4x15 This Years Girl (Pt 1) 4x16 Who Are You (Pt 2)

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Faiths return.. How many points?

1
1
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
2
5%
8
10
24%
9
16
38%
10
13
31%
 
Antal röster : 42

Inläggav AKS » tis jul 17, 2007 20:32

Nope. Han sitter i LA och broodar... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav latarmig » tor aug 30, 2007 12:12

Sköterskan på sjukhuset ringer ett lokalsamtal när hon larmar the Council. Tidigare har detta alltid irriterat mig, särskilt som hon verkar ringa ett telefonnummer vars enda funktion är att vara en länk för att redogöra för Faiths tillstånd. Nu har jag dock ändrat mig. Att det är fråga om ett lokalsamtal innebär att det under hela Faiths komatid har funnits någon från the Council på sjukhuset. Vi får i och för sig aldrig se vem denna någon är, och kanske är min förklaring bara ett försök att bortförklara en miss så att sköterskan verkligen ringer England med ett fyrsiffrigt telefonnummer, men jag gillar min nyfunna förklaring bättre.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » lör mar 01, 2008 0:28

He, he. Det är ingen dålig påverkan Faiths, öh, ande, har på Buffys kropp precis vid bytet. Det dröjer inte många minuter innan hennes hår börjar bli vågigt!

Bild

en stund senare

Bild
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Echolls » tor dec 03, 2009 19:18

This Year's Girl:

Jag gillar det här avsnittet, men jag har aldrig tyckt att det är sådär jättebra och det gör jag inte nu heller.

Drömscenerna tycker jag om, älskar sånt. Speciellt den där Buffy jagar Faith med kniven.

Kul att se borgmästaren igen även om jag blev lite besviken på honom i s3. Har saknat hans skratt.

Jag gillar verkligen Willows hat mot Faith. Hon verkar tycka ungefär som jag gör om henne.

Väldigt bra fight mellan Buffy och Faith i slutscenen. Brutal och härlig som deras fighter brukar vara.

Favoritcitat:
Spike: Tell you what I'll do then. I'll head out, find this girl, tell her exactly where you are and then watch as she kills you. Can't any one of your damn little Scooby club at least try to remember that I hate you all? Just because I can't do the damage myself doesn't stop me from aiming a loose cannon your way. And here I thought the evening would be dull.

Betyg: 7


Who Are You?

Väldigt bra avsnitt, men det har några scener som drar ner betyget. Adam är verkligen hemsk. Trots att han inte är med mycket alls lyckas han förstöra avsnittet en del för mig. Så fort han öppnar munnen himlar jag med ögonen. "I've been thinking. About vampires." Suck. Och så tycker jag att de flesta scenerna med Buffy i Faiths kropp är ganska tråkiga.

SMG är så bra i det här avsnittet, hon låter verkligen som en helt annan person när hon spelar Faith jämfört med när hon spelar Buffy. Kul i början med Joyce när Faith i Buffys kropp ska vara dramatisk: "It's just... when I think about how she might have hurt you, I just... I can't stand it." Och när hon grimaserar vid kramen. :D Spegelscenen är ju väldigt rolig också, fast min favorit är den med Spike. Jag hade nog inte gillat den lika mycket om Faith hade pratat så med honom i sin egen kropp, men nu blir det en riktigt het scen eftersom SMG och James Marsters har en sådan fantastisk kemi.

Sexscenen med Riley är en av mina andra favoriter. Jag gillar verkligen honom där, han är så snäll. Vet inte riktigt varför, men jag tycker att det är väldigt gulligt när han säger "Should I not have...?" efter att Faith har sagt: "Who are you? What do you want from her?" Apropå Riley så är han verkligen en riktigt ojämn karaktär för mig vid den här titten. Jag kan nästan hata honom i ett avsnitt och sen gilla honom väldigt mycket i nästa.

Eliza spelar Buffy ganska bra också. Jag gillar henne i alla fall i scenen med Giles när hon försöker förklara att hon är Buffy.

Jag älskar när Giles säger: "Damn it, man, we have to get inside." och gestikulerar grymt roligt. :D

Jag har nog inte skrivit något om Willow och Tara tidigare, men jag gillar dem verkligen ihop. Deras scener i det här avsnittet är mycket bättre än dem de haft tidigare också. Tara är så gullig, speciellt när hon säger: "I am, you know. Yours." Och jag tycker att det är en sådan jobbig scen när Faith gör narr av henne.

Favoritcitat:
Spike: You know why I really hate you, Summers?
Faith: ‘Cause I'm a stuck-up tight-ass with no sense of fun?
Spike: Well... Yeah, that covers a lot of it.
Faith: ‘Cause I could do anything I want, and instead I choose to pout and whine and feel the burden of Slayerness? I mean, I could be rich. I could be famous. I could have anything. Anyone. Even you, Spike. I could ride you at a gallop until your legs buckled and your eyes rolled up. I've got muscles you've never even dreamed of. I could squeeze you until you pop like warm champagne and you'd beg me to hurt you just a little bit more. And you know why I don't? Because it's wrong.

Betyg: Stark 8:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Re: 4x15 This Years Girl (Pt 1) 4x16 Who Are You (Pt 2)

Inläggav Spuffy » tor maj 05, 2016 11:14

Ajajaj, jag borde ha kommenterat alla avsnitt sist jag kollade för nu har det gått ett tag... Hur som helst. Dessa 2 avsnitt är bra.

- Spegelscenen förstås fabulous, precis som mycket annat.
- Spännande att Faith lägger märke till Willow/Tara så snabbt, när ingen annan gör det - fast inte så konstigt iofs, hon kommer utifrån och har ett annat perspektiv än de som är supernära varandra.
- The Mayor är tillbaka, om än bara på video!!!
- Spike vs Faith i Buffys kropp - guld!

Faith alltså... så mycket smärta där. Kan knappt hantera att få en kram av Joyce - och jag definitivt inte hantera sex som inte bara är fysiskt utan känslomässigt också. Känslor. Det är svårt. Även att hantera tacksamheten från tjejen hon räddade från vampyren. Även om det är SMG som står för skådespeleriet i de scenerna så är karaktären Faith fascinerande. Det finns så mycket jag undrar över gällande Faiths karaktär. Vid tidigare omtittar har jag inte alls uppskattat Faith på detta vis, men vid denna titt så har hon verkligen växt för mig. Jag önskar mig en spinoff om Faiths liv, både före och efter hennes tid i Sunnydale.

MEN bäst i avsnitten här tycker jag är SMG. Hur hon spelar Faith. Åtminstone nu när jag tänker tillbaka på det är det vad jag uppskattar allra mest.

Tara: Face-punching, I'm not so good with the whole... (Punching the air)


Willow: Don't worry, we're sure to spot Faith first. She's like this cleavagy slut-bomb walking around "Ooh, check me out, I'm wicked-cool, I'm five-by-five."
Tara: Five-by-five? Five what by five what?
Willow: See, that's the thing. No-one knows.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron