Lucys backstory var smärtsam att höra, men jag tyckte ändå att det var rätt svårt att tro att hon skulle vara så naiv att hon trodde att Lorden skulle ha nåt slags botemedel på gång.
Jag förstår att hon vill bli "botad" dock.
Laura Donnelly glänser verkligen som Amalia, hennes scener är alltid bra. Älskade när hon och Penance sa varandras repliker.
- We don't do that when I'm from

Visst har vi sett tropen med den charmigt babblande mannen som inte kan prata med tjejer eller nån egentligen förut, men jag gillade ändå scenen med honom och Penance.
Hur gulligt var det när Myrtle hoppade ner i famnen på Primrose?

spekulations-spoiler
Jag är tydligen ansiktsblind och döv, men Helena sa direkt att det var Maladie (eller samma skådespelare snarare) som var den där kvinnliga reportern (Effie Boyle). Hon har ju sett henne i Once upon a time också, jag har ju bara sett henne med Maladie-makeup, men ändå. Internet verkar hålla med Helena om att något är fishy. Det står en annan skådespelare på imdb (Margaret Tuttle) och hon har ett instagram-konto (https://www.instagram.com/margarettuttle87)... Hon låter helt klart som Maladie när jag kollar om scenen, och amazons x-ray-funktion (som jag antar kör nån slags ansiktsigenkänning) säger tydligen också att det är Amy Manson.
Lite jobbigt att det bara är två avsnitt kvar till ett uppehåll av oklar längd nu.