6x16 - Hell's Bells

Här pratar vi mest om Säsong 6

Betyg Hell's Bells:

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
1
2%
5
2
5%
6
6
15%
7
9
22%
8
20
49%
9
0
Inga röster
10
2
5%
 
Antal röster : 41

Inläggav Binchy » mån aug 01, 2005 12:56

A bear skrev:Är inte Sarah - med sina stora flaxande öron - lite smått lik en demon vi alla känner och älskar?

Clanya!?


Precis vad jag har funderat över när jag ser henne. Kan dock inte riktigt se Clem som älskare. Han är för snäll och go för att gå emellan två makar.Fast han kanske tröstade henne, och så ledde det ena till det andra...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav latarmig » mån aug 01, 2005 13:06

Binchy skrev:Han är för snäll och go för att gå emellan två makar.


Eller så är det mer demon i honom än vi hittills trott.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » mån aug 01, 2005 13:48

latarmig skrev:
Binchy skrev:Han är för snäll och go för att gå emellan två makar.


Eller så är det mer demon i honom än vi hittills trott.


I första flashbacken är väl Sarah knappt 10 och Anya närmare 40. Alltså är hon avlad minst 10 år efter bröllopet. Mycket kan hända i Whedonverse på den tiden... Dark Clem någon?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 15:08

Jag gillar det här avsnittet, själva historyn att det kommer någon som berättar om Xanders&Anyas framtid. Dessutom är det grymt bra skådespel i det här avsnittet.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav eriked » tor apr 06, 2006 13:16

aww Willow och Tara är så söta i detta avsnitt, bra avsnitt dessutom! Buffy leder charader :D Och en härlig Buffy/Spike scen.

Bra filmat också, riktigt snyggt flera gånger och grymt skådespeleri.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » tor apr 06, 2006 23:42

eriked skrev:aww Willow och Tara är så söta i detta avsnitt, bra avsnitt dessutom! Buffy leder charader :D Och en härlig Buffy/Spike scen.

Bra filmat också, riktigt snyggt flera gånger och grymt skådespeleri.

Joss skrev Buffy/Spike-scenen... ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » fre apr 07, 2006 15:37

Jepp, tittade på kommentator spåret igår! Hade varit kul om hon manusförfattaren (Rebecca Rand Kirschner) hade fått rollen som Spikes dejt

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav buffymon » lör apr 08, 2006 17:42

Nyx skrev:
eriked skrev:aww Willow och Tara är så söta i detta avsnitt, bra avsnitt dessutom! Buffy leder charader :D Och en härlig Buffy/Spike scen.

Bra filmat också, riktigt snyggt flera gånger och grymt skådespeleri.

Joss skrev Buffy/Spike-scenen... ;)

...and that´s why Joss is my god
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav eriked » sön apr 09, 2006 23:08

buffymon skrev:...and that´s why Joss is my god
Amen på det!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre jun 29, 2007 23:00

Aww, cutest thing ever: då Buffy gör charader och nån gissar rätt på "bull"! Sötnos!!! (Men vad har hon där på magen?!)

Bild

Hell's Bells var bättre än jag mindes det. Fortfarande långt ifrån en favorit, men inte lika tråkigt som jag mindes det.

Jag tycker synd om Anya i detta avsnitt. Hon är en av mina minsta favoritkaraktärer i Buffyverse, s.a.s., men jag gillar henne helt klart och att se henne gråta är aldrig kul (se The Body). Slutet är riktigt bra. Bara Anya, D'Hoffryn och en svart bakgrund. Vad ska hon välja?

Bra scen med Buffy och Spike. Som alltid. Men helt ärligt, utöver det jag redan nämnt kommer jag inte ihåg så mycket mer trots att jag nyss sett avsnittet.

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » mån aug 06, 2007 13:08

Lägger in det här från drömsäsong-tråden:

HeY skrev:
Tam skrev:Hell's Bells är kass. Annars var det här jävligt svårt.


WHAT :eek:
Jag gråter som en bäbis när jag ser Hell's Bells. Riktigt starkt avsnitt (ANYA!) :lovebunny:

EDIT:
wyndham skrev:Och Hell's Bells är skit.


Oh my! What is happening to the world?

Anya är jättefinast och Emma är jättebra. Resten av skådisarna också. Historien är dock mycket ovärdig. Knäppa ologiska framtidsscenarion och ett evigt tjatande om en massa fåniga demoner som tydligen ska ha nåt med Anya att göra, och lika mycket tjat om en massa odrägliga släktingar till Xander. Även denna släkt är ganska beryktad, så hade fokus behövts någon annanstans. Att Xander inte skulle ha varit redo att gifta sig (något han håller fast vid resten av serien) behövde en betydligt bättre bakrund. Frieriet i The Gift är så vackert och innerligt att det helt enkelt behövs mer än hokus pokus för att sätta sig i Xanders situation nu. Förhållandet till hans familj borde tagits på blodigt allvar istället för allt... flams.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav latarmig » mån aug 20, 2007 0:36

Det var länge sedan jag såg det här avsnittet senast så kanske är jag ute på en cykeltur nu. Kanske finns det här någon förklaring, men i "The Wish" (3x09) säger Giles:

Giles:"In order to defeat Anyanka, one must
destroy her powercenter. This should reverse all the
wishes she’s granted, rendering her mortal and
powerless again."

Det ("all the wishes") skulle betyda att Xanders plågoande inte skulle ha några klagomål att rikta till Anyanka, eftersom hennes hämnd aldrig hänt.

För att åter upprätta serien kan man antingen tänka sig att när Anya återfick sina krafter så gällde därmed hennes tidigare hämndutgjutelser igen. Vilket direkt motsägs av att vi i så fall omedelbart skulle ha återgått till världen i Doppelgängland. En mer trolig idé är att det bara var Cordelias önskning som stod på spel, resten av världen förändras inte av Anyas status. En tolkning som gör att den text Giles citerar säger lite mer än den har täckning för.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Echolls » tis jan 05, 2010 15:06

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här avsnittet egentligen. Det är inte speciellt roligt alls, men ändå känner mig aldrig uttråkad eller så, så det funkar väl ändå.

Att de säger att demonerna är cirkusfolk tycker jag är jättefånigt, likaså när alla börjar slåss och en del andra saker. Jag gillar inte Xanders släktingar heller och demonerna är också jobbiga.

Det är väldigt synd om Anya. Jag stör mig en del på Xander gällande det här. Det verkar som att Anya hade rätt när hon sa att han bara friade för att han trodde att världen skulle gå under.

Buffy/Spike-scenen är väldigt fin. Det är den här typen av scener som jag tycker mest om att se med dem. Jag gillar hur han säger "Hello, Buffy" och när han tackar henne efter att hon har försäkrat honom om att det gör ont att han är där med en annan tjej.

Favoritcitat:
Spike: It's nice to watch you be happy. For them, even. I don't see it a lot. You... you glow.
Buffy: That's because the dress is radioactive.

Betyg: Svag 6:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare