5x11 Triangle

Här pratar vi mest om Säsong 5

Is this a ball of sunshine??

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
0
Inga röster
6
1
4%
7
12
44%
8
7
26%
9
6
22%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 27

Inläggav Binchy » lör jan 22, 2005 17:16

Väldigt roligt avsnitt, många gapskratt (bland annat när Buffy "desloves into tears" inför den mirakulösa kärleken). Hade inte tänkt på det med Anya och bilar.

Buffy (to Giles): It's just I trust these Watchers about as far as... you could throw them.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » sön jan 23, 2005 0:33

Ett av mina topp 10 Willowögonblick:

WILLOW: E conspectu abeat monstrum!

*The CASH REGISTER DISAPPEARS again as before.*

WILLOW: Damn...


Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » sön jan 23, 2005 0:51

Flisa skrev:
Noggster skrev:Jag har alltid tänkt mig att scenen med miraculous love var menad att vara ren humor, och därav spelar hon så hårt på känslan.


så såg jag det också, men tyckte ändå inte att det passade in riktigt.


Kollade originalmanuset - http://www.unreliablenarrator.net/buffy ... s/5x11.htm - och vad jag fattar så är det väl meningen att hon ska spela över så det stänker om det. Vilket alltså skulle innebära att SMGs insats är spot on.

BUFFY: He left? He left Anya?

TARA: Um… no. Not left her, left her. He just left. It was only a little thing. Really.

Buffy gets more and more worked up during the following speech:

BUFFY: A little thing. See, thing is, a little thing gets bigger. You don't catch the little thing and then boom, you've got this whole huge thing.

Buffy bursts into tears. Big honking crazy Lucille Ball tears, just letting go.

BUFFY: Nooo!

TARA: Oh dear.

Buffy cries harder. Starts hiccupping too.

BUFFY: Not them! With the... the... little thing! They can't... can't break up!

TARA: I think...

BUFFY: (almost wailing) They have a... a... beautiful love!

TARA: I think they'll be fine...

Buffy grabs Tara, cries on her shoulder, gasping wetly. Other students stare. Tara pats Buffy's back awkwardly.

BUFFY: Mmrccllvv.

TARA: What?

Buffy raises her head, surreptitiously wiping her nose on Tara's shirt as she does so.

BUFFY: A miraculous lo-- lo-- love!


Ännu ett av skälen till att jag verkligen gillar det här avsnittet, liksom jag gillar de flesta avsnitt där vi får skratta både med och åt gänget.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » sön jan 23, 2005 1:04

Den scenen har jag alltid avskytt på grund av SMGs överspel (hon har en tendens att spela över). Skönt att höra att den var tänkt på det viset, nu slipper jag skylla på SMG.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav CheeseGuy » sön jan 23, 2005 1:20

Det är klart att det är meningen - trodde ni på allvar att det var menat att vara seriöst?

Hur som helst, jag tycker att det är väldigt roligt, men det känns fel. Det är absolut inte trovärdigt alls att någon skulle bete sig på det viset. Men som sagt, det är fruktansvärt kul ändå.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav JRT » sön jan 23, 2005 2:21

Har alltid haft svårt för överspelet, även om det självklart är avsiktligt. Det fungerar inte för mig, särskilt inte som hon nästan gör samma sak igen, fast inte lika extremt, på slutet när hon slåss mot Olaf.

I övrigt ett mycket roligt avsnitt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 23, 2005 13:53

Jag har aldrig kunnat identifiera mig med en TV-karaktär så mycket som när Olaf känner lukten av "Ale! I smell delicious ale!"...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav xAMNESIAx » fre maj 13, 2005 17:52

Med undantag för Tara/Buffy scenen i början av avsnittet så har jag inte mycket tillöver för Triangle. Kanske är det för att jag just sett Reunion, men detta avsnitt faller mig inte alls i smaken. Har aldrig gillat Anya, inte ens i komedi avsnitten (som nog är hennes starkaste sida). Hon har en tendens att bli lite jobbig, speciellt i avsnitt som denna då hon är mycket i fokus. Visst, ibland så slinker en och annan lustig kommentar fram. Men oftast så är hon, på tok för ensidig. Allt denna sarkasm och tjat om att hon var demon blir bara för mycket för mig.

Spoiler Buffy S6 och S7.
Hon blir lite bättre efter det misslyckade brölloppet med Xander, det finns mer att spela på då.

För att återgå till Tara/Buffy scenen, så tycker jag att det bästa med den är hur dom visar att Tara är "en i gänget". I vanliga fall så är hon endast med då Willow är närvarande, men nu har hon en helt underbar dialog med Buffy, som verkligen visar att dom också är polare. Roligt att se.

4/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav eponinethen » sön maj 15, 2005 22:27

Vad skulle kunna vara bättre än ett avsnitt som handlar om den underbara och skumma relationen Willow/Anya? Okej, mycket kan kanske vara bättre, men det är iaf riktigt bra. Det finns seriöst ingenting roligare än Anya/Willow scener. De två tillsammans slår allt.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jul 18, 2005 2:01

Triangle är ett stabilt och mycket underhållande avsnitt. 3+ på min 1-5-skala. Angående Buffys reaktioner så tycker jag att de är jättekul. Att SMG spelar över för att det *ska* vara så är uppenbart och hon spelar över med den äran. Som sagt, tycker att det är himla kul då hon pratar om "miraculous love" osv.

Gillar även Anya i bilen (parafras): "I'm going to press the right pedal, I expect us to accelerate." :D Och Spikes olika försök att imponera på Buffy naturligtvis: "What does it take?" Tycker att Spike får många bra scener i avsnittet i övrigt också, hans halvblyga "Hi, Buffy" då Buffy kommer in i kaoset i The Bronze, hans "I'm paralyzed with not caring very much" och då han (och detta är ett gapskrattsögonblick) håller fast Buffy då hon trillat på honom i The Bronze och hon försöker komma upp för att stoppa Olaf the Troll. Ja, och så scenen då han övar på att be Buffy om ursäkt och det är ju dömt att misslyckas i förväg. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » tor jun 29, 2006 16:42

Jag har försökt hitta info om detta men inte lyckats, men visst är väl nunnan i början samma som spelar Katrina som Warren mördar

Edit: nej det var inte samma, men lika är de i alla fall.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Echolls » tor dec 17, 2009 12:12

Det här avsnittet är helt okej, men jag tycker nog att det är det sämsta under hela säsongen.

Olaf tycker jag inte är rolig alls, inte heller Buffys engagemang i Xander och Anyas förhållande. Willow och Anyas tjafsande är lite småkul, men inte så mycket mer.

Jag tjatar, men det som gör avsnittet bättre är Spikes scener och han har ju rätt så många. Så kul när han står och övar på Buffydockan med chokladasken och till slut blir rasande. :D Hans nervösa "Hello, Buffy" är så gulligt och hans scener med Xander när han försöker fråga ut honom om Buffy är väldigt bra.

Favoritcitat:
Buffy: What are you doing?
Spike: Making this woman more comfortable. I'm not sampling, I'll have you know. Just look at all these lovely blood-covered people. I could, but not a taste for Spike, not a lick. Know you wouldn't like it.
Buffy: You want credit for not feeding on bleeding disaster victims?
Spike: Well, yeah.
Buffy: You're disgusting.
Spike: (to himself) What's it take?

Betyg: Svag 6:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare