6x20 - Villains

Här pratar vi mest om Säsong 6

Hur bra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
7
16%
8
9
20%
9
19
42%
10
10
22%
 
Antal röster : 45

Inläggav Nea » ons okt 20, 2004 17:18

malavel skrev:One of these days you're gonna wake up dead. :)

:D :D :D

Oh, malavel, you kill me with your punny-ness.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav malavel » ons okt 20, 2004 17:26

Nea: Just wait until I go plural and deliver several punnynesses-ess at once. You'll wish you were dead by then! :)
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Djehuti » lör jan 22, 2005 11:52

Utmärkt och händelserikt avsnitt, precis som samtliga avsnitt i slutskedet av säsong VI. Darth Rosenberg är stencool, men allt som allt tycker jag nog (om än tveksam) att Villains var snäppet svagare än Seeing Red. Likväl en nia.

Gillar slutrepliken i såväl detta som (framförallt) i nästa avsnitt.
"One down..." och så heter nästa avsnitt Two to Go. Snyggt.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Binchy » fre jan 28, 2005 10:43

Ååååh, fantastisk avslutning på den här säsongen, det blir bara bättre och bättre.

När man får höra "flatline"-ljudet kan man se i ena nederhörnet en hjärtmonitor (eller vad de nu heter) och där är det definitivt inte "flatline" (ser rätt frusen ut dock, vågorna rör sig inte, fast man ser den så kort tid så den kanske inte hinner röra sig). Man kan även se Sarahs ögonfransar röra sig, men det måste vara jättesvårt att ligga blick still med en kamera i ansiktet.

Gillar Willows book-sucking, så har man känt för att göra många gånger inför prov och tentor.

Hur får man Osiris till O'Cirrus. Ville översättaren visa att han inte hade ett uns allmänbildning, eller vad. Har de inte tillgång till manuset när de överstätter? Osiris är ju dödsguden, klart det är honom de talar om när det handlar om att väcka någon från de döda. Det andra låter som ett irländskt moln, inte mycket att ha vid resurections.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » mån aug 01, 2005 20:57

Vändningen i slutet av s6 är något av det starkaste som görs i hela serien. Det går inte på tvärs emot vad som hänt tidigare i säsongen, det är en logisk följd av allt som skett - lik förbannat vänder det upp och ner på allt. I en säsong som handlat om verkliga livet har vi haft ganska löjliga skurkar, som visat sig vara farliga men den stora storyn har ju hela tiden varit vad som händer med våra hjältar. Och när vi nu får en riktigt big bad - lilla rödhåriga, blyga, glada Willow - så förvandlas skurkarna på någon sekund till slaktoffer. Tänk ett par vesslor som hållit hov i ett hönshus - och så släpper någon in en tiger.

Med enstaka undantag (sjukhusscenerna, som känns lite slarvigt gjorda - de försöker stoppa Buffys blödning utan att ens ta av henne blusen?) är detta precis lika perfekt som de omgivande avsnitten. Det gör ont, det är sorgligt, men det måste finnas någon liten masochist i mig för jag älskar det här.

- Willow som går rakt in i Magic Box bland exploderande lampor och suger åt sig all svart magi Giles samlat in på några sekunder. Alyson Hannigan är lysande i de här avsnitten; det går inte att missta sig på smärtan, raseriet, sorgen...

- Dawn, som alltid stod Tara närmare än någon (Willow oräknad) är den första som hittar henne. Det är naturligtvis som det ska vara, och det är naturligtvis hemskt.

- Xander. The Zeppo. Som är maktlös att göra något (och intressant nog - det är Buffy också.) Hans lilla konfrontation med Anya, hans instämmande i Dawns dödsdom över Warren...
XANDER: I just ... I've had blood on my hands all day. Blood from people I love.


- Warren, som plötsligt inser - lite för sent - att leken är slut, och att han bara var överst i näringskedjan tills någon annan bestämde sig för att ta hans plats. Han dör skrikande och bönfallande om nåd - som han förtjänar. (Inte nåden, alltså.)

- Clem! En ljuspunkt i mörkret, i alla fall. Första gången halvväntade jag mig en vändning där - att Clem skulle visa sig vara farlig så fort Buffy lämnade Dawn där. Vad korkad jag var. Inte kan Clem vara farlig.

Herregud, vilken säsongsavslutning detta är.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » mån aug 01, 2005 21:21

A bear skrev:de försöker stoppa Buffys blödning utan att ens ta av henne blusen


Det verkar som om det är en censurgrej. Det var samma sak i "Older and Far Away" (6x14) när de tog hand om den knivhuggne Rickard. Kanske får man inte visa människor med bar överkropp? Fast Spike är i och för nästan aldrig påklädd. Nä, det argumentet håller inte.

A bear skrev:Inte kan Clem vara farlig.


Det säger väl någonting om Spike. Spike som alltid säger sig vara så farlig och och mörk, och som alltid lever i samhällets utkanter. Men när han väljer kompis tyr han sig till den snällaste och vänligaste varelse han kan hitta.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » tis aug 02, 2005 10:34

latarmig skrev:
A bear skrev:de försöker stoppa Buffys blödning utan att ens ta av henne blusen


Det verkar som om det är en censurgrej. Det var samma sak i "Older and Far Away" (6x14) när de tog hand om den knivhuggne Rickard. Kanske får man inte visa människor med bar överkropp? Fast Spike är i och för nästan aldrig påklädd. Nä, det argumentet håller inte.


Just det är ju knasigt gjort. De kan ju inte se hur illa det är förrän de tagit av tröjan, eller snarare klippt bort den. Det ser man ju i Discovery-serien Trauma, att det första de gör är att klippa bort allt som är i vägen. Ja, efter att sätta på stödkrage då, förstås.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » tis aug 09, 2005 22:45

Jag är inte riktigt lika förtjust som er andra angående Dark Willow. Men visst, i Villans fungerar hon alldeles utmärkt. Man känner verkligen för henne, Taras död är och förblir den mest tragiska i hela Buffyverse (ja, jag har inte glömt bort Joyce) Men, det är inte bara Willows förtjänst att Dark Will arcen fungerar, utan även Warren. Man hatar verkligen honom, han är ett svin och han spelar det så bra. Deras dialog i skogen är underbar, speciellt hur Warren reagerar när hans ex börjar spöka.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav mattek72 » sön okt 09, 2005 14:22

DarkWillow, det sammanfattar väl detta avsnittet rätt bra, (och resten av säsongen med för den delen). Scenen när hon har fått fast Warren och börjar plåga honom för att sen göra slut på han är en av min favorit scener.

En åtta!
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav A bear » tis nov 22, 2005 17:47

Borttaget pga trasiga länkar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » lör jun 30, 2007 16:57

Så har den riktiga avslutningsarcen (som inleds i slutet av Seeing Red) påbörjats. Och den går inte av för hackor. Sammantaget är slutet av S6 bättre än någon annan säsongs slutarc/slutavsnitt. Visst, Becoming och The Gift är tiopoängare (eftersom jag sätter betyg med Buffyskalan är det väldigt få avsnitt som har 10, precis som det är väldigt få som har 1), men som sagt: sammantaget så blåser slutet av S6 sockarna av det mesta. Detta för att den höga kvalitén börjar tidigt med Normal Again och för att inte ett enda svagt avsnitt ingår i avslutningsarcen (som t ex Spiral i slutet av S5).

Evil Willow/Dark Willow är verkligen... evil. Så coolt då hon går in i the Magic Box och då hon suger åt sig magin. Mäktig scen. Jag gillar också Willow i scenen på sjukhuset med Xander och Buffy. Och slutscenen... herregud och Jesus och allt som är heligt. Så fantastisk scen som visar när Willow checkar ut helt och hållet.

Nu till det negativa eftersom detta avsnitt inte alls är i närheten av full pott för mig: hade gärna varit utan Spike i detta avsnitt. Snooze för det. Andrew och Jonathan i fängelset hade jag heller inte behövt se förrän nästa avsnitt. Här tar de bara upp tid.

En eloge till Adam Busch som gör riktigt bra ifrån sig i detta avsnitt.

Slutbetyg? Stark 8 av 10. Bättre än tidigare 8: or som Seeing Red, Entropy och Normal Again.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tor jan 07, 2010 1:14

Riktigt bra avsnitt! Jag tror att jag brukar gilla det här mest av de tre sista. DarkWillow är grym. Jag älskar scenen då hon berättar för Xander och Buffy att Tara är död, hon låter så iskall på rösten när hon säger "I'm busy" o.s.v. Slutscenen är min andra favorit. "I said, can you feel it?" Så bra spelat av Alyson Hannigan. Jag gillar även när Dawn och Xander säger att de tycker att Warren förtjänar att dö.

Så sorgligt när Dawn hittar Tara och sitter kvar i rummet. :( Jag har ofta stört mig på Dawn vid tidigare tittar, men den här gången har jag mest tyckt väldigt synd om henne under både s5 och s6 och även gillat henne en hel del stundtals, som i scenerna med Spike. Hon är absolut ingen favoritkaraktär, det är bara sällan jag har något emot henne numera.

Andrew och Jonathan är rätt roliga här, men Spikes scen gillar jag inte.

Favoritcitat:
Xander: You said it yourself, Will ... the magic's too strong, there's no coming back from it.
Willow: I'm not coming back.

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron