4x08 - Pangs

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

1 eller 10 eller mittemellan

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
5%
6
2
5%
7
7
18%
8
15
38%
9
10
25%
10
4
10%
 
Antal röster : 40

Inläggav madskellig » ons jul 05, 2006 21:52

fripp21 skrev:Men avsnittet var trots allt roligt, bisarrt roligt men ändå... Till exempel när Anya tittar på Xander i grävarmundering!
Anya : I'm imagining having sex with him right now.



Imaginary Xander is quite the machine!

Men jag håller absolut med dig då du skriver "Förvisso ganska roligt, men totalt oäkta" Avsnittet är underbart citatvänligt men ingen favorit för mig heller. Indianhistorian känns alldelles för oengagerande också.

Men, som alltid, roligt att du skriver igen fripp! :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav The Ankh » tor jul 06, 2006 1:46

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ. ett av nmna absouötuta favoriter! spikes skäna komentarre. hela ledarjagargrejen. ET-cykelscenen, thanlsgiving, allt är såååå bra!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav fripp21 » tor jul 06, 2006 22:33

madskellig skrev:Men, som alltid, roligt att du skriver igen fripp! :)


Tack för orden, vän.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » fre nov 24, 2006 0:19

Bästa replik:
SPIKE: A bear! You made a bear!
BUFFY: I didn't mean to.
SPIKE: Undo it! Undo it!


Bästa popkulturreferens:
BUFFY: Oh. Very manly. Not at all Village People.
(Fast med den hatten har hon väl egentligen ingen talan.)

Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Vampyrernas fina lilla thanksgivingmiddag som Spike frusen får se utifrån.

Hej Joss Whedon: Ett ganska lättsinnigt avsnitt, en handling som nästan skulle passat bättre på Simpsons än Buffy kanske, men kul: Vi börjar med en politiskt korrekt tirad om att det är fel att ha ihjäl indianer, och sen har vi ihjäl indianer. Den lilla arc det har någonting alls med att göra sker ju i Angel, så det blir lite mer om det i nån av trådarna där.

Awww:
XANDER: Ok. I'll stay. But you should go. You could catch it.
ANYA: We'll die together. It's romantic. Let me get your trousers off.
XANDER: You're a strange girlfriend.
ANYA: I'm a girlfriend?
XANDER: Uh...There's a chance I'm delirious.
ANYA: Ah, yes. Well, whatever it is that's making you sick, so far, I like it.


Höh? När blev Willow imbecill?

Wow, detta är en bra serie: Som sagt, lättviktigt så det räcker och blir över, men dialogen är helt underbar raktigenom. Lite av ett favoritavsnitt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » fre nov 24, 2006 20:56

Såg avsnittet igår på Thanksgiving, passande nog! ;)

Liksom för A Bear så är det här ett stort favoritavsnitt hos mig. Handlingen i sig är inte spektakulär men dialogen är klockren rakt igenom. Dessutom finns pluspoäng för cykelkavalleriscenen, Spike som "flickan med svavelstickorna", med mera! Alla scener hemma hos Giles är underbara - Giles själv har sällan varit så underbart brittisk:
Buffy : We don't say "indian."

Giles : Oh, right. Yes, yes. Um, always behind on the terms. Still trying not to refer to you lot as "bloody colonials."

och
Buffy : They're gonna be mushy.

Willow : They won't be mushy.

Giles : I like mushy peas.
:D
Buffy är söt när hon försöker laga den perfekta Thanksgivingmiddagen åt sin riktiga familj ;) , Willow är hemskt söt när hon är moraliskt upprörd över begångna illdåd mot indianerna och Anya och Xander är också oerhört söta. Spike är alltid söt, så även här. Kort sagt: det är ett alltigenom rart avsnitt (trots att de dödar indianandarna och stoppar deras öroninsamling).

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » mån feb 05, 2007 19:12

Underbart roligt avsnitt, framförallt eftersom Spike är i högform. Det är så jävla bra att han får såga Willows PK-tirader. Inte för att hon nödvändigtvis har fel i sak, men för att få lite balans. För övrigt är det extra fånigt att just Willow är "guilty of being white" – som judinna är hon ju del av en historia av förföljelse från kristna västeuropéer som är äldre än indianernas. OK, den har slutat lite lyckligare men ändå.

Men alltså, Angel. Får jag se den där ledsna hund-minen en gång till gör jag något våldsamt.

Å andra sidan – Spikes sneda flin när de råkar säga att Angel var i stan. Priceless, bloody priceless.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » sön jun 10, 2007 21:20

Oj, många här som tycker att detta är jätteroligt. :eek: Själv tycker jag att det är ganska tråkigt fram till att Spike kommer till Giles. Jag har aldrig gillat detta avsnitt och vid denna omtitt så ändrades inte det intrycket. Visst, det finns många roliga repliker och så, men avsnittet innan - The Iniative - har betydligt fler roliga scener enligt mig, för att inte tala om nästa avsnitt Something Blue.

Hela indiangrejen är zzzz. Att Angel är med i avsnittet är en axelryckning, men (spoiler Angel S1) leder ju till ett fantastiskt AtS-avsnitt om jag inte missminner mig.

Roligaste repliken:

SPIKE: Oh, leave that one. He looks like he's ready to drop any minute and I think I can eat someone if he's already dead.

:D

Många av Giles' böcker tycks vara biblioteksböcker. Gick han och rotade i askan och borgmästarresterna efter att Sunnydale high blev ka-boom?

Betyg: 5 av 10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör nov 28, 2009 1:48

Det här avsnittet har en del tråkiga scener, men jag tycker att det är helt okej ändå.

Jag tycker så synd om Spike när han driver omkring med sin filt, tur att han får komma in hos Giles till slut i alla fall. Han är väldigt rolig där inne också. Älskar "You made a bear"-kommentaren och när han välter. :D

Att Angel är med i avsnittet tycker jag är kul, men jag gillar inte att han gömmer sig för Buffy. Det känns lite löjligt även om jag ju förstår varför han gör det.

Roliga scener när både Willow och Xander tror att Angel är ond och när Xander försäger sig i slutet.

Favoritcitat:
Spike: What part of help me do you not understand?
Buffy: The part where I help you.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » sön mar 20, 2016 19:02

Oj, vilket roligt avsnitt! Jag hade för mig att jag inte tyckte så mycket om detta, att det var lite småkul men inte super, och hade därför ganska låga förväntningar när det var dags att se det - OJ vad positivt överraskad jag blev! Storyn i sig (dvs hur den är upplagd) är väl inte min favvo, men det är så mycket humor runtomkring att det väger upp. Och faktumet att de pratar om hur hemskt det var att utplåna ursprungsbefolkningen och sedan gör just detta är väldigt underhållande. Jag får också för mig att de är ganska tidiga i att de diskuterar ordet indian och att det ej är lämpligt att använda?

Roligast:
SPIKE: A bear! You made a bear!
BUFFY: I didn't mean to.
SPIKE: Undo it! Undo it!


En liten men väldigt fin scen är när Spike smyger omkring under sin filt och med avund när de andra vampyrerna festar. Btw, Harmony, YOU GO GIRL! Den där uslingen har behandlat dig som skit (bl.a. försökt döda dig) och nu stod du upp för dig själv och kastade ut honom när han kom krypande tillbaka - grymt bra!

Finaste stunden: när Xander kallar Anya för flickvän första gången. Gullepluttar!

fripp21 skrev:Jag förstår inte för mitt liv varför de presenterade Buffy som en annan Stepford-fru? Buffys besatthet av Thanksgiving-middag kändes malplacé.
Buffy : But that's whipped cream in a canister. Look, it's only right if you whip it yourself.


Jag håller inte alls med om detta. Tycker det stämmer in på Buffys karaktär till fullo - hon vill få fira Thanksgiving tillsammans med sin familj utan att något ska störa, och ger sig fanken på att lyckas. Precis som hon gjorde i the Prom. När hon väl har gått in för något på det viset så gör hon det fullt ut, vispad grädde och allt. Just Thanksgiving kan nog vara extra viktigt nu efter att de slutat high school och allt är annorlunda - de har inte samma naturliga möten allihop så som tidigare. Dessutom har nu så mycket hemskt hänt och både Willow och Buffy är ensammare än tidigare - något jag tror gör Thanksgiving extra viktigt. Så jag tycker det är helt rimligt att hon går bananas på att göra det hela till en perfekt kväll.

En fråga från en som inte ser Buffy och Angel parallellt och dessutom inte sett Angel alls på många år: varför är Angel där? För att varna Buffy ja, men för vad? Något som är med i Angel? Inte för detta avsnitt ondingar va? Det vore ju väldigt lame isf - de är definitivt inte lika farliga som mkt annat hon stött på. Men gissar att det är ngt värre från Angel som jag inte minns?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Murnau » sön mar 20, 2016 23:01

Alltså jag har för mig att det inte finns mer än just en ganska lam anledning till att Angel dyker upp här.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Spuffy » sön mar 20, 2016 23:39

Bahhhh supertöntigt om det inte är mer än såhär!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav gaspode » mån mar 21, 2016 9:35

(spoiler Angel 1x07) "Doyle hade en vision"
Den riktiga anledningen är ju att Buffy ska bli arg och åka till LA för "I Will remember you"
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Murnau » tis mar 22, 2016 7:50

Fortfarande ganska lamt.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Spuffy » tis mar 22, 2016 21:36

Ja, väldigt töntigt faktiskt. Undrade över just den saken, om det var ngt verkligt eller bara ngt löjligt diffust (spoiler Angel 1.08) som skulle göra att hon åkte dit för nästa Angel-avsnitt. Töntigt!

Edit: justerat avsnittsnumret med min nördstatus i soptunnan
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav gaspode » ons mar 23, 2016 13:20

Känns som de hade kunnat hitta på nåt bättre ja.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Rombat » tor mar 24, 2016 16:52

Ni är lama och kan vara löjligt diffusa!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Murnau » fre mar 25, 2016 1:10

Ja löjligt diffusa är vi nog allihopa. Lam vet jag inte.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Rombat » fre mar 25, 2016 12:32

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Spuffy » fre mar 25, 2016 21:48

Bild
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Rombat » lör mar 26, 2016 1:20

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Tam » lör mar 26, 2016 16:32

Angel 1.08 (inte 1.06 som ni med tveksam nördstatus skrivit): Nu när ni säger det så leder ju Buffys LA-besök till att Angels förhållande till the Powers That Be fördjupas betydligt. Han får träffa oraklen och gör livsvalet "I'm a fighter, not a lover". Sen är väl PTB alltid ganska diffusa och lama, men nog kan kan tänka att de ville anordna en konfrontation med Buffy som en del av fostran av deras champion.

Min favoritscen i Pangs är när Willow säger, "Angel! Evil! You're all evil again!" Jätteroligt!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Spuffy » lör mar 26, 2016 22:58

Tam skrev:Angel 1.08 (inte 1.06 som ni med tveksam nördstatus skrivit):

:D

Nördstatusen förstörd! Skyller på att gaspode lurade mig. Justerar avsnittsnumret i mitt inlägg.... damn you gaspode (som min telefons autocorrect ändrar till din mailadress)!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav gaspode » sön mar 27, 2016 16:37

Nu var det faktiskt 1x07 som Doyle hade sin vision i, så det var nog det jag spoilermarkerade för?
Men jag hade ju fel ändå, så :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Spuffy » sön mar 27, 2016 17:30

Du å ja gaspode, du å ja. :monsterhug:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 4x08 - Pangs

Inläggav Murnau » tis mar 29, 2016 11:07

Jag bär min lama och tveksamma nördstatus med stolthet!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron