4x14 - Goodbye Iowa

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Drogad Riley, mys eller frys?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
3
20%
4
2
13%
5
2
13%
6
3
20%
7
3
20%
8
1
7%
9
0
Inga röster
10
1
7%
 
Antal röster : 15

Inläggav fripp21 » sön jul 09, 2006 12:25

yummy sushi pajamas

Hela gänget sover i Xanders källare. Jag la märke till en lustig liten detalj. Har ni sett att Anya och Xander skakar på huvudet på exakt samma sätt när det ska trösta Buffy och förklara för henne att det inte är Buffys fel att Professor Walsh är död. Anya och Xander är verkligen ett par.

Anyas oro för att Buffy ska ta Xander är både gulligt och roligt.
Anya: So dump him. But you can't have Xander!

När Willow, Anya och Buffy ligger i sängen och tittar på tv, då har Anya dragit upp täcket mycket högre upp än de andra två!? :D

Tara, vad är hennes problem då? Varför gjorde hon sönder Willows "spell"? Willow söt, Tara ful.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » sön jul 09, 2006 12:33

Tara ful?! Nämen nu jävlar...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tea » sön jul 09, 2006 13:20

CATFIGHT!!!!!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav A bear » tis dec 05, 2006 0:35

Bästa replik:
BUFFY: Maggie tried to kill me.
ANYA: It didn't work, but they're all upset anyway.

ANYA! :lovebunny:

Bästa popkulturreferens: Bergman!
BUFFY: OK you guys, could we not, please? Everything's screwed up enough without you two doing Scenes From My Parents' Marriage.


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Varför har Adam långa klor på fingrarna? Är inte det lite osmart design av Initiative?

Hej Joss Whedon: JÄVLA Adam. Alltså, det är ju faktiskt en möjlighet att göra en riktigt intressant bandit här; i säsongen där gänget är mer desorienterade och hittar fler nya vägar än i någon annan har vi en metafysisk Frankenstein som försöker lura ut varför han finns och vad hans syfte är här på jorden. MEN HAN ÄR JU SÅ FÖRBANNAT TRÅKIG. Han står still och pratar. Jag vet inte om det är skådisen eller manuset eller båda, men så fort han är med i bild vill jag somna. Fort.

Och Riley fattar fortfarande inte mycket. Den där hjärntvätten var väldigt effektiv.

Tara sabbar trollformel... Hmmmm...

Awww: Yummy sushi pyjamas. Och Willy The Snitch som skriker av smärta innan Buffy hinner nudda honom.

Höh? I princip alltihop. Dötrist arcavsnitt som bygger helt och hållet på att alla bär sig riktigt korkat och fientligt åt.

Wow, detta är en bra serie: Jag gillar Spikes lilla tumme-upp.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » tis feb 06, 2007 1:17

Äh, kefft. Utom yummy sushi pajamas. Ja, och så förresten Adams anledning att sprätta upp grabben, han var nyfiken på hur han såg ut inuti. Precis det har hänt i verkligheten.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » ons jun 13, 2007 21:12

Okej, detta avsnitt är intressant på så sätt att så många hatar det av olika anledningar (men ingen 1:a ännu!). Eller, nej... samma anledning. Det är tråkigt. Och det håller jag med om. Till skillnad från många andra så tycker jag dock att The I in Team är helt okej, men här dras tempot ner *ännu* mer och Riley är snoozeworthy och allt är bara... så meh. Men är detta ett av de fem sämsta avsnitten i serien? Nej, inte alls. Go Fish är sämre. Witch är sämre. Några andra avsnitt är sämre, men som sagt: inte är detta en höjdare direkt. jag är osäker på om det är bottom 10, jag måste se om hela serien för att veta.

3 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön nov 29, 2009 23:37

Det här är något sämre än The I in Team. Det blir lite för mycket Riley i avsnittet, även om jag tycker väldigt synd om honom här. Värst är dock Adam som är så fruktansvärt tråkig, han är verkligen en usel Big Bad. Men innan han dyker upp på the Initiative så tycker jag ändå att det finns en del bra scener.

Jag gillar när Willow, Anya och Buffy sitter och tittar på tecknat, de ser så gulliga ut.

Stackars Spike som inte ens kan hänga i demonbaren längre. :(

Buffy: Maggie tried to kill me.
Anya: It didn't work, but they're all upset anyway.

Betyg: 4
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Re: 4x14 - Goodbye Iowa

Inläggav Spuffy » sön mar 27, 2016 21:14

Nä usch. Återigen minns jag inte vad avsnittet handlade om. Eller, jo, det gör jag väl. Men tråkigt var det. Fast fortfarande bättre än vad jag väntade mig. Smågrejer är spännande. Tara har en mystisk hemlighet. Spike är alltid bra. Anya är fin. Men annars är det rätt kasst. Framför allt Adam. Han är sämst. Och Riley.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare