SMG om sex i s6 (Spoiler s6)

Här pratar vi mest om Säsong 6

SMG om sex i s6 (Spoiler s6)

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 22:00

SMG gör följande uttalande i månadens Elle

'Where I had the problem was when Buffy got together with Spike. It became very S&M, and I felt degraded as an actress.' she say with a wince, referring to a sex scene that involved a pool table and being, er, taken from behind in front of the rest of the cast.


Hela artikeln här http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=4514

Visst det var mörkt men jag tycker att det är lite märkligt att Sarah känner att hon blev 'degraded' som skådespelerska... jag tycker tvärtom här får hon visa vad hon verkligen kan jag har sällan varit så imponerad av henne som just i det här avsnittet.
Senast redigerad av VelocityBoy tor okt 07, 2004 14:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » mån maj 10, 2004 22:06

nu är inte jag med riktigt... taken from behind?!.. hmm måste se det avsnittet... och framför "rest of the cast" ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » mån maj 10, 2004 22:08

Degraded as an actress låter ju faktiskt riktigt dumt. Jag kan förstå att hon tyckte det va pinsamt kanske men vi snackar ändå om samma tjej som gjorde cruel intentions.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » mån maj 10, 2004 22:09

Off skrev:Degraded as an actress låter ju faktiskt riktigt dumt. Jag kan förstå att hon tyckte det va pinsamt kanske men vi snackar ändå om samma tjej som gjorde cruel intentions.


bra poäng där Off.. säg det till henne nästa gång ni träffas!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 22:09

Zaxx skrev:nu är inte jag med riktigt... taken from behind?!.. hmm måste se det avsnittet... och framför "rest of the cast" ?


Just den sista biten kan vi nog inte hålla Sarah ansvarig för utan det är nog Elle som inte är så noga (jag tvivlar på att Elle tittar på Buffy...)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 22:11

Tänk er stackars James då som var tvungen att vara iklädd endast en socka under en stor del av säsongen... medans Sarah retade honom (på ett icke elakt sätt så vitt jag förstår) för hans method teknik, han kan inte ha haft det lätt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » tis maj 11, 2004 1:36

Det handlar om Dead Things för den som inte förstått det redan, och vad det gäller SMG så är det väl bara att säga "rough shit". Gå och lek med din CGI-hund Scooby istället om det inte passar att närma sig den mörka sidan som skådis.

Å andra sidan har jag nog lätt att tro att Elle gärna blåser upp en liten bi-kommentar till en stor grej. Buffy ska inte direkt må så bra i de scenerna och då kan jag förstå att de inte var de roligaste att spela in, men samtidigt känns det jävligt onödigt att börja gnälla över det två år senare.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Son_of_Giles » tis maj 11, 2004 8:10

Hallå varför klankar folk på SMG? Hon gjorde ett bra jobb i SJU ÅR. För en så ung skådespelerska på väg upp så tycker jag att hon uppträtt mycket lojalt mot oss fans! Då tycker jag gott att vi kan vara lite lojala tillbaka!
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » tis maj 11, 2004 8:46

Son_of_Giles. Buffy är min favoritkaraktär i serien och enligt mig är Sarah den bästa skådisen av dem allihopa så jag är ett fan... men det gör inte att jag automatiskt håller med henne i allt hon säger eller förstår hur hon menar och så skall fans, enligt mig, vara. det finns inget värre än den får mentalitet som finns bland vissa fans.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Son_of_Giles » tis maj 11, 2004 10:39

Ok, Velocityboy, du har rätt, men caffeineadicts inlägg retar mig!
För det första var det SMG som gjorde scenen, så hennes åsikt av hur den kändes har hon full rätt till.
För det andra GJORDE hon scenen! Hon fegade inte ur och vägrade. Så hon HAR närmat sig sin mörka sida.

Sen får väl erkännas att jag passar på att avreagera mig efter all kritik SMG fick efter sitt beslut att lämna serien. Kom igen: SJU ÅR!! Jäntan ville väl göra något annat.
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » tis maj 11, 2004 11:23

Son_of_Guyles :D

För min del så slutade Buffy precis där den skulle och Sarah är en hjältinna för att hon hängde med så länge hon är ju trots allt en bonafide Hollywoodstjärna (inte lika påtagligt här som i USA) och hon offrade åtminstone flera år av sin filmkarriär för serien (som trots allt bara är en kultserie som de flesta fortfarande rynkar på näsan åt). Jag kan mao inte alls förstå dem som är arg på Sarah för det.

Sedan är det en helt annan grej att folk tyckte så illa om karaktären Buffy s6-7 vilket jag inte skall börja prata om här... men det gör mig galen.
Senast redigerad av VelocityBoy tis maj 11, 2004 12:48, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » tis maj 11, 2004 12:09

Jag har absolut inget mot SMG. Tycker hon är en fantastisk skådespelerska som gjorde ett utmärkt jobb under sina 7 år. Det jag störde mig på var helt enkelt kommentaren att det skulle vara förudmjukande då hon gjort andra saker som varit på samma nivå. Hennes sexuella förhållande med Spike tog serien någonstans medan hennes lesbiska kyssar i cruel intentions bara var där för att skulle ha något trevligt att titta på (ska inte klaga för mycket på den scenen dock ;) )
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » tis maj 11, 2004 12:35

Har för mig att hon tyckte kyssen i cruel intentions var jobbig (delvis pga alla åskådare.) Tycker det är trevligt att hon säger vad hon tycker.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis maj 11, 2004 12:46

Ok har hon sagt det så är allt finfint för mig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » tis maj 11, 2004 13:20

Såg inget biljardbord i Dead Things. Missade jag det eller var det nått annat avsnitt hon syftade på? Eller var det Elle som skrev fel?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis maj 11, 2004 13:27

Förvånar mig inte om Elle har fel. Tror inte så många där har sett något avsnitt av Buffy. (helt fördomsfri)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » tis maj 11, 2004 13:48

Det kan vara så att biljardbordet var tilltänkt i avsnittet och kanske tom inspelat (ungefär som den längre versionen av sex scenen i Smashed som cirkulerar) men senare bortklippt... och att inte Sarah minns vad som egentligen kom med.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Noggster » tis maj 11, 2004 15:06

Kan hålla med att caffeines inlägg var lite onödigt hårt, men håller med på vissa delar. Hur kan hon anse sig som 'degraded' som skådespelare för att ha spelat in en sådan scen? Som karaktär kan jag förstå, men inte som skådespelare.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » tis maj 11, 2004 16:02

OK, om man tar det bokstavligt så låter det lite konstigt. Men frågan är om hon verkligen sa eller menade det. Tolkade det mer som att hon ogillade de scenerna.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tis maj 11, 2004 18:21

VelocityBoy skrev:Det kan vara så att biljardbordet var tilltänkt i avsnittet och kanske tom inspelat (ungefär som den längre versionen av sex scenen i Smashed som cirkulerar) men senare bortklippt... och att inte Sarah minns vad som egentligen kom med.


precis, för det är ju inget biljardbord med.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Matt » tis maj 11, 2004 20:00

I harvard man är det en hel del sexscener. Heta.
Hon fick frågan i en intevju nån gång hur det var att spela in såna sexscener nästan kinky.
Då slog hon ifrån sig och sa att de inte alls var kinky utan bara vanliga sexscener.
Vilket jag också tycker de är.
Så hon har nog inga problem med att spela in sexscener.
Tror som ni andra att det är Elle som överdrivit lite.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » tis maj 11, 2004 20:26

Måste få säga att jag skulle ha kunnat skriva precis samma sak som caffeine sa i sitt första inlägg. "Degraded" är ett jävligt hårt ord och *om* det verkligen var så hon kände så *borde* hon ha bett att få göra scenen annorlunda. Personligen anser jag inte att jag är skyldig SMG någonting alls och verkligen inte lojalitet för att hon var "snäll" att se till att ha en stadig inkomst i sju år. Jag har absolut ingenting emot henne eller hennes fans, men jag tillber heller inte marken hon går på.

Hon gjorde ett jävligt bra jobb under sina sju år i serien. Helt klart en av de sex-sju bästa skådespelarna i serien någonsin (medräknat fantastiska gästskådespelare som Nathan Fillion och Azura Skye) och det säger ju en hel del.

Däremot så tillhör hon väl C-gänget vad gäller film*stjärnor*? Jag talar nu inte talangmässigt utan rollmässigt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noggster » tis maj 11, 2004 20:44

Tycker att du tar i lite nu, visst att du inte gillar hennes ordval men måste du ta i så mycket? Tycker du går på lite starkt samtidigt som du påstår att du inte har något emot henne?

Och visst, vi är inte skyldiga henne skit håller med. Men jag skulle inte vilja påstå att hon bara stannade för en inkomst.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis maj 11, 2004 20:47

Vart har jag tagit i Noggster? Har läst om mitt meddelande och har sagt precis det jag tycker utan att överdriva för effekt. Skulle vilja veta exakt vad du menar så att jag kan förklara bättre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis maj 11, 2004 20:50

Jag menade inte heller att hon bara stannade för en inkomst utan jag menade bara att det nog inte bara är en uppoffring att vara med i en tv-serie -- skådespelarjobb är inte lätta att få och en tv-serie är en stadig inkomst som säkert många andra än James Marsters (som ofta påpekat detta faktum) uppskattar.

EDIT: Haha, lyckades klämma in "bara" tre gånger i en och samma mening. Ja, ja... så kan det gå.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » tis maj 11, 2004 20:59

AKS skrev:Däremot så tillhör hon väl C-gänget vad gäller film*stjärnor*? Jag talar nu inte talangmässigt utan rollmässigt.


Visst hon har inte direkt spelat in några Oscars filmer men hon är riktigt stor i USA reklamkontraktet hon har med det där smink bolaget, hon är deras ansikte, är ju tungt... och hade hon satsat på film hela tiden så hade hon nog kunnat bli lite större.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » tis maj 11, 2004 21:07

Tycker knappt att hon nämns i amerikanska filmtidningar... Eller så missar jag de artiklarna. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » tis maj 11, 2004 21:11

Hon är väl mer stjärna än filmstjärna. Vet inte varför hon blivit det. Eller jo, det vet jag så klart. Buffy -> superstar!
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » tis maj 11, 2004 21:13

AKS: Jag är ju ingen expert direkt men "Scooby doo" (jag blir illamående bara av att skriva det varför har vi ingen må illa emote :) ) slog ju Box office rekord i USA så det innebar ju en hel del uppmärksamhet... och jag tycker att hon ploppar upp lite här och var.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 14:09

Det var väl aldrig nåt pooltable med igår?
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron