5x06 Family

Här pratar vi mest om Säsong 5

Betyg sätt "Family"

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
3
8%
7
7
18%
8
12
32%
9
9
24%
10
6
16%
 
Antal röster : 38

Inläggav Tea » fre apr 25, 2008 11:51

Mysfaktor i all ära och även enligt mig en stor vändpunkt i serien. Inte ett utav de allra bästa avsnitten, men den har sin charm och är ALDRIG ett avsnitt man hoppar äver (så som tex dead mans party)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » mån jan 19, 2009 11:19

Tea skrev:Mysfaktor i all ära och även enligt mig en stor vändpunkt i serien. Inte ett utav de allra bästa avsnitten, men den har sin charm och är ALDRIG ett avsnitt man hoppar äver (så som tex dead mans party)


Jag blir nyfiken. Hur menar du att det är en stor vändpunkt i serien? Orkar du förklara lite? :oops:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Echolls » sön dec 13, 2009 22:02

Jag gillar Tara så det är kul med ett avsnitt som centrerar kring henne. Jag tyckte mer om det nu än sist jag såg det också.

Scenen med Buffy och Giles i början då Buffy har berättat om Dawn är väldigt bra. Det måste vara så jobbigt att få reda på att ens minnen är falska.

En annan scen jag gillar är den med Buffy och Xander i the Magic Box där de pratar om Tara och hur de inte förstår sig på henne riktigt. Jag vet inte exakt varför jag gillar den scenen, men det kan vara för att det känns som att det var länge sedan Buffy och Xander hade en egen konversation.

Fighten mellan Buffy och Spike i Spikes dagdröm är helt fantastisk, den hade jag konstigt nog glömt bort. Över huvud taget så är Spike grym igen. Han är så underbar när han inte kan låta bli att hjälpa Buffy att slåss mot demonerna och sen hjälper han till igen när han slår Tara. :lovebunny:

Scenen i slutet när alla står upp för Tara har jag tidigare tyckt blivit för mycket, men nu kändes den alldeles lagom.

I det här avsnittet tycker jag synd om Riley igen. Han vill så gärna hjälpa men tyvärr så behövs hans hjälp väldigt sällan. "Know you got a lot on your mind. You decide you wanna let me in on any of it, let me know. I'll come running." :(

Favoritcitat:
Xander: You're dealing with all of us.
Spike: Except me.
Xander: Except Spike.
Spike: I don't care what happens.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav sleecin » mån okt 14, 2013 19:42

Gråter var enda gång jag ser det avsnittet. Och det lilla leendet Tara har precis i slutet är så sjuk gullig :)
The hardest thing in this world is to live in it
Användarvisningsbild
sleecin
Demon Fodder
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 14 okt 2013

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron