Vad tycker du om säsong 6?

Här pratar vi mest om Säsong 6

Inläggav Pazuzu » sön dec 12, 2004 22:29

Själv tycker jag mycket om säsong 6, placerar den bland de främsta men vill inte säga något bestämt innan jag sett om BtVS ännu en gång. Jag tycker att den mörkare framtoningen fungerar utmärkt och nästan är ett måste för att serien ska komma vidare. Dessutom får man helt klart för sig att BtVS inte är någon serie för yngre tittare, om man nu på något konstigt sätt trodde det.

Vad gäller trion accepterar jag den och tycker att de fungerar bra och bitvis är de mycket roliga. Men jag förstår att det är svårt att förstå att de lyckas uppfinna ett osynlighetsvapen på egen hand.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav latarmig » sön dec 12, 2004 23:37

Nog är det underligt att trion klarar av att skapa robotar som är till förvillelse lik riktiga människor och prylar som osynlighetsgeväret. Särskilt trovärdigt är det knappast. Men nu är hela serien fylld av otroliga ingredienser så det argumentet ensamt räcker inte för att racka ner på trions prylar. Hade man tagit bort allt som är otroligt i serien hade det inte blivit mycket kvar.

Det finns dessutom åtminstone ett argument för trovärdigheten hos trions manicker som jag inte hört nämnas här tidigare: Trion har en sammansättning som är unik (vad jag kan komma ihåg) i BtVS. De har kombinerat demonvärlden, högteknologi (så långt sådan kan åstadkommas i garaget) och magi. Som jag ser det är deras prylar för det mesta kombinationer av deras olika specialområden. Jag måste erkänna att jag inte riktigt kan rädda Andrew i det här resonemanget, men kanske har han kunskaper om demonvärldarna som kommer till pass. Initiativet skulle aldrig kunna göra vapen där de utgått från magi eftersom magi inte ingår i deras föreställningsvärld utan är hokus pokus. För att hitta andra möjliga producenter av sådana vapen måste vi byta serie.

AtS
På Wolfram & Hart är det en självklarhet att magi fungerar och att demonvärldar finns. De har dessutom resurserna att skapa vad de vill utifrån den kunskapen.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Simon » sön dec 19, 2004 1:26

Jag tycker S6 är den svagaste länken i hela Buffykjedjan, och saknaden av Joss blir total medan Marti Noxon till synes brottas med vilken serie hon egentligen vill göra.

Buffy har alltid funkat på metaforplan, oavsett vad Yazze eller Koala säger. Det har alltid funnits många bottnar i intrigerna i denna serien och även i Angel, även om de är färre där. Joss och kompani har med Buffy byggt upp en värld som är synnerligen mer fantastisk än våran, men samtidigt precis lika vardaglig och sårbar, och den fungerar hur bra som helst så länge det hålls inom den världens ramar.

När Buffy tar steget in i realism avslöjas genast de "fåniga" greppen och inslagen som just fåniga, och känns i sammanhanget OERHÖRT oviktiga.

Första gången jag fick en liiiiten sådan vibb var av The Body, som är ett av mina absoluta favoritavsnitt. Det avsnittet gjorde sig av med i princip hela metaforvärlden de så omsorgsfullt byggt upp och stod så bra på egen hand och hade en så direkt och fysisk inverkan på en, känslomässigt, att gummimasker väldigt lätt blev just gummimasker.

Jag tycker Buffy har två fiender hon bör oroa sig för; dåliga manus och riktig, verklighetstrogen REALISM, i ordets riktiga bemärkelse. Verkligt har det alltid känts inom ramarna av ovan nämda metaforer, och i säsong 7 återgår serien till det berättandet igen.

Med undantag för Beer Bad tycker jag inget Buffy är dåligt, och det innefattar S6. Men ska jag ställa den mot de andra säsongerna trampar den en hel del vatten som den aldrig riktigt kan lätta upp med varken charm eller så knivskarp humor som de andra säsongerna, trion till trots, och allt för ofta känner jag att Buffyn gått ur Buffy.

På det stora hela var det "nödvändigt ont". Jag tolkar säsong 6 som den oundvikliga, bittra upptäckten att livet inte är magiskt gullefluff på rosa moln, utan en ganska hård och konkret tillvaro där man får hitta jämförbart konkreta nöjen och värden. Som sådan respekterar jag den helt och fullt, och jag skulle inte hellre sett att de slarvade bort Buffys död och återkomst med något klämkäckt. Trots det är det absolut den säsong jag njuter av minst, för det jag verkligen älskar med Buffy är dess balans mellan värme, humor, coolhet och sorg, och säsong 6 projektilkräks huvudsakligen en riktigt seg sörja av sistnämda.

Slutligen; den är bra, men jag tycker den är minst bra.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Djehuti » ons jan 19, 2005 13:46

Jag tycker att säsong VI var en mycket intressant säsong allt som allt.
Det är ett bra drag att låta serien utveckla karaktärernas mörkare sidor, och deras relationer till sig själva, varandra och existensen som sådan. Om säsong V var Buffy vs Glory, så är säsong VI Buffy vs Life. Allt som allt en väldigt icke-konfrontativ säsong, problemen överkommer man inte här genom konfrontation, utan affirmation.

"United we stand, divided we fall" är väl en slags genomgående tendens i Buffy. Som Buffy frågar sig: "What can't we face if we are together?"
Men när gruppens relationer till varandra luckras upp, då står den verkliga apocalypsen på dörrmattan.



Edit: Hittade ett lite roligt och intressant, om än aningen annolunda inlägg om säsong VI på ett annat forum:

"En klassisk marxism är ju att se alienationen i lönearbetet, som Buffys arbete på Doublemeat Palace. Men betydligt intressantare blir alienationsteorin när den överförs på hela Buffys livssituation: när hennes roll som "Slayer" är hennes faktiska arbete och hon börjar känna hela tillvaron är rutin, slentrianmässigt slayande, hon blir mer o mer glåmig o själlös i hela sitt liv, eftersom hennes liv är arbete - lönearbetet är bara ett litet sidospår i exploateringen av henne. Slayandet tar däremot hennes självaktivitet, uppfinningsförmåga, kreativitet, socialitet, immateriella förmåga till kognitiva och affektiva egenskaper i anspråk, hon är slayer 24 timmar om dygnet... Gränsen mellan virtuositet, politik och arbete har upphävts.

Det är inte självaktiviteten som dagens "ansiktslösa motstånd" uttrycker sig igenom, utan flykten, autismen, asocialiteten, destruktiviteten - the dark side of the multitude, la communita terribile, destituerande kraft, jantelagen rövknullandes Negri, RiffRaff på fultjack; Rossos mördargetingar vända mot sig själva...

Buffy går till sadosex med fienden, spöar sina vänner, försöker fly hela tillvaron (döden, psyk-illusioner), Willow magiknarkar, Xander krackelerar äktenskapet på bröllopsdagen, Dawn snattar frenetiskt, Giles gör sin exodus. Är inte självdestruktiviteten den enda rena "negationen" i den reella underordningen/biopolitiska produktionen/kontrollsamhället/sociala fabriken - när hela vårt liv blir arbete riktas hela vårt hat mot hela vårt liv: KOMMUNISMEN ÄR DEN AUTISTISKA RÖRELSEN.
"
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Binchy » fre jan 28, 2005 22:08

Jag tycker säsong 6 var MYCKET bra, har väldigt svårt att rangordna dem sinsemellan. Ju mer man får lära känna karaktärerna desto mer bryr man ju sig om vad som händer dem, så ur den synvinkeln blir ju säsongerna bara bättre och bättre allteftersom. Jag kan inte hitta något Buffy-avsnitt genom hela serien (inklusive säs 7) som är DÅLIGT. Ett dåligt TV-program stänger jag av, och jag har aldrig velat stänga av Buffyavsnitt, utan bara velat se mer, mer, MER! Jag gillar Doublemeat Palace, gillar att de retas med reklamköparna på detta sätt, gillar också att de gör sig lustiga över McJobs. Sedan är det ju inte ett alltigenom lysande avsnitt, men man kan inte få allt. Gillar även trion skarp, någon gång ibland blir de dock lite väl barnsliga, men inte för någon längre stund. Warren är skrämmande i sin mänskliga ondska. Livet är mycket bra som Big Bad, det är ju något vi alla måste tampas med varje dag.

Att Michelle sjöng så lite i OMWF, kanske beror på att hon hade strupkatarr (vilket hon säger i paneldebatten i en Special Feature). Hon låter rätt hes och svag i rösten. Att Alyson inte låter så bra, tror jag mest beror på att hon avskydde att göra det, och inte hade något självförtroende i sin sång.

Avslutningen, från Seeing Red och framåt är ju så fängslande att man inte kan se ett avsnitt i taget, det blir alla på raken.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Hitoride » sön feb 13, 2005 17:50

säsongen är helt underbar.
bara taras död som fick mig lite chockad och besviken. :/
Hitoride
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Örebro.

Inläggav A bear » tis aug 02, 2005 10:11

The hardest thing in this world is to live in it.


OK, skriva av mig det här medan jag har bilden av Willow och Xander på näthinnan.

Jag älskar säsong 6. Jag tror inte det finns någon säsong av någon TV-serie som skakar om mig så djupt som den gör. Lite grann är det just realismen som gör det; precis som i "The Body" rycks våra hjältar ut ur trygga Sunnydale och måste ta tag i lite hårda kalla verkligheter. (Något som fungerar bäst när det vävs in i storyn och inte BLIR storyn, som i "Doublemeat Palace".) Marti "Queen of Pain" Noxon svingar piskan och nästan vartenda rapp svider ordentligt.

Samtidigt vete fan om det är min absoluta favoritsäsong. Det som är storyns starka punkt - mörkret - blir också lite tjatig i längden, åtminstone i mitten av säsongen. Lite kan jag sakna humorn från tidigare säsonger; den hade inte passat här (annat än i några enstaka avsnitt) men det gör att jag någon gång får svårt att njuta av mörkret. Det blir liksom lite för tjockt. Det jag älskar med Buffy är blandningen av allt, och s6 blir ibland lite för snedlastad.

Utvecklingen alla går igenom under säsongen är ju fenomenal. Buffy och Spike som kämpar med sig själva och varandra, Xander och Anyas story, Willow och Tara och magin (som sagt, jag köper drogmetaforen fram till "Wrecked", där den blir alldeles för övertydlig - hade, som en del andra, hellre sett att det handlat mer om maktmissbruk). Dawn, som kanske är väl gnällig, men det är ju begripligt med tanke på vad hon gått igenom... gillar att de smyger in en liten subtext med Dawn som barnet i skilsmässan mellan Willow och Tara. Sen så introduceras ju Clem! (OK, jag ska sluta.)

Trion. Älskar trion. Älskar hur de till en början bara är oansvariga och inte inser allvaret, och sedan bit för bit vrids till tills de gör mer skada än någon helvetesgud... Marti Noxon säger något i en featurette som är så bra att jag parafraserar det här: i en säsong vars hela grundtanke är "väx opp och ta tag i era liv" måste skurkarna vara sådana som varken kan eller vill växa opp. Trion gör det de ska: de erbjuder lite humor, de erbjuder ett hot som dock aldrig är så allvarligt (förrän precis i slutet) att de kan avleda uppmärksamheten från det viktiga, nämligen hur vårt gäng förhåller sig till varandra.

Säsongen har väl inga egentliga djupa svackor, däremot en handfull avsnitt som känns som om de går lite på tomgång. Den inledande trippeln som lätt kunde skurits ner till en dubbel, sträckan 6x09-6x15 ("Dead Things" undantagen)... Men slutarcen är nog den bästa serie avsnitt som gjorts i serien. Från "Normal Again" till "Grave" sitter jag som fastnaglad, det är drama, det är såpopera, det är våld, det är action, det är sex, det är... magi. Det är inte bara det att "Normal Again" ifrågasätter hela Buffyverse, utan det att slutet får hela serien att växa (lite grann på samma sätt som "The Body" gjorde det): det är inte alltid det hjälper att slå på monster. Ibland måste det mer till, och ibland riskerar man mer än bara blåmärken.

Säsongen kunde kanske varit bättre. Men den är ändå ett mästerverk.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Ankh » tor aug 11, 2005 14:32

Jag älskar säsong 6. I säsong 5 börjar mörkret komma och här utmärker det sig ordentligt. Finns några riktiga guldkort tilavsnitt oxå, (förutom OMWF) tex när Buffy bli osynlig. Whoihoo! :oops:
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Zaxx » mån sep 19, 2005 21:01

Grannen var precis klar med S6, han tyckte den var helt "störd och skadad"... sämst hittills säger han. Det var innan han såg de tre sista avsnitten, då sa han.

"Dedär sista tre var ju de som gjorde att S6 klarade sig över sträcket! Willow e ju helt klart bäst."

Ligger ngt i det... även om han inte tyckte de var mycket DÅLIGA avsnitt så var de konstiga.

Nu återstår det bara att se vad han tycker om S7 :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » mån sep 19, 2005 21:27

Blir jämt lika förvirrad där folk använder "konstigt" och "stört" som negativa termer. För mig tyder det ofta på nåt som rör sig ifrån det gamla vanliga och som då i många fall blir mer intressant. Om folk som inte är så insatta i TV och/eller film ("vardagstittare" if you will) kallar en serie eller film för "konstig" eller "störd" lockar det mig oftast att vilja se det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » mån sep 19, 2005 21:40

Vad exakt var det han tyckte var "skadat och stört". Skulle vara intressant att höra.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Zaxx » mån sep 19, 2005 21:44

Lipton skrev:Vad exakt var det han tyckte var "skadat och stört". Skulle vara intressant att höra.


Jag tror det var "trion" som störde honom mest, men jag vet inte säkert. Tror han vill ha en större Big Bad.. som Xander säger om att han vill veta vem som är fiende och sedan hugga honom med en Yxa. Mer sådär tror jag...

Kul att han gillar Willow iofs..
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » mån sep 19, 2005 22:30

Zaxx skrev:
Lipton skrev:Vad exakt var det han tyckte var "skadat och stört". Skulle vara intressant att höra.


Jag tror det var "trion" som störde honom mest, men jag vet inte säkert. Tror han vill ha en större Big Bad.. som Xander säger om att han vill veta vem som är fiende och sedan hugga honom med en Yxa. Mer sådär tror jag...

Kul att han gillar Willow iofs..


Han ser serien för mycket som ren underhållning. Gör man det så blir också säsong 6 ganska dålig, då den fokuserar så oerhört mycket på relationerna mellan karaktärerna. Willow personfierar ondska, svart och ren ondska, och låter man det vara vi det så visst då blir det ganska svart och vitt. Det är ju först när man tittar på vad som ligger bakom hennes förvandling som det blir lite substans i det. Något din granne antagligen inte orkade med.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » mån sep 19, 2005 22:48

caffeineaddict skrev:Blir jämt lika förvirrad där folk använder "konstigt" och "stört" som negativa termer. För mig tyder det ofta på nåt som rör sig ifrån det gamla vanliga och som då i många fall blir mer intressant. Om folk som inte är så insatta i TV och/eller film ("vardagstittare" if you will) kallar en serie eller film för "konstig" eller "störd" lockar det mig oftast att vilja se det.


What he said.

Season 6 rocks! 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Ankh » ons sep 28, 2005 10:47

Jag älskar säsong 6, tror det är min favorit. Kan berio på att jag är väldig pro-byffy/spike men.. annat oxå. Det är en fantastisk säsong, utvecklande för karaktärerna och så. De blir lixom lite äldre...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Eisa » fre nov 04, 2005 15:17

jag tycker den här säsongen är fantastisk, och då främst för att de faktiskt lyfter fram mörkret så pass mycket som de gör. jag föredrar helt klart detta framför de lite mer "underhållande" avsnitten som finns i de tidigare säsongerna. trion är helt underbar, kanske just för att de är mänskliga och mycket lättare att känna igen sig i. warren är grymt läskig, och i ärlighetens namn är han en av de big badsen som faktiskt gör mest skada i det långa loppet, och att han är människa och ingen ond filur från något helvete gör honom bara ännu mer skrämmande.
även om de hade tagit bort de sista tre avsnitten så hade detta fortfarande varit min favoritsäsong, jag älskar verkligen de olika utvecklingarna karaktärerna tar, men då framför allt buffys. har det varit mer synd om henne än i s. 6? att jag dessutom är ett spuffyfan gör ju inte direkt s.6 sämre, tvärtom. dock är det inte bara för att jag vill se dem tillsammans som jag tycker om att följa deras relation, det intressantaste för mig är att se hur de faktiskt utnyttjar varandra och konsekvenserna av detta, de både tär och när varandra.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 16:20

Det här inte en favorit men den har ändå väldigt många favoritavsnitt.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Forever Chosen » ons feb 22, 2006 17:48

En tragisk säsong :( Samtidigt som det är helt underbart :) Ingen tycks vara lycklig i denna säsong. Allt tycks gå emot dem :( Men ändå så fulländat
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Isabella » fre mar 17, 2006 23:52

Jag tykcer detta avsnitt är väldigt bra. Men det är så anorlunda jämfört med säsong 2 t.ex. Måste vara ett av det mest händelserika säsongerna också.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav buffymon » fre apr 07, 2006 6:47

Detta är min favoritsäsong av BTVS. Jag gillar det mörka, komplicerade och mångbottnade.

För mig höjde också denna säsong mitt intresse för Buffy (karaktären). Egentligen är hon ju en ganska mörk karaktär och de sidorna tas tillvara i säsong 6. Dessutom är karaktärer som är båda goda och onda (jag gillar egentligen inte de termerna, men jag tycker de passar in i the Buffyverse) mer intressanta än karaktärer som hela tiden gör det som är rätt.

Dessutom har den främsta anledningen till att jag tittar på serien alltid varit karaktären Spike, och i den här säsongen får han otroligt mycket utrymme - det är en stor Spike/Spuffy fest :o
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav buffymon » fre apr 07, 2006 6:52

ps.
bra tv ska vara provocerande...och det lever säsong 6 upp till med råge!
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav eriked » fre apr 07, 2006 15:43

Tob skrev:då den fokuserar så oerhört mycket på relationerna mellan karaktärerna.
Det är ju det som är bra med Buffy, alla säsonger. Det finns iof mer det är ju framför allt det

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Ruccola » tis jul 11, 2006 16:13

Jag såg färdigt s6 igår kväll, och måste säga att det är nog bland det bästa jag sett. s2 och s6 tävlar just nu om att vara bästa Buffysäsong för mig. Jag gillar mörkret och hela handlingen tilltalar mig. Mycket oväntade händelser, mycket att gotta sig åt vad gäller relationerna, m m. Och så "Once More With Feeling" förstås!

Avslutningsavsnitten här var helt fantastiska! Trion, Willow, allt! Jag tjöt till av förtjusning när Spike fick tillbaka sin själ :) Nu ska jag klämma av s7 inom kort, och försöka komma ikapp med Angel... pallade inte att se vartannat avsnitt när Buffy var så bra :)
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav A bear » tor mar 15, 2007 11:28

Debatt på whedonesque apropå att Marti "Queen of Pain" Noxon ska vara exec producer för Grey's Anatomy nästa säsong:

'Vmars' skrev:Uh oh. That means that Grey's is officially going downhill. Let's hope that next season isn't a big depressing season where Meredith gets raped and her and dr mcdreamy spend hours upon hours doing S&M and uttering the most cringe-inducing (AND LETS NOT FORGET-- DEGRADING.) dialogue. And TR Knight's character is probably going to develop a drug addiction. Expect all of the characters to be a shell of what they once were (That goes for the show as a whole as well.) I better go warn the Grey's fans...In fact, I think I'll write a pilot. Marti the Show Killer/Slayer.

LOL reminds me of Dru's line:

"Everything I put in the ground withers and dies."

RIP Grey's Anatomy. You have now officially, jumped the shark.

Oh how rude, where are my manners?

Congratulations Marti!! ;)


Joss 'the master' Whedon skrev:How sick am I of Noxon-bashing? Enough to break my rule of silence, certainly. I've had so many people rag on her for aspects of the show I developed, or praise me for things she came up with. She's been a vital part of everything people love about Buffy since she overhauled the halloween script in season two. She's as good a story-breaker as I've ever worked with. And she's a leader.

Everyone's entitled to their opinion, Vmars. You are uninformed and rude. That's mine.


Kul att Joss står upp och säger ifrån. Även om man kan tycka att han borde JOBBA istället... eller vafan, han får ta tio minuter ledigt och göra sådär.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tor mar 15, 2007 11:55

A bear skrev:Kul att Joss står upp och säger ifrån. Även om man kan tycka att han borde JOBBA istället... eller vafan, han får ta tio minuter ledigt och göra sådär.

Äsch, han har säkert jobbat tokhårt på sistone och tog det där under en kafferast, istället för kaka.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tor mar 15, 2007 16:48

Hmm, kanske skulle börja se Grey's Anatomy.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Capt. Peroxide » tor mar 15, 2007 19:28

Djehuti skrev:Hittade ett lite roligt och intressant, om än aningen annolunda inlägg om säsong VI på ett annat forum:

"En klassisk marxism är ju att se alienationen i lönearbetet, som Buffys arbete på Doublemeat Palace. Men betydligt intressantare blir alienationsteorin när den överförs på hela Buffys livssituation: när hennes roll som "Slayer" är hennes faktiska arbete och hon börjar känna hela tillvaron är rutin, slentrianmässigt slayande, hon blir mer o mer glåmig o själlös i hela sitt liv, eftersom hennes liv är arbete - lönearbetet är bara ett litet sidospår i exploateringen av henne. Slayandet tar däremot hennes självaktivitet, uppfinningsförmåga, kreativitet, socialitet, immateriella förmåga till kognitiva och affektiva egenskaper i anspråk, hon är slayer 24 timmar om dygnet... Gränsen mellan virtuositet, politik och arbete har upphävts.

Det är inte självaktiviteten som dagens "ansiktslösa motstånd" uttrycker sig igenom, utan flykten, autismen, asocialiteten, destruktiviteten - the dark side of the multitude, la communita terribile, destituerande kraft, jantelagen rövknullandes Negri, RiffRaff på fultjack; Rossos mördargetingar vända mot sig själva...

Buffy går till sadosex med fienden, spöar sina vänner, försöker fly hela tillvaron (döden, psyk-illusioner), Willow magiknarkar, Xander krackelerar äktenskapet på bröllopsdagen, Dawn snattar frenetiskt, Giles gör sin exodus. Är inte självdestruktiviteten den enda rena "negationen" i den reella underordningen/biopolitiska produktionen/kontrollsamhället/sociala fabriken - när hela vårt liv blir arbete riktas hela vårt hat mot hela vårt liv: KOMMUNISMEN ÄR DEN AUTISTISKA RÖRELSEN.
"


OMG, personen som skrivit det där är begåvad med en hjärnkapacitet vi jordmänniskor bara kan drömma om. Var hittade du citatet, soc.nu? Och snälla, säg att det är en tjej som har skrivit det, JAG VILL GIFTA MIG MED HENNE NU!!

Edit: Eh, OK, det var INTE en tjej som skrev det där. Och snubben som skrev det vill jag verkligen inte gifta mig med. Fan också.
Senast redigerad av Capt. Peroxide tor mar 15, 2007 23:45, redigerad totalt 1 gång.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Tinwiel » tor mar 15, 2007 22:22

Yay Joss, bra att han stod upp för Marti! Jag älskar säsong 6, och Grey's kan vara rätt så deppigt redan, jag tror inte att hon kommer att förstöra serien. Vi får se... å andra sidan så var den där serien som Marti stod bakom.. vahetteden.. ni vet hon som kom till den där lilla småstaden och var "djävlig" av sig, den var dålig.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tor mar 15, 2007 23:11

Point Pleasant. Den gav jag upp efter tre avsnitt, men de som orkade till slutet hävdar ju ofta att den blev bättre...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön jul 01, 2007 1:45

A bear skrev:
Joss 'the master' Whedon skrev:How sick am I of Noxon-bashing? Enough to break my rule of silence, certainly. I've had so many people rag on her for aspects of the show I developed, or praise me for things she came up with. She's been a vital part of everything people love about Buffy since she overhauled the halloween script in season two. She's as good a story-breaker as I've ever worked with. And she's a leader.

Everyone's entitled to their opinion, Vmars. You are uninformed and rude. That's mine.


Kul att Joss står upp och säger ifrån. Även om man kan tycka att han borde JOBBA istället... eller vafan, han får ta tio minuter ledigt och göra sådär.


*gapskratt* BURN! Så ägd! Snacka om att Vmars lär ha kallsvettats då han/hon läste det där inlägget från Joss. Jag skulle gissa på att personen är ett Whedonfan och att bli kallad "uninformed and rude" av honom måste kännas. Go, Joss!

EDIT: Eller så försöker man tala om för alla att alla tycker som man själv gör (0hatar S6) och att Joss inte har rätt att säga det han säger. :rolleyes:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron