4x19 - New Moon Rising

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Jag ser HUR många fullmånar?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
0
Inga röster
6
1
4%
7
3
11%
8
10
36%
9
7
25%
10
6
21%
 
Antal röster : 28

Inläggav jonas. » tis maj 25, 2004 21:06

Angående om Willow är bi eller Homo så säger hon i allafall i ett avsnitt i säsong 7 när en person frågar henna om hennes sexuella läggning att hon inte började älska kvinnor utan kvinna. alltså Tara.
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav sharatec » tis maj 25, 2004 22:08

Jag tycker att en sak lätt förbises (utan att rikta mig mot någon särskild!), och det är att det inte är så förbaskat lätt att vara öppet homosexuell. Även om Willow kände sig dragen till någon kvinna är det knappast självklart att hon skuller erkänna det, om det inte var någon som uppenbarligen drogs till henne också (vi vet fortfarande inte vem som tog initiativet till att hon och Tara skulle bli ihop) och hennes framtida lycka därmed kunde bli beroende av hennes beslut.

Det är, så vitt jag vet, långt ifrån ovanligt att både lesbiska och bögar har relationer med personer av motsatt kön - för att det förväntas, för att de inte vill/orkar/vågar erkänna (för sig själva eller andra) vad de egentligen vill ha, eller av någon annan anledning.

Detta till trots tycker jag att det hade varit bättre om Willow verkligen hade varit bisexuell, och kanske hade det varit mer nyskapande också. (Nu tänker jag visserligen lite utifrån att framföra ett budskap, men å andra sidan förstår jag inte vad som skulle vara så fel med det.)

(För åsikter om själva avsnittet, se tidigare inlägg.)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Mr Chase » tis maj 25, 2004 22:12

Jag tyckte iofs att det var alldeles tydligt att Willow var verkligt kär i både Xander och Oz utan att det var något som bara "förväntades" av henne. Så jag hade föredragit lite fler ledtrådar utspridda över s1-4 för att göra det hela mer trovärdigt. Jisses, inte ens Vamp Willow i "The Wish" var ju särskilt lesbisk utan var det först i "Doppelgängland".
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav malavel » tis maj 25, 2004 22:18

Vägrar att acceptera annat än att Willow är bisexuell. Som Chase sa var hennes känslor för Oz och Xander alldeles för starka. Och om hon är 100% lesbisk så skulle inte jag ha nån chans och det går ju inte.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sharatec » tis maj 25, 2004 22:28

Jag inser att jag kommer att bli mördad nu, och jag är väl egentligen inte ute efter att starta någon större debatt om saken, men jag har aldrig fäst mig så ruskigt mycket vid Willows förälskelse i Xander - det är så väldigt mycket "vänner-sedan-barnsben-det-kan-man-väl-tro-att-de-där-två-ska-gifta-sig-en-dag" över den relationen. Jag betraktar definitivt Oz som Willows första stora kärlek, även om jag kanske inte har fullt stöd för den uppfattningen i serien.

På 'trovärdighetsfronten' blir många jävligt överraskade när deras vänner kommer ut ur garderoben - även folk som har umgåtts med dem dagligen, inte 42 minuter åt gången vid (dittills) 75 tillfällen. ;) (Syftar då förstås på att vi tittare inte fått se mer; att Buffy och/eller Xander kanske borde ha anat något är en helt annan sak!) Egentligen kan jag dock hålla med om att fler hintar inte hade skadat, men jag tycker absolut inte att det gör hennes läggning (och förhållande) mindre trovärdig.

Instämmer i att en värld där man inte ens kan drömma om Willows kärlek är en ohygglig sådan. :)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Mr Chase » tis maj 25, 2004 22:44

sharatec skrev:Jag inser att jag kommer att bli mördad nu, och jag är väl egentligen inte ute efter att starta någon större debatt om saken, men jag har aldrig fäst mig så ruskigt mycket vid Willows förälskelse i Xander - det är så väldigt mycket "vänner-sedan-barnsben-det-kan-man-väl-tro-att-de-där-två-ska-gifta-sig-en-dag" över den relationen. Jag betraktar definitivt Oz som Willows första stora kärlek, även om jag kanske inte har fullt stöd för den uppfattningen i serien.

Om detta är jag helt enig med dig. Hon nog mera trodde att hon var kär i Xander. Vilket gör det än mera tragiskt att hon blev orsaken till att mitt all time favoritpar Xander/Cordelia gick skilda vägar.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sharatec » tis maj 25, 2004 22:50

Mr Chase skrev:
sharatec skrev:Jag inser att jag kommer att bli mördad nu, och jag är väl egentligen inte ute efter att starta någon större debatt om saken, men jag har aldrig fäst mig så ruskigt mycket vid Willows förälskelse i Xander - det är så väldigt mycket "vänner-sedan-barnsben-det-kan-man-väl-tro-att-de-där-två-ska-gifta-sig-en-dag" över den relationen. Jag betraktar definitivt Oz som Willows första stora kärlek, även om jag kanske inte har fullt stöd för den uppfattningen i serien.

Om detta är jag helt enig med dig. Hon nog mera trodde att hon var kär i Xander. Vilket gör det än mera tragiskt att hon blev orsaken till att mitt all time favoritpar Xander/Cordelia gick skilda vägar.


Bara för ditt medhåll ska jag inte lufta mina åsikter om Xander och Cordy! :D Skämt åsido, jag tror i sammanhanget också att det var rätt mycket av "alla har någon att hålla om utom jag". I den där åldern (och inte bara då...) anses det väl rätt viktigt att vara ihop med någon. (Och om det nu ska ge status av något slag hade det väl inte direkt haft samma effekt om hon hade kommit med en flickvän...)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 22:50

Mr. Chase: Willow och Xander tillsammans (på båda sätt :) ) var anledningen att det tog slut.

Annars håller jag nog med om Ert resonemang Xander/Willow var "puppy love"... Oz var första "vuxna" kärleken som Willow hade.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Mr Chase » tis maj 25, 2004 22:52

VelocityBoy, jo jag vet! Det var Xanders fel också och som "outsidern" var det väl enklare för mig att skylla mer på Willow än Xander.
*Suck* X/C var ju så bra :cry: !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 22:55

X/C var ett ruggigt bra förhållande men samtidigt hade det ju aldrig kunnat bli något så tidigt i serien (då hade karaktärerna blivit tråkiga...) så det var bättre att hon fick en större roll i Angel (mer Cordy kan ju inte vara dåligt).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Mr Chase » tis maj 25, 2004 23:01

Jag är väl en hopplös romantiker men jag hade hoppats att man kunnat göra mer av X/C intressant. Oh well, frågan är ju akademisk och som du sade, VB, så var ju mer av Cordy i "Angel" aldrig fel.

Är det inte rent berättartekniskt en smula underligt att det alltid är roligare att förtälja hur några blir ihop, särskilt om det är frågan om "opposites attract", än när de väl är det?
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 23:06

Det hade nog varit svårt att få det intressant så länge iom att de var biroller... men iofs så hade vi ju riktigt långa förhållanden på annat håll i serien men de kan jag inte skriva om får då spoilar jag dig (se jag lär mig :D )
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sharatec » tis maj 25, 2004 23:06

Mr Chase skrev:Är det inte rent berättartekniskt en smula underligt att det alltid är roligare att förtälja hur några blir ihop, särskilt om det är frågan om "opposites attract", än när de väl är det?


Ett av flera skäl till att jag hade velat se sådant som vem som tog initiativet till Willows och Taras relation, även om jag förstår varför det är som det är och tycker att det fungerar. Jag kanske generaliserar, men jag tycker att det känns som om man därmed vet mindre om dem än om de andra förhållandena.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 23:09

Sharatec: ME fick ju vara ruskigt försiktiga med Tara och Willows förhållande i början så att inte WB skulle få skrämselhicka det kan väl också vara därför som deras förhållande var ganska subtilt i upptakten till det här avsnittet.
Senast redigerad av VelocityBoy tis maj 25, 2004 23:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav latarmig » tis maj 25, 2004 23:11

Det finns två skilda perspektiv som står emot varandra här och man kan inte fixa båda samtidigt.

Å ena sidan har vi trovärdigheten, den kräver att vi tittare får små tecken så att vi kan se att historien blir möjlig.

Å andra sidan har vi dramaturgin, och risken är att man förstör känslan av att det är någonting speciellt som händer när Willow och Tara blir tillsammans. Har man vetat om Willows läggning i flera säsonger får man bygga historien på ett helt annat sätt, det vill säga, ska man överraska tittarna kan man inte förbereda för mycket.

Spoiler säsong 7. Jämför med hur Willow blir tillsammans med Kennedy. Tittarnas situation är helt annorlunda vid den förälskelsen.

Själv har jag ovan efterlyst att det skulle ta lite mer tid (mest så att man kan lära känna Tara något bättre innan det smäller till), men frågan är om det inte blev rätt bra som det blev.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sharatec » tis maj 25, 2004 23:17

VelocityBoy skrev:Sharatec: ME fick ju vara ruskigt försiktiga med Tara och Willows förhållande i början så att inte WB skulle få skrämsel hicka det kan väl också vara därför som deras förhållande var ganska subtilt i upptakten till det här avsnittet.


Jo, och det stör mig (inte just att det är subtilt, men anledningen till det). Jag kan dessutom tycka att det känns ganska tydligt att Tara och Willow fortfarande inte "fick" kyssas i det här avsnittet, även om jag tycker att slutet (där det kanske kunde ha varit lämpligt) är extremt bra ändå.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 23:20

Visst är det synd att USA skall vara som det är (och inte bara usa heller iofs) men som du säger så löste ju Joss det ändå...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sharatec » tis maj 25, 2004 23:22

latarmig> Det stämmer ju att vi inte får några hintar före Doppelgängland om att Willow är lesbisk. Att hon och Tara har någonting på gång antyds väl rätt friskt ända från Hush. (Vet inte vilket du syftade på.)

I övrigt håller jag med om det du skriver; de hade trots allt en ganska speciell situation att bygga upp till här (samt en parallell med Buffy/Angel att använda sig av).
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sharatec » tis maj 25, 2004 23:24

VelocityBoy skrev:Visst är det synd att USA skall vara som det är (och inte bara usa heller iofs) men som du säger så löste ju Joss det ändå...


Ingen skugga över Joss; överhuvudtaget tycker jag att W/T är en väldigt ömsint skildrad relation.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav latarmig » tis maj 25, 2004 23:33

sharatec skrev:(vi vet fortfarande inte vem som tog initiativet till att hon och Tara skulle bli ihop)


Min tolkning är att det skedde först omedvetet och senare medvetet.

Till att börja med verkar Willow inte alls vara intresserad av Tara på det sättet när de först träffas. Samma sak gäller för Tara. För henne verkar det ha varit att Willow framstod som en riktig häxa i motsats till "bla, bla, bla, full moon"-wiccorna (fritt citerat), som gjorde att hon drogs till henne. Sedan under tiden vänskapsbanden knöts så hände också någonting utöver det.

Kanske måste jag i det här sammanhanget tillägga att den erotiskt laddade scenen när de tar varandras händer och sedan med tankekraft flyttar skåpet och blockerar dörren, mycket väl kan ha varit ha varit det ögonblick som satte stenen i rullning, men främst ser jag den scenen som till för att tittarna ska ledas in på sådana tankebanor (det vill säga att vi ska förberedas på att en sådan utveckling inte är omöjlig).

Det medvetna närmandet skedde, som jag ser det, i två steg. Först är det Tara som tar initiativet till att gå utöver kompisskapet genom att förklara att hon är Willows. En sådan förklaring är väl att gå så långt man överhuvudtaget kan utan att ge en direkt kärleksförklaring? Sedan svarar Willow långt senare med att hon är (befinner sig) med den hon älskar när Tara redan givit upp.
Senast redigerad av latarmig tis maj 25, 2004 23:47, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sharatec » tis maj 25, 2004 23:45

latarmig> Personligen köper jag inte att Willow hemlighåller Tara enbart för att hon vill ha något eget, och hon börjar väl ljuga för Buffy redan i A new man? ("In the chem lab, by myself." Är det inte där?)

Jag tror ju också att de har en pågående sexuell relation (och, om man känner Willow, då antagligen också ett förhållande :) ) i Who are you (när Willow beger sig till The Nether Realm).

När jag försöker avgöra när de egentligen blir ihop brukar jag använda "Everybody's getting spanked but me" (The I in team) som en referenspunkt för att Willow inte har ett förhållande (visst, det är ett skämt, men 'singeldeppandet' känns äkta) och ovan nämnda scen i Who are you som ett tecken på när de senast blir ihop. Inser dock att detta resonemang långt ifrån är vattentätt!
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav latarmig » tis maj 25, 2004 23:53

Det där med att hon håller Tara för sig själv är nog lite dubbelt. Hon ljuger nog inte om att hon vill ha någonting för sig själv, men sedan finns det ett possesivt element i att ha någon som brukar innebära ett förhållande. När hon ljuger för Buffy (jag tror hon ljuger om Tara två gånger) och kemilabbet, så tror jag hon har fått känslor för Tara som hon inte vet hur hon ska förhålla sig till, och hon håller därför tyst. Förmodligen känns det för genant att tala om Tara när hela hennes inre är i uppror.

Ps. Märkte du att jag editerade mitt förra inlägg ganska kraftigt medan du postade ditt förra? Ds.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Mr Chase » ons maj 26, 2004 0:03

Oj vad ni tänkt på det här medan jag var borta (och såg ett avsnitt av "Angel"). Det är väl rätt illustrativt till att de kunde varit lite tydligare i hur förhållande utvecklades så att man slipper sitta och läsa in singaler och ageranden hit och dit. Jag menar inte att de skulle varit övertydliga (sådant tycker jag nästan ännu mer illa om) men lite mer bakgrund hade aldrig skadat -- både i hur de blev ihop och att Willow skulle ha sådana böjelser överhuvudtaget (här hade de nog fått börja bra mycket tidigare än när hon träffade Tara för första gången).

Nåja, det hela kanske klarnar framöver. Jag har ju inte sett mer än vad som nu visas på femman.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sharatec » ons maj 26, 2004 0:15

latarmig skrev:Det där med att hon håller Tara för sig själv är nog lite dubbelt. Hon ljuger nog inte om att hon vill ha någonting för sig själv, men sedan finns det ett possesivt element i att ha någon som brukar innebära ett förhållande. När hon ljuger för Buffy (jag tror hon ljuger om Tara två gånger) och kemilabbet, så tror jag hon har fått känslor för Tara som hon inte vet hur hon ska förhålla sig till, och hon håller därför tyst. Förmodligen känns det för genant att tala om Tara när hela hennes inre är i uppror.


Stiligt formulerat! :) Jag tror inte heller att hon nödvändigtvis är klar över vad hon känner då, men att det är någonting speciellt.

Ps. Märkte du att jag editerade mitt förra inlägg ganska kraftigt medan du postade ditt förra? Ds.


Nej, inte förrän du påpekade det nu. :) Förutom att jag inte uppfattat scenen som särskilt "erotisk" (men det beror väl på vad man lägger i det uttrycket) så håller jag med dig här. Jag har av någon anledning hela tiden hängt upp mig på att man aldrig ser dem släppa varandras händer, vilket i min lätt romantiskt funtade hjärna är väldigt gulligt.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sharatec » ons maj 26, 2004 0:18

Mr Chase skrev:Oj vad ni tänkt på det här medan jag var borta (och såg ett avsnitt av "Angel").


Jag kan bara tala för mig, men eftersom Willows och Taras förhållande är min favoritrelation (åtminstone om man menar romantiska/sexuella relationer) i serien så har jag funderat en hel del på det här också. Plus att min främsta Buffydiskussionspartner är lätt besatt av deras relation, så jag har analyserat den en del tidigare! :)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav latarmig » ons maj 26, 2004 0:21

Mr Chase skrev:Oj vad ni tänkt på det här medan jag var borta


Busy little beavers. Eller, no rest for the wicked. :-))

Mr Chase skrev:Det är väl rätt illustrativt till att de kunde varit lite tydligare i hur förhållande utvecklades så att man slipper sitta och läsa in singaler och ageranden hit och dit.


Nä, är inte så säker på det. Jag har ju just på grund av den här diskussionen ändrat uppfattning, och den uppfattning jag ändrat mig till är att deras förhållande presenteras på ett bra sätt. Så på ett dubbelt sätt är jag nöjd. Först med att allt är som det ska, sedan med att själva vagheten efter ett tag via trevliga diskussioner lett till att jag är nöjd. Så jag är dubbelt tillfredställd. De' du! :-)
Senast redigerad av latarmig ons maj 26, 2004 0:30, redigerad totalt 2 gånger.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Mr Chase » ons maj 26, 2004 0:26

latarmig skrev:Busy little beavers. Eller, no rest for the wicked. :-))

Att tala om "beavers" när man talar om Willows och Taras relation är inte det lite... ;) :oops: hrrm, I'll just drop it, 'kay!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav latarmig » ons maj 26, 2004 0:30

Ajdå, nu gjorde jag det igen. Kolla editeringen. Jag har en tendens att ändra mina inlägg efter att jag postat dem.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sharatec » ons maj 26, 2004 0:34

latarmig skrev:Ajdå, nu gjorde jag det igen. Kolla editeringen. Jag har en tendens att ändra mina inlägg efter att jag postat dem.


Du gör det, men å andra sidan gillar jag det du kommer fram till, så... :)


Mr Chase skrev:Att tala om "beavers" när man talar om Willows och Taras relation är inte det lite... hrrm, I'll just drop it, 'kay!


Den där associationen förlåter vi med stöd av trötthetsparagrafen!
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Son_of_Giles » ons maj 26, 2004 17:31

Jag antar att jag framställer mig som en gris men...

Är inte Oz och Willows förhållande bästa inledningen på Willow/Tara?
Dvs det var något verkligt fel med Willow/Oz! Häng med här:

W/O träffas och börjar dejta, dom umgås lite försiktigt, gör vanliga fritidsaktiveter, antar att dom känner sig för. (Ok normalt.)

Så avs 2.14 , när dom sitter i OZ:s buss inviterar W lite tafatt. O avvisar hänsynsfullt , vill vänta på ett speciellt tillfälle(OK, ganska moget).

Och sen...keine, nothing,nada!!! Killen håller stackars W (som klagar för Buffy "I want smochies" i 2.15) på halster så länge att hon till slut i s3 söker utlopp hos Xander för sina behov. (Vad är Oz:s problem!?)

Till slut innan striden med borgmästaren, när dom inte vet om dom skall överleva, omfamnar Oz Willow med kommentaren att han"tar en risk".( Där ligger t.o.m. klanten Riley i lä...)

Så jag frågar mig är det så att Oz..

1. är gay.
2. lider av testosteronbrist.
3. hade en traumatisk sexdebut.
4. skäms för sina genitalier.
5. känner att något är fel med Willow...
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron