4x20 - The Yoko Factor

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Miss kitty fantastico?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
1
3%
6
1
3%
7
6
21%
8
14
48%
9
3
10%
10
3
10%
 
Antal röster : 29

4x20 - The Yoko Factor

Inläggav Noggster » mån maj 10, 2004 13:21

Väldigt bra avsnitt i season4, och väldigt fin koppling med Angel 1x19.
Riley blir dock lite väl gnällig i detta avsnitt vilket aldrig är bra.
Spike är dock underbar, och funkar konstigt nog väldigt bra med Adam, och spikes manipulerande är väldigt välgjort och tar upp saker som hela säsong 4 har utvecklat.

Slutscenen där alla bråkar är den jag nog gillar minst, känns som dom lyssnar alldelles för lite på varandra. Vilket känns lite onaturligt för deras rollkaraktärer.

8/10
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tis maj 25, 2004 20:36

Noll svar på denna, det kan inte vara rätt. Avsnittet innhåller ju om inte annat åter ett framförande av Anthony Head. Jag var tvungen att ladda ner låten han sjunger i original, jag har inte hört den förut. En sak är ju klar: ASH är betydligt bättre sångare än van Zant i Lynard Skynard. Låten heter "Freebird", och en fullständigt version med Anthony Head hade suttit fint, men antar att någon sådan inte finns.
Senast redigerad av latarmig tis maj 25, 2004 20:40, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 20:39

latarmig: ASH har väl släppte en skiva med både Amber Benson och James Marsters med på sång...

Jag måste säga att ASHs låtar inte gör något för mig, han är ju kompetent men det räcker inte...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav latarmig » tis maj 25, 2004 20:51

Spoiler säsong 6x07
James Marsters som sångare ger jag inte mycket för. Hans sånginsats i OMWF är ju som bäst lite halvfalskt (om man är snäll) och att han har ett eget band kan jag inte annat än ruska på huvudet lite medlidsamt åt. (jag tror knappast jag kan säga "everybody's getting spanked but me" efter detta påhopp) ;-))

ASH å andra sidan har både sångröst och närvaro, fast han är bättre här och särskilt i "Where the Wild Things Are" än han är i OMWF.


Anthony Heads album måste jag ladda ner (även om JM är med). Amber Benson sjunger ju lika underbart som hon skådespelar så henne lyssnar jag gärna på.
Senast redigerad av latarmig tis maj 25, 2004 20:53, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav -Emelie- » tis maj 25, 2004 20:53

Orkar faktiskt inte kommentera, det var väldigt bra iallafall, skriver några citat istället.. Giles full, OMG, underbara ögonblick där..


Giles: Fort Dix?

Buffy: Are you drunk?

Giles:Yes. Quite a bit, actually.


Willow: Well, they certainly haven't been right, since Tara. We have to face it. You can't handle Tara being my girlfriend.

Xander: No! It was bad before that! Since you two went off to college and forgot about me! Just left me in the basement to-- Tara's your girlfriend?

Giles: Bloody hellll!
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 20:56

latarmig: OT

Spoiler Buffy s6 ep7

Jag tycker inte att det är något speciellt med James heller och hans GOTR låter bara som standard US Alt-rock men så länge han har kul så är det väl bara att hålla på...

Fö stör det mig inte alls att han sjunger falskt det spelar noll och ingen roll för mig.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav jonas. » tis maj 25, 2004 20:57

va inte Angels inhopp ganska jätte onödigt? :?
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 21:02

Jonas: Jag tycker att den fungerar superbra... speciellt med tanke på att Riley har varit så orolig för Buffys känslor för Angel så att få dem att träffas kändes relevant och dessutom är det en superhäftig fight (Angel rockar när han slåss) och en rolig konfrontation med Buffy senare.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav latarmig » tis maj 25, 2004 21:04

jonas.
Jo, sett ur BtVS perspektiv så behövde han inte ha varit med (hans enda funktion var väl att göra Riley svartsjuk). Men hans inhopp blir lite mer förståeligt om du ser till vad som hänt i AtS under samma period.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 21:06

latarmig: jag glömde förstås ATS aspekten också... ytterligare ett skäl.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav jonas. » tis maj 25, 2004 21:08

Det har ni rätt i.
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav caffeineaddict » ons maj 26, 2004 1:31

jonas: Egentligen är han bara med för att reda upp vad som hände i Angel 1.19, vilket jag antar att någon redan har skrivit.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » ons maj 26, 2004 17:38

Läser du inte vad folk skriver längre caffeine?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons maj 26, 2004 20:33

Jo, men ibland blir det så att jag skriver först när jag ser en post och sen läser de mellanliggande posterna efteråt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » tor jan 13, 2005 19:53

Så länge sedan någon sa något om det här avsnittet, det är inte rätt. En av mina absoluta favoriter i säsong 4. Mycket bra. Angel, Angel vs Riley, splittringen i gänget, fulla Giles, Spike som nu får lära sig att ta till lite mer utstuderade handlingar för att kunna leva ut sin ondhet.

Angels smirk när han passerar Riley är obetalbart. :D

Quotes:

Riley (about Angel): "Sometimes things happen between exes, and when I saw that he was bad..."
Buffy: "He's... not bad."
Riley: "Seriously? That's a good day? Well, there you go. Even when he's good, he's all Mr. Billowy Coat King of Pain, and girls really...."

Giles (to Buffy, about Adam): "You never train with me anymore. He's gonna kick your ass."

Willow (to Buffy, about Buffy and Xander): "Besides, when is there any "us two"? You two are the two who are the two. I'm the other one."

Willow (fighting with Buffy): "We have to face it, you can't handle Tara being my girlfriend."
Xander (to Buffy and Willow): "No! It was bad before that! Since you two went off to college and forgot about me. Just left me in the basement to — Tara's your girlfriend?"
Giles (from upstairs): "Bloody hell!"

Anya (to Spike): Wow. That chip in your head means you can't even point a gun? How humiliating.
Xander: Doesn't work anyway. It's a fake.
Anya: Can't even point a decorative gun?
Xander: Give it up for American chipmanship.

Angel (to Buffy, about Riley): You actually sleep with this guy?
(He and Angel each get a punch in before Buffy steps in the middle and shoves them apart.)
Buffy: OK, stop it! OK, that's enough. I see one more display of testosterone poisoning, and I'll personally put you both in the hospital. Anybody think I'm exaggerating?
Angel: He start —
Buffy: (Just points at him and gives him a look)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » tor jan 13, 2005 20:20

JRT skrev:En av mina absoluta favoriter i säsong 4. Mycket bra. Angel, Angel vs Riley, splittringen i gänget, fulla Giles, Spike som nu får lära sig att ta till lite mer utstuderade handlingar för att kunna leva ut sin ondhet.


Jo jag tycker också om det jättemycket speciellt fighten mellan Angel och Riley dominerar (även om Angel hade kunnat få daska till honom lite mer). Tydligen så var det diskussioner inom ME om vem utav som skulle vinna :eek: det kan inte finnas någon tvekan enligt mig...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » tor jan 13, 2005 20:57

VelocityBoy skrev:Tydligen så var det diskussioner inom ME om vem utav som skulle vinna det kan inte finnas någon tvekan enligt mig...


Inte mig heller. Jag har tillochmed svårt att se att Ri kunde stå upp så länge som han gjorde. Han borde ha daskat i backen mycket tydligare - Angel är ju trots allt lite erfarnare än dom tattiga Sunnydalevampyrerna (som inte verkar bli så värst gamla). Riley hade - vad var det - 17 demoner och vampyrer på sitt CV, och det var ju i grupp med andra commandos vad jag fattar. Så Angel borde ha kunnat trycka till honom ordentligt.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav JRT » tor jan 13, 2005 22:17

Ai skrev:
VelocityBoy skrev:Tydligen så var det diskussioner inom ME om vem utav som skulle vinna det kan inte finnas någon tvekan enligt mig...


Inte mig heller. Jag har tillochmed svårt att se att Ri kunde stå upp så länge som han gjorde. Han borde ha daskat i backen mycket tydligare - Angel är ju trots allt lite erfarnare än dom tattiga Sunnydalevampyrerna (som inte verkar bli så värst gamla). Riley hade - vad var det - 17 demoner och vampyrer på sitt CV, och det var ju i grupp med andra commandos vad jag fattar. Så Angel borde ha kunnat trycka till honom ordentligt.


Ja, verkligen. För min del tycker jag att Rileys insats i fighten var överdriven, som för att säga till alla "titta, det här är Buffys nya kille och han är inte alls så mesig som ni tror, kan kan stå emot Angel i flera minuter". Det fungerar inte utan blir ganska löjligt.

Jag väljer att se på det som att Angel mest leker med honom eftersom han ju inte gärna kan döda honom (även om han nog skulle vilja på något plan). Riley har ju aldrig övertaget, det är snarare Angel som låter fighten fortgå. När han väl tröttnar så flyger Captain Cardboard rätt bra.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » tor jan 13, 2005 22:27

JRT skrev:Ja, verkligen. För min del tycker jag att Rileys insats i fighten var överdriven, som för att säga till alla "titta, det här är Buffys nya kille och han är inte alls så mesig som ni tror, kan kan stå emot Angel i flera minuter". Det fungerar inte utan blir ganska löjligt.


Jag tycker iaf att den är bra *pouts* :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tor jan 13, 2005 22:51

VelocityBoy skrev:
JRT skrev:Ja, verkligen. För min del tycker jag att Rileys insats i fighten var överdriven, som för att säga till alla "titta, det här är Buffys nya kille och han är inte alls så mesig som ni tror, kan kan stå emot Angel i flera minuter". Det fungerar inte utan blir ganska löjligt.


Jag tycker iaf att den är bra *pouts* :)


Hmm, vad? :) Fighten, avsnittet? Jag tycker också alltihop är jättebra, så länge jag glömmer att det faktiskt ens varit på tal att någon annan än Angel skulle gå vinnande ur slagsmålet...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » tor jan 13, 2005 22:53

JRT skrev:Hmm, vad? :) Fighten, avsnittet?


Fighten menade jag.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tor jan 13, 2005 22:59

VelocityBoy skrev:Fighten menade jag.


Ja ok, trodde väl det. Ja, jag flinar då alltid glatt när Riley flyger. *krasch* :twisted:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Matt » tor jan 13, 2005 23:12

Håller med. Det är så skönt att se Riley åka på däng.
Här är fighten.
http://www.buffyforum.se/upload/filmklipp/Buffy%20-%20Angel%20kicks%20Riley's%20ass%20(1).mpe
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav VelocityBoy » tor jan 13, 2005 23:13

JRT skrev:Ja ok, trodde väl det. Ja, jag flinar då alltid glatt när Riley flyger. *krasch* :twisted:


Det är alltid kul när Buffy och co får visa Riley (och oss tittare) hur mäktiga de egentligen är, även om jag tycker att Angel emellanåt håller på med för mycket fancy-schmancy moves och borde använda sin råstyrka mer (som när han verkligen hivar iväg Riley).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tor jan 13, 2005 23:41

Matt skrev:Håller med. Det är så skönt att se Riley åka på däng.
Här är fighten.
http://www.buffyforum.se/upload/filmklipp/Buffy%20-%20Angel%20kicks%20Riley's%20ass%20(1).mpe


Nu har jag tittat på den igen... ett par gånger... ok... tio. Riley har faktiskt inte mycket att sätta emot. Han får in några slag, visst, och han har ju sin lilla tazer som ser ut att rädda honom från strypning, men när det väl kommer till är det han som åker i backen hela tiden. Han blir kastad tre gånger... Anledningen till att han faktiskt klarar sig så länge som han gör

liten spoiler 5x4
är väl rimligen att han är drogad. Det han fick gjorde honom ju starkare än han borde vara och dessutom okänsligare för smärta än en vanlig människa.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » tor jan 13, 2005 23:50

Väldigt bra avsnitt, framförallt den sista scenen som jag är alldeles grymt förtjust i. "Just because you're better than us doesn't mean that you can be all superior!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » lör jan 15, 2005 8:52

Angående Angel/Riley-fighten är den riktiga fråga vi alla ställer oss förstås: Who's the caveman and who's the astronaut?
:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » lör jan 15, 2005 11:39

Glorificus skrev:Angående Angel/Riley-fighten är den riktiga fråga vi alla ställer oss förstås: Who's the caveman and who's the astronaut?


Det är väl alldeles uppenbart med tanke på Rileys alla leksaker. Vilket betyder att vi har svaret på frågan: grottmannen skulle vinna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » lör jan 15, 2005 12:04

caffeineaddict skrev:
Glorificus skrev:Angående Angel/Riley-fighten är den riktiga fråga vi alla ställer oss förstås: Who's the caveman and who's the astronaut?


Det är väl alldeles uppenbart med tanke på Rileys alla leksaker. Vilket betyder att vi har svaret på frågan: grottmannen skulle vinna.


Cavemen win. Of course the cavemen win. Ja, det är klart att tall brooding guy, caveman-brow vinner. Hur många demoner har astronautnisse överhuvudtaget dödat utan sin leksaksarsenal, undrar man. :rolleyes:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » tis jan 18, 2005 23:33

Precis, Buffy och Angel använder ju främst sina egna kroppar när de dödar monster. Buffy har ju aldrig några speciella kläder när hon går ut på monsterjakt, Riley har ju camo-uniform och ibland ser det ut som om han har kevlarväst. SISSY! :twisted:

Willow: "You cannot have more catnip! You have a catnip problem."
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron