea » tis jun 15, 2004 22:23

Sharatec skrev:
Scenerna där han äter Willows hud är en av två händelser i hela serien som jag nästan blundar under.

Nu blir jag lite nyfiken på vilken den andra scenen kan vara?
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » tis jun 15, 2004 22:29

Jag vill alltid blunda i slutet på Apocalypse nowish iaf :) (fel serie jag vet... men jag kunde inte hålla mig)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sharatec » tis jun 15, 2004 22:32

Nea skrev:Sharatec skrev:
Scenerna där han äter Willows hud är en av två händelser i hela serien som jag nästan blundar under.

Nu blir jag lite nyfiken på vilken den andra scenen kan vara?


Spolier hela serien (bara för att inte avslöja för de extremt känsliga var det händer äckliga saker... :) )
I 7x18 Dirty Girls, när Caleb använder tummen så där kreativt på slutet... Jag är känslig, det vet jag, men den scenen är riktigt äcklig!
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Nea » tis jun 15, 2004 22:33

Sharatec - Aha, ja, jag kan inte annat än hålla med dig. "Ick"-faktorn är riktigt hög i båda fallen. :)
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav malavel » tis jun 15, 2004 22:44

Gnarls Willow-ätar-scen är den enda som jag har svårt att titta på.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » ons jul 28, 2004 19:08

Det är många plus i det här avsnittet:
+ MOTW är riktigt bra (detta är nog det största pluset för avsnittet, Beneath You är kanon TROTS sin avsnittshandling, detta avsnitt är bra TACK VARE sin avsnittshandling.)
+ Men det finns några andra plus också, Dawn fortsätter att positivt överraska!
+ Upplägget är mycket bra, bäst blir det i scenen i skolkällaren med Spike. (Jag tycker tyvärr att de är lite för tydliga på den här punkten med microklockor och väsktapparbarn, ge oss lite mer tro än så!!)
+ Willow är tillbaka och tar med sig allt drama hem till Sunnydale.

Det jag saknar i avsnittet är lite av den tragiska humor som är rätt typiskt för Buffy. Visserligen får vi poseable-Dawn som inte går av för hackor, och så har vi hela scenen då Willow besöker Anya (Both: Was it you? Both: No.) med toppen i Anyas sexuella tvetydigheter. I den har tidpunkten i serien är det Anya som bär comic-relief-kronan, och hon bär den väl. Men jag är som Buffytittare bortskämd med att det brukar vara mer. För övrigt har jag inget negativt att säga om avsnitet.

Bästa scen: Dubbla källaren med Spike tävlar med Gnarlen som äter Willow i grottan.
Bästa karaktär: Willow... hon står visserligen inte helt ut, Dawn och Anya drar sitt strå till stacken också.
Bästa replik: avsaknaden av sådana som verkligen står ut tvingar mig att välja flera, ååå neej... :)

WILLOW: Where do you think they'd be?
ANYA: Oh, at the new high school, probably. Everyone's all about the high school. Buffy's got some kind of job there helping junior deviants, Spike's insane in the basement, Xander's there doing construction on the new gym—
WILLOW: Wait, Spike's what in the whatment?
ANYA: Insane. Base.

XANDER: Her boy? I'm her boy?

XANDER: Should've put a leash on him.
BUFFY: Yes, let's tie ourselves to the crazy vampire.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Zaxx » ons jul 28, 2004 20:00

brat: bra quote val :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav brat » ons jul 28, 2004 20:28

Zaxx skrev:brat: bra quote val :D


Zaxx: fin hemsida!! :D En fråga bara: var i hela världen har ni fått tag i Buffy-shotsglas??
__________________
Och för att fortfarande vara ON topic:

DAWN: Well, if she's doing that-ducking Giles-then, she's evil, right?
XANDER: Well, I've avoided Giles tons of times. Just meant I was lazy, not evil.
BUFFY: I hope you're right, because defeating Lazy Willow-probably less hard.

ANYA: Come in. Enjoy my personal space.
WILLOW: I found a dead body near the high school.
ANYA: Yes, that can happen.

XANDER: Tough to look at.
BUFFY: And yet my eyes refuse to look away. Stupid eyes.

XANDER: It'll be all right. We'll get you fixed up. You'll be doing limbo in no time.
Dawn: Yeah, as a pole.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav sus@n » ons jul 28, 2004 20:54

brat skrev:Bästa scen: Dubbla källaren med Spike tävlar med Gnarlen som äter Willow i grottan.


Jag hade valt det första alternativet :) har riktigt svårt för Gnarl - det är han som hindrar mig från att se avsnittet massor av gånger..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » ons jul 28, 2004 21:19

Jag måste säga att jag inte är så jätteförtjust i det här avsnittet även om jag lustigt nog gillar flera scener... jag tror att det har att göra med att jag inte tycker att den där uppdelningen av verkligeheter är så spännande och dessutom tilltalar inte Gnarl mig speciellt mycket.

De saker jag verkligen gillar är:

- Willows kläder som är muy pretty och dessutom gillar jag hennes frisyr den här säsongen.

- Alla Willow och Anya scener, de är både roliga och rörande och den stora behållningen i avsnittet för mig.

- Coola Dawn. Hon är helt perfekt den här säsongen tom när hon inte kan röra sig :)

- Willow och Spikes scen är bra... det är synd att de har fått så få scener tillsammans nästan varje gång det händer så blir det lysande ("The Initiative", "Lovers walk").

Allt som allt skönt att ha Willow tillbaka.

Betyg 7
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » ons jul 28, 2004 22:07

hmmm, nu blev jag sugen på att se avsnittet, får väl spolar förbi Gnarl..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » ons jul 28, 2004 22:38

Har visst missat att skriva att jag tycker om det här avsnittet massor, även om brat redan har påpekat de flesta anledningarna till varför. Dessutom, hey, I'm big with the Willow-love.

Till skillnad från sus@n älskar jag dessutom Gnarl som är en riktigt härligt äcklig skurk. Och det är ju nästan lite roligt Braindead-gross (även om väldigt, väldigt light Braindead-gross) när Buffy dödar Gnarl Roy Batty-style. "Buffy killed the demon. It was gross."

Och naturligtvis the amazing poseable Dawn. "Stop talking about vomit!"

Och Anya är ju också riktigt suverän här. "It did get a little sexy, didn't it?"

En åtta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » tor jul 29, 2004 16:01

caffe: du satt fingret på det: riktigt äcklig.. usch man får ju mardrömmar av honom.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Eisa » mån okt 25, 2004 13:59

tyckte om det här avsnittet, gnarl var en av de äckligaste MOTW någonsin, får rysningar bara jag hör hans röst.
anya ville göra mer magi med willow efter sin kommentar, betydde det att hon kanske var lite lockad av....erhm :)

jag håller med ovanstående (någonstans) att de borde låtit förra avsnittet göra mer intryck på både spike och buffy, kändes lite som om de helt glömt bort vad de tidigare talat om.

och willow...henne är det bara så synd om. att anya och spike kunde se henne, betyder det att hon inte var lika nervös inför att träffa dem. okej, hon är inte lika nära vän med dem men anya borde hon i alla känna sig lite dum inför, anya fick ju också ta emot en hel del från evilwillow.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » mån okt 25, 2004 18:09

Okej MOTW, det bästa var Willow och Anya. Jag tror att jag gillar de två första avsnitten mer.

Censuren var katastrofal. Var det bara jag, eller klipptes typ halva striden mellan Buffy och Gnarl bort?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav JRT » mån okt 25, 2004 18:41

Ja, det var massor klippt av Buffy/Gnarlfighten. Även scenerna med Willow och Gnarl var rejält nerklippta.

Ok avsnitt, inte så mycket mer. Posable Dawn och galna Spike är höjdpunkterna.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron