5x10 Into the Woods

Här pratar vi mest om Säsong 5

vad blir ditt betyg på detta avsnitt...?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
1
3%
6
6
19%
7
8
26%
8
11
35%
9
2
6%
10
2
6%
 
Antal röster : 31

Inläggav Daimone » tis feb 12, 2008 16:11

Vad fick vi lära oss här då? Att det är roligare att bli biten av vampyrer än knullad av en Slayer.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Garim » tis feb 12, 2008 21:31

Uh, jag skulle valt det senare alternativet... Intressant frågeställning dock.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HeY » ons feb 13, 2008 23:40

Daimone skrev:det är roligare att bli biten av vampyrer än knullad av en Slayer.


Varför inte en blandning?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » fre apr 25, 2008 12:00

Långsammare buffy... skynda långsammare, hör jag mig själv skrika i soffan fast jag vet hur det slutar redan.

Vilken lättnad!

Och taaaadaaaa. Det är därför vi älskar vår Xander! Han är så otroligt bra i det här avsnittet. Han är den som håller ihop dom. Som älskar dom alla och som bara vill väl. Han är storebror!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav SarahTheBloody » mån jun 09, 2008 22:11

Jag gillar det här avsnittet. fast förmodligen av andra anledningar än andra. Jag tycker att det är bra att Riley äntligen tar mod till sig och säger till Buffy hur han känner. Vilket han borde ha gjort för längesen. Jag skulle gärna ha sett att Riley stannade kvar i serien, jag älskar honom faktiskt (till skillnad från måååånga), men han och Buffy ska dock inte vara ihop. Jag tycker han förtjänar nån som kan ge honom det han behöver. Detsamma för Buffy. De kunde ha blivit vänner istället. Buffy kunde gå vidare med nån annan och Riley kunde bli ihop med Xander :D :lovebunnier:
Without Passion, We'd Be Truly Dead./~Angelus~
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 dec 2004
Ort: Eskilstuna

Inläggav Echolls » ons dec 16, 2009 22:46

Jag är svag för den här typen av avsnitt så jag gillar det, men det är ju inte topp 10 direkt.

Som vanligt när Spike är med mycket i ett avsnitt så är han bäst. Jag älskar scenen med Riley och hans ärlighet mot honom, han säger en hel del som andra skulle dra sig för att erkänna.

Xander är också bra här. Det han säger till Buffy är rätt, fast kanske en aning överdrivet. Riley är en väldigt bra kille och jag skulle säkert kunna falla för en sån som han, men jag vet inte om jag håller med om "Once in a lifetime"-kommentaren.

På ett sätt tycker jag att det är skönt att Riley försvinner. Vissa av hans scener i s5 är bra, men ofta jobbiga att titta på eftersom man nästan alltid bara får se honom bli besviken på Buffy av olika anledningar. Hon uppskattar verkligen inte honom så mycket som han förtjänar efter allt han har gjort för hennes skull. Samtidigt så tycker jag att det är ganska tråkigt att han åker eftersom jag ändå vill att Buffy ska ha en bra pojkvän som han, även om han inte är någon Angel på långa vägar.

Favoritcitat:
Spike: Sometimes I envy you so much it chokes me. And sometimes I think I got the better deal. To be that close to her and not have her. To be all alone even when you're holding her. Feeling her, feeling her beneath you. Surrounding you. The scent ... No, you got the better deal.
Riley: I'm the lucky guy. Yeah.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron