Vem sjunger bäst i OMWF?

Här pratar vi mest om Säsong 6

Vem sjunger finast/vackrast i OMWF?

Giles
43
36%
Tara
40
33%
Buffy
4
3%
Sweet
11
9%
Dawn
0
Inga röster
Xander
0
Inga röster
Anya
2
2%
Willow
0
Inga röster
Spike
20
17%
 
Antal röster : 120

Inläggav FearOfFour » tis jan 09, 2007 18:16

visst, de sjunger helt ok allihopa (nåja..), men det är så mycket disneyfilm över deras röster..När Tara sjunger Under Your Spell ser jag för mitt inre en disneyprinsessa som sjunger till sin disneyprins.

min röst gick till Giles.
Spike: Why don't you rip her lungs out? That might make an impression.
Angel: Lacks... poetry.
Spike: Doesn't have to. What rhymes with lungs?
Användarvisningsbild
FearOfFour
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 12 dec 2006
Ort: Universum

Inläggav Mort » tis jan 09, 2007 19:21

Sweet. How could I not put my sweet vote on Sweet's sweet voice?

I mean, it's just sweeeeet dude!

Men Giles är ju ingen dålig en. Men sweet tog ju I så han blev röd, och man måste respektera viljan.

Annars har ju Hallet den absolut bästa rösten. Att han sen totalt äger en låt från mupparna ger ju också en del poäng.
Convictions cause convicts.
-Principia Discordia
Användarvisningsbild
Mort
Minion
 
Inlägg: 200
Blev medlem: 24 feb 2005
Ort: Lund

Inläggav Capt. Peroxide » ons jan 17, 2007 17:48

Emma Caulfield! Dessutom passar hennes underbara minspel (om jag ska nämna något som förvisso inte märks på soundtracket) så fantastiskt väl till en knäpp musikalepisod.

Tony Head sjunger bra, visst, och James Marsters gör en helt OK James Hetfield-imitation, men Emma är överlägsen.

Å andra sidan gillar jag SMG:s och Amber Bensons rätt begränsade insatser. Inte så bra tekniskt men otroligt gulligt.

På tal om James Hetfield, jag skulle verkligen inte ha något emot att höra en Metallica-cover på "Rest in Peace".
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Buffy_4ever » tor feb 01, 2007 19:31

Tara tycker jag. Giles sjunger "finast" som en kille.
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Catfight » ons aug 01, 2007 17:48

Jag håller med FearOfFour om att Tara sjunger lite Disneyaktigt...därav hamnar min röst givetvis på Giles....älskar hans röst....och han gör Behind Blue Eyes så himla bra på The Espressopump också....jag ryser...
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav makane » ons okt 24, 2007 11:41

Hur har jag missat att det finns fler OMWF trådar att leka i? :oops:

Röstade på Giles. Den ende som verkligen är säker i rösten och tydligt har sjungit mycket och länge. Sen tycker jag han vailar (hur tusan stavar man det??), alltså glider på tonerna lite för mycket, men det är ju en smaksak ;) .

Jag tycker det är väldigt svårt att rangordna de andras röster.

Jag älskar Buffys, men att hon är amatör är det ju ingen tvekan om. Hon sjunger lite falskt ibland, men det känns så äkta och klart.
Spike har en otroligt skön röst att lyssna på. Jag fullkomligt älskar Rest in Peace (och jag är inte en Spikeälskare, även om han vuxit något otroligt under seriens gång). Däremot så tror jag att han har svårt med brittiskan i sången och det gör att resultatet inte blir riktigt rätt hela vägen.
Anya sjunger fint och har otrolig känsla. Hennes skådespelartalanger förs över på rösten och gör att jag verkligen gillar att lyssna på hennes röst.
Xander ligger lite fel ofta, men inte så det stör och det blir bara charmigt. Han har dessutom en behaglig röst att lyssna på.
Willow och Dawn sjunger ju knappt och det de gör imponerar inte.
Tara då. Jag förstår inte varför hon höjs till skyarna. Hennes röst är inte bättre än någon av de andras tycker jag. Att sjunga så högt (tonmässigt, inte ljudmässigt) tycker jag blir alldeles för klent. Dessutom är det mycket lättare att sjunga med en sådan röst, än att ta ner det lite och lägga lite kraft i rösten. Sen är hon absolut inte dålig, men långt ifrån Giles.

Dock så ÄLSKAR jag att de inte är proffs. Jag älskar att de sjunger själva och att det inte är perfekt hela tiden. Det är charmigt och vansinnigt bra! :lovebunny:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Tam » fre okt 26, 2007 13:57

makane skrev:Tara då. Jag förstår inte varför hon höjs till skyarna. Hennes röst är inte bättre än någon av de andras tycker jag. Att sjunga så högt (tonmässigt, inte ljudmässigt) tycker jag blir alldeles för klent. Dessutom är det mycket lättare att sjunga med en sådan röst, än att ta ner det lite och lägga lite kraft i rösten. Sen är hon absolut inte dålig, men långt ifrån Giles.

Jag tycker inte heller hennes Under Your Spell är särskilt lysande, men när hon och Giles sjunger tillsammans i repriseringen av deras låtar är hon asgrym.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav makane » fre okt 26, 2007 14:07

Tam skrev:Jag tycker inte heller hennes Under Your Spell är särskilt lysande, men när hon och Giles sjunger tillsammans i repriseringen av deras låtar är hon asgrym.


Det kan du ha rätt i. Tänkte faktiskt på det när jag lyssnade igår. Hon använder rösten på ett annat sätt där. Plus att Giles är med och förgyller också. :D
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav MissEdith » fre feb 29, 2008 20:47

Marti har ju en otrolig och säregen röst. Gillar ju även Giles och Tara, men jag röstar nog på Tara, för allting är så himla fint, men jag är på tok för trött för att gå in närmare på det.
Användarvisningsbild
MissEdith
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 sep 2007

Inläggav Mush » ons apr 23, 2008 20:58

Röstade på Sweet här. Vet nån om han sjunger på riktigt eller om han var som en i gänget som gjorde det för avsnittet?
Men jag gillar alla. Även om vissa inte sjunger "perfekt" så låter det iaf bra i låtarna. Utom ett undantag kom jag på. Alyson/Willow låter helt gnällspikig i Walk through the fire i nån av verserna. Haha.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav noike » ons apr 23, 2008 21:00

Mush skrev:Röstade på Sweet här. Vet nån om han sjunger på riktigt eller om han var som en i gänget som gjorde det för avsnittet?

Han sjunger i musikaler på Broadway, bland annat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mush » ons apr 23, 2008 21:08

I knew it! eller jag gissade.

James sjunger också jädrigt bra.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav gaia » ons apr 23, 2008 22:31

Gud vad svårt! Efter många om och men (och en hel del velande fram och tillbaka), bestämde jag mig tillslut för Spike (kanske inte så mycket för rest in peace, som hans avslutning av "something to sing about". för nån gång måste man ju bestämma sig eller?...
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav medundersåte » tor apr 24, 2008 12:19

Tara, hon har en ren och klar röst som jag gillar. Fast jag tycker att alla gör en bra insats, skulle dock velat höra mer sång från Dawn och Willow.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav iinehz » tor apr 16, 2009 19:06

gaia skrev:Gud vad svårt! Efter många om och men (och en hel del velande fram och tillbaka), bestämde jag mig tillslut för Spike (kanske inte så mycket för rest in peace, som hans avslutning av "something to sing about". för nån gång måste man ju bestämma sig eller?...



Jag röstade självklart också på James Marsters! Han sjunger ju bara BÄST :D
Rest in peace är ju så jag får rysningar , sjunger extremt bra sen är han ju hur snygg som helst också ;)
iinehz
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 mar 2009

Inläggav JamesMarstersärhet » tor apr 16, 2009 19:24

Väldigt svårt val asså.., Men det blev ändå James Marsters(Spike) tillslut han e så jävla het och man dör ju när man ser honom!!;O;O Men annars sjunger ju Anthony Head(Giles) OTROLIGT bra men SPike e hetare!!! <3333 :D
JamesMarstersärhet
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 apr 2009

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron