4x13 The I in Team

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Hur många "I" får laget?

1
0
Inga röster
2
1
4%
3
2
7%
4
0
Inga röster
5
4
15%
6
8
30%
7
6
22%
8
4
15%
9
2
7%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 27

Inläggav Ai » ons aug 11, 2004 14:43

Skall Ai klara av att lotsa Sambon förbi farthindren i s. 4 med bibehållet intresse?

Så efter A New Man var det med hjärtat i halsen som jag lät bandet gå... Om Sambon nånsinn skulle tröttna totalt på Buffy så var det under dom här två avsnitten. Det var jag säker på.

Jag hade inte sett dom sen i princip dom sändes på femman så jag lyckades hålla en någorlunda intressenivå uppe - även om det kliade i fingrarna att få snabbspola då och då...

Sambon gillade en sak iallafall: Buffys enträgna frågor vid genomgången på Initiative. När Adam dök upp på slutet och spetsade Walsh sa han:
"Jaha, så kommer dom naturligtvis tro att Buffy gjort det där."

När vi sen beslutade oss för att ta en vända på stan istället för att titta på mer Buffy för tillfället, sa han,
"Nu börjar det faktist bli lite löjligt..."
Och jag kunde inte göra annat än hålla med och försäkra honom om att det skulle bli bättre....

Hoppas bara att han står ut ett till avsnitt.

(forts i "Goodbye Iowa"-tråden)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Jhonny » mån okt 25, 2004 13:11

Kul avsnitt. Kändes långt. Kul.
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Tob » mån nov 29, 2004 18:36

S4 är nere i en svacka. Humorn fungerar inte lika bra som i de första avsnitten. The Inititive känns inte alls lika intressant nu som i det tidigare avsnitten. Buffy tyr sig till Riley och börjar glida ifrån det övriga gänget, det känns inte alls roligt även om det är en trovärdig utveckling så känns det inte intressant alls.

Praktexemple är scenen på The Bronze, när Buffy kommer försent, har med sig Riley och Iniative grabbarna och sedan börjar det pipa och Buffy måste lämna dem.

Sen Adam, han känns verkligen fullständigt ointressant, i jämförelse med The Mayor och Angelus, ja tom i jämförelse med Mästaren.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » mån dec 27, 2004 5:21

Är det någon som vet varför det gick som det gick i det här avsnittet? Från att ha blivit accepterad till The Initiative till att Walsh blir tveksam till att hon blir ond och försöker döda Buffy och sen dör. Va?! Det gick så jäkla snabbt... jag har hört något om att hon som spelar Walsh var tvungen att sluta snabbt, därför skrev de om avsnittet, kan det stämma? Jag vet inte mycket annat som kan rättfärdiga detta stressade avsnitt...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Binchy » tor jan 13, 2005 15:53

Håller med den allmänna meningen här, ett rätt slätstruket avsnitt, men det har sina ljuspunkter. Och ja, det går väldigt snabbt, Buffy är väl bara med the Initaive två gånger, när hon tar ut dem alla på fem sekunder och när de jagar Polgarademonen. Jag har också hört/läst att Lindsay Crouse (Maggie Walsh) fick annat att göra lite plötsligt och de fick skriva om.

Walsh's blick när hon tror att Buffy just dött. Det verkar som om det är först då det går upp för henne att hon dödat en människa. Förresten, varför skickar hon iväg Buffy att dö, borde inte hon vara en perfekt råvara till deras lilla projekt. Men hon har kanske koll på stället och kan gå dit och hämta resterna? (morbid much - citat Cordy 1:1 WttH, eller?)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » sön mar 20, 2005 15:34

Tob skrev:S4 är nere i en svacka. Humorn fungerar inte lika bra som i de första avsnitten. The Inititive känns inte alls lika intressant nu som i det tidigare avsnitten. Buffy tyr sig till Riley och börjar glida ifrån det övriga gänget, det känns inte alls roligt även om det är en trovärdig utveckling så känns det inte intressant alls.

Praktexemple är scenen på The Bronze, när Buffy kommer försent, har med sig Riley och Iniative grabbarna och sedan börjar det pipa och Buffy måste lämna dem.

Sen Adam, han känns verkligen fullständigt ointressant, i jämförelse med The Mayor och Angelus, ja tom i jämförelse med Mästaren.


Instämmer, speciellt angående Adam. Hemskheter vilket stolpskott till skurk. Sista scenen med Walsh och Buffy är dock riktigt bra, fast man kan ju undra hur Walsh resonerar då hon bara någon dag efter att Buffy går med i The Initiative så dödar hon henne. Skummt.

Annars ett ytterst mediokert avsnitt, med undantag för Tara, alltid ett plus när hon är med. Gillar verkligen hennes rum, speciellt ljusslingorna som hänger från taket. Snygg och innoativ design.

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav AKS » mån jul 11, 2005 1:24

Ett okej avsnitt inte mer. Det har ju trots allt några bra scener, tycker t ex om hur sexscenen klipps ihop med fightscenen. Verkligen nåt man "märker", men inte märker på det tråkiga "hey, jag kan se micken"-viset. :) Har också fått för mig att jag föredrar detta avsnitt framför andra delen i dubbelavsnittet (Goodbye, Iowa). Vi får se imorgon.

S4-->S7
Jag har också hört att L.C. var tvungen att lämna serien hastigt och möjligtvis lustigt. Jag kan inte låta bli att tänka på hur mycket bättre arcen i S4 kunnat bli om L.C. kunnat vara kvar. Adam i sig är ju inte så intressant eftersom det var professor Walsh som hade ett agenda. Om hon hade varit kvar till slutet hade det kunnat bli riktigt intressant.

I detta avsnitt frågar Giles Spike om han inte tror att det kan finnas ett "higher purpose" med hans chip. Spike är inte intresserad. Men det är ganska intressant att det är tack vare chippet och the Initiative som Spike kan rädda världen i Chosen. Giles är profetisk? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » sön feb 05, 2006 12:15

Tittar just på detta avsnittet, och vilken voyeur hon är Professor Walsh. Och vad hände med den randiga kudden i Rileys säng. När de lägger sig ner är den randig, när man sedan ser sängen från sidan är allt i röd satäng... Jasså, ingen annan som fokuserat på sängen, och kudden. :oops: :D


En side note; har inte Buffy de sötaste pyjamas man kan tänka sig? Är det i detta eller nästa som hon har yummy sushi pyjamas? Och fjärlispyjamasen hon har i Beer Baad. En sådan hade inte varit fel...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Jana » ons feb 08, 2006 21:53

Stör mig på scenen i slutet när Adam dödar Walsh och säger:
"Mommy"
Det är bara fånigt.
Annnars var det här ett helt okej, men lite tråkigt avsnitt.
Användarvisningsbild
Jana
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 25 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » sön jul 09, 2006 12:07

Yes, we've enjoyed spanking.

Anya är en av få behållningar i ett annars supertråkigt avsnitt. Riley är tråkig, the Initiative är tråkigt och den stora hemska hemligheten som Professor Walsh har gömt i rum pi är - Adam?

Nej Jana, det var inte okej och det var inte lite utan mycket tråkigt.

Buffy är förälskad i Riley. Tyckte hon inte helt nyss att han var trevlig och söt och så, men att hon inte kände någon gnista? Hon blir i alla fall som helt förbytt som förälskad. Hon blir både korkad och elak. Det kan väl aldrig vara bra att försaka sin riktiga vänner på det viset? Tror hon verkligen att hon ska få någon hjälp av militärerna. Hoppas hon att hon kommer undan sitt öde, och att hon kan få leva som en vanlig 17-åring? Hardly.

Visst, det var lite småkul när Riley och Buffy pratade om att ha sex men det visade sig att de pratade om the Initiative. Sen har vi förstås scenen när Buffy och Riley verkligen har sex samtidigt som de slåss mot Polgaran. Hmm, jag kommer ihåg en tidigare scen när Buffy hade sex. Den scenen, med efterföljande efterspel, var mycket mer spännande. Nej, det funkar liksom inte med Riley. Det känns inte äkta.

Den bästa scenen, när det trots allt bränner till lite, är när Buffy pratar med Professor Walsh över video efter hon besegrat de två dåliga killarna. Walsh har just berättat för Riley att Buffy är död, men där fick hon ju tji. Det ska bli mycket intressant att se Buffy ta hand om Walsh i senare avsnitt. Kan man hoppas på att Walsh har en liten ådra demon i sig? Eller har Buffy lärt sig att döda människor än?

:?:

Anya: Five
Xander: Ahn, I keep telling you: four's the max and only if you have an ace.
Anya: Okay, four.
Xander: Let's see the ace.
Anya: (sighs) Three. (gives up the cards) What a stupid game.


Anya: Just skip this part and tell him you want money to buy me pretty things. He'll understand.


Everyone's getting spanked but me.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tis dec 05, 2006 0:24

Bästa replik:
GILES: Remind me. Why should I help you?
SPIKE: Because you do that. You're the goody-good guys. You're the bloody freaking cavalry.
GILES: No, you can come up with a better answer than that. Why should *I* help *you*?
SPIKE: Ooh! Because I helped you! When you turned into that Fyarl demon, I helped you, didn't I?
GILES: And that was out of the, um, evilness of your heart?
SPIKE: Oh, hell no. I made you pay me-- You right bastard.


Bästa popkulturreferens: Förlåt, Clashfans; jag struntar i att Spike droppar låttitlar när halva avsnittet med comcams, monsterfällor och ensam tjej tillsammans med ett gäng commandos är Aliens rakt av.

Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Willow tackar nej till Taras kristall. Willow går till Tara. Willow kommer tillbaka till sitt rum nästa morgon med kristallen i handen. Hmmmm?

Hej Joss Whedon: Än en gång, precis som i "Choices" och en del andra avsnitt, slås en grundtes för hela serien fast:
WALSH: It's for the greater good. He'll see that.
I Buffy är det där aldrig en ursäkt. Man offrar inte goda människor för majoritetens hypotetiska väl.

Dessutom får vi ju en gammal Slayeregenskap bekräftad.
FAITH: Isn't it crazy how slayin' just always makes you hungry and horny?


Awww: Anya och Xander är för härliga. "Yes, we've enjoyed spanking."

Höh? Det tar alltså initiativsoldaterna 42 minuter att hitta Buffy... trots att hon står en och en halv meter framför en av deras Humvees? Det är bara att konstatera att Riley inte är den MEST korkade i gänget, även om han inte visar prov på någon fantastisk tankeförmåga här.

Wow, detta är en bra serie: Avsnittet har sina ögonblick av geni. Pokern i början, faktiskt en av seriens bättre sexscener (snyggt klippt där) och så förstås scenen med håret. Giles är härligt sarkastisk genom hela avsnittet också. Men så har vi Adam, och Walsh, och... näe. Arctungt avsnitt i seriens tristaste arc.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » tis feb 06, 2007 0:25

Alltså, SÅ uselt är ändå inte det här avsnittet ändå. Samma gäng gjorde trots allt "Go Fish" och den där gräsliga om bönsyrsan.

Att Buffy blir så förälskad i Riley beror naturligtvis på att hon börjar känna att de kan stå skuldra vid skuldra och slaya vampyrer. Vilket för henne är vad en Ferrari, Amex Centurion och privatjet är för en Stureplansbrud. Han är helt enkelt värdig att släppa till för i hennes ögon.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav eriked » tis feb 06, 2007 0:44

Capt. Peroxide skrev:Alltså, SÅ uselt är ändå inte det här avsnittet ändå. Samma gäng gjorde trots allt "Go Fish" och den där gräsliga om bönsyrsan.
Grr Argh! Go Fish är ju skitbra! Teachers Pet däremot: ugha

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » ons aug 29, 2007 1:51

Buffy: So . . . what do you want to do now?

Det verkar som om Faith får rätt till slut ändå. Efter en ordentlig holmgång smakar det inte dumt med lite sex. Skillnaden är bara att Buffy behöver ha en partner innan hon kan känna på det viset.

En sak jag inte förstår är com-kamerans funktion i kampen i avloppstunnlarna. Sjunker registreringen av hjärtfrekvensen bara för att hon tar av sig den, borde den inte bara sluta tvärt? Hur kunde Maggie Walsh undvika att höra resten av slagsmålet om kameran bara låg på marken där Buffy antogs ha dödats? Buffy och demonerna skuttade ju omkring som vanligt under kampen.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Echolls » sön nov 29, 2009 20:56

Jag tycker att det här är ett helt okej avsnitt. Det har många småroliga scener och så är det väldigt snyggt med klippningen vid sexscenen. Jag känner mig aldrig riktigt uttråkad heller som jag annars kan göra när the Initiative tar mycket plats.

Grymt bra när Buffy dyker upp på skärmen och Maggie inser att hon inte är död. Jag har aldrig gillat Maggie och i det här avsnittet är hon värre än någonsin. Skönt att bli av med henne, men Adam är väl inte så kul heller.

Favoritcitat (löjligt, men kan inte låta bli att tycka att det är kul):
Buffy: My God. You said it was big. You told me, but you never said it was huge!
Riley: I don't like to brag.

Betyg: 5
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons sep 11, 2013 19:30

AKS skrev:Ett okej avsnitt inte mer. Det har ju trots allt några bra scener, tycker t ex om hur sexscenen klipps ihop med fightscenen. Verkligen nåt man "märker", men inte märker på det tråkiga "hey, jag kan se micken"-viset. :) Har också fått för mig att jag föredrar detta avsnitt framför andra delen i dubbelavsnittet (Goodbye, Iowa). Vi får se imorgon.


Jag både håller med och inte håller med mig själv för åtta år sedan ovan. Nr 1: "ett okej avsnitt inte mer" = håller med, men jag blev ändå positivt överraskad då jag fått för mig att jag skulle tycka att det var aktivt tråkigt, vilket jag inte gjorde denna gång. Men som sagt, okej men inte mycket mer. Nr 2: sexscen/fightscen = håller inte med. Tyckte det var lite... klumpigt denna gång. Gillade inte.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: 4x13 The I in Team

Inläggav Spuffy » sön mar 27, 2016 21:04

Nu har vi väl kommit fram till hela grejen till varför jag tyckt s4 varit så dålig. Det harvar på, inte så mycket händer, jag minns inte vad avsnitten handlade om efteråt utan måste kolla upp det för att kunna kommentera dem. MEN denna omtitt tycker jag dock att s4 varit mycket, MYCKET bättre än vad jag hade för mig. Trodde det skulle vara bara en transportsträcka för att komma till s5, men jag tycker avsnitten håller en generellt hög nivå med en del riktiga guldkorn (Something Blue! Hush! Pangs!). Men arcen alltså. Meh. Mina känslor för the Initiative sammanfattas lätt: BLÄ.

Men återigen - när jag såg det denna gång hatade jag det inte. Det är tillräckligt bra insatser av skådisarna och allting runtikring att jag accepterar det mesta. Slutet är faktiskt överraskande tycker jag, att Walsh faktiskt är beredd att gå så långt som att döda Buffy. Och när Buffy sen dyker upp på skärmen - det gillar jag. Buffy den hämndlystna slayern. Me like. Men fort gick det. Hux flux hade Buffy både blivit indragen i Initiativet och därefter blir hon direkt utkastad/nästan mördad. Och Maggie Walsh dör. Synd att skådisen som spelar Maggie fick annat för sig, kanske hade det kunnat vara lite bättre annars (om det nu var därför? förstått det så utifrån inläggen i denna tråd?!).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron