SMG om sex i s6 (Spoiler s6)

Här pratar vi mest om Säsong 6

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 16:36

Lipton skrev:Vad kommer allt det här biljardbordsspekulationerna från då, jag har läst om det på andra ställen också?? Är det någon scen som spelades in men aldrig visades eller.?


I artikeln som jag refererade till i första inlägget pratas det om en sexscen på ett biljardbord som aldrig kom med i avsnittet... eller i dailies.
Senast redigerad av VelocityBoy tis nov 30, 2004 17:08, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » tis nov 30, 2004 16:38

Lipton skrev:
Ai skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:
Ai skrev:Sen - poolen? Dom har aldrig sex i en pool. Vi pratar om balkongen på the Bronze.

Jag tror missförstånd ligger i "pool table". :D


Ah! Det dom inte heller hade sex på! :D


Vad kommer allt det här biljardbordsspekulationerna från då, jag har läst om det på andra ställen också?? Är det någon scen som spelades in men aldrig visades eller.?


Nej, det är ett missförstånd här i nån tråd från början. Vet inte ens vem som läste fel eller förstod fel från början, men sen har det rullat på. Jag tycker vi hugger huvudet av det där biljardbordet en gång för alla.

Dom har aldrig haft sex på det.

Dom kommer antagligen aldrig att ha sex på ett.

Mig veterligen så var det aldrig planer på att låta dom ens i närheten av ett biljardbord i samband med sex.

:D

Edit: *läser VB's inlägg* Sorry - stand corrected! ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 16:56

Ai: Din scen hade fungerat bra helt klart...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » tis nov 30, 2004 17:03

VelocityBoy skrev:Ai: Din scen hade fungerat bra helt klart...


Tack. :)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Lipton » tis nov 30, 2004 17:09

Ai skrev:Mig veterligen så var det aldrig planer på att låta dom ens i närheten av ett biljardbord i samband med sex.


De skulle antagligen bara ha haft sönder duken..
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav sprite » tis nov 30, 2004 19:58

He he..ok, inget sex i någon pool alltså och inte heller på något biljardbord.

Men det här på balkongen...såg det avsnittet men det var censurerat så jag uppfattade det faktiskt inte på det sättet..De måste ha tagit bort mycket. Antar att säsong sex var den säsongen de censurerade mest.. :oops:
I alla fall är vell det den enda gången jag kan tycka att de gick lite för långt .. det här med bakifrån känns ju lite porr varning på.

Annars tycker jag som sagt att scenerna är en viktig del i säsong 6.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav sprite » tis nov 30, 2004 20:53

"Det tror jag verkligen inte... det finns inget som pekar på något sådant. Anledningen till att hon inte gillar dem är pga att hon inte tyckte att Buffy framställdes i allt för god dager och hon bryr sig om Buffy (sedan att hon hade fel enligt mig är ju en annan sak).[/quote]

hmm...tycker att det börjar bli lite britney dubbelmoral varning på Sarah i så fall.
När buffy började sprang hon omkring i korta, urringade klänningar och skulle enligt mig spela på sex. Det är ingen skillnad på det och det här med spike. Det är exakt samma sak.

Dessutom, hade hon verkligen inte velat göra någon scen och känt sig obekväm hade hon sagt till och hade förmodligen inte behövt göra den.

Sedan till det här med råkopian.? kan någon förklara? Hänger inte alls med här :)
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav carre » tis nov 30, 2004 21:36

sprite skrev:hmm...tycker att det börjar bli lite britney dubbelmoral varning på Sarah i så fall.
När buffy började sprang hon omkring i korta, urringade klänningar och skulle enligt mig spela på sex. Det är ingen skillnad på det och det här med spike. Det är exakt samma sak.

Dessutom, hade hon verkligen inte velat göra någon scen och känt sig obekväm hade hon sagt till och hade förmodligen inte behövt göra den.


Hur menar du mer Britney dubbelmoral? Är det oskuldssnacket du menar?
Hur som helst så tycker jag det är fel att säga att det är samma sak att ha på sig provokativa kläder och att spela in S&M- sexscener som antagligen vart väldigt obehagliga.

Sen att det är lite gnälligt att ta upp de så i efterhand är en helt annan grej, hon gjorde ju dom, och det bevisar ju på vilken bra skådespelerska hon faktiskt är.. men låt oss inte glömma att hon är amerikan. man måste ha överseende med dem ;)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 22:06

ey skrev:Hur som helst så tycker jag det är fel att säga att det är samma sak att ha på sig provokativa kläder och att spela in S&M- sexscener som antagligen vart väldigt obehagliga.


What she said

sprite skrev:Sedan till det här med råkopian.? kan någon förklara? Hänger inte alls med här :)


Vi har sett dailies dvs den råkopia av avsnittet som skickas till editing för att sättas ihop till avsnittet i det så finns sexscenen som Spike och Buffy pustar ut efter i början av "Dead things" med. Dailies till ett antal avsnitt finns att ladda ned ifrån buffyhuben (se egen tråd).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » tis nov 30, 2004 22:09

sprite skrev:Men det här på balkongen...såg det avsnittet men det var censurerat så jag uppfattade det faktiskt inte på det sättet..De måste ha tagit bort mycket.


Vad jag kunde se så var inget sex censurerat på femmans tidiga sändning om det var den du såg. Våld och vapen å andra sidan...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Nyx » ons dec 01, 2004 0:00

VelocityBoy skrev:Vi har sett dailies dvs den råkopia av avsnittet som skickas till editing för att sättas ihop till avsnittet i det så finns sexscenen som Spike och Buffy pustar ut efter i början av "Dead things" med.

Det måste vara en bit av den som används senare i avsnittet under den ruskigt bra drömsekvensen?

Jag har svårt att ha invändningar mot något överhuvud taget i det här avsnittet för jag tycker att det är så himla bra. Nu när jag sitter och ser de allra första avsnitten i min nyss anlända box( :D ) så slås jag av hur extremt modigt det var av Joss och co att våga ta serien så enormt långt bort ifrån sina rötter. Jag förstår hur chockerande sexscenerna under s6 måste ha varit för yngre tittare som följt Buffy från början. Samtidigt tycker jag att det är oerhört coolt att de lät Buffy få växa upp på detta sätt och utforska även mörkare sidor av sig själv. Det gör att serien reser sig skyhögt över amerikansk mainstream-tv och blir långt mer intressant även för vuxna tittare!
Senast redigerad av Nyx ons dec 01, 2004 2:12, redigerad totalt 1 gång.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons dec 01, 2004 0:58

Nyx skrev:
VelocityBoy skrev:Vi har sett dailies dvs den råkopia av avsnittet som skickas till editing för att sättas ihop till avsnittet i det så finns sexscenen som Spike och Buffy pustar ut efter i början av "Dead things" med.

Det måste vara en bit av den som används senare i avsnittet under den ruskigt bra drömsekvensen?

Jag har svårt att ha invändningar mot något överhuvud taget i det här avsnittet för jag tycker att det är så himla bra. Nu när jag sitter och ser de allra första avsnitten i min nyss anlända box( :D ) så slås jag av hur extremt modigt det var av Joss och co att våga ta serien så enormt långt bort ifrån sina rötter. Jag förstår hur chockerande sexscenerna under s6 måste ha varit för yngre tittare som följt Buffy från början. Samtidigt tycker jag att det är oerhört coolt att de lät Buffy få växa upp på detta sätt och utforska även mörkare sidor av sig själv. Det gör att serien, reser sig skyhögt över amerikansk mainstream-tv och blir långt mer intressant även för vuxna tittare!


Jag håller med dig Nyx, kunde inte sagt det bättre själv! :D Själv tycker jag att s6 är den bästa säsongen och jag gillar faktiskt de senare säsongerna bättre än de tidigare. Jag är jätteglad att dom vågade ta det steget att göra s6 till vad den är/blev.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sprite » ons dec 01, 2004 10:40

Hur menar du mer Britney dubbelmoral? Är det oskuldssnacket du menar?
Hur som helst så tycker jag det är fel att säga att det är samma sak att ha på sig provokativa kläder och att spela in S&M- sexscener som antagligen vart väldigt obehagliga.


Inte direkt oskuldssnacket. Svårt att förklara..jag menar att det inte är så stor skillnad mellan att spela på sex och ha sex. Det känns ju då ärligare med sexscenerna.

Det är ju inte heller så att det var de första vågade scenerna hon gjort, de i en djävulsk romans var ju precis lika utmanande (även om det inte var några direkta nakenscener).
Sedan känns det ju givetvis trist att hon klankar ner på en väldigt viktig del i säsong sex. Det är ju meningen att det ska vara mörkare och mer vuxet och då är det helt naturligt med sådana scener.

Jag tycker att det känns som att Sarah efter buffys slut bara sagt massa negativa saker om serien. Kan faktiskt inte komma på något riktigt positivt som hon har sagt, om någon gör det får ni gärna skriva det.

Den här scenen som hon tyckte var jobbig..var det balkong scenen hon menade? Förstod då inte varför hon sa något med att "the rest of the cast" såg på..?
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav carre » ons dec 01, 2004 11:02

sprite skrev:[...]Inte direkt oskuldssnacket. Svårt att förklara..jag menar att det inte är så stor skillnad mellan att spela på sex och ha sex. Det känns ju då ärligare med sexscenerna.

[...]Den här scenen som hon tyckte var jobbig..var det balkong scenen hon menade? Förstod då inte varför hon sa något med att "the rest of the cast" såg på..?


Det är ganska stor skillnad på att spela på sex och att ha sex. (tyvvär ;) ) Må vara ärligare, men samtidigt jobbigare. Det är ju inte som om de hade romantisk sex på en säng fylld av rosor.

.."the rest of the cast" menar hon att det står en hel del bakom kameran och tittar på när de spelar in. Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det var att spela in våldtäckts-scenen framför publik.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav sprite » ons dec 01, 2004 20:18

.."the rest of the cast" menar hon att det står en hel del bakom kameran och tittar på när de spelar in. Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det var att spela in våldtäckts-scenen framför publik.


Vad jag menade var att jag tyckte att det var lite konstigt om de andra såg på om det var balkong scenen hon menade..? eftersom det inte direkt var några mer med i den scenen.
De spelar vell inte direkt in för alla, det är vell bara de som filmar som ser på. De andra gör vell sina scener.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Nyx » tor dec 02, 2004 13:28

sprite skrev:Vad jag menade var att jag tyckte att det var lite konstigt om de andra såg på om det var balkong scenen hon menade..? eftersom det inte direkt var några mer med i den scenen.

Jo, det var flera med i scenen. Buffy och Spike står på balkongen på the Bronze och tittar ned på ett fullt dansgolv där Xander, Willow och Anya dansar.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sprite » mån dec 06, 2004 19:38

Jag har svårt att ha invändningar mot något överhuvud taget i det här avsnittet för jag tycker att det är så himla bra. Nu när jag sitter och ser de allra första avsnitten i min nyss anlända box( :D ) så slås jag av hur extremt modigt det var av Joss och co att våga ta serien så enormt långt bort ifrån sina rötter. Jag förstår hur chockerande sexscenerna under s6 måste ha varit för yngre tittare som följt Buffy från början. Samtidigt tycker jag att det är oerhört coolt att de lät Buffy få växa upp på detta sätt och utforska även mörkare sidor av sig själv. Det gör att serien reser sig skyhögt över amerikansk mainstream-tv och blir långt mer intressant även för vuxna tittare!


Bra skrivet! Håller med dig helt.
Sedan kanske man tycker att sexscenerna igentligen inte borde göra folk så chockade..våldet borde ju uppröra mer.
Säsong sex är i alla fall den säsongen jag gillar mest. Den enda scenen jag inte gillar är den så kallade våldtäcktsscenen..Den hade jag kunnat klara mig utan.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav nata » ons dec 08, 2004 3:08

Vad gäller Sarahs kommentar i Elle(?) så är den som sagt svår tolkad och säkerligen förvriden. Och jag har inte sätt "råkopian" (fasen va intressant föresten, måste skaffa!) så jag kan inte uttala mig om detta.

Men det kan inte fällas nog med lovord över säsong sex och det totala mörker som vilar över den. Jag fullkomligt älskar Buffys otroligt deprimerande och skrämmande (förnekelse och) eftergivande för Spike (och den förnedring det innebär). Alla deras (sex)scener är så otroligt mörka att jag lämnas med en känsla av att blivit slagen hårt i magen upprepande gånger. (Vilket gäller för så många scener i den här säsongen. F-ing underbart!!! ) Och jag tycker precis var enda en är berättigad. (Även om det vissa dagar, efter en övermåttan av "OMFG JM är så SEXIG"-kommentarer, känns tröttsamt med ännu en scen med "shirt less, and then some"-Spike)

Jag håller inte med om att det var onödigt att de gick hela vägen där uppe på balkongen.
"No. Don't close your eyes." (Det finns inte ord nog att beskriva hur jag hatar Spike i vissa stunder!)
I köket i Gone låter ju Buffy inte Spike komma till efter sin fisketur efter "tändaren". I Dead Things är situationen annorlunda. Buffys "Stop that" och "Don't" förlorar mer och mer i värde för Spike. Vilket leder upp till våldtäktsförsöket i Entropy.
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Lund

Inläggav The Angel » lör jan 01, 2005 15:18

Jag förstår hur chockerande sexscenerna under s6 måste ha varit för yngre tittare som följt Buffy från början

De flesta tittare har ju också blivit 6 år äldre, så det borde inte vara så chockerande. Utvecklingen i Buffy är ju väldigt gradvis.

--Anders
The Angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 jan 2004
Ort: Ljungby

Inläggav Binchy » fre jan 28, 2005 23:06

sprite skrev:Citerat av James Marsters:

What I am most excited about frankly is we are going to start to really offend people."


Fantabulous, JM! :D Det mår de säkert bara bra av, stupid bigot americans (det finns säkert frisinnade amerikaner också, men inte i multinationella företagsstyrelser eller bland reklamköpare).

Skulle inte förvåna mig ett dugg om SMG sa det där i förbifarten, kanske på frågan "vilka scener var minst roliga att filma". Tidningar har ju en fenomenal förmåga att blåsa upp saker och ta dem ur sitt sammanhang.

Sex är ju en mycket stor del av livet, utan det skulle ingen av oss finnas här (utom de som tillkommit med hjälp av IVF), så det är klart att man måste ha med sex i en serie om unga människors liv. (Med det menar jag INTE att äldre människors liv inte innehåller sex.)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav buffynörden » sön jan 28, 2007 16:53

mmmmmm :) :P
buffynörden
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 jan 2007

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare