5x02 Real Me

Här pratar vi mest om Säsong 5

Hur många minions får Real Me

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
1
4%
6
3
12%
7
9
36%
8
6
24%
9
5
20%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 25

Inläggav VelocityBoy » ons aug 18, 2004 21:44

Mr Chase skrev:Men som sagt, detta var en endaste liten invändning/undran från min sida.


Jaja låt gå för den här gången då ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Mr Chase » ons aug 18, 2004 22:42

Ai skrev:Du är så underbar Mr Chase!!!!

O smickrare där :oops: !

Jag kan inte säga varför - men ta det som en komplimang sålänge!

Always 8) !

Du reagerar precis som du ska, var lugn för det!

Eh, OK!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav latarmig » ons aug 18, 2004 23:54

Mr Chase skrev:Den här diskussionen har fått alldeles för stora proportioner.


Det här är ju ett alldeles för roligt fiskdammsplask för att man ska kunna lämna dig helt ifred Mr C. :-D

Mr Chase skrev:Inte för att jag vill reta upp några men "lita på Joss" är inte ett allena saliggörande argument.


Jag har det från en alldeles säker källa att uppmaningen var att lita på mig! Och det kan du knappast protestera mot, eller? :-)


Mr Chase skrev:Ta nu detta i allra bästa välmening :) !


Sedan när har SSP börjat tala i välmening? Nej du, den gubben går inte.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Mr Chase » tor aug 19, 2004 0:06

latarmig skrev:Det här är ju ett alldeles för roligt fiskdammsplask för att man ska kunna lämna dig helt ifred Mr C. :-D

Fiskdammsplask? Jag står bakom vartenda ord!

Jag har det från en alldeles säker källa att uppmaningen var att lita på mig! Och det kan du knappast protestera mot, eller? :-)

Det var gaspode som skrev "lita på Joss", och vet du vad, nu när jag tänker efter så litar jag nog mer på Joss än på dig :twisted: ;) !

Sedan när har SSP börjat tala i välmening? Nej du, den gubben går inte.

Attans, du gick inte på det :evil: !
Muahahah!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav gaspode » tor aug 19, 2004 0:57

Jag håller med om att diskussionen har blivit större än ämnet :)
Jag skulle kunna förklara mer vad jag menar, men det känns som att vi pratat klart om det här nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » tor aug 19, 2004 1:02

Vad som irriterade mig dock var att man aldrig fick någon förklaring till var hon kom ifrån. Hon bara dök upp och alla accepterade henne som den mest naturliga sak i världen trots att det aldrig tidigare nämnts att Buffy har en lillasyster. Var har Dawn hållit hus under alla år? Med Buffys pappa? Det kommer säkert föklaringar framöver men det verkar otroligt att ingen -- inte ens Buffy och Joyce -- ställer frågan.


Det där påminner mig om folk som frågar saker om vad som ska hända i en film. Det håller inte :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » tor aug 19, 2004 1:05

poser skrev:
Vad som irriterade mig dock var att man aldrig fick någon förklaring till var hon kom ifrån. Hon bara dök upp och alla accepterade henne som den mest naturliga sak i världen trots att det aldrig tidigare nämnts att Buffy har en lillasyster. Var har Dawn hållit hus under alla år? Med Buffys pappa? Det kommer säkert föklaringar framöver men det verkar otroligt att ingen -- inte ens Buffy och Joyce -- ställer frågan.


Det där påminner mig om folk som frågar saker om vad som ska hända i en film. Det håller inte :)


Word :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Mr Chase » tor aug 19, 2004 1:08

gaspode skrev:Jag skulle kunna förklara mer vad jag menar, men det känns som att vi pratat klart om det här nu.

Yup! :)

Snart börjar nattsändingen av ep 3 och då kommer jag kanske att få veta mer.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav latarmig » tor aug 19, 2004 1:14

Mr Chase skrev:nu när jag tänker efter så litar jag nog mer på Joss än på dig :twisted: ;) !


Tuffa odds att kämpa mot. Vad jag kan komma ihåg har jag aldrig sett ens det minsta lilla plakat där det stått "latarmig for God 2005", så jag förstår dig. ;-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Koala » tor aug 19, 2004 1:21

What do you call a Mexican with a rubber toe?

Roberto.

Hahha, I crack myself up!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Tob » mån jan 03, 2005 4:27

Detta avsnitt minns jag som ett avsnitt då man introducerade Dawn. En introducering som gjorde att jag började irritera mig på Dawn och tyckte hon var oerhört otacksamt skriven. Nu med lite perspektiv och mer "info" om Dawn så kan jag se det på ett annat sätt.

Till en början så tycker jag sättet man väljer att introducera Dawn, uppbyggnaden, är helt lysande. Hur hon i berättandeform går runt och kommenterar alla karaktärer om vad hon tycker om dem osv, eller snarare berättar samtidigt som hon skriver dagbok.

Avsnittet är framförallt ett mycket humordrivet avsnitt, och Harmony är lika blåst som jag mindes henne i detta avsnitt men fruktansvärt roande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Binchy » ons jan 19, 2005 10:20

De introducerar Dawn väldigt bra, dagboken, att hon träffar alla scoobies. Men det märks verkligen att Dawn var tänkt att vara yngre, samtidigt så är hon ju en perfekt fjortis, självcentrerad, vet bäst, ingen förstår henne, alla är dumma mot henne. (Det är något bestämt med just den åldern, det finns ju inget motsvarande uttryck för de andra tonåren (femtis, artis. :D )) Jag har dock lite svårt för Dawn, kan ha att göra med att jag själv är storasyster till en yngre syster (och två bröder). Hon är ju så fruktansvärt egocentrerad och snarstucken.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav jvc_man » tor apr 14, 2005 23:24

Introduktionen av Dawn - nej nej så fel. Varför är hon Buffys syrra, vart kommer hon ifrån.
Avsnittet i sig var helt okey men lite Harmony o dumhet men Dawn - ush nej.
Allt faller pladaskt - hon har ingen bakgrund o avsnittet känns lika dumt som: "4x17 - Superstar".

Men men, vi får se, uppföljning väntas.

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Gordo » fre apr 15, 2005 7:50

jvc_man skrev:Introduktionen av Dawn - nej nej så fel. Varför är hon Buffys syrra, vart kommer hon ifrån.
Avsnittet i sig var helt okey men lite Harmony o dumhet men Dawn - ush nej.
Allt faller pladaskt - hon har ingen bakgrund o avsnittet känns lika dumt som: "4x17 - Superstar".

Men men, vi får se, uppföljning väntas.

Mvh


Det kommer bli så bra, så bra! Vänta så får du se :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » ons apr 20, 2005 13:49

Harmony är bara ond. Hennes sista fight med Xander i början av S4 är en klassiker. Hon är en OK karaktär, ingen personlig favorit men hon gör ett bra jobb i Real Me. Vet inte riktigt varför, men varje gång jag ser Harmony så tänker jag på Sunday...RIP, hon ägde.

Jag är defenitivt för Dawn, en bra intressant twist på storyn. Något som verkligen saknades i S4. Gillar även hur avsnittet är uppbyggt, att hon skriver i sin dagbok om varje karaktär. Men får se allt ur hennes perspektiv. Geniallt sätt att ta in en ny karaktär i en serie (som igentligen ska vara en gammal karaktär...).

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav A bear » tor jul 07, 2005 14:10

DAWN: Nobody knows who I am. Not the real me. It's like, nobody cares enough to find out.

Dawn får i princip ett helt avsnitt att introduceras - det är inte en slump att veckans MOTW är en gammal vän som får folk att brista i gapskratt bara de tänker tanken att hon skulle vara ett hot (och som är ungefär lika mogen som Dawn). Avsnittet ska ju handla om systrarna Summers.

GILES: There is nothing but you. You are the center.


Buffy är inte bara den Utvalda, One Girl In All The World, hon har alltid varit det privat också. Hon är ett typiskt enda barn - har alltid varit, det har sagts mer än en gång i serien. Det har alltid varit en naturlig del av serien. Plötsligt finns Dawn där, ingen reagerar, ingen ser det som något udda alls. Inte nog med att Buffy plötsligt alltid har haft en syster, de är väldigt noga med att påpeka att hon ALLTID varit där dessutom.

BUFFY: I mean, it's not like Dawn hasn't grown up in this house knowing all the rules.


Samtidigt är det en typisk Whedonsk dubbelfint. Vi som tittare tvingas att spela en aktiv roll i avsnittet; vi vet nånting som ingen i serien vet, att nånting är väldigt fel här, och den hemlöses kommentar - "You don't belong here!" - blir nästan en lättnad. Men än så länge får vi inga svar, bara det ena stora frågetecknet efter det andra - hela avsnittet skriker åt oss att ifrågasätta vem fan Dawn är. Och Dawns insisterande att ingen vet vem hon är - typiskt fjortisgnäll egentligen, överhuvudtaget verkar ju Dawn inte som något annat än en bortskämd och brattig lillasyster - tar en helt annan ton just eftersom vi verkligen inte vet vad hon har att göra i serien.

GILES: And within you, there is the core of your being ... of what you are.

(s5)
BUFFY: She's me, the monks made her out of me.
BUFFY: Look, it's blood. It's Summers blood.


Sen finns det ju en hel del humor, men med lite karaktärsuppbyggnad i:
DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.

ANYA: Ooh! I'm so pleased. Can I trade in the children for more cash?
Senast redigerad av A bear tis feb 21, 2006 15:29, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » fre jul 08, 2005 0:52

A bear skrev:
DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.


Kan det vara att Joyce då blev påmind om någonting hon försökt förtränga och som hon dessutom önskar hålla Dawn ifrån - händelserna i "Gingerbread" (3x11)?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » fre jul 08, 2005 13:13

latarmig skrev:
A bear skrev:
DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.


Kan det vara att Joyce då blev påmind om någonting hon försökt förtränga och som hon dessutom önskar hålla Dawn ifrån - händelserna i "Gingerbread" (3x11)?


Eller kanske att Joyce inte vill att hennes lilla flicka ska lära sig vad Tara och Willow gör i sovrummet...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Off » fre jul 08, 2005 15:40

Binchy skrev:
latarmig skrev:
A bear skrev:
DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.


Kan det vara att Joyce då blev påmind om någonting hon försökt förtränga och som hon dessutom önskar hålla Dawn ifrån - händelserna i "Gingerbread" (3x11)?


Eller kanske att Joyce inte vill att hennes lilla flicka ska lära sig vad Tara och Willow gör i sovrummet...


Så har jag alltid tolkat det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav A bear » fre jul 08, 2005 16:00

Off skrev:
Binchy skrev:
latarmig skrev:
A bear skrev:
DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.


Kan det vara att Joyce då blev påmind om någonting hon försökt förtränga och som hon dessutom önskar hålla Dawn ifrån - händelserna i "Gingerbread" (3x11)?


Eller kanske att Joyce inte vill att hennes lilla flicka ska lära sig vad Tara och Willow gör i sovrummet...


Så har jag alltid tolkat det.


Jag med. Och det verkar ju ha funkat förvånansvärt länge, åtminstone vad detaljerna gäller (7x22)
WILLOW: This goes beyond anything I’ve ever done. It’s a total loss of control and not in a nice, wholesome, my-girlfriend-has-a-pierced-tongue kind of way.
BUFFY: I wouldn’t ask if I didn’t think you could do it.
WILLOW: I’m not sure that I’m stable enough.
GILES: You can do this, Willow. We’ll get the coven on the line and we’ll find out how they can help.
DAWN: (realizes) Oh! "Pierced tongue"...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons jul 13, 2005 23:18

Jag saknar Mr Chase. :( Denna tråd påminde mig om det.

I alla fall, jag tycker verkligen om detta avsnitt. Det är en mycket bra introuktion av Dawn. Det är bra att vi relativt snabbt får bekräftat att det är nåt konstigt med Dawn och att vi tittare inte är de enda som vet om det, att hon inte hör hemma i Sunnydale.

Harmony är helt perfekt i sådana här avsnitt. I lagom doser är hon en mycket rolig karaktär och att hon här försöker vara en ledare... hur kul som helst.

En liten detalj jag tycker om med detta avsnitt är alldeles i slutet då Giles säger (parafras): "I watched Passions with Spike. Let's never speak of it." och Buffy svarar med ett högt skratt. Jag vet inte varför jag gillar det, men det kan ha att göra med att folk i tv-serier så sällan skrattar då nån annan i serien säger nåt kul. Hur ofta skrattar nån åt Xanders roliga kommentarer? Jag menar inte att det är en nackdel eller så, men det gör att jag uppskattar scener som den ovannämnda desto mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor dec 21, 2006 19:47

AKS skrev:En liten detalj jag tycker om med detta avsnitt är alldeles i slutet då Giles säger (parafras): "I watched Passions with Spike. Let's never speak of it." och Buffy svarar med ett högt skratt. Jag vet inte varför jag gillar det, men det kan ha att göra med att folk i tv-serier så sällan skrattar då nån annan i serien säger nåt kul.

Folk som arbetat på Mutant Enemy verkar nästan alla vara medvetna om det. Jag har för mig att jag sett saker av Tim, Jane och David där de också låtit folk skratta, le eller åtminstone grymtat åt dumheter. (Jag har aldrig sett det i en sitcom.) Hur som helst. Det gör det mänskligare, varmare och framförallt verkligare. Som det är tycker jag att det används för lite.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » tor jan 25, 2007 17:03

ANYA: Hello there, little girl.

Jaha, då var Buffys lillasyster introducerad. Jag fattar ingeting. Var kom hon ifrån?

Jag hade hört eller läst eller hört att det skulle finnas en lillasyster, men jag hade nog trott att det skulle vare en halvsyster som typ levt med Buffys pappa i LA, eller var det nu är han bor. Och att Dawn blivit tvungen att flytta ner till Sunnydale (för det är väl ner? San Diego?)

Med anledning av vad jag som flyktigast såg i tidigare inlägg i denna tråd, verkar det dock som att Dawn har en mångt större betydelse. Är det alltså något skumt/magiskt/mörkt i görningen här? Är hon utsänd av den lede fi? Really? :eek:

DAWN: She still thinks I'm Little Miss Nobody, just her dumb little sister. Boy, is she in for a surprise.

Jag tar mig rätten att vänta med åsikter om Dawn tills jag lärt känna henne lite bättre...

:lovebunny:
Anya är favoriten just nu. Hon är så skoj.
ANYA: Oh, crap. (slaps down her cards) Look at this! Now I'm burdened with a husband and several tiny pink children, more cash than I can reasonably manage...
XANDER: That means you're winning.
ANYA: Really?
XANDER: Yes. Cash equals good.
ANYA: Ooh! (claps her hands in excitement) I'm so pleased. (Scoops up the plastic markers that represent children) Can I trade in the children for more cash?


Jag repeterar:
ANYA: Now I'm burdened with a husband and several tiny pink children

:D
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Garim » tor jan 25, 2007 18:43

Jag avundas dig fripp som får uppleva det här för första gången :)

Dawn... Ska bli spännande att läsa fler kommentarer framöver ;)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » tor jan 25, 2007 19:11

fripp21 skrev:ner till Sunnydale (för det är väl ner? San Diego?)

Lite osäkert, men jag tror det sägs någon gång (längre fram, men det är väl knappast en spoiler) att Sunnydale ligger "up the coast" från LA.

Kul att du skriver igen, och nu får jag dåligt samvete över att jag gav upp mina skriverier för en del avsnitt sen...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav madskellig » tor jan 25, 2007 20:13

Kul att du skriver igen!

Första gången jag såg Real me satt jag också om ett levande frågetecken :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav fripp21 » fre jan 26, 2007 10:47

Det är så kul att ni tycker att det är kul att jag skriver igen.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav latarmig » mån sep 03, 2007 1:46

A bear skrev:
fripp21 skrev:ner till Sunnydale (för det är väl ner? San Diego?)

Lite osäkert, men jag tror det sägs någon gång (längre fram, men det är väl knappast en spoiler) att Sunnydale ligger "up the coast" från LA.


Om inte annat sägs det i AtS "Sanctuary" (1x19) att Sunnydale ligger "up north" från LA.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tea » tis apr 22, 2008 14:03

STRYPA STRYPA STRYYYYYYYYPA lillungen

Harmony = :lovebunnier:

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Echolls » tor dec 10, 2009 20:55

Jag gillar det här avsnittet! Dock så tycker jag att Dawns dagbok är lite fånig, men det är väl det bästa sättet för oss att få lära känna henne snabbt. Jag kan inte säga att hon är en av mina favoriter heller, ofta så är hon ganska så irriterande, som när hon bjuder in Harmony.

Apropå Harmony så är hon ganska rolig i det här avsnittet. Hon kan lätt bli för mycket för mig, men här funkar hon bra.

Jag älskar att Giles tar över The Magic Box!

Buffy och Riley är så gulliga när de skrattar tillsammans efter att Xander har berättat för dem om Harmony.

Buffy: How bored *were* you last year?
Giles: I watched Passions with Spike. Let us never speak of it.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron