Extramaterialet till säsong 6

Här pratar vi mest om Säsong 6

Extramaterialet till säsong 6

Inläggav pfant » fre nov 14, 2003 9:41

Igår kväll satt jag och kollade på det extramaterial som ligger på dem sjätte skivan. Där fanns något som heter Televsion With A Bite, eller nått sånt, där man går igenom alla säsonger och vad som hände med produktionen av dem och lite allt möjligt annat. Vad jag inte hade förväntat mig var att den dokumentären även skulle täcka säsong 7! Jag blev tvungen att slänga mig på stoppknappen. Jävla klantigt av dem att lägga med material som spoilar nästa säsong :-(
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre nov 14, 2003 10:03

pfant: Tror bara att dokumentären coverar fram t.o.m. avsnitt 7x01, så det är inte mycket som spoilas, men jag blev också förvånad.

F.ö. måste jag bara påpeka hur jäkla bra vissa delar av S6-materialet är, främst OMWF-dokumentären och paneldiskussionen. Underbart roligt och intressant! :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav pfant » fre nov 14, 2003 11:20

OK. Det var ju bra att det inte var mer, men jag låter ändå bli att kolla.
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav the_dark_age » lör feb 14, 2004 14:01

hmm... va e easter egg för extra matrial?? hittar de inte någonstan i menyn. :?
the_dark_age
Minion
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 26 jan 2004

Inläggav Off » lör feb 14, 2004 14:03

easter egg är en "hemlig" grej på skivorna. Det står inte med i extramaterialet och man måste oftast göra något speciellt för att få tillgång till de.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 14:33

Extramaterialet på S6 är tveklöst det bästa på någon av säsongerna (efter att bara ha läst en lista på S7-materialet kan jag ändå nästan lova att S6 kommer ha varit bättre)...

Det som gör detta sant är främst OMWF-dokumentären som är helt lysande och en av de absolut bästa Behind The Scenes-dokumentärer jag sett (och jag lär ha sett hundratals vid det här laget). Det enda problemet är att den är åt helsike för kort (cirka 30 min).

Det andra riktiga guldkornet är paneldiskussionen där åtminstone jag sitter och njuter av att få se främst Joss, men även de andra, "uncut and in real time". Känns som att det är dessa två bitar extramaterial som har gett oss den bästa bilden av hur dessa människor egentligen är som människor (det är iofs intressant att notera att det är DET jag tycker är kul, när man kanske egentligen borde tycka att jag skulle eftersöka info om SERIEN när jag tittar på extramaterialet. Men så är det inte... :) ).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör aug 07, 2004 2:51

Såg precis om OMWF-dokumentären som är ett mindre mästerverk, och som skulle vara ett större mästerverk om den bara var längre.

Orsaken till detta är att, till skillnad från 99,9% av alla s.k. "Behind The Scenes"-grejer känns det här som att vi faktiskt ser personerna bakom ett av alla tiders bästa TV-avsnitt, inte de påsminkade ansikten som sådana personer vanligen brukar vilja visa för kamerorna. En riktig inside look. Inte "shocking and revealing", utan... trevlig och vänlig. Som om vi var en vän som vandrade omkring under inspelningen. Det är en ren njutning. Jag älskar att se att människorna bakom alla tiders bästa serie faktiskt verkar tycka om varandra. Jag får tårar i ögonen och skrattar samtidigt när Joss dansar med Amber, jag älskar det när Nicky sjunger fel gång på gång, jag ler med varenda muskel i ansiktet när Joss refererar till Tony Head som "a certain pompous British guy".

Under (alldeles för korta) 28 minuter låter David Fury mig vara bästa kompis med de briljanta människor som skapar en av mina favoritsaker med det här livet, och det är nog för att jag ska älska varje sekund av den här dokumentären.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » lör aug 07, 2004 3:03

Averkade för några dagar sedan extra materialet till s6. Det är riktigt bra. OMWF dokumentären är som caffeineaddict skrev strålande. Paneldiskussionen är också oerhörd sevärd. Fasanfullt roligt att se skådepselarna utanför själva serien, och dessutom när dem pratar om serien. Dokumentären om hur det började och framtill första avsnittet av S7 var även den riktigt bra och jag som inte hängt med riktigt från början om snacket runt omkring serien lärde mig ett och annat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Sparvid » lör aug 07, 2004 9:42

Oj, måste nog ta och se om OMWF-dokumentären snarast. Jag har inte sett på den sedan första gången jag kollade på S6...
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Magga » sön aug 15, 2004 16:12

Älskar Paneldiskussionen!
Och självklart OMWF dukumentären oxå

Absolut det bästa extramatiralet!!

ja har hittat ett påskägg... finns det fler???
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav sus@n » sön aug 15, 2004 18:25

Magga: Underbar avatar!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 17, 2004 13:12

En sak tänker jag på när jag ser dessa skådisar sitta och prata, på samma sätt som Friends-skådisarna hos Jay Leno häromkvällen; de är sina karaktärer. Det är precis som i alla andra klassiska TV-serier med bra skådespelare; är det någon slump att ingen av dessa skådisar får en ordentlig filmkarriär? Det är för att de inte kan spela något annat än sina karaktärer... kolla på Xander, t ex, eller (motsvarande) Chandler i Friends.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » fre dec 17, 2004 14:06

Mönsterstudenten Thomas skrev:Det är precis som i alla andra klassiska TV-serier med bra skådespelare; är det någon slump att ingen av dessa skådisar får en ordentlig filmkarriär?


Nej, det är ingen slump men det beror på helt andra saker än att de kan agera. För mångainblandade i branchen än tv-serie < film, vilket gör att det är oerhört svårt att få bra filmroller om man varit med länge på tv. Tv-serier ses fortfarande som stället dit skådespelare går när deras filmkarriärer dött.

Det är för att de inte kan spela något annat än sina karaktärer... kolla på Xander, t ex, eller (motsvarande) Chandler i Friends.

Men Brendon visade att han kunde agera under seriens gång i olika versioner av Xander -- till skillnad från Perry som inte kan agera alls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sprite » fre dec 17, 2004 15:25

caffeineaddict; Oj..visste inte att han haft en alkoholberoende period. Jobbigt. Är han fri från alkoholen nu?
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav caffeineaddict » fre dec 17, 2004 18:09

noike skrev:till skillnad från Perry som inte kan agera alls.


Perry var till allas förvåning (eller åtminstone min) förvånansvärt duglig i sin recurring-roll i West Wing. Inte jättebra, men inte tokdålig heller.

sprite: Jo, han gick in i rehab men kom ut och säger att han nu är en nykter alkoholist.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spikelover » lör jan 29, 2005 19:48

vad måste man göra för att komma till easter eggen? jag vet var en e men jag kommer inte till den. det e på OMWF som jag vet.
:cry:
I'm drowning in footwears!
*sits* weard dream
_______________________________________
bästa avsnittet i BtVS är helt klart Sleeper. Det handlade ju om Spikey. hehe
Användarvisningsbild
Spikelover
Demon Fodder
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 19 jan 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » lör jan 29, 2005 20:54

Spikelover skrev:vad måste man göra för att komma till easter eggen? jag vet var en e men jag kommer inte till den. det e på OMWF som jag vet.
:cry:

Omwf, Language selection, när du är på Resume episode tryck uppåt. Ett B kommer fram. Tryck play.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Teresa » ons feb 23, 2005 18:39

Finns det fler påskägg på säsong 6 än det under OMWF?
Användarvisningsbild
Teresa
Demon Fodder
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 31 dec 2004
Ort: Småland

Inläggav Pazuzu » ons feb 23, 2005 18:45

Teresa skrev:Finns det fler påskägg på säsong 6 än det under OMWF?


Från dvdcompare.net:

This next one is a DVD-ROM only feature. On disc 4, choose any episode then select "Language And Audio". Highlight the "Resume" option and press "up" to highlight the Buffy logo. Click "enter" and you should see a featurette called "Call Sheet For Normal Again"
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » ons feb 23, 2005 18:46

Teresa skrev:Finns det fler påskägg på säsong 6 än det under OMWF?

Finns en till. Tror man gör likadant på Doublemeat Palace-avsnittet -- men jag är inte helt säker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place


Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron