6x01-02 - Bargaining Part 1&2

Här pratar vi mest om Säsong 6

Första avsnitten på säsong 6. Vad tyckte ni?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
5%
7
8
19%
8
10
23%
9
14
33%
10
9
21%
 
Antal röster : 43

Inläggav Capt. Peroxide » tis jan 23, 2007 0:42

Det kan jag i och för sig förstå...
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav A bear » sön feb 11, 2007 22:26

Skyltar sedda inne på Magic Box:

Shoplifters will be transfigured

Life's a witch and then you fly

No parking - violators will be toads
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » tor feb 22, 2007 11:29

This is how it is!

Balans. Motkrafter. Efter att ha sett de tre sista avsnitten i Angel S2 blev mina förväntningar inför resterande Angel och BtVS rejält justerade, NEDÅT. Detta var inte ens i närheten av Firefly. Vad synd, det skulle varit sååå härligt, men vad trodde du egentligen? Stupid fool. Stupid.

Men, när det ser som mörkast ut, vad brukar hända då? Jo, då ser man ljuset!

Lika fantastiskt dåliga som de tre senaste avsnitten var, lika fruktansvärt bra var de tre första avsnitten av Buffy S6. Aha, maybe not so foolsih anyway!

Hatten av för SMG. Bästa skådespelarinsatsen hittills (gäller ep 6.1-3). Mycket, mycket bra. Buffybot, vildaBuffy, nyaBuffy. Wow!

Willow uppe på mausoleum i inledningen - mäktigt och resta förväntningar inför kommande episoder/bataljer. Damn, I do it again!

Jag firar med att slänga in ett citat igen:
Spike: Cuppa tea, cuppa tea, almost got shagged, cuppa tea?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » mån jun 25, 2007 23:47

Det var så länge sen jag såg dessa avsnitt att det var en del saker jag glömt. Som att Buffybot fick gå på öppet hus på Dawns skola till exempel... Mycket kul att scener känns som nya i ett par sekunder i alla fall, innan hjärnan lyckas plocka fram de gamla minnena.

Första delen av Bargaining är oerhört bra. En solklar 8: a på Buffyskalan. Som någon nämnde tidigare i tråden är det väldigt intressant att se hur gänget klarar sig utan Buffy och hur de interagerar med Buffybot. Willow ser den nästan som en person och vill att den ska må bra (inte bara fysiskt då), Dawn blir negativt påmind om sin syster då den är påslagen, men den är ett substitut för systern då den är avslagen och Spike ser den som något jag-vet-inte-vad och de repliker som han en gång programmerade in är avskyvärda.

Det första avsnittet får dessutom vara riktigt roligt som t ex Buffybot på föräldramöte och Xanders "Who made you boss?" och sen allas förklaringar till att det faktiskt var han som utsåg Willow till boss. :D

Och rörande får det också vara. Spike-scenen där han ber Willow radera gamla repliker, Dawn som sover med roboten och Giles farväl. :(

Det andra avsnittet har dock en tendens att bli tjatigt och tråkigt. Demonerna är bara så jobbiga i längden och all förstöelse blir jag till slut less på. Tur att Spike finner underhållningsvärdet i det hela i alla fall. Men som sagt, yawners till demonerna som också är med mycket i andra delen.

Part 1: solklar 8 av 10.
Part 2: svag 6 av 10.
Avsnittet som helhet: 7 av 10.

Hade förresten väntat mig Spikes reaktion på Buffys återuppståndelse i detta avsnitt så blev lite förvånad då det tog slut...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons dec 30, 2009 1:13

Part 1:

Jag gillar det här avsnittet, men jag tycker inte att det är lysande direkt. Den mörka stämningen tycker jag verkligen om och avsnittet får mig att gråta en hel del, vilket jag inte hade förväntat mig. Det som jag inte gillar är en del av humorn, som Buffybot i skolan och vampyren i motorcykelbaren, det tycker jag inte är kul alls.

Snygg "Previously on..." igen. det känns som det var jättelänge sen jag såg s1-3 när jag ser det där.

Bra scen på kyrkogården. Jag älskar Giles humor: "I just have to die for a minute". Och så är det kul att se Spike och de andra skämta med varandra, man märker att de har kommit varandra rätt nära. Xander som blir skrämd av Willows röst i sin hjärna gillar jag också.

Anya och Giles som bråkar om statyn. :D Jag älskar hennes bittra kommentarer om att Giles aldrig åker.

Dawn och Spikes scener är helt underbara. Det fick mig att gråta när man ser hur dåligt samvete Spike har för att han inte lyckades hålla sitt löfte till Buffy. "No. I'm not leaving you to get hurt. Not again." :( Och så sorgligt igen när Buffybot säger "You know I admire your brain almost as much as your washboard abs." och Spikes reaktion på det.

Scenen i Xanders lägenhet där de pratar om Buffy är väldigt rörande. Jag tycker så synd om willow där. "I'm not gonna leave her there."

En annan rörande scen och en av de bästa i avsnittet är den på flygplatsen. Den fick mig att gråta igen. "This is impossible, really." :( Så fint att Giles och Xander kramar varandra också.

Favoritcitat:
Giles: You might have let me in on your plan while he throttled me.
Spike: Oh, poor Watcher. Did your life pass before your eyes? Cuppa tea, cuppa tea, almost got shagged, cuppa tea?

Betyg: Stark 7:a


Part 2:

Jag gillar det här avsnittet nästan lika mycket som Part 1, men jag vet inte riktigt varför. Det är rätt så segt när Buffy vandrar omkring och så gillar jag inte motorcykeldemonerna.

Jag tycker det är riktigt roligt när Spike letar efter vapen och försöker ta upp ett kors men bränner sig på det. "Brilliant." :D

Willow och Xander i skogen är kul. När han tror att att de följer polstjärnan och sen när Taras ljus kommer emot dem. :D

Coolt sätt som Spike snor motorcykeln på!

Jag gillar scenen med Buffy och Dawn uppe i tornet, den är fin. "You told me I had to be strong and I've tried. But it's been so hard without you." :( Och sen är det så sorgligt att se Buffys tomma ansiktsuttryck när Dawn kramar henne nere på marken.

Favoritcitat:
Xander: Okay, this is really starting to grate my cheese. These woods aren't that big. Now, I know we've been going straight because I've been following the North Star.
Willow: Xander. That's not the North Star. It's an airplane.
Xander: Nah, that's not an airplane, it's definitely... a blimp! But I can see how one... could make that airplane mistake.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron