6x05 Life Serial

Här pratar vi mest om Säsong 6

Hot or Not

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
1
2%
6
7
17%
7
4
10%
8
17
41%
9
8
20%
10
3
7%
 
Antal röster : 41

Inläggav Capt. Peroxide » lör feb 17, 2007 14:55

Åh, han testkörde den säkert innan, han gillar ju robottjejer. :twisted:
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tis jun 26, 2007 16:42

Detta avsnitt är underhållande tycker jag. Inget av de större humoravsnitten i serien, men det siktar knappast på att vara det heller på detta ställe i en säsong där Buffy för bara en månad sedan eller så återuppstått från de döda.

Jag föredrar den första halvan av avsnittet med alla testen. Jag ställer mig dock lika frågande inför den första delen av testet som många andra i denna tråd. Om tiden fryses för Buffy och hon står still: varför lämnar Tara bara henne? Och om Buffy ur Taras synvinkel bara försvinner så borde hon ju inte verka så... oberörd. Helt ologiskt.

Jag gillar dock magic shop-testet. Det är vissa scener där som känns så löjligt underhållande som mumiehanden som håller i tången och Buffy som försöker vänta ut den och Buffy som börjar gråta då klockan ringer ännu en gång. :D

Andra halvan blir lite ointressant för mig. Vi har sett dessa scener med Spike många gånger tidigare. Känns det som i alla fall... Detta är ju iofs bara det femte avsnittet av säsongen. Likväl, känns som lite been there, done that så jag vill att dessa scener ska utvecklas framöver för att inte bli repetitiva.

Överlag ett bra avsnitt, men inget speciellt.

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mush » tis mar 04, 2008 17:24

Såg Life Serial nu i helgen igen. Den är en av de roligaste avsnitten som finns! Nerds funny shitz! Buffy tappar tålamodet av tidsloopen i the magic box Älska!
Den får nu 9/10 av mig.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Tooticki » tor mar 20, 2008 16:22

Helt klart det roligaste avsnittet :D
"Life Serial" är avsnittet jag sätter på om jag vill skratta.
Gillar när The Trio är sååå diskreta. Haha. Först Star Wars tutan och sen röken som pyser ut ur bilen *asg*
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav Echolls » tor dec 31, 2009 1:27

Det här avsnittet kändes bättre än jag mindes det. Det är väl inte sådär jätteroligt, men jag tycker att Buffy är smårolig avsnittet igenom i alla fall.

Som vanligt så gillar jag Buffy och Spikes scener tillsammans bäst. Buffy är så söt när hon gör den där minen när hon dricker. Den liknar nog minen jag brukar göra när jag dricker sådant jag inte gillar, jag låter ungefär sådär då också. :)

Giles och Buffys relation är så fin och har blivit ännu bättre nu i s6. Alla deras scener tillsammans är riktigt bra.

Favoritcitat:
Spike: Come on, someone's gotta stake me.
Buffy: I'll do it! What, you thought I was just gonna let that lie there?

Betyg: Stark 6:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare