5x14 Crush

Här pratar vi mest om Säsong 5

Betyg för detta?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
5%
7
10
26%
8
12
32%
9
4
11%
10
10
26%
 
Antal röster : 38

Inläggav JRT » mån apr 28, 2008 19:34

Det här avsnittet gillar jag en hel del. Hamnar klart i det övre skiktet av säsong 5. Drusilla! Spike & Dru! Men sen är det ju en del jams också... I'm drowning in you Summers, I'm drowning in you. Herregud så osmakligt fjolligt. Kunde de inte skriva en ännu smörigare replik? Jag vrider mig av obehag. Spikes reducerande från en formidabel vampyr och "skurk" till just a big fluffy puppy with bad teeth accelererar sannerligen snabbt i och med hans trånande efter Buffy.

Det är lite kul att studera Spikes mindervärdeskomplex och det faktum att han, villigen eller ovilligen, i princip gör om ALLT som Angel gör och har gjort trots att de båda hett hävdar sin olikhet. Jojo. Det är Drusilla, det är Buffy spoiler resten av serien + Angel själen, början till sökande efter någon slags botgöring i Angel s5 osv
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Rombat » mån apr 28, 2008 19:38

Du har inte fel. Vilket inte betyder att jag ger dig rätt. Men du har inte fel.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Annie » mån jun 30, 2008 19:52

Ett av de bästa avsnitten i säsong 5. Dru är så bäst :lovebunny:
Life's a bitch until you die
Användarvisningsbild
Annie
Demon Fodder
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 jun 2008

Inläggav Echolls » lör dec 19, 2009 15:09

Det här avsnittet är ju helt sjukt bra, jag har nog aldrig gillat det såhär mycket tidigare. Allt är perfekt tills Dru dyker upp, då blir det lite segt ett tag, men absolut inte dåligt på något sätt. Jag tycker att Spike och Dru är väldigt coola tillsammans på The Bronze t.ex. Men sen blir det helt sjukt bra igen när Spike kedjat och bundit fast Buffy och Dru och säger till Buffy att han älskar henne, den scenen är underbar.

Jag gillar Spike och Dawns scener ihop väldigt mycket. Allt i kryptan är fantastiskt. "Bad, evil things! That are not for a child's eyes.", "I feel safe with you" o.s.v.

Så kul när Buffy fått reda på att Spike är kär i henne och ska försöka berätta det för Xander och så hans reaktion på det. :D

Jag älskar när Spike och Buffy sitter i bilen, den trycka stämningen och Spike som börjar nynna. Men det bästa i avsnittet tycker jag är när Spike håller upp dörren för Buffy och hon frågar honom om det är en dejt och hela den scenen, så fruktansvärt rolig. :D Avsnittet har väldigt många bra replikleveranser, vilket spelar stor roll i varför jag gillar det så mycket.

Stackars Spike i slutet när han inte kommer i huset. :(

Favoritcitat:
Buffy: What... is this? The late-night stakeout, the bogus suspects, the flask? Is this a date?
Spike: A d- Please! A date? You are completely off your bird! I mean... Do you want it to be?

Betyg: 9
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare