6x08 - Tabula Rasa

Här pratar vi mest om Säsong 6

Bra eller mycket bra ?

1
0
Inga röster
2
1
1%
3
0
Inga röster
4
1
1%
5
0
Inga röster
6
2
3%
7
4
6%
8
12
17%
9
31
43%
10
21
29%
 
Antal röster : 72

Inläggav Noggster » tor maj 06, 2004 16:26

"Come out slayer!"
"Slay her?" "Who are they going to slay?"
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre jul 23, 2004 2:07

Jaha, då var det dags för ett sådant där hysteriskt roligt avsnitt igen. Den komik som så effektivt byggs upp rasar ganska rejält de sista 5 minutrarna då varje karaktärer minns och förstår vad som har hänt.
Många avgörande moment för seriens fortsättning, skall bli mycket intressant att se hur det hela utvecklas.

Visst skrattade jag långt innnan scenen med Giles och Anya, då Anya trollar fram kaniner, men det hela fick mig att brista i gråt nästan, så mycket skrattade jag. Jag lär förmodligen ha träningsvärk i hela käken imorgon.

En solklar Nia.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Teo » fre jul 23, 2004 12:35

Verkligen ett av det roligaste avsnitten...

Randy Giles måste nästan det roligaste i hela serien...
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Eisa » tor sep 16, 2004 9:39

sjukbra avsnitt. komedi och tragedi i ett, de bästa ingridenserna för ett kanonavsnitt.

Giles och Anya- älskar Anyas lilla fobi mot kaniner. skulle dessutom vara intressant och se hur det skulle bli om de verkligen utvecklade en kärleksrelation=)

Spike och Giles- roliga referenser till Restless.

Spike och Buffy- som tvättäkta Spuffyfan kan jag inte göra annat än jubla.

Willow och Tara- så hjärtskärande.

tycker dock som vissa andra att den där hajen var fruktansvärt fjantig. författarna till avsnittet kan väl ändå inte mena att den skall vara skrämmande. nej, det var nog mest ett skämt från deras sida...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tor sep 16, 2004 10:16

Eisa: Naturligtvis var det ett skämt. Herregud, det är ju en "loan shark". :D Själv skrattar jag rätt hårt åt den. Skrämmande var det nog ingen som ens tänkte på när det gällde honom.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Eisa » tor sep 16, 2004 11:26

men tänk om det INTE hade varit ett skämt, tänk om de hade varit seriösa...då hade det nästan varit ännu roligare=)
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Zzzarka » tor sep 16, 2004 21:53

helt underbart jätte kul ... och väldigt roligt avsnitt ...

me like big time :) ...

um .. ja -... jag är såå bra på konstructiv kritik ;)
+Zzzarka
Användarvisningsbild
Zzzarka
Minion
 
Inlägg: 248
Blev medlem: 04 mar 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Koala » tor sep 30, 2004 18:15

va väl kul, 8a.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Joamna » tor sep 30, 2004 18:38

haha riktigt kul!
det var längesen man skrattade så här gott. Hur knasiga allas relationer blev; Giles och Spike som far och son, Giles och Anya som förlovade..

Blev liksom ännu mer dramatiskt på slutet också nrä det vart så kul innan.. Spike Buffy kyssen var ju en riktig sån knyta-till-sig-i-magen kyss.

Vad håller Willow på med? Hon borde börja i anonyma magimissbrukare..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » tor sep 30, 2004 19:14

Flisa skrev.
Vad håller Willow på med? Hon borde börja i anonyma magimissbrukare..


håller med, blir fan orolig för henne..
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav sus@n » tor sep 30, 2004 19:15

Tabula Rasa är helt klart en av mina favoriter i hela serien.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » tor sep 30, 2004 19:40

Flisa skrev:Blev liksom ännu mer dramatiskt på slutet också nrä det vart så kul innan.. Spike Buffy kyssen var ju en riktig sån knyta-till-sig-i-magen kyss.


Jo... stackars Buffy :( man kan känna hennes desperation rakt igenom tv-skärmen, Giles gör ett sådant misstag här.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav yazze » tor sep 30, 2004 22:38

Ja tycker det var bland 1 av dom sämre avsnitten, även om det håller högre standrad än sässong 1-2 men ändå liksom ja fann nästan inget bra i detta avsnitt, förutom att anya sa vengence men de var itne så kul endå.

ååå tycker så synd om willow med :cry:
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Tob » tor sep 30, 2004 23:17

yazze skrev:Ja tycker det var bland 1 av dom sämre avsnitten, även om det håller högre standrad än sässong 1-2 men ändå liksom ja fann nästan inget bra i detta avsnitt, förutom att anya sa vengence men de var itne så kul endå.

ååå tycker så synd om willow med :cry:


Kan knappt tro mina ögon. Att man inte tycker om ett avsnitt är helt okej, men när du säger att du inte fann något bra i avsnittet så börjar jag bli orolig. Avsnittet är ju lätt ett av dem abslout roligaste i hela serien. Mycket tack vare en smart komik. Willows och Taras relation gör lite tyngd åt avsnittet. Åhh Anya och hennes kaniner.....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tor sep 30, 2004 23:31

VB: Giles misstag är mindre, Buffys är bra mycket värre.

(Spoiler hela S6)Giles lite större misstag är att han inte kom tillbaka tidigare. Men Buffy behövde finna sig själv igen, och det kunde hon inte göra med alla personer där för att hjälpa henne. Hon hade förlorat sin styrka som slayer i och med att hon tvivlade så mycket på sig själv. Turligt för henne och världen var ju inte trion några apokalyptiska groupies.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Giles » fre okt 01, 2004 1:44

Tror nog inte jag behöver nämna alla saker som va bra med detta avsnittet, det va superbra från början till slut, Men jag börjar nästan bli lite irriterad på Willow's magi-missbruk även om hon bara menar väl, Håller verkligen med Tara i detta fallet..

Och så skrattade jag mig nästan fördärvad när man får se att Xander's self esteem knappast är på topp direkt efter att dom har vaknat upp..

"Stop looking at me like i'm panicking"
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Nea » fre okt 01, 2004 2:03

Mina absoluta favoriter i det här avsnittet är alla scener mellan Giles och Anya. Hysteriskt kul!


GILES
"That is clearly not a helpful book,
dear. Come down and we'll go about
fixing this in a sensible fashion."

ANYA
"Sensible?! You think it's sensible
for me to go down into that pit of
cotton-top hell and let them hippity-
hop all over my vulnerable flesh?"

GILES
"Fine. Stay there and make bunnies.
That's a capital plan."

ANYA
"What? Capital? I never know what
you're talking about. Loo, shag
brolly: what the hell is all that?"

GILES
"Look, there's no way you remember me
saying any of those words--"

ANYA
"Oh bugger off, you.. brolly!"


:D :D

Fast lånehajen är fortfarande störtfånig, spelar ingen roll att det ska föreställa ett skämt (Loan Shark, haha) den är fånig ändå.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav yazze » fre okt 01, 2004 8:04

Tobbe_E skrev:
yazze skrev:Ja tycker det var bland 1 av dom sämre avsnitten, även om det håller högre standrad än sässong 1-2 men ändå liksom ja fann nästan inget bra i detta avsnitt, förutom att anya sa vengence men de var itne så kul endå.

ååå tycker så synd om willow med :cry:


Kan knappt tro mina ögon. Att man inte tycker om ett avsnitt är helt okej, men när du säger att du inte fann något bra i avsnittet så börjar jag bli orolig. Avsnittet är ju lätt ett av dem abslout roligaste i hela serien. Mycket tack vare en smart komik. Willows och Taras relation gör lite tyngd åt avsnittet. Åhh Anya och hennes kaniner.....

Okej kan hålla med om att de fanns några roliga citat, men inget var direkt super kul tycker ja, de bästa var väll när buffy sa "a vampire with a sole? god that so lame! ;)

Och Anya och kaninerna fattade inte ja riktigt fören någon nämde det, hade helt glömt hennes kannin fobi även om den är rätt kul :)
Men tyckte d bara var lite löjligt när dom sprang i cloakerna, "iiiiii en vampyr o springer".

Och hajen var faktist inte alls så kul, okej en lånehaj. Vist ganska smart men de var väll ändå inget direkt kul i de heller.
Och allmänt ogillar när det är synd om willow :cry: gillar ju verkligen hennes karaktär när hon gör mycket magi. Och får sådär (onda) svarta ögon ser så otroligt cool ut då :D
Senast redigerad av yazze ons nov 03, 2004 20:24, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Joamna » fre okt 01, 2004 8:26

VelocityBoy skrev:
Flisa skrev:Blev liksom ännu mer dramatiskt på slutet också nrä det vart så kul innan.. Spike Buffy kyssen var ju en riktig sån knyta-till-sig-i-magen kyss.


Jo... stackars Buffy :( man kan känna hennes desperation rakt igenom tv-skärmen, Giles gör ett sådant misstag här.


joup.. :/
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » fre okt 01, 2004 8:39

noike skrev:VB: Giles misstag är mindre, Buffys är bra mycket värre.


Vilket misstag gör Buffy?

Jag kan inte fatta varför Giles skulle lämna henne för hennes eget bästa framförallt inte efter bekännelsen i slutet av "Once more with feeling" att hon skall finna sig själv är ju sådant larv hon är redan världens äldsta slayer och hon har statitiskt sett bara några få år (max...) kvar att leva att hjälpa henne med saker som ekonomi och känslomässigt stöd under den tiden är inte mycket att begära... speciellt inte då hon är svårt deprimerad som hon är här.
Senast redigerad av VelocityBoy fre okt 01, 2004 12:21, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nightcrawler » fre okt 01, 2004 10:35

Nej, det här avsnittet var inte någon höjdare. I alla fall inte om man jämför med OMWF som var det föregående avsnittet...Gillar Buffy/Spike förhållandet och Anya kaninfobi, som dom gillar att driva med...Ett skaplig avsnitt, men inte mycket mer...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav caffeineaddict » fre okt 01, 2004 12:17

Nea: Herrejösses, vilket underbart citat du citerade. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nightcrawler » fre okt 01, 2004 13:03

Jo, det avr schysst men långt utav helvete...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav noike » fre okt 01, 2004 13:18

VB: Buffys misstag -- fast det är nog fel ord -- är att hon vill ha hjälp med exakt allt. Hon vill inte göra något. Giles kan inte hjälpa henne att komma ur det, utan hon behöver egentligen professionell hjälp. Så jo, han gör ett mindre misstag eftersom han missbedömer hur djupt det hela går och han är säker på att hon tar sig ur det. Han försöker återge henne självkänslan fast på ett felaktigt sätt. Dessutom har hans slayer dött två gånger nu -- jag tror han också har problem att hantera situtionen.

Buffy däremot stöter aktivt borta alla. Det är välidgt svårt att ge känslomässigt stöd till en person som försvinner och drar sig undan sina vänner och helt enkelt inte vill vara i närheten av någon. Hon vill inte vara delaktig. Det är jävligt svårt att hjälpa sådana människor.

Ingen gör rätt sak här. Utom Tara. Vilket är varför serien är så bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » fre okt 01, 2004 13:42

noike skrev:VB: Buffys misstag -- fast det är nog fel ord -- är att hon vill ha hjälp med exakt allt. Hon vill inte göra något. Giles kan inte hjälpa henne att komma ur det, utan hon behöver egentligen professionell hjälp. Så jo, han gör ett mindre misstag eftersom han missbedömer hur djupt det hela går och han är säker på att hon tar sig ur det. Han försöker återge henne självkänslan fast på ett felaktigt sätt. Dessutom har hans slayer dött två gånger nu -- jag tror han också har problem att hantera situtionen.


Jag tycker att fatalistiska Buffy i slutet av OMWF är en ganska klar indikation på att allt inte står rätt till i Buffyville... att lämna henne efter det och hoppas på att det blir bättre känns som mer än en liten missbedömning, det känns mer som severe denial.

noike skrev:Ingen gör rätt sak här. Utom Tara. Vilket är varför serien är så bra.


Jag håller med om att det gör serien bra och jag förstår Giles

Spoiler hela Buffy s7

Inte som i slutet av s7 då jag tycker att han är förråder henne, diskuterades på annan del av forumet

det jag ville påpeka var att han gör en ordentlig miss här som får stora konsekvenser.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Eisa » fre okt 01, 2004 17:10

tycker också det var dåligt av giles att lämna buffy i just det skeendet. om han så gärna ville att hon skulle "finna sig själv" och återfå sin styrka kunde han väl ändå väntat ett litet tag tills hon mådde lite bättre. som det var nu tyckte han i princip att hon skulle komma över sin depression själv.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav latarmig » fre okt 01, 2004 17:35

Det här avsnittet hör till de allra bästa (och möjligen det allra roligaste), det ligger strax utanför min tio i topp-lista så den kritik som följer är inte på något sätt avsedd att visa att avsnittet är dåligt. Istället är kritiken riktad enbart mot karaktären Buffy. I det här avsnittet visas nästan alla underligheter upp som jag stört mig på genom säsongerna. Som tur är har hon en undanskymd roll och de andra karaktärerna har tagit över.

Att avsnittet lämpar sig för en övergripande kritik har med minnesförlusten att göra. I och med den visar Buffy upp vem hon är och hurdan hon är, utan tydliga hänvisningar till the slayer - i mina ögon är det ingen vacker syn.

Det första är en småsak, och på småsakers vis är den oerhört irriterande: Buffys omedelbara band till Dawn. Det har knappt gått tio sekunder av minnesförlust och de börjar redan etablera samma slags kontakt som de brukar ha (med Buffy som den som ständigt håller koll på Dawn så hon knappt kan röra sig).

Något senare kommer de följaktligen också till slutsatsen att de förmodligen är systrar:

Dawn: Do you think we’re—
Buffy: Sisters?
They smile and hug each other.

Jag säger bara: Usch!

Nästa sak är kombinerad med hennes frihetsberövande attityd. Återigen etableras samma slags förhållande som i verkliga livet. Buffy blir sedd som den som bestämmer.

Buffy: Well, we need to figure out what’s going on.
We need to get help.
Spike: Looks like Joan fancies herself the boss.
Buffy: We have a kid here—
Dawn: A teenager.

Men om det går så fort att återgå till det normala verkar det som om minnesförlusten inte har någon betydelse, som om Buffy är predestinerad att bestämma och vara exakt samma person som hon brukar vara. Fy vilken trist människosyn.

När vampyrerna bryter sig in i butiken mer eller mindre råkar Buffy döda en av dem då hon försvarar Spike. Att Buffy trots minnesförlust försvarar de andra ser jag inte som någonting konstigt, att vara slayer sätter säkert djupa spår, men hennes reaktion är over the top:

Willow: What did you just do?
Buffy: Uh . . . I. . .
The other vamp slides past and makes for the door
as Buffy turns to face the Scoobies, holding the stake,
still looking amazed.

Buffy: I don’t know. slow smile But it was COOL!

Den reaktionen ser jag inte som trovärdig. Dödar man någon så är inte första reaktionen "cool". Att Buffy på några få sekunder fått distinktionen människa - vampyr klar för sig verkar i mina ögon otroligt.

Redan i nästa fras fortsätter underligheterna då Buffy helt frankt proklamerar sig själv som superhjälte och dessutom ser detta som ett legitimt skäl till att hon ska bestämma:

Buffy: I think I know why Joan’s the boss.
I’m like a superhero or something!

Buffy och Spike flyr ut på gatan med hela högen av vampyrer efter sig. Spike går över i vampyrstil och när Buffy sett det håller hon nästan på att döda honom. Att Spike helt tydligt inte utgör eller har utgjort något hot och att han hela tiden varit på hennes och de andra mindre minnesgodas sida har minimal betydelse. Han är vampyr och...

Buffy: I kill your kind.

Vad nu? Är hon slayer helt plötsligt, hon som för en minut sedan inte ens visste att vampyrer fanns på riktigt?

Spike som förstår att han inte kan lita på henne håller ett litet tal som avlutas med följande:

Spike: Utter trust. No thought of me
biting you, no thought of you staking me.
Buffy: Depends on how long you keep on yapping.

Grrr... :-(

Sammantaget visar de här scenerna på en Buffy som kör över, och ser sig som förmer än, andra. De ger också möjlighet till en av två tolkningar: Antingen sitter slayer-instinkten så djupt rotad att hon är densamma oavsett minne, vänner och andra externa erfarenheter. Eller har förhållandet att hon blivit slayer ingen betydelse. Hon hade varit precis likadan även om inte blivit kallad. Den sista tolkningen är enligt min mening rätt hemsk.

Till sist några ord om de avslutande Buffy-scener som är så bra att de nästan kompenserar för min tidigare frustration.

Det börjar med att Buffy när hon ligger på gräsmattan efter att ha blivit sig själv igen vägrar ta Spikes utsträckta hand. Det är i och för sig möjligt att ondgöra sig över, men det är ändå helt i linje med hur hon tidigare i serien behandlat Spike. När Spike på The Bronze närmar sig henne tittar hon trotsigt bort. Spike får nog och går sin väg, uppgiven och irriterad. Men i den avslutande kameraåkningn får man se dem i en passionerad kyss. Lyckan för mig som tittare och Spike är fullständig - medan det är mer osäkert vad Buffy känner.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Eisa » fre okt 01, 2004 19:01

jag röstar nog för att slayer-instinkten är så djupt inrotad att den är oberoende av minne. och hon ÄR faktiskt lite överlägsen de andra, i alla fall när det gäller styrka och erfarenhet.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » fre okt 01, 2004 19:28

latarmig: Håller till viss del med om det du skriver. Onekligen ser sig Buffy som förmer än andra när det kommer till vissa saker, och detta är väldigt djupt inrotat i hennes personlighet, oavsett minnen (spoiler S7):
"I feel like I'm worse than anyone. Honestly, I'm beneath them. My friends, my boyfriends. I feel like I'm not worthy of their love. 'Cause even though they love me, it doesn't mean anything 'cause their opinions don't matter. They don't know. They haven't been through what I've been through. They're not the slayer. I am. Sometimes I feel— this is awful—I feel like I'm better than them. Superior."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » fre okt 01, 2004 23:45

latarmig skrev:Sammantaget visar de här scenerna på en Buffy som kör över, och ser sig som förmer än, andra. De ger också möjlighet till en av två tolkningar: Antingen sitter slayer-instinkten så djupt rotad att hon är densamma oavsett minne, vänner och andra externa erfarenheter. Eller har förhållandet att hon blivit slayer ingen betydelse. Hon hade varit precis likadan även om inte blivit kallad. Den sista tolkningen är enligt min mening rätt hemsk.


[brown nosing]Först och främst kul att se en liten essä igen av min favorit skribent (även om vi tycker olika allt som oftast) här på forumet[/brown nosing] :P

Efter i princip varje scen du beskrev tänkte jag 'det där är nog slayer delen i henne som talar, instinkten den delen av henne som inhyser hennes slayer sense så att säga' så jag tror på din första förklaring... precis som Eisa.

latarmig skrev:Lyckan för mig som tittare och Spike är fullständig - medan det är mer osäkert vad Buffy känner.


Jag tror att hon är helt förkrossad över att ytterligare en viktigt man i hennes liv har lämnat henne och att Spikes villkorslösa kärlek till henne känns som en tröst, någon vill fortfarande vara med henne, någon som bryr sig bara om henne och ingen annan och det överskuggar att han är en vampyr och en mördare... åtminstone för tillfället.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron