6x09 Smashed

Här pratar vi mest om Säsong 6

Betyg?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
4%
5
0
Inga röster
6
3
6%
7
9
19%
8
13
27%
9
7
15%
10
14
29%
 
Antal röster : 48

Inläggav Lipton » sön okt 03, 2004 17:27

Nea skrev:Lipton, just det här ser jag fram emot att diskutera med dig, när du sett klart säsong 6.

*gör mental notering om att återkomma till detta* :D



Kul, ser fram emot det. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav VelocityBoy » sön okt 03, 2004 21:58

Nea skrev:
Lipton skrev:Men han älskar henne och därför låter han henne behandla honom som skit för han tar vad han får.
Han kommer att bli den som blir sårad, det är så romantiskt tragiskt så man nästan börjar gråta, stackars Spike. :cry:
Jag har inte sett längre än till detta avsnitt så det är bara mina spekulationer.


Lipton, just det här ser jag fram emot att diskutera med dig, när du sett klart säsong 6.


Jag håller med Nea det kommer att bli väldigt intressant... för att inte tala om efter slutet av s7, det var iaf mycket klokt resonemang ifrån dig, Lipton, redan här.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » mån okt 04, 2004 7:25

VelocityBoy skrev:det var iaf mycket klokt resonemang ifrån dig, Lipton, redan här.


:D Tack tack
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav yazze » mån okt 04, 2004 13:35

Ja tyckte de var ett rolig avsnitt, helt okej. Röstade dock lite fel röstade 10a, men nu när ja tänker efter lite efteråt o ser lite igen så är det nog bara värt mellan 8-9 möjligen.
Men de var vär inte så farligt med amy och willow på the Bronze? ja tyckte ändå de var rätt kul faktist.

Och ni som snackade om svacka i dennna sässongen så tycker ja:
6x08 - Tabula Rasa - ja vet många tycker om detta men ja gör inte alls d faktist :?

Spoiler s06 framåt
6x12 - Doublemeat Palace <- värsta ja sett på länge :(
6x14 - Older and Far Away <- svårt o bedöma, inget super avsnitt iaf
6x15 - As You Were <- faktist inget o ha heller :(
6x16 - Hells Bells <- hade sina ljusa punkter men inte tillräckligt för o få bort allt mörker.
Men sen så byggs allt upp och blir super bra igen :)

Men kan inte förstå endel som säjer att "6x10 - Wrecked" och "6x11 - Gone" är dåliga för båda är faktist mycket bra avsnitt tycker ja.


Ordnade spoilers //Off
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Lipton » mån okt 04, 2004 15:04

Nu har ju många av de där avsnitten inte varit än så......spoiler kanske. :?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav yazze » mån okt 04, 2004 15:18

sorry angående spoiler, men tänkte inte på d pga de varit så mycket prat om hela sässong 6 i denna tråd så blev lite förvirrad om ja skulle spoiler märka eller inte. Men de var nog rätt ändrat ändå så inte folk som inte har sett det får fel uppfatning om avsnitteten från början och får fel förväntningar.

Föresten kan inte några som har "Dalies" av Smashed (torrneten som ligget på FTP:n) gå ut och seeda för ja laddar så dåligt DL fråm dom som seedar för stunden, och orkar inte installera och configurera dc just nu.
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Eisa » ons okt 06, 2004 9:55

va? vad är det jag hör? gillar du inte tabula rasa....ve och fasa.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav sprite » lör dec 04, 2004 14:04

Lipton skrev:Spuffy spekulationer

Ett förhållande som detta kan aldrig sluta bra. Buffy verkar vara i konflikt med sig själv, ena delen vill inte veta av Spike, andra delen ja den velar den med, det här gör henne bara olycklig. Hon älskar honom antagligen inte, eller så är hon taskig mot honom för att dölja vad hon igentligen känner, det verkar inte kännas rätt för henne.

Men hon är ensam och han finns där tillhands hela tiden, så hon utnyttjar honom. Efter ett tag när spänningen försvinner kommer hon att börja förakta honom (om hon inte redan gör det) för att han hela tiden finns där och låter sig utnyttjas

Men han älskar henne och därför låter han henne behandla honom som skit för han tar vad han får.
Han kommer att bli den som blir sårad, det är så romantiskt tragiskt så man nästan börjar gråta, stackars Spike. :cry:
Jag har inte sett längre än till detta avsnitt så det är bara mina spekulationer.

Å andra sidan, eftersom att hon nu kommit på att hon inte är helt männsklig själv så kanske hon börjar att se honom på ett annat sätt,
och de levde lyckliga i alla sina dar.
Man hoppas ju på den sista varianten.



hmm... Spike och buffy har mer gemensamt än man kan tro.
Jag tror absolut inte att hon föraktar spike. Tvärtom. Han är ju den hon står närmast.
Han är den enda hon kan öppna sig för och berätta hur hon verkligen känner när hon kommit tillbaks från de döda.
Hon litar väldigt mycket på spike.

Att hon sedan är taskig mot honom och ibland behandlar honom väldigt illa är vell för att hon är rädd. Hon är rädd för de känslor hon har för honom. Hon är rädd för hur mycket de har gemensamt och att han kan förstå henne på ett sätt som ingen annan kan.


spoiler resten av s06

Sedan verkar hon ändå ha en konstig bild av honom. Eftersom hon inte tycker att det är okej att hon är ihop med honom.
Hon verkar fortfarande ha kvar bilden av honom som "ond och hemsk" och att de andra inte tycker att det är okej om de är tillsammans.

Vilket jag inte alls kan förstå för att han faktiskt har förändrats, är på deras sida och älskar henne vilkorslöst.
Jag tycker att problemt är att hon själv är feg och inte vågar stå för vem hon är. Hon vet det och blir arg på sig själv men tar sedan ut det på spike istället.
Bland annat genom att misshandla honom vilket jag verkligen tycker är hemskt.
Jag blev verkligen jätteförbannad på buffy i avsnittet då hon misshandlar spike för att han inte vill att hon ska anmäla sig själv till polisen.


Tänk på vilken avsnittstråd du är i //Off
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav sprite » lör dec 04, 2004 14:08

Vill för övrigt säga att säsong sex är min favorit säsong. Den har helt enkelt allt!
Just love it! :)
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav noike » lör dec 04, 2004 15:00

sprite skrev:Jag tror absolut inte att hon föraktar spike. Tvärtom. Han är ju den hon står närmast. Han är den enda hon kan öppna sig för och berätta hur hon verkligen känner när hon kommit tillbaks från de döda. Hon litar väldigt mycket på spike.

Vi lever nog i olika verkligheter. Ibland kan man inte tala ut om hemska saker man har varit med om för sina närmaste vänner. Man vill inte att de ska bli sårade eller titta på en på ett annat sätt. Så Spike får fungera som den anonyme terapeuten som hon kan babbla för utan att vara rädd att det läcker ut till hennes vänner.

Hon är rädd för hur mycket de har gemensamt och att han kan förstå henne på ett sätt som ingen annan kan.


Det där vill jag ha till Spike-propaganda. Visst, Spike känner Buffy väldigt väl, han vet vad han ska säga för att få de reaktioner han vill ha. Och han vill ha Buffy, men inte hennes vänner. Så han bygger upp en mur mellan dem.

(spoiler resten av s06)
Kom ihåg vad hon sa till Xander när han frågade varför hon inte sa något? "You're not a part of my personal life." Vilket är en drastisk förändring sedan säsong 5 då de faktiskt var riktigt inblandade i varandras liv. De delade upp och nergångar.

Hon verkar fortfarande ha kvar bilden av honom som "ond och hemsk" och att de andra inte tycker att det är okej om de är tillsammans.

Du menar som i just Smashed -- spoiler eftersom det faktiskt hänger samman med det ovan -- där Spike går och pucklar på Buffy bara för att han plötsligt kan. Eller bita oskyldiga i gränder? Spike är kanske inte så genom-ond han var tidigare, främst tack vare Scoobygängets påverkan, men han är inte trevlig för det. Han är manipulativ, elak, och han vill uttryckligen vara Big Bad. Givetvis skulle de andra inte tycka att det var okej, de är hennes vänner. De känner Spike.


Vilket jag inte alls kan förstå för att han faktiskt har förändrats, är på deras sida och älskar henne vilkorslöst.

Nej. Eller, jo, han har förändrats men itne så mycket. Lager av Angelus/Drusilla-inflytande har skalats bort och mer av William återstår men han är fortfarande mångt och mycket Spike. Och visst, han älskar henne på sitt egent småsociaopatiska vis, men det är på hans villkor, och han är inte "på deras sida". Han vill ju ha bort Buffy från sina vänner.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sprite » lör dec 04, 2004 15:41

där Spike går och pucklar på Buffy bara för att han plötsligt kan. Eller bita oskyldiga i gränder? Spike är kanske inte så genom-ond han var tidigare, främst tack vare Scoobygängets påverkan, men han är inte trevlig för det. Han är manipulativ, elak, och han vill uttryckligen vara Big Bad. Givetvis skulle de andra inte tycka att det var okej, de är hennes vänner. De känner Spike

Det där vill jag ha till Spike-propaganda. Visst, Spike känner Buffy väldigt väl, han vet vad han ska säga för att få de reaktioner han vill ha. Och han vill ha Buffy, men inte hennes vänner. Så han bygger upp en mur mellan dem.

Och visst, han älskar henne på sitt egent småsociaopatiska vis, men det är på hans villkor, och han är inte "på deras sida". Han vill ju ha bort Buffy från sina vänner



Först och främst, det här tycker jag att du ska stå för att du tycker och inte gömma det. Det är faktiskt ingen spolier.
Jag vet inte var jag ska börja...tycker i alla fall att du har väldigt fel.

Visst, spike är kanske inte någon ängel, det har han aldrig varit och kommer aldrig att vara men han har ändå förändrats.
Om han nu verkligen skulle vara så hemsk som du säger tror jag inte att buffy hade velat att han skulle ta hand om Dawn. Hon visste att hon kunde lita på honom.

Dessutom har du nog missat en del gällande buffy. Hon är inte heller någon ängel och uppenbarligen funkar det inte i längden mellan henne och en som Riley.
Det finns vell en anledning till att de hon kännt mest för har varit angel och spike.

Jag känner att jag inte orkar diskutera om detta.
Ai , var är du??
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Noggster » lör dec 04, 2004 16:00

spike har ett chip i skallen, därför litar buffy på honom nog för att låta han ta hand om buffy.
Spike har ett sorts behov av buffy, vilket inte jag personligen tror är kärlek. Men det handlar helt klart om åtrå. Därför kommer han inte göra något som skulle skada Buffy, alltså t.ex. döda någon av hennes vänner eller dylikt.
Nu vet jag inte hur långt du sett så ska inte gå in på speciella tillfällen, men spike känner sig helt klart skyldig emot buffy. Sen tror jag inte han har ändrats så mycket, kollar på säsong 2 var han inte alltid elak och okontrollerad. T.ex. när han vill hjälpa buffy, då kan han lätt hålla sig i schack.

Spoiler resten av season 6 (samma spoiler som du nämde sprite)
Att hon misshandlar spike är heltklart fel, men du måste tänka på att hon tror att hon precis har dödat en människa, det tar nog en del på psyket. Och vi vet ju alla att buffy alltid vill ha något fysiskt att slå på så felet (smärtan) försvinner.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör dec 04, 2004 16:03

sprite skrev:Jag vet inte var jag ska börja...tycker i alla fall att du har väldigt fel.

Som sagt, vi ser på sakerna väldigt annorlunda.

Dessutom har du nog missat en del gällande buffy. Hon är inte heller någon ängel och uppenbarligen funkar det inte i längden mellan henne och en som Riley.

Vadå? Har aldrig sagt att hon är en ängel. Hon har många fel, ett är att hon inte öppnar sig och släpper in folk inpå om hon gillar dem. Hon har knuffat bort sina vänner, pojkvänner och familj gång på gång.
(spoiler resten av s6)Men Spikes och Buffysförhållande går ut på våld och sex, ungefär som trailertrash-segmeneten på COPS. Det är kul ett tag för tittaren, men det är allt annat än hälsosamt för bägge inblandade.

Det finns vell en anledning till att de hon kännt mest för har varit angel och spike.

Hon kanske gillar att känna spetsiga tänder när hon ger dem tungan?

Jag känner att jag inte orkar diskutera om detta. Ai , var är du??

Hon är nere i Zaxx källargrop. Muahahahahaha!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » lör dec 04, 2004 17:30

sprite skrev:
Jag känner att jag inte orkar diskutera om detta.
Ai , var är du??


Jag är här nu. ;) Men jag vet inte om jag är till så stor nytta för dig.

Även om jag gillar hela arcen med Spike/Buffy för det dramatiska värdet det har i säsongen så tillhör jag definitivt falangen som ser faran med Spike, att han i grunden inte kan skilja rätt från fel och att hans kärlek till Buffy inte är ett försonande drag i hans karaktär utan kanske till och med gör honom ännu farligare.

Som Buffy själv påpekade i IWMLY:

Buffy: Warren, this is important. Is she dangerous?

Warren: She's only programmed to be in love.

Buffy: Then she's dangerous.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav sprite » lör dec 04, 2004 18:16

Noggster skrev:spike har ett chip i skallen, därför litar buffy på honom nog för att låta han ta hand om buffy.
Spike har ett sorts behov av buffy, vilket inte jag personligen tror är kärlek. Men det handlar helt klart om åtrå. Därför kommer han inte göra något som skulle skada Buffy, alltså t.ex. döda någon av hennes vänner eller dylikt.
Nu vet jag inte hur långt du sett så ska inte gå in på speciella tillfällen, men spike känner sig helt klart skyldig emot buffy. Sen tror jag inte han har ändrats så mycket, kollar på säsong 2 var han inte alltid elak och okontrollerad. T.ex. när han vill hjälpa buffy, då kan han lätt hålla sig i schack.


Jag har sett hela buffy, vet hur det slutar.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav sprite » lör dec 04, 2004 18:32

Sex och passion. Och det är enligt mig en viktig del i ett förhållande. Det blir aldrig ointressant om det finns.
Därför får man ( i alla fall inte jag) nog av deras förhållande. För det känns både spännande och äkta.
Sedan att de slår till varandra i smashed är ju en annan sak och det tycker jag inte om.
I säsong 7 så växer ju deras förhållande.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Ai » lör dec 04, 2004 18:46

sprite:
[BtVS resten av s. 6 och 7]
Jag måste nog säga att deras förhållande inte är speciellt spännande och äkta, utan snarare sjukt och vridet. Hon utnyttjar honom och han alienerar henne från sina vänner. Det är inte passion. Det är psykotiskt beteende och inte nyttigt för någon.

Sen i s. 7 har dom inte nåt förhållande, dom är vänner för första gången kanske, men något förhållande är det ju knappast. Det är slut sedan länge, om det ens kunde kallats ett sådant.
Senast redigerad av Ai lör dec 04, 2004 22:56, redigerad totalt 1 gång.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav sprite » lör dec 04, 2004 19:06

Trevligt att du är här!

Ok, Spike kanske inte alltid har gjort det rätta, men han har också lärt sig av sina misstag.

I mina ögon växer han hela tiden.
Visst kanske han kan vara farlig, men enligt mig inte mer än någon annan.
Jag tror aldrig att han skulle göra något för att skada de andra.
När han tog hand om dawn så visste man liksom att hon var trygg. För att han var där.
Det finns en anledning till att buffy litar på honom.


Som Buffy själv påpekade i IWMLY:

Buffy: Warren, this is important. Is she dangerous?

Warren: She's only programmed to be in love.

Buffy: Then she's dangerous.


Vilken säsong är det avsnittet i? vet inte om jag sett det. Hänger inte riktigt med i sammanhanget.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav carre » lör dec 04, 2004 19:21

sprite skrev:
Som Buffy själv påpekade i IWMLY:

Buffy Warren, this is important. Is she dangerous?

Warren: She's only programmed to be in love.

Buffy: Then she's dangerous.


Vilken säsong är det avsnittet i? vet inte om jag sett det. Hänger inte riktigt med i sammanhanget.


Från I Was Made To Love You, säsong 5.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Lipton » lör dec 04, 2004 19:57

:D Hör inte den här diskussionen hemma i "Älskar Buffy Spike?" tråden, det kanske skulle göras en "Älskar Spike Buffy?" tråd.


Från, Hur många forummeddlemmar.......
1 to move it to the Lighting section
2 to argue then move it to the Electricals section
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav sprite » lör dec 04, 2004 20:04

Har du ändrat åsikt drastiskt eller har jag missuppfattat något? Tyckte inte du att de passade bra ihop? :?
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Lipton » lör dec 04, 2004 20:21

sprite skrev:Har du ändrat åsikt drastiskt eller har jag missuppfattat något? Tyckte inte du att de passade bra ihop? :?



Vem vänder du dig till här?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav sprite » lör dec 04, 2004 20:25

Lipton skrev:
sprite skrev:Har du ändrat åsikt drastiskt eller har jag missuppfattat något? Tyckte inte du att de passade bra ihop? :?



Vem vänder du dig till här?


Ai
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Off » lör dec 04, 2004 21:09

Skriva gärna vad som spoilas och/eller vem ni vänder er till.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Ai » lör dec 04, 2004 22:01

sprite: Det har jag aldrig påstått. Dynamiken mellan dom är intressant, men längre än så sträcker jag mig inte den här säsongen.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tob » lör dec 04, 2004 22:54

För mig handlar inte Spike och Buffys relation om spirande kärlek och gulligullande, utan ren och skär besatthet, mer eller midre från båda sidorna. Det är just detta som gör deras relation så förbaskat intressant. Det onaturliga tenderar ofta att bli mycket intressant och fashinerande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » sön dec 05, 2004 0:39

Frustrerande att diskutera det här så här tidigt då man vill använda sig av så många referenser ifrån senare avsnitt men kort sagt så kan jag säga att jag inte är en redemptionista jag tror inte att en vampyr utan själ kan fungera som Buffys pojkvän han är en demon, han är ond, han kan försöka att göra vad Buffy vill att han skall göra men för eller senare kommer han att göra snedsteg för att det ligger i hans natur.

Spike älskar Buffy över allt annat och skulle göra det mesta för henne men om tänker på hans förhållande med Drusilla, som han var lika hängiven till, så valde han, när han blev pressad (när hon skulle förstöra världen tillsammans med Angelus), att gå emot hennes vilja och göra det han tyckte var bäst bara för att inte förlora henne tänk vad det skulle kunna innebära om han var i ett förhållande med Buffy...

Spoiler resten av Buffy

Det sagt så tror jag ju, kontroversiellt nog, att Buffy i början av s6 har förälskat sig i Spike, vilket hon iofs aldrig kan erkänna för sig själv, men jag hävdar trots det att de inte är bra för varandra förrän Spike har skaffat sig själen.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sprite » sön dec 05, 2004 16:20

Visst har spike en mörk sida, han kan vara våldsam, elak osv men han har också en annan sida där han bryr sig, visar sin kärlek och verkligen är en person buffy kan lita på och ha vid sin sida.

Alla personer har en mörk sida, det finns ingen som är genom snäll och perfekt, speciellt inte i buffy.

Det känns som att en del som inte gillar spike bara väljer att ta fram hans mörka sida.

Sedan till smashed..där buffy och spike slår varann innnan de har sex.
Producenten till smashed sa själv att det inte är onaturligt att de slår varandra. Båda är vana att slåss och känner sig utanför och på något konstigt sätt får de ut sina känslor så.
Sedan är det ju inte direkt så att spike ger sig på och slår en försvarslös liten tjej..de är ju jämn starka. Buffy är ju tilll och med starkare än han.

Spike börjar ju inte att slå buffy bara för att han kan. Hon börjar ju att slå honom och då ger han igen.

Joss har själv sagt att buffy älskade spike.
Och enligt mig är det rätt uppenbart att deras förhållande växer i säsong 7 på alla nivåer som går. Man kan ju ta hur många exempel som helst.
Sedan får ju ändå alla ha sina egna åsikter om hur man tror att det är och tycka vad man vill.
Senast redigerad av sprite mån dec 06, 2004 19:28, redigerad totalt 1 gång.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav sprite » sön dec 05, 2004 16:26

Ai skrev:sprite: Det har jag aldrig påstått. Dynamiken mellan dom är intressant, men längre än så sträcker jag mig inte den här säsongen.


Ok, sorry, då missuppfattade jag det. ;)
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav sprite » sön dec 05, 2004 16:44

Tob skrev:För mig handlar inte Spike och Buffys relation om spirande kärlek och gulligullande, utan ren och skär besatthet, mer eller midre från båda sidorna. Det är just detta som gör deras relation så förbaskat intressant. Det onaturliga tenderar ofta att bli mycket intressant och fashinerande.


Du fick fram en del av det man själv tänker på.. :)
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron