6x15 - As You Were

Här pratar vi mest om Säsong 6

Vilket betyg vill du sätta på As You Were?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
5%
5
12
29%
6
11
27%
7
11
27%
8
4
10%
9
1
2%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 41

Inläggav noike » tor sep 16, 2004 15:11

Matt: Buffy & Riley forever!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tor sep 16, 2004 15:15

noike skrev:Matt: Buffy & Riley forever!


:D
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav VelocityBoy » tor sep 16, 2004 15:26

noike skrev:Sus@n: Varför gillar du itne det? Jag tyckte det var närmast självklart att hon var tvungen att göra slut, förhållandet var ju knappast bra för henne. För att inte tala om att de hade kört fast manusmässigt -- allt de gjorde var att slåss och ha after-fight-sex.


Jag håller med här :eek: Spike klarade inte att vara vad Buffy ville att han skulle vara (han kunde inte förstå vad hon ville ha och Buffy själv visste det defintivt inte) och Buffy kunde inte, trots att hon försökte, sluta att utnyttja Spikes känslor för henne vilket fick henne att må fantasitisk dåligt (se "Dead things")... så att hon gjorde slut i ett försök att stoppa den destruktiva spiralen som de hade fastnat i var som jag ser det starkt av Buffy och hon ville dem båda väl.

Spoiler resten av Buffy s6

att det sedan inte räckte, de imploderade ju iaf gör inte handlingen mindre beundransvärd
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Eisa » tis sep 21, 2004 12:31

Noike...håller med. jag förstår faktiskt inte varifrån all denna avsky mot Riley kommer ifrån. om man skall vara riktigt uppriktig har han bidragit med flera intressanta bihandlingar...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav JRT » mån okt 11, 2004 18:44

Det här är inte mycket att ha. Att se Riley igen är fullkomligt ointressant och trist och hon som spelar hans fru måste vara den sämsta skådespelare som någonsin varit med i serien. Usch. Det enda som är bra med det här avsnittet är att de visar att Spike faktiskt inte är god, han är fortfarande själlös. Samt det faktum att Buffy äntligen sätter stopp för deras destruktiva förhållande.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Koala » mån okt 11, 2004 18:52

Även om jag avskytt riley hela serien så måste jag säga att han slår ut spike ifrån buffyboyfriends..

Detta avsnitt får väl en 7a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav CheeseGuy » mån okt 11, 2004 18:53

Ett hyfsat avsnitt (=6:a). Scenerna med Spike och Buffy är bra, och jag har inget emot Riley. Själv tycker jag att han förtjänade ett bättre farväl än i "Into the Woods".
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav VelocityBoy » mån okt 11, 2004 18:58

Inte det bästa avsnittet direkt...

Plus och minus enligt mig

- Hela "The Doctor" grejen är löjeväckande, bland de sämre grejorna i serien, de hade kunnat låta Spike bara ta hand om äggen (det hade fungerat lika bra storymässigt) att låta honom vara en internationell vapenhandlare är hjärndött.

+ Scenen då Buffy frågar om Spike älskar henne... cold comfort from the cellar dwellar indeed.

+ Då Buffy gör slut med Spike så visar hon att något fastnade i samtalet med Tara (i "Dead things"), hon gör det rätta ber om förlåtelse (kind of...)och behandlar Spike som en man...

Allt som allt är det ganska crappigt iaf det får 5 av 10
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Joamna » mån okt 11, 2004 19:36

Helt okej avsnitt iaf. Har inget emot Riley direkt, tyckte att han hade en ganska bra funktion i det här avsnittet. Utan honom hade nog inte Buffy tagit sig samman och gjort slut med Spike. Iaf inte än. Var också schysst att hon gjorde det på ett relativt bra sätt, det var liksom inte att skrika att han är ond och dum och springa därifrån. Kändes genomtänkt, och starkt gjort.

Jag känner mig på det hela taget lite delad i hela Spike-Buffy grejjen. Vissa delar av mig är ett Spuffy-fan men samtidigt så ser jag att det får Buffy att bara må sämre i längden och har lite hoppats att hon ska kunna stå emot nån gång.

Fru Riley kunde jag verkligen varit utan. Blev så konstigt, fick en känsla av att de försökt framställa henne som en sympatisk karaktär men jag kunde inte tycka om henne för fem öre.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån okt 11, 2004 19:36

JRT skrev:Hon som spelar hans fru måste vara den sämsta skådespelare som någonsin varit med i serien.


Amen, brother! Värre skådis får man leta land, rike och Sunset Beach igenom för att hitta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » mån okt 11, 2004 20:25

Oj då, missat helt att ni i frågasatt mig :) Men då jag var så mycket Spuffy som möjligt så hatade jag att hon gjorde slut men nu tycker jag det är rätt för att det var ju helt klart destruktivt för henne.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » mån okt 11, 2004 20:52

Att förhållandet imploderade var definitivt på tiden. Det var bra i början men efter ett tag blev det tråkigt och förutsägbart trots att det gav upphov till ett par riktigt bra scener.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » mån okt 11, 2004 20:58

hmmm mycket flames över Sam ser jag... jag gillar Sam, hon är en perfekt partner till Riley... :rolleyes:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav JRT » mån okt 11, 2004 21:40

Ai skrev:hmmm mycket flames över Sam ser jag... jag gillar Sam, hon är en perfekt partner till Riley... :rolleyes:


Nog är hon en perfekt partner till Riley alltid! Mr and Mrs Cardboard. :twisted:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav noike » mån okt 11, 2004 21:56

Jag tror det är dags att vi alla sjunger en låt tillsammans...

We come and we fight, for Rileys plight.
He might be too nice, he just doesn't lies

Don't hold that against him, Riley's number one.
Not as moppey as Angel, he has a lot more fun.
Hated for rebound-issues, lacked a broody glance.
Not as evil as Schpike, but he never got a chance.

So stop hating Riley, all the issues are your own
So stop hating Riley, heat up your heart of stone

(Sponsrad av the Riley Finn Appreciation Society)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Koala » mån okt 11, 2004 21:58

No-Skillz-R-Us ;D
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Mackan » mån okt 11, 2004 22:06

Inte världens bästa avsnittet direkt, men jag undrar om det bara är jag som ser humorn i repliker som "My hat has a cow" :).
Avslutningsscenen lyfter dock betyget en aning och det är väl första gången Buffy kallar Spike för "William", eller?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...
Användarvisningsbild
Mackan
Minion
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 12 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Shetani » mån okt 11, 2004 22:06

Nauw, jag tycker ni borde se det positiva med Sam och Riley (+ skådisarna som spelade dem). De lär oss att uppskatta de andra så mycket mer! :D

Avsnitt får en sjua. Mest för sista scenen med Spike.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Ai » mån okt 11, 2004 22:21

Mackan skrev:...Avslutningsscenen lyfter dock betyget en aning och det är väl första gången Buffy kallar Spike för "William", eller?


Andra jag kan komma på iallafall. I No Place Like Home kallade hon honom William också:

BUFFY: What are you doing here? Five words or less.

SPIKE: Out... for... a... walk... bitch.

BUFFY: Out for a walk at night by my house. No one has time for this, William.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav caffeineaddict » mån okt 11, 2004 22:39

Mackan: "My hat has a cow" är klockrent.

Sista scenen är underbar. Det är skönt att vi påminns om att Spike är ond, även om hela konstruktionen med The Doctor är lite väl (precis som VB säger). Resten är mindre bra.

Hög sexa/låg sjua.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Mackan » mån okt 11, 2004 22:45

Ai skrev:
Mackan skrev:...Avslutningsscenen lyfter dock betyget en aning och det är väl första gången Buffy kallar Spike för "William", eller?


Andra jag kan komma på iallafall. I No Place Like Home kallade hon honom William också:

BUFFY: What are you doing here? Five words or less.

SPIKE: Out... for... a... walk... bitch.

BUFFY: Out for a walk at night by my house. No one has time for this, William.


Jo, det stämmer ju. Spikes kommentar är så bra att jag måste ha missat repliken efter ;).
Fast den här gången är det lite mer känsloladdat...
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...
Användarvisningsbild
Mackan
Minion
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 12 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Minsc_and_Boo » tis okt 12, 2004 1:41

Jag tänkte inte på det första gången jag såg avsnittet, men

1) Riley har mognat på något sätt. Blivit sexigare. *growl* Är det frun som sett till att han fått lite stake? (*harkel* Hur lät det där?)

2) Han har ju ett ärr över ögat, precis som Nick Fury (som dom för övrigt kallar honom en gång i avsnittet) Fast han röke rinte cigarr ochhar ögonlapp som Fury i S.H.I.E.L.D. har.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Lipton » tis okt 12, 2004 9:04

ÅH kapten herr och fru träbräda kommer på besök, först blev man lite rörd när han stog där lång, mörka kläder och ärrad, men så började han att prata.
Tänkte på att killen som pratade med Buffy vid grillen lät precis som Reily, lika röst.
Jag tror i alla fall på Spike, att han förvarade äggen åt någon annan. Gillar inte när de behandlar honom som om han vore mindre vetande, han är i allafall en bra bit över hundra. Annars så bekräftar väl detta avsnitt mina tidigare spekulationer ang Buffy Spike. Ett halv bra avsnitt ca 7.
Xander och Anya är bara tråkiga just nu.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » tis okt 12, 2004 9:27

Lipton skrev:ÅH kapten herr och fru träbräda kommer på besök, först blev man lite rörd när han stog där lång, mörka kläder och ärrad, men så började han att prata.


:D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Nightcrawler » tis okt 12, 2004 9:28

De felsta håller nog med mig när jag säger ett Riley är den kanske mest avskydda karaktären i hela Buffy...Så för mig var det inte kul att se det aset igen ;) Mrs Finn var ingen höjdare...Höjdpunkterna med avsnittet måste ju i alla fall vara Buffys reaktioner...Tycker inte det passar Spike så mycket att ha demon-ägg hemma (det kunde ha fungerat bättre i S4, men inte här) ...Som sagt, han är ju inte dum i huvudet...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav VelocityBoy » tis okt 12, 2004 9:29

Lipton skrev:Jag tror i alla fall på Spike, att han förvarade äggen åt någon annan.


Jag hade faktiskt glömt att han sa det (jag kommenterar till största delen ifrån minnet) men det var ju skönt då kan jag också tro det... även om det också är moraliskt förkastligt (vilket det var meningen att det skulle vara)

Jag gillar för övrigt de här replikerna också (läste igenom en transcript för att bekräfta att han hävdar att han förvarar dem åt någon annan)

DAWN: Some vamp get rough with you?
BUFFY: (examining coat, muttering) He's not getting any gentler.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » tis okt 12, 2004 11:23

Kan inte låta bli att undra när Buffy suckar över disken, är det bara hon som drar in pengar och sköter marktjänsten i huset. :rolleyes:
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Melwa » tis okt 12, 2004 12:25

Trots mina begränsade och outbildade kunskaper i drama och skådespeleri hade jag överträffat Rileys fru med hästlängder.
När hon pratade med Willow visste jag inte var jag skulle ta vägen, herregud! Hur kan man överhuvudtaget tacka ja till den där rollen om man är medveten om att man spelar så uselt?! Men hon kanske inte visste om det själv då... Oo
Jättefin slutscen var det i alla fall, jag tycker att JM spelade väldigt bra där. Sorgligt dock, jag är faktiskt lite för Buffy + Spike.
En 6:a skänker jag detta avsnitt, varken mer eller mindre.
Användarvisningsbild
Melwa
Minion
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 04 okt 2004
Ort: Bollnäs

Inläggav adolvsson » tis okt 12, 2004 13:07

Respektera Riley!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis okt 12, 2004 14:45

Melwa skrev: Hur kan man överhuvudtaget tacka ja till den där rollen om man är medveten om att man spelar så uselt?! Men hon kanske inte visste om det själv då... Oo


En annan fråga man kan ställa sig är ju hur man som casting ansvarig kan tillåta att en sådan människa får rollen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron