4x11 - Doomed

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Jag ger detta avsnitt en:

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
3
12%
6
4
16%
7
9
36%
8
6
24%
9
2
8%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 25

Inläggav Yog-Sothoth » mån dec 27, 2004 2:20

caffeineaddict skrev:Du inser att du är lite ute på djupt vatten om du börjar anklaga SMG för talangbrist på det här forumet? ;)

LOL! Se det som hälsosam kritik. Av hela Scooby-ensembeln tycker jag att Giles är bäst, med Xander en bit efter. De övriga är väl hyfsat jämställda, men ibland kan jag tycka att SMG:s känslosamma bitar kan kännas lite... hmm, sådär. Jag tycker hon gör sig bäst som komisk, förvånad, irriterad eller glad.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Binchy » tor jan 13, 2005 0:21

Medelmåttigt avsnitt, då givetvis med buffy-meter, inte jämfört med andra serier. En hel del kul scener givetvis.

När Buffy hittar symbolen på en krypta: Big, freaky cereal boxes of death.

Xander: Think of the happy. We're facing an appocalypse here.
Spike (chering up) You're not just saying that?

(Lite svårt att skriva just nu. Angus the cat har lagt sig precis framför tangentbordet och jag tvingas hålla armarna över honom, lite ont i axlarna. Men han ligger inte PÅ tangentbordet i alla fall. Då kan det hända en massa lustiga saker.)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Pazuzu » tor jan 13, 2005 0:44

Binchy skrev:Angus the cat har lagt sig precis framför tangentbordet och jag tvingas hålla armarna över honom, lite ont i axlarna.


Det är ett bra sätt att få din uppmärksamhet, tycker han nog. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Binchy » tor jan 13, 2005 13:16

Pazuzu; yup, svårt att inte ge honom det när han ligger i vägen. :D Men han är så mysig vår nallekatt så han får massa uppmärksamhet jämt. Hans syster uppmärksammar honom också, speciellt när han hoppar upp i stolen där hon sover och biter henne i nacken. :twisted:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Pazuzu » tor jan 13, 2005 13:20

Binchy skrev:Pazuzu; yup, svårt att inte ge honom det när han ligger i vägen. :D Men han är så mysig vår nallekatt så han får massa uppmärksamhet jämt. Hans syster uppmärksammar honom också, speciellt när han hoppar upp i stolen där hon sover och biter henne i nacken. :twisted:


Alla sätt är bra utom de dåliga. ;) Annars brukar placering på TVn ge mycket uppmärksamhet. Minns att när jag hade katt trodde hon att vi satt och tittade på henne och inte på TVn. :D
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav A bear » fre mar 04, 2005 20:44

Överväger faktiskt om det finns något sämre avsnitt i hela Buffy. Det finns det antagligen, men kommer inte på något just nu. (Får leta igenom s1-boxen, misstänker jag.)

Det enda som gör avsnittet värt att se är Spike, som får flera lägen att glänsa. Spike i hawaiiskjorta! Spike misslyckas till och med begå självmord! Spike kan slå demoner! Spike vill beskydda valpar! (Angel s4)
Vad är det med icke-mördande vampyrer och valpar egentligen?
I övrigt är det verkligen dötrist. Giles är dubbad, Tara är frånvarande, Riley fortsätter mesa... Scenen där han frågar ut Forrest om demonologi är verkligen IQ-giganternas kamp. "Vi har fajtats mot demoner i hemlighet i åratal. Vi tror de är någon sorts djur. Vi har aldrig hört talas om hela slayermytologin med watchers' council etc, trots att det finns hyllmeter med böcker i ämnet."

Nä, tur att både avsnittet innan och avsnittet efter är såpass bra innan superdippen runt 4.13 och 4.14.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » fre mar 04, 2005 21:03

Pazuzu skrev:Alla sätt är bra utom de dåliga. ;) Annars brukar placering på TVn ge mycket uppmärksamhet. Minns att när jag hade katt trodde hon att vi satt och tittade på henne och inte på TVn. :D


Vår andra katt Aislings favoritprogram är "The Weakest Link" på BBC Prime och Börsnyheterna, för där flimrar det saker förbi snabbt på skärmen, som hon kan försöka fånga. Jättelätt att se ett TV-program när en stor blågrå katt hoppar upp längs med skärmen och frenetiskt försöker fånga bilden!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » tis mar 15, 2005 17:38

OK avsnitt som räddas av Spike. Håller med det mesta som A Bear sa, speciellt angående Riley och Forrests diskussion. Även Taras frånvaro skadar avsnittet. 6/10, svårt att följa upp ett avsnitt som Hush.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tam » tis mar 15, 2005 20:47

Det finns väl ett antal Family Guy-tittare här? Håller ni inte med om att Giles låter rätt likt Stewie (blev helt plötsligt osäker på om han verkligen heter Stewie, the evil child) här, mest i scenen med Buffy på hans gård? Giles röst där får mig alltid att gapskratta. Men bra är det väl inte för det.

Det är väl den här apokalypsen där Buffy säger "I'll stop it" efter att kanske Willow säger "What will we do?" eller nåt, och det inte är tufft? Och "She who hangs out in cemeteries", det är ingen bra rad. Avsnittet kom sist när jag rankade alla Buffy-avsnitt nån månad sen. Men det med Percy & Willow är rätt bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav RalfiParpa » fre mar 18, 2005 18:31

Tam skrev:Det finns väl ett antal Family Guy-tittare här? Håller ni inte med om att Giles låter rätt likt Stewie (blev helt plötsligt osäker på om han verkligen heter Stewie, the evil child) här, mest i scenen med Buffy på hans gård? Giles röst där får mig alltid att gapskratta. Men bra är det väl inte för det..


Jag älskar Family Guy men att Giles skulle påminna om Stewie i scenen har aldrig slagit mig. Hmm, nu kanske jag måste se scenerna igen bara för att se om det finns en likhet. Stewie brukar vara mer...pompös.

Det här är annars ett väldigt svagt avsnitt. Jag gillar Buffy/Riley-scenen i teasern en hel del och fröken Gellar spelar väldigt fint i den. Sedan finns det ju förstås lite vassa repliker här och där men eftersom det som bekant finns det i alla avsnitt är det inget som räddar det här utfyllnadsavsnittet.

Fem.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav A bear » lör jul 02, 2005 23:23

Written by: Marti Noxon & David Fury & Jane Espenson

Hur var det med antalet kockar och kvaliteten på soppan?

Jag förstår verkligen inte vad som är tanken med det här avsnittet. Det är som en parodi på Buffy, som en billig koreansk kopia av Buffy, som en Buffypistol laddad med lösa skott och riktad bort från måltavlan. Allting - inte bara de dubbade replikerna - känns helt avslaget. I vanliga fall kan serien blanda humor, drama, romantik och action; här försöker den, men resultatet blir att INGET av det funkar. Varenda gång jag ser om det hoppas jag hitta något som klickar och gör att jag förstår vad det är de är ute efter, men det verkar som om de efter formtoppen 4x03-4x10 helt enkelt hade fullständigt slut på idéer och bara visste att de måste få ihop Buffy och Riley på något vis. Resten - Spikes dödslängtan, återvändandet till high school, Willows osäkerhet etc - tar liksom inte vägen någonstans. Utfyllnad. Slarv. Soppa.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tor jul 07, 2005 19:51

Fram till detta avsnitt (som är helt okej) så har jag faktiskt inga problem alls med Riley har jag upptäckt under denna planerade omtitt av BtVS S4 och S5. Tycker t.o.m. om karaktären, särskilt i början av säsongen. Men iom detta avsnitt så känns det nja. Antagligen för att han nu fullt ut blir "military boy" eftersom Buffy nu känner till hans hemlighet. Jag tillhör verkligen inte dem som tycker illa om karaktären, men jag tror att jag lyckats sätta fingret på det avsnitt där jag börjar tycka att han är lite... tråkig.

Nåväl, tur att det nu blir A New Man innan The I in Team och Goodbye, Iowa...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Xanahti » tor sep 15, 2005 16:15

Folk här är bra konstiga ibland. Jag älskade verkligen dagens avsnitt. Det var bra blandat om man säger så, bra med humor, bra med action och bra med kärlek. I motsats till majoriteten här så tycker jag att Hush var en svacka mellan två underbara avsnitt(something blue och doomed).

Doomed får en välförtjänt nia.
-there's a heart beat pulse
That keeps on pumping some sunshine ray
Through a crack in the shutter
Or a sight of a light at the end of a tunnel
Still there's a feeling this world is using me
-Action this day, Queen
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav fripp21 » tor jul 06, 2006 22:42

"Doomed" is doomed

Nja, ett klart skräpigt avsnitt. Andefattigt. Ospännande. Oromantiskt. Inte särskilt roligt.

Ännu en apocalyps som inte skrämmer. Vekt.

Det enda som var lite lustigt var Spikes nya klädstil och hans olycka. Och när han upptäckte att han kunde döda demoner. Spike is alive!

Riley är trååååkig.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Garim » tor jul 06, 2006 22:43

fripp21 skrev:Riley är trååååkig.


mmm...

Men, han är bättre i Simons fanfic comic om Angel S6 :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » tor jul 06, 2006 22:53

Garim skrev:
fripp21 skrev:Riley är trååååkig.


mmm...

Men, han är bättre i Simons fanfic comic om Angel S6 :)


Absolut! Men den får inte fripp läsa förrän han sett klart serierna! Basta!

Så glad att du skriver igen fripp. Jag läser med nöje trots att jag itne skriver så mycket.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav fripp21 » mån jul 17, 2006 19:11

Ai skrev:Så glad att du skriver igen fripp. Jag läser med nöje trots att jag itne skriver så mycket.


Tackar så mycket, Ai. :)

Jag misstänker att en veteran som du säkerligen läser mina inlägg, men det värmer alltid med glada tillrop och trevliga hälsningar.

Det är lite underligt. Jag har redan skrivit detta inlägg en gång, men jag gjorde det från Beijing och trots att det såg ut som att inlägget postades upp på forumet så var det inte där när jag kom hem nu i helgen. Konstigt.

Jag skrev en massa mer i mitt inlägg men jag kommer inte ihåg allt, så det får vi ta vid senare tillfälle.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tor nov 30, 2006 0:11

Worst. Episode. Ever.

Bästa replik:
SPIKE: What's this? Sitting around watching the telly while there's evil still afoot? That's not very industrious of you. I say we go out there and kick a little demon ass! What, can't go without your Buffy, is that it? Too chicken? Let�s find her! She is the Chosen One after all. Come on! Vampires! Grrr! Nasty! Let's annihilate them. For justice, and for... the safety of puppies... and Christmas, right? Let's *fight* that evil! Let's *kill* something! Oh, come on!


Bästa popkulturreferens:
RILEY: What's a Slayer?
FORREST: Slayer? Thrash Band. Anvilhanded guitar band with delusions of Black Sabbath.


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Buffy som frityrkock? Never happen.

Hej Joss Whedon: Hade han nåt med detta att göra? OK, det finns väl... eh... ja, kontinuitet då; Buffy och Riley får ihop det någorlunda officiellt. Och Spike är tillbaka, åtminstone halvt om halvt. Och så får vi lägga ytterligare en apokalyps till handlingarna. En rätt trist en, men ändå.
AGAIN?!?


Awww: Spike i hawaiiskjorta.

Höh? A world of Höh. Men framför allt: Buffy kan alltså bryta mot tyngdlagen vid behov och falla MYCKET snabbare än en demon. Iofs, med tanke på hur lätt Spike lyfter den där demonen kanske den har helium i ådrorna.

Wow, detta är en bra serie: Se ovan. Avsnittet har ett par småkul grejor - Spike i Xanders kläder, Giles gör bort sig fullständigt, och Buffys och Rileys snack i början är väl OK... annars så, nä.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor nov 30, 2006 0:14

A bear skrev:Worst. Episode. Ever.

Mycket möjligt. Det finns några till som tävlar om den platsen däremot.

Och den hemska överdubbningen av Tony Head i utomhusscenerna. Vad tänkte de på när de lät det passera?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » tor nov 30, 2006 1:58

noike skrev:Och den hemska överdubbningen av Tony Head i utomhusscenerna. Vad tänkte de på när de lät det passera?

"Haha! Han låter som Family Guy-Stewie! Alla kommer att förstå att det är en kärleksfull shoutout till Seth Green! This is gold!" Eller inte.

Worst. Episode. Ever. Dock tycker en kompis om det. Hans favoritavsnitt är The Initiative, tror jag. Säsong 4-fan, han.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav JRT » tor nov 30, 2006 12:47

A bear skrev:Höh? A world of Höh. Men framför allt: Buffy kan alltså bryta mot tyngdlagen vid behov och falla MYCKET snabbare än en demon. Iofs, med tanke på hur lätt Spike lyfter den där demonen kanske den har helium i ådrorna.


Ja, och dessutom; om Rileys viktuppskattning på demonen stämmer så bör den och Buffy väga sammanlagt ungefär 170 kg. Minst, för jag tycker 100-120 kg var väldigt lågt räknat på en demon som är kraftigt byggd och ca 3 meter lång? Ändå har Buffys bälte (som de väl fäster vajern i) inga problem att klara belastningen från rycket när det tar stopp och Riley kan dra upp dem ur hålet i vajern med enbart handkraft. Häftigt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Capt. Peroxide » mån feb 05, 2007 22:20

The Spike Show, pt 5 (efter School Hard, Lover's Walk, The Harsh Light of Day och Pangs). Resten är bara utfyllnad. Och Riley... Alltså, det känns bara onödigt att tjata om att Rileyfiguren är tråkig, men det där talet han höll för Buffy utanför caféet... Den där sortens monologer är för amerikanska TV-serier vad stock photos på träd och blommor är för kundtidningsbranschen. De finns säkert färdiga redan, bara att byta ut namn och platser.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav dansdansdans » fre apr 27, 2007 23:50

Tam skrev:
noike skrev:Och den hemska överdubbningen av Tony Head i utomhusscenerna. Vad tänkte de på när de lät det passera?

"Haha! Han låter som Family Guy-Stewie! Alla kommer att förstå att det är en kärleksfull shoutout till Seth Green!


så det är stewie han gör rösten till?? jag har funderat över detta de få gånger jag sett family guy. får kolla igen.
och överdubbningen missade jag. får kolla igen på min nya dvdbox!
så kör omitt s4 nu. kul kul.
detta var inte så bra avsnitt. men varje avsnitt har verkligen minst en gapskrattsattacksekvens :P

hemskt många gånger de går förbi det där cafét inne i stan. saker jag märker när jag tittat så många gånger nu. men så är det ju med propsen
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav AKS » mån jun 11, 2007 19:34

Med tanke på hur mycket negativa saker som sägs om detta avsnitt här och i andra trådar på forumet är jag lite förvånad över att ingen tagit fram ettan, tvåan eller trean i betygssättningen. Men det är väl så det blir om man inte använder en Buffyskala... :)

Jag tycker i alla fall, som jag redan nämnt, att detta avsnitt är okej. Till och med helt okej tack vare Spike-scenerna och då särskilt den sista:

SPIKE: I say we go out there and kick a little demon ass! ... What? Can't go without your Buffy, is that it? Too chicken? Let's find her! She is the Chosen One after all. Come on! Vampires! Rrrrrrr! Nasty! Let's annihilate them. For justice and for the safety of puppies and Christmas, right? Let's fight that evil! Let's kill something! Oh, come on!


:D Lägg till det James Marsters skådespeleri och hjältemusiken i bakgrunden och frustrationen i slutet. Spike, how I love thee. :lovebunnier:

Det som drar ner avsnittet är allt jävla bladi-bladi-bla-bla med Riley och Buffy. Det är som att de tar igen förlorad tid från Hush, men varför måste vi lida för det? Shut up!

(spoiler resten av S4) Detta avsnitt speglar ganska rejält två kommande saker i slutet av säsongen. I alla fall tänkte jag det då jag såg avsnittet, men nu kommer jag bara ihåg en. Anteckningsblock, Anna! Anteckningsblock.

I alla fall så ser vi Spike, för nöjes skull här, slipa på sina The Yoko Factor-talanger. Hans leende då han går från de handfallna Xander och Willow är bara för bra.

Ah! Kom nu på vad det andra var, och det är ju lite säsongens tema som sägs rätt ut. Det är samma scen och det Spike säger om att Xander och Willow bara är Buffys groupies och att hon skulle klara sig bättre utan dem. I näst sista avsnittet visar det sig dock att Buffy verkligen behöver Willow, Xander och Giles och att de är en viktig del i hennes framgång som slayer.


5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön nov 29, 2009 15:55

Jag tycker att det här avsnittet är rätt så bra faktiskt. Eller vissa delar är riktigt bra, medan andra (ganska många i och för sig) känns väldigt långa och tråkiga.

Spike är helt underbar i alla scener han är med i. De bästa är när: Han försöker slå Xander bakifrån, han försöker ta livet av sig, han inser att han kan slå demoner, Riley tycker sig känna igen honom och han säger "I’m just an old pal of Xander’s here." och han känner sig grymt peppad att slå lite fler demoner i slutscenen. :D

Buffy är också väldigt bra i det här avsnittet. Jag gillar när hon försöker berätta om sitt liv för Riley. Det känns liksom omöjligt att förklara allting för någon som inte har varit med. När det gäller Riley så är han riktigt jobbig här, alldeles för på. Jag förstår inte hur en person kan orka tjata så mycket som han gör i vissa scener.

Favoritcitat:
Spike: That’s right. I'm back. And I’m a BLOODY ANIMAL! Yeah!

Betyg: 5
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » sön mar 27, 2016 19:59

Det är märkligt med Doomed. Jag får för mig att jag tycker riktigt illa om det. Men jag gör inte riktigt det. Visst, det är inte toppenbra, men jag hatade det inte utan blev positivt överraskad. Kul! ELLER... Så minns jag att jag tänkte när jag såg det. Och tänkte att jag skulle skriva. Men nu vet jag inte varför. För nu tror jag att det är kasst igen. Fast jag vet att jag inte tyckte det då.

Ok. Here comes the twist. Nu tänkte jag att jag skulle scrolla igenom det lite snabbt för att påminna mig själv om vad jag tyckte, Och inser att jag blandat ihop det med A New Man när jag tänkte på det här. Gahhhhhhhhh, förvirringen återigen! Vågar inte ge betyg utan väntar till nästa omtitt. Inser nu att min vision om att göra lista över samtliga 144 avsnitt i ordning bäst --> sämst kommer bli svårt när jag inte ens vet vad jag tycker om de avsnitt jag nyss sett. :angry:


Ok, omstart. Jag tyckte när jag BÅDE detta och A New Man att de var bättre än vad jag mindes dem. Men får bara negativa vibbar när jag tänker på dem. Jag tror det var i Doomed jag började störa mig på Riley igen. Fast jag vet egentligen inte om det stämmer, såg 12 avsnitt samma dag och vet inte riktigt när det hände, men någonstans härikring iaf. Nu vid min snabba genomspolning så känns det definitivt som att det stämmer, det var här. Riley. Nu är det nog!

Bäst i avsnittet var utan tvekan Spike. Spike i hawaii-skjorta! Spike försöker stakea sig själv! Så bra. Allra bäst var förstås:
Spike: What's this? Sittin' around watching the telly while there's evil still afoot? It's not very industrious of you. I say we go out there and kick a little demon ass! What? Can't go without your Buffy, is that it? Too chicken? Let's find her. She is the chosen one, after all. Come on! Vampires! Grrr! Nasty! Let's annihilate them, for justice, and for... the safety of puppies... and Christmas, right? Let's fight that evil! Let's kill something! Oh, come on!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 4x11 - Doomed

Inläggav MissKittyFantastico » ons feb 10, 2021 13:52

Buffy: “Plague!”
Giles: “What?”
Buffy: “What if the end of the world is coming in the form of a plague? Then too many people may be infected by the time we actually...”
Giles: “Buffy! Will you stop worrying about what may be and concentrate on what is! Vigilance is all very good, but as we are getting close there is a much more pressing question.”


Känns ovanligt träffande idag.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare