6x07 Once More With Feeling

Här pratar vi mest om Säsong 6

Satan vad bra!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
1%
6
0
Inga röster
7
1
1%
8
3
2%
9
11
6%
10 och uppåt
160
91%
 
Antal röster : 176

Inläggav caffeineaddict » fre okt 08, 2004 16:49

Eisa: Hon är nog mest förvånad över hans reaktion. Bortsett från Crush har han aldrig agerat våldsamt mot henne vid de många tillfällen han har talat (och nu sjungit) om sin kärlek till henne. (Spoiler resten av S6):He, har aldrig tänkt på det förut, men det här är den trenden börjar...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Eisa » fre okt 08, 2004 18:06

hans känslor för henne är ju visserligen ganska våldsamma...undrar hur det hadegått i en celebrity deathmatch mellan dem=)
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Lipton » fre okt 08, 2004 21:10

Eisa skrev:hans känslor för henne är ju visserligen ganska våldsamma...undrar hur det hadegått i en celebrity deathmatch mellan dem=)



Skulle ha varit kul att se.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Johannah » lör okt 16, 2004 19:21

Jag har nu sett OMWF för tredje gången. WOW! Underbart!

Jag tyckte faktiskt illa om avsnittet när jag såg det för första gången. RIKTIGT illa. Men nu, jag älskar det. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Finns det någonting bra att säga? Från störtlöjligt till asbra.

Förresten, jag älskar Giles.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav noike » lör okt 16, 2004 19:23

Johannah skrev:Jag tyckte faktiskt illa om avsnittet när jag såg det för första gången. RIKTIGT illa. Men nu, jag älskar det. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Finns det någonting bra att säga? Från störtlöjligt till asbra.


Välkommen bland oss andra. Vi visste att du skulle ge med dig tillslut när vi mässade "join us!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav latarmig » lör okt 16, 2004 19:52

Johannah skrev:Förresten, jag älskar Giles.

Hear, hear. Jag älskar också Giles.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön okt 17, 2004 3:03

Det finns bra, det finns coola, det finns supercoola, det finns überbäst, och sedan finns det Giles.

No one like the Giles.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Johannah » sön okt 17, 2004 22:45

Giles är verkligen bäst. Jag ska gifta mig med honom. En lite äldre man si så där :) Synd att han har fru (?) och barn. ;)
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Tob » sön okt 17, 2004 23:36

Johannah skrev:Giles är verkligen bäst. Jag ska gifta mig med honom. En lite äldre man si så där :) Synd att han har fru (?) och barn. ;)


Äntligen någon som inte skulle föredra Spike ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Johannah » sön okt 17, 2004 23:45

Hehe, har föredragit Spike förut. Men nu är jag helt såld på Giles. Har tyckt om honom mycket redan tidigare, men vem kan motstå honom i OMWF?
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav latarmig » mån okt 18, 2004 10:53

Johannah skrev:Giles är verkligen bäst. Jag ska gifta mig med honom. En lite äldre man si så där


Tob skrev:Äntligen någon som inte skulle föredra Spike

Johannah:
Lite äldre är han ju. ;-) Men jämför du med Spike så gör du ändå ett kap åldersmässigt. Spike är 120 plus, medan Giles väl kan vara 35? 40? Jämför du istället ASH med JM så är väl ASH den yngre av dem, eller? Så hur du än gör (ASH eller Giles) så får du en yngre man. :-))
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån okt 18, 2004 10:57

latarmig: ASH är sju år äldre än JM om jag minns rätt...

Edit. 8 var det tydligen.
Senast redigerad av VelocityBoy mån okt 18, 2004 11:00, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav latarmig » mån okt 18, 2004 11:00

Ajdå, där sprack mitt fina argument. :-( Johannah får helt enkelt strunta i ASH och koncentrera sig på Giles. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Ai » mån okt 18, 2004 11:29

Å andra sidan så, ASH bär upp högklackat och nätstrumpor bättre än JM nånsinn skulle kunna göra.... Några plus lär han ju få för det?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Johannah » mån okt 18, 2004 13:36

Det är inte ASH jag vill ha, det är Giles. Och speciellt med tanke på högklackat och nätstrumpbyxor :x
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Eisa » mån okt 18, 2004 15:31

giles känns för mycket pappa för att jag faktiskt skulle kunna känna mig attraherad av honom. spike däremot...när det gäller spike känns alla ord överflödiga.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Buffybot Wannabe » tis okt 19, 2004 19:18

Eisa: VA??? Försöker du sno min man? Ska vi slåss om att...eller nä förresten, jag är så klen...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Langtry » tis okt 19, 2004 22:40

Buffybot Wannabee, du är ganska rätt sent ute. Vi är flera damer på forumet som redan slagits om Spike. Vet dock inte vem som gick segrande ur striden...
Jag säger att det var jag :twisted:

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav noike » tis okt 19, 2004 23:34

Slåss ni om vem som ska få äran att sitta i Zaxx källargrop? Damn. Zaxxen is good...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Buffybot Wannabe » ons okt 20, 2004 22:38

Langtry skrev:Buffybot Wannabee, du är ganska rätt sent ute. Vi är flera damer på forumet som redan slagits om Spike. Vet dock inte vem som gick segrande ur striden...
Jag säger att det var jag :twisted:



Får, kossor, råttor, alla går de ju att klona... Har nån försökt med en vampyr?


Har förresten lyckats få hela min klass att sjunga OMWF-låtarna. Hade med hela datorn upp till skolan idag och körde låtarna från klockan 10 till klockan 9 ikväll (fråga inte ens varför vi var i skolan till klockan nio ikväll), samt visade bilder på alla snyggingar (Läs: Spike) och försökte omvända alla till supermegabuffyfans!!! Resultat: Ett nytt Spike-fan och stående ovationer till "Taras" vackra sånginsats!!!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Dai » tor okt 21, 2004 3:41

Lite snabbt bara: tycker OMWF är tillsammans med Grave det bästa avsnittet i S6. Har lyssnat på låtarna hur många gånger som helst efteråt.

Bara en sak som jag reagerade på. Vet inte om detta nämnts förut (tråden har över 300 poster och jag orkade inte läsa igenom alla) men är det någon annan som tänkt på att Xander, som var ansvarig för att frammana sångdemonen, inte direkt verkade ha dåligt samvete för alla människorna som blev självantända på grund av det. Jag menar, om jag själv råkade göra något liknande, vilket resulterade i andra människors död, hade jag haft väldigt svårt att förlåta mig själv. Men i avsnittet skämtas det bara bort ("Does this mean that I will have to be your queen now?") och följs inte upp.
Dai
Demon Fodder
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 okt 2004

Inläggav Ai » tor okt 21, 2004 3:47

Dai skrev:Bara en sak som jag reagerade på. Vet inte om detta nämnts förut (tråden har över 300 poster och jag orkade inte läsa igenom alla) men är det någon annan som tänkt på att Xander, som var ansvarig för att frammana sångdemonen, inte direkt verkade ha dåligt samvete för alla människorna som blev självantända på grund av det. Jag menar, om jag själv råkade göra något liknande, vilket resulterade i andra människors död, hade jag haft väldigt svårt att förlåta mig själv. Men i avsnittet skämtas det bara bort ("Does this mean that I will have to be your queen now?") och följs inte upp.


Det har du rätt i - det har jag faktist inte tänkt på.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav caffeineaddict » tor okt 21, 2004 10:18

Dai skrev:Bara en sak som jag reagerade på. Vet inte om detta nämnts förut (tråden har över 300 poster och jag orkade inte läsa igenom alla) men är det någon annan som tänkt på att Xander, som var ansvarig för att frammana sångdemonen, inte direkt verkade ha dåligt samvete för alla människorna som blev självantända på grund av det. Jag menar, om jag själv råkade göra något liknande, vilket resulterade i andra människors död, hade jag haft väldigt svårt att förlåta mig själv. Men i avsnittet skämtas det bara bort ("Does this mean that I will have to be your queen now?") och följs inte upp.


Jag har ibland tänkt på det som en brist med avsnittet, men jag släpper det jämt väldigt fort eftersom det så uppenbarligen bara är ett humoristiskt sätt att ta sig ur handlingen och ingenting som någon i serien eller bakom kameran behandlar med särskilt mycket allvar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Eisa » fre okt 22, 2004 13:47

jag orkar inte heller låta det ge mig huvudbry, för om man skall vara riktigt petnoga så är det lite missar här och där i buffy, men det bästa är att ignorera dem.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Xanahti » tis nov 02, 2004 20:52

Som i R.I.P, där är det en begravning mitt i natten. Jag har aldrig hört talas om något liknande, men det är klart, man vet aldrig. De var väl tvungna att anpassa Scenen efter Spike, även om det är ett minus.

Jag tycker det var fel att Xander var orsaken till att Sweet dök upp, som in redan sagt så borde det inte skämtas bort i så fall. Jag tycker det skulle varit troligare om "The trio" legat bakom det där.
Jag bestämmer mig för att låtsas som om det är så. :twisted:
-there's a heart beat pulse
That keeps on pumping some sunshine ray
Through a crack in the shutter
Or a sight of a light at the end of a tunnel
Still there's a feeling this world is using me
-Action this day, Queen
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav Shetani » tis nov 02, 2004 21:27

Xanahti skrev:Som i R.I.P, där är det en begravning mitt i natten. Jag har aldrig hört talas om något liknande, men det är klart, man vet aldrig. De var väl tvungna att anpassa Scenen efter Spike, även om det är ett minus.

Jag tycker det var fel att Xander var orsaken till att Sweet dök upp, som in redan sagt så borde det inte skämtas bort i så fall. Jag tycker det skulle varit troligare om "The trio" legat bakom det där.
Jag bestämmer mig för att låtsas som om det är så. :twisted:


Nattbegravningar är vanligt förekommande i Sunnydale. Med så många som dör är kyrkogårdarna fullbokade för begravningar 24/7.

Och Trion låg bakom. Bara det att de hypnotiserade Xander att tro att han gjorde det. :D

Ibland förvånar jag mig själv.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav icyveil » fre nov 05, 2004 12:58

omwf är bäst! lätt en elvapoängare, inget avsnitt kan slå detta:D finns det ingen annan i det här forumet som är heltokig i sweet, förresten? åå, han är så het:P literally speaking;)
jag gillade den här delen direkt. visste inte från början att så många tyckte om den, men.. det förstod jag ju senare. det finns ju t om sidor på internet som är tillägnade omwf, men det förtjänar den verkligen! musiken och texterna är oslagbara. först gillade jag inte i'll never tell och standing in the way men nu gillar jag precis varje sång i avsnittet. det tog ett antal lyssningar innan jag insåg att alla är lika bra, dock:']

och mustardscenen+bunnies är LYSANDE!! höll på att dö av skrattattacker första gången^^'
 
(ain't sweet like the cutest demon you've ever laid your eyes on?)
Användarvisningsbild
icyveil
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: öjebjo

Inläggav Mudbath » sön nov 28, 2004 2:15

Som sagt ett av de bästa avsnitten.. men är det någon mer än jag som har stört sig lite på Taras otroligt dåliga kroppshållning när hon, Buffy och Anya dansar.. det ser ju alldeles hemskt ut.. :?

Bild
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Angelus » sön nov 28, 2004 10:29

strunta i Taras kassa hållning och kolla in Sarah's otroligt sexiga hållning!!! WOHA
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav Mudbath » sön nov 28, 2004 13:53

Angelus skrev:strunta i Taras kassa hållning och kolla in Sarah's otroligt sexiga hållning!!! WOHA


Haha.. jovisst är Sarah sexig.. men jag kan inte låta bli att titta på den hemska hållningen.. :P
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron