4x12 - A New Man

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Nå, vad tycktes?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
6%
7
13
41%
8
12
38%
9
4
13%
10
1
3%
 
Antal röster : 32

Inläggav brat » ons aug 11, 2004 17:19

Låt bandet gå bara - music to my ears!! :D
hihi
Jag älskar att han fastnat för Spike TROTS din dragning till karaktären i fråga, för att inte nämna skådespelaren :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Lipton » ons okt 06, 2004 15:43

Jag missade slutet på detta avsnitt pga att 5:an började sända försent så när jag spelad in det så blev inte slutet med. När de slåss i något hotellrum, där slutade det. Jag tyckte att det var ett väldigt roligt avsnitt annars. Men blev besviken på att inte få se hela. Hur slutade det.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav caffeineaddict » ons okt 06, 2004 16:01

Lipton: Buffy hugger demon-Giles, men inte dödligt och känner igen hans ögon när han får den paniska "jag-har-precis-blivit-knivhuggen"-blicken. "You're the only person in the world that can looked *that* annoyed with me." Hon tvingar Ethan att förvandla tillbaka honom och sedan arresterar The Initiative Ethan.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » ons okt 06, 2004 16:16

Tack :)
Det är verkligen irriterande när man missar slutet .
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » tor jan 13, 2005 15:27

Underhållande avsnitt. Giles i slutet när han blivit tillbakaförvandlad "I'm just going to look att them manhandling Ethan into a car". Och Ethan som tror att han bara kan dra vidare, men blir arresterad av the Initiative.

Heja Ai, i kampen om Buffy-isering av sambon. Visserligen hände det väl i somras, men jag läser det ju inte förrän nu. Jag verkar ha avbuffiserat min make, blev lite mycket ett tag så han började gorma om att jag var besatt, dags för avgiftning och TV:n kan gå sönder och så vidare. Nu tittar jag bara på Buffy när han inte är hemma. Han har också mage att tycka att jag är här på forumet alldeles för mycket. Hmmm, vem är det som sitter vid datorn minst fyra timmar per dag, och har lekt med datorn så gott som varenda dag sedan vic64-tiden. (Många här på BF var väl inte ens födda då.) Om man inte vill att ens fru ska se mycket Buffy och vara på BF, är det då inte rätt dumt att köpa Buffyboxen till henne och visa var forumet finns? :rolleyes: Helt OT, men jag var tvungen att häva ur mig lite grand. I'm better now! :)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » sön mar 20, 2005 15:19

Hyffsat komedi avsnitt. Spike är på topp (känns som jag...vi säger det mest hela tiden). Giles som demon är OK, det är endast dom scener som han har med Spike som är bra (och den med Walsh). Även kul att Ethan fick vara med, men han är inte lika bra har som han var i S1 och S2.
Buff/Riley är måttligt kul, saknar Angel...

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav A bear » tis maj 31, 2005 11:31

Ett par funderingar som dök upp i huvudet efter att Nyx tog upp det här avsnittet i "Five by Five"-tråden:

1. Vad gör Ethan i den där kryptan? Är det han som är the demon prince Bavain, eller har han varit vääääldigt bra på att gömma sig när the initiative avlivade Bavain, eller... vad? Om Giles tydde fel och Bavain inte dök upp alls, vad gör Ethan där? Och om Bavain är avpolletterad, varför gömma sig därinne bara för att se Giles konstatera detsamma?

2. Vad var Ethans ursprungliga plan innan Giles kom på honom och tvingade honom att improvisera?

3. Exakt hur skakar Spike av sig armésnubbarna genom att köra, inte snabbare, utan rakt in i en lastkaj? Förutsätter de att han är död och åker därifrån utan att ens titta åt vraket?

Hur som helst - väldigt bra komediavsnitt, även om jag gärna hade velat ha mer Ethan. Överhuvudtaget. Jag saknar honom i de följande säsongerna. Jäkla Initiative. Jäkla dom. Man kunde tycka att Giles-är-medelålders-och-känner-sig-utanför-så-vi-visar-det-genom-att-göra-honom-till-en-demon-metaforen är lite klumpig, men den är så jäkla kul att jag köper det. Giles och Spike är båda i toppform, Maggie Walsh och Riley är irriterande, storyn smyger sig framåt... good times. Och just det, Riley får pisk av Buffy. Yay!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav dansdansdans » mån sep 19, 2005 16:18

när det är utomhus-scener, typ inne i stan så är nästan alltid coffee-shopen med! tänkt på det?

detta avsnittet var helt fantastiskt. i love it! :P :P


inte säga att nästkommande inte är bra i förväg för de som inte sett det. kan inte det räknas som nån sorts spoiler? jag tyckte det var tråkigt innan att få reda på sånt innan jag sett det iaf . bara en liten påpekning sådär som man kan göra ibland.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav latarmig » mån sep 19, 2005 17:22

dansdansdans skrev:när det är utomhus-scener, typ inne i stan så är nästan alltid coffee-shopen med! tänkt på det?

Jadå, det blir antingen caféet, bion eller gränden utanför The Bronze.

dansdansdans skrev:inte säga att nästkommande inte är bra i förväg för de som inte sett det. kan inte det räknas som nån sorts spoiler?

I min bok är det en spoiler även om inte alla har samma smak. Det är bara onödigt. Varför berätta vad man tycker om nästa avsnitt i tråden för avsnittet innan? Det är ju inte så att det saknas en tråd där man kan säga vad man tycker.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » lör sep 24, 2005 11:47

En utav de roligaste scenerna i detta avsnittet tycker jag är när Giles och Spike sitter i bilen och Spike säger åt Giles att släppa lös sin inre demon och han vägrar. Då får Giles syn på Maggie Walsh utkommandes från affären och då utropar han "Stop the car". Sedan springer han vilt och hotande mot Maggie och skrämmer iväg hon. Jättekul :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör sep 24, 2005 12:16

HeY: Bara att hålla med, det är avsnittets höjdpunkt. Särskilt den lilla pausen mellan "I am a human being" och "Oh, stop the car". Hur lyckas Tony Head förmedla perfekt komisk timing t.o.m. med den kostymen? Och sen det där lilla ljudet som han gör när han tultar tillbaka till bilen efter att ha skrämt Maggie. Det slutar aldrig vara roligt.

Annars tycker jag inte att det är avsnittet är alls lika bra som det borde vara med tanke på att det fokuserar på Giles när han känner sig som minst behövd. För lite Ethan Rayne (varför ha med honom om man inte ska utnyttja honom ordentligt?) och ett för hastigt slut. Historien om ensamme Giles som känner sig utanför behövde berättas, men kunde ha berättats betydligt bättre. Idémässigt (inte demonbiten, men ett avsnitt om Giles som känner sig utanför) låter det som ett avsnitt som potentiellt skulle kunna dropkicka mig i hjärtstommen, men jag känner alldeles för lite här. Ett gäng lyckade skratt, främst då det som beskrivs ovan, är det avsnittet har att erbjuda och det är för lite när man behandlar det här ämnet. Långt ifrån värdelöst, men ett misslyckande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön sep 25, 2005 12:25

caffeineaddict skrev:HeY: Bara att hålla med, det är avsnittets höjdpunkt. Särskilt den lilla pausen mellan "I am a human being" och "Oh, stop the car". Hur lyckas Tony Head förmedla perfekt komisk timing t.o.m. med den kostymen? Och sen det där lilla ljudet som han gör när han tultar tillbaka till bilen efter att ha skrämt Maggie. Det slutar aldrig vara roligt.

Annars tycker jag inte att det är avsnittet är alls lika bra som det borde vara med tanke på att det fokuserar på Giles när han känner sig som minst behövd. För lite Ethan Rayne (varför ha med honom om man inte ska utnyttja honom ordentligt?) och ett för hastigt slut. Historien om ensamme Giles som känner sig utanför behövde berättas, men kunde ha berättats betydligt bättre. Idémässigt (inte demonbiten, men ett avsnitt om Giles som känner sig utanför) låter det som ett avsnitt som potentiellt skulle kunna dropkicka mig i hjärtstommen, men jag känner alldeles för lite här. Ett gäng lyckade skratt, främst då det som beskrivs ovan, är det avsnittet har att erbjuda och det är för lite när man behandlar det här ämnet. Långt ifrån värdelöst, men ett misslyckande.


Håller med om att det kunde ha blivigt mycket djupare. Det var inte så att det kom åt en ordentligt och när man tänker tillbaka till avsnittet tänker man mest på det som ett roligt avsnitt. Det hade kunnat gå mycket djupare och mer känslosamt. Som du säger blev det ett bra och underhållande avsnitt men inte så bra som det hade kunnat bli.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Bender » tis mar 21, 2006 0:06

Riktigt kul med Giles som en demon! Gillar alla scener mellan Giles och Spike speciellt när han absolut inte accepterade 100 dollar men 200 gick jättebra.

Kul när Giles ger upp letande efter demonen men sen hör Ethans överlägsna röst. :)
Helt ok avsnitt överlag, tyckte upplösningen var lite för enkel! (7/10)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav mmmf » mån maj 15, 2006 23:42

Det här var kul. Roligare än vad jag mindes. Märkligt att ingen serie tänkt på att förvandla en huvudperson till en Fyarldemon förut. Tsk, tsk. Det finns några logiska luckor, men det kan man leva med.

Absoluta höjdpunkten är när monster-Giles springer ut ur bilden eftersom han ser professor-kärringen (ja, det är en otäck kärring) och jagar henne några meter. Sedan återvänder han mycket nöjd till Spike i bilen. Hysteriskt!

Nästan lika kul är när Giles först träffar på Spike på kyrkogården, och man ser hur Spike -- i flyttartagen -- står och mäter utsidan av en krypta med måttband.

Jag fnissade även lite när Riley försöker smälta hur pass mycket mer erfaren Buffy är. S4 tycks ha betydligt fler sexuella anspelningar än vad jag hade för mig. Appropå sexuella anspelningar, jag har verkligen svårt för Tara. Visst hon är söt ihop med Willow men när hon börjar stamma och flacka med blicken tänker jag bara Utvecklingsstörd! Utvecklingsstörd! Förlåt, men jag kan inte rå för det. Antingen är Amber Benson duktig dålig på att spela blyg, eller så har UC Sunnydale ovanligt givmilda antagningskrav.

Initiativet börjar redan visa sitt rätta ansikte; avlyssning av larmsamtal, huvudnyckel till hela Main St, hemlig anstalt? Kan ni stava till fascist? Storebror? Och Buffy, hon bara ler.

Nummer 213 igen. Hmm. Var kommer det ifrån? The Shining?

EDIT. Jag är korkad. Nummer 314 var det visst. Inte ens nära. :oops:
Senast redigerad av mmmf tis maj 16, 2006 1:24, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav adolvsson » tis maj 16, 2006 0:35

mmmf skrev:eller så har UC Sunnydale ovanligt givmilda antagningskrav.

Antagligen, ja. Åtgången på studenter är naturligtvis väldigt stor på en ort som Sunnydale.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » tor jul 06, 2006 23:05

...but..

Säkerligen en ganska rolig idé, i anteckningsblocket i alla fall. Buffy tvingas jaga sin Watcher (den riktiga Watchern) som har förvandlats till en demon och vi alla förfasas över hur det ska gå.

Men ack det blev inte så bra. Var är överraskningarna? Anderfattigt igen. Blev de så trötta av att göra "Hush"?

Riley är tråkig och Professor Walsh presenteras som en riktig satmara (scenen när Mr. Giles söker upp henne). Kan det vara så att the Initiative inte alls vill döda demoner utan omvandla dem till vapen? Tänker på Aliens, Walsh = Burke ? Rimligt.

Anya blir bara roligare och roligare. Hon kanske inte ersätter Cordelia, men hon börjar mer och mer fylla det tomrum Cordy lämnade efter sig. Jag gillar i alla fall Anya mest nu, och Xander.

Egentligen borde detta avsnitt vara ett höjdaravsnitt eftersom det fokuserar så mycket på Mr. Giles. Men det var lite väl galet (?) för att det skulle nå de höga höjder som BtvS normalt uppnår. Mr. Giles och Spike är dock ett bra par. Yes sir.
Spike: Good times. Go with it.

Det vore något om Mr. Giles verkligen bytte sida. På riktigt. Fast det skulle vara hemskt, det skulle förstöra allt.

I touren lägger de in andefattiga platta etapper mellan de grymma bergsbestigningarna med målgång uppför.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tor nov 30, 2006 0:26

Bästa replik:
ETHAN: I wouldn't say that. I wouldn't say that at all. In fact, Ripper, old mate, I'd say something rather interesting was about to hap-
GILES: Did someone--?
ETHAN: Oh, bugger! I thought you'd gone!


Bästa popkulturreferens:
RILEY: You're really strong. Like Spider-Man strong.
BUFFY: Yeah. But I don't stick to stuff.


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Två citat:
RILEY: But give me another... oh... week to get ready. And I'll take you down.

(spoiler 4.13) I nästa avsnitt hoppar Buffy och Riley i säng.

GILES: If you lead a child by the hand, then they'll never find their own footing.

(spoiler 6.08) Det är ju exakt hans motivering att överge Buffy i s6.

Hej Joss Whedon: Giles har medelålderskris.
GILES: The world has past us by. Someone snuck in and left us a couple of has-beens in our place.
Han är inte längre den han en gång var, och i sann Buffyanda blir han då bokstavligen inte den han var.

Och så, vad håller Willow på med egentligen? Hmmm?
BUFFY: Hey. I didn't hear you come in last night. Where were you?
WILLOW: The chem lab, by myself!


Awww: Giles som skrämmer livet ur professor Walsh. Ripper in da house.

Höh? Hur smart är det av Willow att låta Buffy beväpna sig och sedan leda in henne i ett mörkt rum där Buffy tror att det befinner sig ett monster, när allt som finns där är ett gäng studenter som inte alls tål att få vassa pålar genom sig?

Ungefär lika smart som det är av Giles att gå och supa med Ethan.

Wow, detta är en bra serie: Kul avsnitt. Vi får en del karaktärsfördjupning på Giles, initiativet, vi får ETHAN!, vi får lite buddy movie-vibbar mellan Giles och Spike och det är härligt att se seriens två bästa skådisar sparra, så även om det knappast är säsongens starkaste avsnitt är det riktigt härligt att se.

RIP Giles Citroën.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav JRT » tor nov 30, 2006 12:55

A bear skrev:det är härligt att se seriens två bästa skådisar sparra


What?! How?! What?!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » tor nov 30, 2006 13:38

Jag skulle vilja addera SMG till bästa skådespelarna iofs men annars håller jag med.

Angående avsnittet så älskar jag scenen då Giles mitt i sin kris tar sig tid att skrämma Maggie och sedan återvänder till bilen som om inget har hänt :)

Allt som allt ett mycket underhållande avsnitt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tor nov 30, 2006 16:40

VelocityBoy skrev:Jag skulle vilja addera SMG till bästa skådespelarna iofs men annars håller jag med.


Tänker vi på olika sparringar (kul böjning på svenska)? Den enda jag minns i det här avsnittet är Buffy/Fishboy - och den sistnämnda förtjänar verkligen inte att kallas en av seriens två bästa skådespelare.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav A bear » tor nov 30, 2006 16:47

JRT skrev:
VelocityBoy skrev:Jag skulle vilja addera SMG till bästa skådespelarna iofs men annars håller jag med.


Tänker vi på olika sparringar (kul böjning på svenska)? Den enda jag minns i det här avsnittet är Buffy/Fishboy - och den sistnämnda förtjänar verkligen inte att kallas en av seriens två bästa skådespelare.

Sparring i utökad betydelse; tänker på all verbal sparring som Spike och Giles ägnar sig åt avsnittet igenom.

- Picked up a tail.
- Just a little one. Hurts when I sit.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav VelocityBoy » tor nov 30, 2006 17:01

JRT skrev:Tänker vi på olika sparringar (kul böjning på svenska)? Den enda jag minns i det här avsnittet är Buffy/Fishboy - och den sistnämnda förtjänar verkligen inte att kallas en av seriens två bästa skådespelare.


A bear skrev

Giles och Spike och det är härligt att se seriens två bästa skådisar sparra


och jag menade att SMG är lika bra som dessa två och hör till de bästa skådespelarna i serien... ett omdöme som ej är knuntet till det aktuella avsnittet.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tor nov 30, 2006 17:12

A bear skrev:
JRT skrev:
VelocityBoy skrev:Jag skulle vilja addera SMG till bästa skådespelarna iofs men annars håller jag med.


Tänker vi på olika sparringar (kul böjning på svenska)? Den enda jag minns i det här avsnittet är Buffy/Fishboy - och den sistnämnda förtjänar verkligen inte att kallas en av seriens två bästa skådespelare.

Sparring i utökad betydelse; tänker på all verbal sparring som Spike och Giles ägnar sig åt avsnittet igenom.

- Picked up a tail.
- Just a little one. Hurts when I sit.


Jaha... då är jag med. Det var alldeles för otydligt för mitt upptagna huvud, när det gällde ett avsnitt där det finns "äkta" sparring mellan två andra karaktärer...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Rombat » fre dec 01, 2006 3:39

Ja jag fatta intet va. Men nu ba. Nu fatta jag va.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Capt. Peroxide » mån feb 05, 2007 23:28

Jomenvisst, Giles som Fyarl-demon. Kul. Men hur gick det för Spike med alla faschos efter sig?

Lite intressant med att de plockar med Ethan till ett hemligt detention center, nuförtiden när det finns lite större medvetenhet om vad det egentligen innebär. Orange overall, liten bur, förnedring dygnet runt.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav A bear » mån feb 05, 2007 23:42

Capt. Peroxide skrev:Lite intressant med att de plockar med Ethan till ett hemligt detention center, nuförtiden när det finns lite större medvetenhet om vad det egentligen innebär. Orange overall, liten bur, förnedring dygnet runt.

Men han får ju i alla fall ha en koran där, och jag är rätt säker på att Ethan kan få fram en trollformel därifrån som kan hjälpa honom att komma ut. 8)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån jun 11, 2007 22:44

Jag gillar detta avsnitt en hel del. Ethan Rayne (spoiler resten av BtVS) är verkligen en helkul karaktär och grrrr... hade han inte kunnat få dyka upp en gång per säsong resten av serien också? Hans avsnitt är så härligt utflippade. Ja, inte The Dark Age kanske... men likväl. Mer Ethan Rayne till folket!

Det finns många riktigt bra scener här och de har alla redan nämnts, av mig ibland också, men likväl:

* Demon-Giles jagar prof. Walsh som hämnd! Yay!

* Alla Giles/Spike-scener. Alldeles för roliga.

* Ethan gör bort sig i kryptan: "Bugger!" :D

* Giles/Ethan super sig fulla:
GILES (om Walsh): She's awful. She said I was an absent male role model. Absent, my arse. I'm twice the man she is.


Mycket smått och gott som är roligt i detta avsnitt. 7 av 10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mush » ons jun 10, 2009 0:45

Jag har fått en polare att se Buffy, shit de tog några år men nu är han fast :) Idag såg vi denna. Underhållande och roligt del. Borde ha varit mer Giles avsnitt och nu tänker jag också på flashbacks till hans Ripper days. Men Giles som demon är hur kul som helst. Speciellt hans läte. Kan inte fatta att jag öppnar munnen för ett gapskratt varje gång han mumlar/ryter något.

Tänkte också att det sista man ser av Spike är att han kraschar in med bilen. Clffhanger :o

It's tuu bad att det är Ethans sista avsnitt. Önskade det hade varit något mer, kanske flutit samman med Ripper storyn.
Buffy känner igen Giles för hans ögon! "No one can look that annoyed with me" :lovebunny:

En sjua!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mr.Tweed » ons jun 10, 2009 9:11

Defenitivt ett underhållande avsnitt. Både demon-Giles och Ethan i samma avsnitt kan inte misslyckas. Du har helt rätt att det är mycket synd att vi inte ser mer av Ethan, han är absolut en av mina favoriter bland de återkommande elakingarna. Och så får ju förstås Xander utterligare ett tillfälle att framstå som en maskulin arketyp...
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Echolls » sön nov 29, 2009 18:15

Första gången jag såg serien så föll jag inte för den riktigt hårt förrän runt det här avsnittet, ungefär i alla fall. Visst hade jag gillar flera avsnitt tidigare säsonger väldigt mycket och jag var nästan besatt av Buffy/Angel, men det kändes alltid som om det fattades något. Jag hade aldrig gett Becoming en 10:a första gången jag såg det t.ex. Fast det är lite konstigt att det var just här som jag ändrade uppfattning egentligen eftersom jag inte var något stort fan av s4 då, men så är jag är lite konstig också.

När det gäller det här avsnittet så tycker jag att det är riktigt roligt, även om det saknar det där lilla extra.

Fantastiskt när Giles väcker Xander. Han ser helt galen ut när man ser (och hör) honom från Xanders synvinkel. :D

Jag älskar Giles och Spikes scener, speciellt Giles morrande. Och så är det ju hur kul som helst när han hoppar ur bilen och jagar Maggie. Hans hat mot henne är underbart!

Giles i Ethans skjorta. :D

Riley stör mig verkligen till och från. Han kommentarer som jag i början av säsongen tyckte var komiska börjar bli jobbiga nu, som: "She is the truest soul I've ever known." Det kanske hade låtit bättre om typ Angel hade sagt det, men när han säger sånt känns det bara löjligt.

Favoritcitat:
Spike: How ya feeling, mate?
Giles: Like snapping necks until everyone is dead.

Betyg: Stark 7:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron