6x04 - Flooded

Här pratar vi mest om Säsong 6

hur bra!?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
4%
6
4
14%
7
8
29%
8
11
39%
9
3
11%
10
1
4%
 
Antal röster : 28

Inläggav AKS » tis jun 26, 2007 11:52

Detta avsnitt är för mig ett typiskt mellanavsnitt av Buffy. Det finns många bra saker, och en del mindre bra saker som t ex tempot. En del scener som ska vara roliga finner jag inte underhållande, men överlag... Alltså, det är Buffy tillsammans med Giles och Buffy tillsammans med Spike som gör avsnittet. Även scenen med Giles och Willow är riktigt bra även om den får mig att gilla Willow betydligt mycket mindre än tidigare. Hon hotar i princip Giles och då bryr jag mig inte om att hon snabbt byter till sin vanliga "oskyldiga Willow"-röst. Bitch! Och det faktum att nu då Buffy levt i någon vecka så är det dags att hon får allt jäkla ansvar för huset. Alla vänder sig till henne då de borde fundera på vad de kan göra för att underlätta (pratar om Willow och Tara nu). Så Buffy kan inte få ett lån... Kanske dags för Willow att göra ett försök? Hon bor ju trots allt i huset. Nej, jag hatar Willow i detta avsnitt och kommer alltid att göra det. (Hata henne i detta avsnitt alltså.)

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons dec 30, 2009 23:18

Fan, jag har sett avsnitten i fel ordning. Här får Buffy ett samtal från Angel som har fått reda på att hon lever, men han får inte veta det förrän i slutet av 3.04 i AtS om jag minns rätt, alltså borde jag sett AtS-avsnitten först de här säsongerna. Irriterande.

Det här avsnittet är i alla fall bra, det har några scener som sticker ut. Jag gillar när Giles får se Buffy vid liv och deras samtal efter det. Scenen med Willow och Giles är också bra. Jag håller helt och hållet med Giles, Willow borde inte ha gjort det hon gjorde. Det känns väldigt själviskt, även om jag kan förstå att hon och de andra trodde att Buffy var i helvetet med tanke på hur hon dog. Men ändå så tycker jag att det hon gjorde var fel. Trots att de andra var med på det så känns det som att det är hennes ansvar eftersom de aldrig skulle ha kommit på idén och genomfört den på egen hand. Jag har svårt för hur kaxig Willow är p.g.a. att hon lyckades med det här också, mycket av det hon säger till Giles irriterar mig.

Min favoritscen är den med Buffy och Spike. Det känns verkligen som att han förstår henne utan att hon behöver säga något. Han gör det heller inte jobbigt och obekvämt för henne för att han vet var hon var, som de andra förmodligen oavsiktligt skulle ha gjort.

Jag stör mig på Xander när det gäller han och Anyas förlovning. Hur tänker han när han friar till henne och sedan inte ens vill berätta det för någon? Jag förstår att han kanske gjorde det för att han trodde att världen skulle gå under, men jag tycker ändå att man måste tänka igenom en sådan sak och sedan kunna stå fast vid det. Jag skulle aldrig acceptera att han håller på som han gör om jag var Anya, utan skulle ta det som att han inte verkligen älskade mig.

Trion tycker jag är okej, ibland är det rätt roliga, men inte så mycket mer än så.

Favoritcitat:
Buffy: Why are you always around when I'm miserable?
Spike: 'Cause that's when you're alone, I reckon. I'm not one for crowds myself these days.
Buffy: Me neither.
Spike: That works out nicely then.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron