6x19 - Seeing Red

Här pratar vi mest om Säsong 6

Vad ger du Seeing Red för betyg?

1
2
3%
2
0
Inga röster
3
2
3%
4
0
Inga röster
5
1
1%
6
1
1%
7
2
3%
8
18
23%
9
27
34%
10
26
33%
 
Antal röster : 79

Inläggav Isabella » fre mar 17, 2006 23:26

Detta är ett avsnitt där det händer mycket grejer. Tara/Buffy blir skjutna, Spike försöker våldta buffy men sticker sen iväg, Willow goes Evil. Detta är ett bra avsnitt även om mycket tråkigheter händer här. Den får en tia av mig :)
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav eriked » tis apr 25, 2006 16:16

Ruskigt bra avsnitt! som sagt full action. Tara och Willow är ju så söta tillsammans.. och så dumma Joss...

WARREN till XANDER: It's your lucky night, Shemp.
ANDREW: We're just gonna leave him there? What if he sics the Slayer on us?
WARREN: Bring her on.
Tom Lenk ser så sannslöst rolig ut här när han smuttar på en drink :D

en tia tycker nog är lite att ta i men... hmm 9 kanske

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis apr 25, 2006 18:51

eriked skrev:Ruskigt bra avsnitt! som sagt full action. Tara och Willow är ju så söta tillsammans.. och så dumma Joss...


"Viewer in pain - goood!"
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Garim » tis apr 25, 2006 19:02

Binchy skrev:"Viewer in pain - goood!"


According to Joss anyway...

And that's why we love him :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eriked » tis apr 25, 2006 21:16

"Some sweet character deaths...erhm I mean moments" han är så härlig

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis apr 25, 2006 21:20

eriked skrev:"Some sweet character deaths...erhm I mean moments" han är så härlig


Han är ett geni, pure and simple.

Stupid FOX!!! och vilka det nu var Angel låg på!!!

Give the guy unlimited amounts of money and he'll make you unlimited amounts of fans. OK?!?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » lör jun 30, 2007 13:12

Många ser svart och vitt på Spike. Detta är iofs en diskussion jag är less på (Less på att delta i alltså, men inte att läsa andras åsikter.) eftersom vi haft den sedan dvdforum-tiden, men det finns saker Spike gör som inte är onda och som heller *inte* beror på själviskhet. Och om han nu hjälper till ibland beroende på själviskhet, så är det något han delar med 99,9% av oss med själ. Ger man pengar till välgörenhet bara för att vara "snäll"? Knappast, även om en del kanske tror det själva. Man gör det nånstans också för att det får en att känna sig bra = själviskt. Så, scenen i S5 med Spike nere i källaren då han tänker trösta Dawn, men hon vänder sig om precis då han håller på att sträcka ut handen. Gör han det av ondska? Knappast. Men då vill han väl trösta Dawn för att han är självisk? Knappast. Jag är övertygad om att Spike utan chip aldrig skulle döda Joyce eller Dawn och kanske heller inte Anya. Gör det honom till en god människa? Nej. Gör det honom ond? Nej, inte enligt mig. Han har ingen själ. Däremot är han utan chippet helt klart livsfarlig. Men gör han allt av själviskhet? Nej. IMO, naturligtvis.

Till avsnittet...

Efter detta avsnitt är jag alltid slutpumpad. Det är som att jag slutar andas iom att Warren gör entré i slutet av avsnittet. Och alltid lyckas jag bli förvånad över att Buffy också blir skjuten för Taras scen är så stark, så stark... Och Willow på slutet. *ryyyys*

Och våldtäktsscenen... Jag hatar den. Dels för att våldstäktsscener är extremt jobbiga och dels för att jag önskar att de inte hade gått dit då det gäller Spike som karaktär. Våldtäkt är för mig, på nåt underligt vis, en nästan starkare handling än mord. Och det ger mig nästan skuldkänslor att gilla Spike då jag vet att det är hit han kommer att komma. Dessa skuldkänslor hade jag velat vara utan och Joss... you right git!!! :) (spoiler S7) Lyckligtvis så skaffar ju Spike sig en själ efter detta och då kan jag släppa detta lite. Jag menar, Angel lär utan själ ha torterat och våldtagit mer än en flicka i sina dar och det är ju inget jag håller besjälad Angel som ansvarig för. Dessutom *väljer* ju Spike - vampyren - att skaffa en själ, men det gjorde aldrig Angelus. Iofs blir besjälad Spike också tråkigare Spike så... moment 22 här! :)

Nåväl, ett bra avsnitt, men inte absoluta toppen av Buffy.

8 av 10 (tredje 8:an på raden tror jag...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör jun 30, 2007 15:59

Spoiler säsong 6 och 7

Detta har säkert diskuterats redan i en annan tråd, men då jag diskade så tänkte jag mycket på Spike och hans själ och allt det. Sen kom jag på hur olika han och Anya reagerar på att få hjärtat krossat. Spike, som är själlös, väljer att skaffa sig en själ. Anya, som är människa och har en själ, väljer att bli demon = utan själ enligt mytologin (om jag inte missat något). Jag tycker att det visar på att Spike utan själ utvecklats en hel del under S4-->S6 tack vare att chippet tvingat honom att börja agera annorlunda. Då det gäller Anya så känner jag här inte tvärtom (alltså att hon är svag) utan det visar hur förtvivlad och sårbar hon är efter att Xander lämnat henne vid altaret. Nice parallell i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tooticki » sön jul 01, 2007 14:57

Bäst i det här avsnittet är ändå när Andrew ska åka iväg med raketen och slår huvudet i taket. Lika roligt varje gång.. :D
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav HeY » sön jul 01, 2007 15:13

Tooticki skrev:Bäst i det här avsnittet är ändå när Andrew ska åka iväg med raketen och slår huvudet i taket. Lika roligt varje gång.. :D


Usch, det finns inget roligt i det här avsnittet. Eller det kanske det gör, men jag är för upptagen med mina kväljningar för slutet för att kunna märka det.

"Your Shirt" ... BRUTALT!! :psychobunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Daimone » mån jul 16, 2007 18:29

Buffy är en djävla hora som förkännar att våldtas hundra gånger om
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav HeY » mån jul 16, 2007 18:31

Om du säger det så måste det vara så :lovebunnier:

EDIT: Jag har föresten hört att om man använder Firefox så får man en sån där stavningskoll som typ Word har. Kanske skulle det vara något för dig? :monsterhug:
Senast redigerad av HeY mån jul 16, 2007 18:42, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » mån jul 16, 2007 18:38

Haha!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » mån jul 16, 2007 18:54

Daimone skrev:Buffy är en djävla hora som förkännar att våldtas hundra gånger om


Yeeeeeeeeah, "hora".... :? (spoiler hela serien) Hon har under hela seriens gång sex med fyra personer, under sju års tid. Det är inte direkt en astronomisk summa. Och så vitt jag vet tar hon aldrig betalt för det.

Verkligen, daimdumme, du går lite över gränsen för att bara vara ett korkat, underhållande troll (vilket du hittills lyckats alldeles utmärkt med) om du hävdar att folk "förtjänar" att våldtas.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » mån jul 16, 2007 18:58

Var inte så hård mot fjortonåringen. Kan man inte komma på något underhållande att häckla med får man söka uppmärksamhet på annat sätt istället.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Garim » mån jul 16, 2007 23:16

Rombat skrev:Var inte så hård mot fjortonåringen. Kan man inte komma på något underhållande att häckla med får man söka uppmärksamhet på annat sätt istället.


Jo, men, allvarligt... Att trolla kan ju vara underhållande, men även där finns en gräns... Tycker jag.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Rombat » tis jul 17, 2007 1:43

Klart det finns en gräns. Tror ni han/hon/det slutar när ni säger det? Eller kommer det komma ännu mer i samma stil?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Daimone » tis feb 12, 2008 16:16

Jag tycker att det här avsnittet på ett bra sätt demonstrerar vad straffet för alla former av sodomi bör va. Alltså Willow för att hon knullar med en annan tjej och Buffy för att hon knullar med sitt bytesdjur.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav noike » tis feb 12, 2008 16:25

Daimone skrev:knullar [...] knullar

Men lilla pojken, denna här ständiga fixeringen är inte bra. Ligger det något mer bakom att du är här och hackar på alla som har sex i serien? Blir du nobbad, är det det som är problemet?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Daimone » tis feb 12, 2008 17:12

Nej då. Jag har aldrig kännt nåt behov att sätta på vare sig samkönade eller djur och jag har absolut ingen önskan att få veta hur ni fördriver tiden på era Buffyträffar.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav carre » tis feb 12, 2008 23:17

vem har sex med djur? verkar som jag missat en massa i den här serien... huh!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav A bear » tis feb 12, 2008 23:22

ey skrev:vem har sex med djur? verkar som jag missat en massa i den här serien... huh!

Tja, vad tror DU att Miss Kitty Fantastico och Amy hade för sig medan Willow och Tara var upptagna med annat...?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lilith » ons feb 13, 2008 2:55

A bear skrev:
ey skrev:vem har sex med djur? verkar som jag missat en massa i den här serien... huh!

Tja, vad tror DU att Miss Kitty Fantastico och Amy hade för sig medan Willow och Tara var upptagna med annat...?
Medans hon var råtta?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav A bear » ons feb 13, 2008 10:13

lilith skrev:
A bear skrev:
ey skrev:vem har sex med djur? verkar som jag missat en massa i den här serien... huh!

Tja, vad tror DU att Miss Kitty Fantastico och Amy hade för sig medan Willow och Tara var upptagna med annat...?
Medans hon var råtta?

Självklart. Katt/råtta; ett hat/kärleksförhållande i klass med Buffy/Faith eller Spike/Angel...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav carre » ons feb 13, 2008 10:24

får djur inte ha sex med djur? eller vilka djur är det som får ha sex med varandra, samma ras eller?
jag tycker det borde regleras vem man har sex med, tex så borde Peter Jidhe inte få ha sex med någon då han riskerar att föra vidare sitt slemmiga och klämchecka sätt. det kan jag inte tillåta!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav noike » ons feb 13, 2008 13:50

ey skrev:jag tycker det borde regleras vem man har sex med, tex så borde Peter Jidhe inte få ha sex med någon då han riskerar att föra vidare sitt slemmiga och klämchecka sätt. det kan jag inte tillåta!

Det här förslaget är det bästa jag hört på länge. Vem ska vi framföra det till så att det blir lagfästat?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons feb 13, 2008 14:22

noike skrev:
ey skrev:jag tycker det borde regleras vem man har sex med, tex så borde Peter Jidhe inte få ha sex med någon då han riskerar att föra vidare sitt slemmiga och klämchecka sätt. det kan jag inte tillåta!

Det här förslaget är det bästa jag hört på länge. Vem ska vi framföra det till så att det blir lagfästat?

Du tror inte all den där frisyrgelen har gjort honom steril redan, då?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » ons feb 13, 2008 14:29

Bäst att inte ta några chanser.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Daimone » ons feb 13, 2008 17:49

ey skrev:vem har sex med djur? verkar som jag missat en massa i den här serien... huh!


Vampyrer är ju djur vet ni väl.
Föresten såg jag precis en film där man jämställde att döda katter med att döda bebisar. De va coolt, som att jämställa Dawn med Angelus ungefär.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav HeY » ons feb 13, 2008 23:34

Daimone skrev:Vampyrer är ju djur vet ni väl.
Föresten såg jag precis en film där man jämställde att döda katter med att döda bebisar. De va coolt, som att jämställa Dawn med Angelus ungefär.


Eller din mamma! Just det! DIN MAMMA!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron