6x01-02 - Bargaining Part 1&2

Här pratar vi mest om Säsong 6

Första avsnitten på säsong 6. Vad tyckte ni?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
5%
7
8
19%
8
10
23%
9
14
33%
10
9
21%
 
Antal röster : 43

Inläggav Joamna » ons sep 22, 2004 18:16

har inte vågat mig in i tråden förrän jag sett båda avsnitten. men nu är jag här.

En riktigt bra säsongsstart! Var riktigt orolig för hur de skulle lösa Buffys återkomst på ett bra sätt så jag inte har kunnat tänka på nåt annat, men jag tycker de fick till det bra.

Fin scen mellan Dawn å Spike när han förklarar för henne att han inte tänker lämna henne så att hon blir skadad.. "again".

Hela första delen bara andas av sorg. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men känslan när alla bär på sorgen men har precis börjat klara av att leva någorlunda som vanligt..

Andra riktigt bra saker: Giles avskedsscen, När Willow förstår/tror att Buffy är borta på riktigt, Dawn som sover med Buffyboten, Buffy och Dawns scen på ställningen(!) mm...
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons sep 22, 2004 18:17

Såg slutet av avsnittet. Helt sönderklippt, och visar på hur hemska stora delar av serien kommer se ut fr.o.m. nu. Man förstod ju ingenting av fighten med bikerdemonerna.

Men jag gillar slutet uppe på tornet även om det kanske är lite väl melodramatiskt. Fast jag får ändå rysningar så fort Sacrifice spelas och de bilderna från The Gift visas. Och så tycker jag att Dawns replik "Because the tower was built by crazy people and I don't think it's holding up very well" är alldeles fruktansvärt rolig. Kan inte förklara varför. Det är liksom så rättframt och korrekt, men ändå så helt bisarrt. Ett så där oförklarligt suveränt ögonblick.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Mackan » ons sep 22, 2004 22:22

Efter att ha läst alla kommentarer om klippta avsnitt var jag tvungen att se själv hur det egentligen stod till, och det är ju rätt tragiskt att se hur massakrerade i princip alla fight-scener verkar vara. En del klipp smälter väl in hyfsat men på de flesta ställen blir det mest bizzart när folk flyger om kring huller om buller utan någon synbar anledning eller när buffy ena sekund slänger en vampyr för att i ögonblicket efter stå stilla en en bit bort. Det känns som om man tappar en hel del intensitet p.g.a. klippen.

Men om vi istället pratar om DVD-versionen (den riktiga versionen :)) är det ett helt ok avsnitt och jag håller med caffeine att tillbakablickarna från The Gift ger en speciell känsla.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...
Användarvisningsbild
Mackan
Minion
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 12 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » ons sep 22, 2004 23:11

Flisa skrev:Dawn som sover med Buffyboten


Äntligen någon som tog upp den scenen! det är en utav de finaste, sorgligaste och mest rörande scenerna i hela serien. När hon ligger där och kramar en ej påslagen robot med kablar utstickande ur magen bara för att det inte finns något annat... då får jag vanligvis något i ögat :(
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Minsc_and_Boo » tor sep 23, 2004 1:08

VelocityBoy skrev:
Flisa skrev:Dawn som sover med Buffyboten


Äntligen någon som tog upp den scenen! det är en utav de finaste, sorgligaste och mest rörande scenerna i hela serien. När hon ligger där och kramar en ej påslagen robot med kablar utstickande ur magen bara för att det inte finns något annat... då får jag vanligvis något i ögat :(


Jag håller helt med!

Det slog mig igår när jag såg del 1 att när Tara håller upp monstret dom köpt till Giles så gör hon samma ljud som Mutant Enemy-zombien gör islutet på varje avsnitt! Det tyckte jag var lite coolt-
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav JRT » tor sep 23, 2004 7:15

Gillar inte andra delen av det här avsnittet särskilt mycket. Vet inte varför, det kanske beror på de oerhört fåniga MC-demonerna som får ta en hel del plats.

...femmans klippning gjorde det inte bättre direkt. Ännu en slakt. Uppenbarligen har det blivit hårdare och hårdare med censuren. I febriari fick vi trots allt se en brutal nackbrytning helt oklippt (Passion) - nu klipper de helt bort när en robot blir sliten i bitar. Vad blir kvar i slutet av säsongen undrar man - en femminuters sekvens i slowmotion?
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Nightcrawler » tor sep 23, 2004 9:34

Nu har jag sett andra delen också och jag måste säga att det var riktigt jävla bra...Klassisk Buffy! Och mc-gänget var ju mycket coola än fjollan Glory! Buffy är tillbaks, och man behövde inte vänta länge! Hon är blekare och med förvirrade än nånsin, men det är ändå Buffy!

Som jag nämnde tidigare var ju en höjdpunkt vamnpyren med Hanson tröjan´...Det skulle vara kul om han inte hade blivit dräpt...Tänk är honom som ledare för ett gäng vampyrer :P
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Joamna » tor sep 23, 2004 14:23

Minsc_and_Boo skrev:
VelocityBoy skrev:
Flisa skrev:Dawn som sover med Buffyboten


Äntligen någon som tog upp den scenen! det är en utav de finaste, sorgligaste och mest rörande scenerna i hela serien. När hon ligger där och kramar en ej påslagen robot med kablar utstickande ur magen bara för att det inte finns något annat... då får jag vanligvis något i ögat :(


Jag håller helt med!

japp, också när hon och spike hittar den sönderslitna buffyboten och spike säger att det bara en maskin, men de var nog mer än så för dawn..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tor sep 23, 2004 15:56

Var scenen med bikerdemonen som dräper hansonvampyren klippt även på sena sändningen? Den var lite underlig.

Lade märke till att Xander, Willow och Dawn hade tröjor med siffror, var det bara en tillfällighet tro eller betydde det något.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav malavel » tor sep 23, 2004 16:29

Vampis skrev:Lade märke till att Xander, Willow och Dawn hade tröjor med siffror, var det bara en tillfällighet tro eller betydde det något.

Det är många som har spekulerat i vad siffrorna betyder, men författarna har alltid hävdat att det bara var tillfälligheter.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tor sep 23, 2004 18:53

malavel skrev:
Vampis skrev:Lade märke till att Xander, Willow och Dawn hade tröjor med siffror, var det bara en tillfällighet tro eller betydde det något.

Det är många som har spekulerat i vad siffrorna betyder, men författarna har alltid hävdat att det bara var tillfälligheter.


:) Danke Schön
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Illyria » fre sep 24, 2004 0:17

VelocityBoy skrev:Äntligen någon som tog upp den scenen! det är en utav de finaste, sorgligaste och mest rörande scenerna i hela serien. När hon ligger där och kramar en ej påslagen robot med kablar utstickande ur magen bara för att det inte finns något annat... då får jag vanligvis något i ögat :(

Det är en väldigt fin scen som visar hur mycket hon saknar Buffy och hur ensam hon faktiskt är även om gänget tar hand om henne. Helt klart en av mina favoritscener med Dawn, jag gillar henne när hon inte skriker så mycket, vilket ju brukar vara en del annars ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Xanahti » fre sep 24, 2004 22:33

Nea skrev:
Den korta scenen när Buffy vaknar upp i sin kista är en av de scener jag har svårt att titta på, eftersom jag är smått klaustrofobisk och jag får panik av att se henne när hon förstår att hon är levande begravd. Usch! Kalla kårar utefter ryggraden.



Jag har en känsla av att jag inte blev så tagen av den här scenen som jag borde.(Någon som upptäckt likheten mellan denna "Kist" scen och Kill Bill 2 "kist" scenen?) Den var för kort tycker jag, man hann inte bli nervös.( jag har dock bara sett den klippta versionen på femman)
annars är avsnittet väldigt gripande och man blir lite bekymrad när Buffy springer iväg från sina vänner. Scenen med Buffy och Dawn uppe på ställningen gav mig gåshud, man kan känna Dawns rädsla samtidigt som hon är överväldigad av Buffys återkomst. Trots en del små saker som är lite halvdana, så är avsnittet genialt! Det finns ingen riktig andledning till att sätta ett lägre betyg än 10!
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav caffeineaddict » lör sep 25, 2004 0:44

Xanathi: Scenen var klippt i tidiga versionen så att ingen suggestivitet och skräckkänsla fanns kvar. Du missade bl.a. en grym effekt där man ser Buffys övergång från lik till levande människa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Xanahti » lör sep 25, 2004 8:23

caffeineaddict skrev:Xanathi: Scenen var klippt i tidiga versionen så att ingen suggestivitet och skräckkänsla fanns kvar. Du missade bl.a. en grym effekt där man ser Buffys övergång från lik till levande människa.

Jag misstänkte det.:/ Nåja, jag får väl spara pengar så att jag kan köpa denna säsong också.:)
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav brat » mån sep 27, 2004 23:48

caffeineaddict skrev:Såg slutet av avsnittet. Helt sönderklippt, och visar på hur hemska stora delar av serien kommer se ut fr.o.m. nu.


Jag skrattar gott åt att du antar att de klippansvariga i England är konsekventa :D
Eftersom nu avsnitt 3-5 visats måste jag säga att de varit bättre klippta än Barganing. Dessa två avsnitt måste vara de värst klippta hitills (även om man inte räknar med längdklippen).
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tam » sön dec 26, 2004 5:38

Är det inte väldigt kallt att Buffys far inte får veta att hans dotter är död? Som man sår får man skörda, antar jag, men om jag blir en frånvarande far nångång vill jag nog bli informerad om dödsfall iallafall. Men kallt är bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav RalfiParpa » sön dec 26, 2004 22:55

En stark start på en stark säsong. Kollektivt hamnar mitt betyg någonstans mellan åtta och nio, 8.7 typ. Men eftersom det inte är ett alternativ tryckte jag på "9". Jag betraktar det här som det starkaste inledningsavsnittet efter "Anne". För de som är intresserade ser min lista över öppningsavsnitten ut ungefär så här (det varierar lite från dag till dag):
    01. "Anne
    02. "Bargaining"
    03. "Welcome To The Hellmouth"
    04. "The Freshman"
    05. "Lessons"
    06. "When She Was Bad"
    07. "Buffy Vs Dracula"

Observera att avståndet mellan plats sex och sju är enormt.
Ett utmärkt avsnitt som innehåller den där väl avvägda blandningen av humor och allvar som får oss att älska serien. Här finns gott om minnesvärda repliker (Marti Noxon är en mästare på sådana), några riktigt starka karaktärsstunder och för en gångs skull tuffa demoner. Motorcykeldemoner för bövelen (Fast det låter lite som besatta motorcyklar med glödande röda ögon). Demoner på motorcyklar kanske? Helt genialt.
Kan förresten Spikes och Dawns lilla skoldiskussion ses som en pik riktad mot skolsystemet?

SPIKE: Yeah, she responded to BuffyBot because a robot is predictable. Boring. Perfect teacher's pet. That's all schools are, you know. Just factories, spewing out mindless little automatons.
SPIKE: (quickly) Who go on to be ... very ... valuable and productive members of society, and you should go. (quieter) Because Buffy would want you to.
DAWN: Check. One mindless automaton coming up


Jag tror nästan det.

Nio.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Binchy » tis jan 25, 2005 10:55

Helt lysande avsnitt. Jag har enbart sett dem som ett sammanhängade avsnitt. Jag har, såvitt jag minns, aldrig sett något avsnitt på TV, men det verkar inte vara någon förlust.

Jag gillade att avsky Hellions. Kistscenen ger även mig kalla kårar, lite klaustrofobi här med. (Och jag har också tänkt på Kill Bill 2.) Buffy, jordig rufsig och blodig, ihopkrupen i ett hörn plockar verkligen fram moderskänslor, man vill ta upp henne i famnen och trösta henne.

Det finns ju en viss likriktning i skolan, ett gäng frisinnade fantasifulla rastlösa 6-7-åringar går in i ena änden, och ut i andra änden kommer nyttiga medborgare med allmänbildning.

Någon här som sett filmen Grease. Patty Simcox, som hälsar Sandy välkommen i början, är rätt lik Buffyboten, hon har samma ständiga leende och peppiga attityd. Hon är dock lite mer flamsig än boten, boten är ju ruskigt jämn i sitt tal och sitt beteende.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tis jan 25, 2005 11:33

RalfiParpa skrev:Kan förresten Spikes och Dawns lilla skoldiskussion ses som en pik riktad mot skolsystemet?

SPIKE: Yeah, she responded to BuffyBot because a robot is predictable. Boring. Perfect teacher's pet. That's all schools are, you know. Just factories, spewing out mindless little automatons.
SPIKE: (quickly) Who go on to be ... very ... valuable and productive members of society, and you should go.


Säkerligen. Men det är ju sant, det är vad skolsystemet går ut på. Vad hela samhällssystemet går ut på egentligen. Skicka in dem, stöp alla i samma form, skicka ut dem för att slita i samhället i ca 45 år, kassera, repetera med nästa generation.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tob » mån feb 07, 2005 0:37

Även om jag mest vill strunta i det och ruska bort det så har jag lite svårt för att ingen vet att Buffy Summers har dött. Hon dör en mer eller mindre spektakulär död, begravs på en allmän kyrkogård (eller?) och får dessutom en ganska utstickande gravsten. Trots detta så är det tydligen ingen som vet om att hon har dött. Jag köper det, men det är med nöd och näppe.

Inledningscenen känns som ett kraftfull exempel på att visa hur viktig karaktären Buffy är för serien. Jo jag vet att serien heter Buffy the vampire slayer. Hon tillhör inte någon av mina favoritkaraktärer men ändå så är det hon som håller samman hela gänget. Som sagt i inledningscenen. Ingen Buffy och våra vänner springer omkring som yra höns och har grava problem med att ta livet av en stackars vampyr, tjock är han också och i dåligt trim. Hmm.

Det som jag kanske är mest nöjd med i avsnittet är hur man verkligen inte stressar fram något. Man låter förberedslerna ta tid och man låter Buffy vara någon annan när hon återvänder. Hon är inte Buffy, hon är en Buffy med ett inre kaos. Dessutom hata scener med instängda människor på små ytor/volymer, riktigt obehagligt. Hon får gräva sig ut och vandra sakta men säkert ut i staden som ser ut som ett brinnande inferno. Liknelsen till ett helvete kunde inte gjorts tydligare, på gott och ont. Hon får syn på Buffyboten som blir splittrad i 4-5 delar. Att se sig själv bli söndersliten. Hon möter gänget som nästan förväntar sig att hon skall vara som vanligt....

....Inte undra på att hon frågar Dawn i slutet:

Is this hell?


Dawn visar hur egocentrisk hon är ställer sig mycket frågande till sin systers fråga. Dawn är i för sig i chock och har säkert lite svårt att tänka klart. Hon är väl mest glad för att se sin syster vid liv och förväntar sig samma reaktion från Buffy men när man som tittare har fått följa Buffy så känns hennes fråga verkligen relevant. En fråga som mer eller mindre kommer att ha en central del i hela säsongen.

vad är helvete? livet mån tro?

Avsnitten är bra men inte lysande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » mån feb 07, 2005 0:41

Tob skrev:begravs på en allmän kyrkogård (eller?)


Nope, jag tycker det verkar som att hennes gravsten är alldeles för sig själv ute i skogen (det märks rätt tydligt i återupplivningsscenen), vilket gör att jag har liite lättare att köpa att de har lyckats hålla hennes död hemlig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » mån feb 07, 2005 1:49

caffeineaddict skrev:
Tob skrev:begravs på en allmän kyrkogård (eller?)


Nope, jag tycker det verkar som att hennes gravsten är alldeles för sig själv ute i skogen (det märks rätt tydligt i återupplivningsscenen), vilket gör att jag har liite lättare att köpa att de har lyckats hålla hennes död hemlig.


det stämmer nog i för sig. Har slutscenerna ifrån The Gift alldeles för klart i huvudet då jag tycket det ser ut som en allmän kyrkogård.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav A bear » fre mar 11, 2005 13:10

Som de flesta dubbelavsnitt har "Bargaining" sina döda sträckor och känns ibland mer som ett och ett halvt avsnitt. Framför allt del 1 har några rejält långa scener. Men det är snyggt att de lyckas lura oss med buffyboten IGEN - vad är det, tredje gången? "Intervention", "The gift" och så nu...

Scenen där Dawn går och lägger sig hos buffyboten är mycket riktigt hemsk, men Spikes min i den här scenen är också smärtsam.
BUFFYBOT: Sorry I questioned you, Spike. You know I admire your brain almost as much as your washboard abs.
SPIKE: I told you to make her stop doing that.

Överhuvudtaget lyckas de väldigt bra lyfta fram hur scoobies tvingar sig jobba vidare utan Buffy - och hur olustigt det är att behöva låtsas som om inget hänt och umgås med Buffyboten.

OK, Buffy ser verkligen inte ut som om hon krupit genom sex fot jord. Men hon ser aldrig ut som om hon gått igenom det hon gått igenom, så det köper jag. Och scenerna där hon vandrar omkring i helvetet - och till och med får se sig själv slitas i bitar - är verkligen otäcka. Även om hennes utseende inte känns logiskt så gör hennes chock det verkligen.

Tara får slakta en demon. Yay! "Nobody messes with my girl." Hon har tagit stormsteg sedan s4 - att det är hon som fått axla rollen som Dawns surrogatmor känns fullt naturligt; Tara behöver få någon att ansvara för. (Snygg kontinuitet också med "we always know how to find each other".)
XANDER: And how long have you known that your girlfriend's Tinkerbell?


Nortons och Furys kommentarer på DVDn är minst sagt självkritiska, de gör i princip inget annat än att klaga på det de inte gillar - men det är kul, som när de spekulerar i varför hellions inte har några näsor.
"I hold this flower up to my face and nothing happens!"


Lipton skrev:Lade märke till att Xander, Willow och Dawn hade tröjor med siffror, var det bara en tillfällighet tro eller betydde det något.

Författarna får säga vad de vill, jag har väldigt svårt att tro (6x18)
att det är en slump att att Willow efter en hrm, sömnlös natt tillsammans med Tara har en tröja med 78 på.

Avsnittet slutar på Buffys helt oförstående, skräckslagna ansikte. Väldigt bra uppsatt inför hela säsongen...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » mån jan 22, 2007 23:29

malavel skrev:
Vampis skrev:Lade märke till att Xander, Willow och Dawn hade tröjor med siffror, var det bara en tillfällighet tro eller betydde det något.

Det är många som har spekulerat i vad siffrorna betyder, men författarna har alltid hävdat att det bara var tillfälligheter.


Tror jag inte det minsta på. Inte för att det måste betyda nåt i Buffyverse, men de måste rimligtvis vara medvetna om att en massa folk skulle göra sitt bästa för att tolka talen på olika vis. Det kan vara för att retas lite, helt enkelt.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » mån jan 22, 2007 23:33

Siffrorna kom dit för att någon på klädesavdelningen fick fnatt och tyckte om plagg med siffror. Manusfolket är oskyldiga, för sådana detaljer är inget man slösar tid på när man är på den nivån.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » mån jan 22, 2007 23:40

noike skrev:Siffrorna kom dit för att någon på klädesavdelningen fick fnatt och tyckte om plagg med siffror. Manusfolket är oskyldiga, för sådana detaljer är inget man slösar tid på när man är på den nivån.
Uhm, OK. Fast med tanke på exempelvis den så populära serien "Lost" några år senare med allt sitt nummerjidder känns den förklaringen lite som en besvikelse.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » mån jan 22, 2007 23:50

Capt. Peroxide skrev:Uhm, OK. Fast med tanke på exempelvis den så populära serien "Lost" några år senare med allt sitt nummerjidder känns den förklaringen lite som en besvikelse.

Den populära serien Lost kan käka min röv. Även om det är en meningslös modesak i Buffy så är den ändå meningsfullare än vad Lostförfattarna kokar ihop med mening.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » tis jan 23, 2007 0:13

Lugn och fin. Jag har inte påstått att jag tycker den är bra :)
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » tis jan 23, 2007 0:34

Inget personligt, men jag tar tv lite för allvarligt för att inte bli upprörd av Lost ibland.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]