4x12 - A New Man

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Nå, vad tycktes?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
6%
7
13
41%
8
12
38%
9
4
13%
10
1
3%
 
Antal röster : 32

Inläggav Amanja » ons feb 24, 2010 15:59

Såg om det här avsnittet igår och påminner mig så om varför Buffy e så mkt bättre än någon annan serie med fantasy inslag (och ngn annan serie överhuvudtaget). Sjukt lite fokus läggs på att få demonerna att se "riktiga" ut, ser ofta ut som en människa med gummimask köpt på Butterix, även om Giles som demon är mkt välgjord. Istället läggs fokus på hur det känns att vara människa! Giles känner sig så hotad av Buffys nya liv och de får fram det så sjukt bra, hans rädsla för att inte vara behövd!

Sen e det, som många har påpekat ovan, helt klockrent med Giles ansiktsuttryck efter att ha skrämt Professor Walsch och när Giles kommer på Ethan i kryptan... sjukt bra. Bara kärlek till detta avsnittet. :lovebunny:
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav HeavyAlex » fre apr 30, 2010 23:54

Första avsnittet som jag skrattade högt åt :)
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Re: 4x12 - A New Man

Inläggav Spuffy » sön mar 27, 2016 20:38

Såatteeehhh - här kommer således det ANDRA avsnittet i rad som jag trodde att jag skulle avsky, men som jag tyckte var ganska bra när jag väl såg det. Detta var bra mycket bättre än vad Doomed var.

Riley var definitivt dålig. Sen han började bli dålig i Doomed är han numera alltid dålig. Blö.

Frustrationen när Spike säger åt Giles att nej, han ska inte berätta för Buffy vad som hänt utan Giles ska lösa detta själv (med Spikes hjälp) - gnnnghhhhh... Sammantaget är det många som beter sig rätt korkat i detta avsnitt.

Men vad gör det när vi får en scen som den när monster-Giles jagar professor Walsh!? Guld! Jag älskar Giles!

Jag undrar: varför dyker Ethan upp i Sunnydale hela tiden? Ok, den här gången ville han jäklas med Giles, men resten av gångerna... det finns väl en miljard andra ställen han skulle kunna onda sig på? Eller är det helt enkelt så att skurkarna i Sunnydale erbjuder mest pengar? Inte för att jag klagar alltså, jag gillar Ethan och tycker det är kasst att the Initiative snodde med sig honom nu (eller - det var tillfredsställande men samtidigt irriterande).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron