4x17 - Superstar

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Hur många Jonathan-kort har du?

1
3
6%
2
2
4%
3
2
4%
4
1
2%
5
8
15%
6
8
15%
7
9
17%
8
9
17%
9
4
8%
10
7
13%
 
Antal röster : 53

Inläggav AKS » tor jun 14, 2007 19:56

Nej, du har nog rätt. Hade glömt att Warren pluggade borta, men nu då du säger det vill jag minnas att man får reda på det redan i S5. Men det hade varit kul om det var så...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav latarmig » sön sep 02, 2007 2:49

Buffy har det besvärligt i sitt förhållande med Riley och talar ut med Jonathan om att Riley inte förstod att Buffy inte var sig själv. Hon försöker urskulda Riley.

Buffy: There’s no way he could know. I mean you
don’t just look at someone and say ’Hey that’s not
your body, get out of that body with your hands up!’

Ändå var det precis det Tara gjorde när hon första gången träffade Faith, som huserade i Buffys kropp.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » sön sep 02, 2007 9:47

...för att inte nämna att Buffy själv gjorde exakt samma sak när Giles hamnade i någon annans kropp ett par avsnitt tidigare.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Echolls » fre dec 04, 2009 14:14

Jag tycker att det här är en väldigt rolig idé, men den hade kunnat göras bättre. Många scener är tråkiga, men det finns även en del scener som är rätt bra och roliga, som de med Spike. De scenerna och några andra gör att det ändå blir ett okej avsnitt.

Favoritcitat:
Giles: Xander, don't speak Latin in front of the books.

Betyg: 4
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Re: 4x17 - Superstar

Inläggav Spuffy » tor maj 05, 2016 16:47

Ehhh.... WTF? Jag hade verkligen för mig att jag gillade detta avsnitt, men..... nu tyckte jag det var riktigt dåligt. Dåligt för att vara s4 dårå. Men ändå. Mycket besviken. Jag älskar ju Jonathan annars. Men detta? Nej. Lite småkul ibland, men inte ALLS så roligt som jag mindes det. Läser att många av er övriga reagerat tvärtom, att det växt på er vid omtitt, men för mig är det alltså definitivt motsatsen. Blöh.

caffeineaddict skrev:"Xander, don't speak latin in front of the books" är en av mina absoluta favorit-oneliners i serien. Klassisk Tony Head!

Ja, det var roligt. Kommer knappt på ngt annat.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare