4x07: The Initiative

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Betygsätt!

1
0
Inga röster
2
1
3%
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
1
3%
6
2
7%
7
11
38%
8
7
24%
9
4
14%
10
2
7%
 
Antal röster : 29

Inläggav Zaxx » sön apr 04, 2004 23:45

asså den scenen såg ju jag häromdagen, när jag utan att tänka på det såg på detta avsnittet.. varför gjorde jag det?... kommer inte ihåg att jag tänkte se detta? skumt...

vilket fall som helst så är det samspelet mellan Spike o Willow HELT UNDERBART.. definitivt en topp 10 moments.. och där är ett favvo uttryck också:

All Fangy and Grr!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » mån apr 26, 2004 13:51

Riley var faktiskt lite rolig i detta avsnitt, inte alls så irreterande som jag tycks minnas honom.. Men det kommer väl senare.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Teo » ons apr 28, 2004 20:54

Go Spike Go Spike GOGOOGOGO SPIKESPIKESPIKESPIKE.. Allt jag har och säga..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav latarmig » mån maj 03, 2004 23:58

Ytterligare ett avsnitt man kan se hur många gånger som helst. Tänker man bara bort the initiative så har det inga svaga punkter. På ett sätt är ju det lite underligt då just kommando-grejen är avsedd att vara det stora nya.

Som sagts tidigare så är Riley faktiskt inte så dum här. Man kanske borde ge honom en chans till.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Son_of_Giles » tis maj 04, 2004 2:44

Inget favorit avsnitt, men ok. Gott om skratt.
Just nu verkar Riley som hyfsat pojkväns-ämne.

Harmony:" I SO gonna bite You!" *fniss*
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » tis maj 04, 2004 8:33

Ett OK avsnitt - inte mycket mer än så. Ett avsnitt som handlar mycket om både Riley och the Initiative kan aldrig bli bra enligt mig. Spike är den som gör avsnittet OK!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Ai » tis aug 03, 2004 21:28

Följetongen fortsätter. Skall Ai lyckas omvända sin Sambo med s. 4???

Jag trodde nästan inte det var sant när han gick med på att titta på ett tredje avsnitt på raken! Det var väl nyfikenheten som tog över när jag lovade att "militärgubbarna" skulle få sin förklaring äntligen.

Vi hann dock inte långt in i avsnittet - faktist bara tills Buffy konstaterat att kulspetspennor och slayer-styrka är 'unmixey things' - tills han rullade över mot mig och ivrigt konstaterade:
"Jomen det är ju nåt med den där lärarinnan - hon är nån sorts militärledare!!!"

Bevisligen har han alltså inte totalt igonrerat mig hittills! :D

När sedan Riley, Forest och Graham åkte ner till labbet började han exhalterat babbla: (Viss Spoilervarning utgår för resten av säsongen)
"Jojojo! Dom är militärerna och hon är nån ledare, eller hon är konstig iallafall, och allt styrs av nån stor demongubbe! Och han - han där (pekade när Riley kom i bild) han som är kär i Buffy, han är lurad och tror att dom är good guys men dom är baddies!!!"

Hjärtegull!!

Inte helt rätt såklart, men han hade rätt på några punkter iallafall!

När Xander hittade Harm i skogen så kunde jag natruligtvis inte hålla mig och sa:
"Det här är den bästa fighten i hela serien!"
"Det säger du ju jämt!" fick jag till svar.
Och han har nog rätt - jag börjar bli tjatig... Men efteråt höll han med mig. :D

När avsnittet var slut så skedde nåt som aldrig skett tidigare: vi hade en liten diskussion av vad vi sett!!! Visserligen har vi pratat om Buffy förr, men det har varit mest ensidigt från mitt håll och disträa grymtningar från hans! Vi började prata om oklarheter i avsnittet, tex att Riley inte reagerade på att det var Buffys rum när dom kom fram till dörren för att fånga Spike - han hade ju varit där förr.
"Där ser du - den här Josh är kanske inte gud iallafall!"
"Joss"
"Va?"
"Han heter Joss - det betyder visst tur på hebreiska.. och sen när är gudar konsekventa?"
"Jag är!"
Sen flinade han.

Jag visste bättre än att pröva min 'joss' med att låta bandet gå för ett till avsnitt - tre fick räcka och katten var hungrig...

Men om jag har tur så blir det kanske ett till innan vi somnar! :P

(forts i 'Pangs' tråden)
Senast redigerad av Ai ons aug 04, 2004 20:51, redigerad totalt 1 gång.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Off » tis aug 03, 2004 21:52

Det här låter ju hur bra som helst. Glöm det där med att döda honom med din kudde.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Ai » tis aug 03, 2004 21:57

Redan glömt! ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » tis aug 03, 2004 22:10

Ai: Ett bra avsnitt att övertyga med... det här fanns med på min top tio bästa avsnitt och det har nog klättrat sedan jag författade den.

Jag slänger med min motivering

. The Initiative (s4)

Inga tunga Spuffy ögonblick och inget Emmy material av Sarah (eller jo kanske…) utan bara kul, kul, kul… sorgsna Willow lyckas vara både fenomenalt rolig och söt och det är hon som bär avsnittet helt klart scenerna tillsammans med Riley (“If you hurt her, I will beat you to death with a shovel. A vague disclaimer is nobody's friend. Have fun!”) och sedan de med Spike är bland de roligaste som har skrivits I serien.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » ons aug 04, 2004 0:08

Ai: Din följetong är mycket spännande och underhållande! Väntar med spänning på fortsättningen. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » ons aug 04, 2004 2:00

Ai - jag börjar bli nyfiken på om du sitter med anteckningsblock i handen under ert tittande... "jo, du förstår gubben, det är för att jag ska kunna citera alla dina intressanta/söta/korkade kommentarer och lägga ut på internet för hela världen att läsa" :P
Hur som helst, mycket uppskattat.
Och än om det nu inte blev något avsnitt i natt känner jag stor optimism, väntar gör ju "Pangs", "Something Blue" och "Hush". Inte illa, inte illa. Å andra sidan kanske det blir för mycket Spike för hans smak...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Binchy » tis jan 11, 2005 21:52

En massa kul scener, som alla redan har nämnt. Xander-Harmony-fighten är ju en klassiker, Riley-Willow på festen, Spike-Willow. Är inte heller allt för förtjust i the Initiative-basen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav VelocityBoy » tis jan 11, 2005 23:42

Det här är det Buffy avsnitt jag har sett flest gånger... när jag är lite uttråkad och känner för att se bara ett avsnitt så är det oftats det är här som jag väljer att tippa på.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav CheeseGuy » fre mar 04, 2005 0:09

Ytterliggare ett fantastiskt Willowavsnitt, även om det inte handlar om henne den här gången. Hon är verkligen lysande den här säsongen, och det här är ett av hennes bästa avsnitt under hela serien. I stort sett allt hon säger är värt att citera.

Även Riley är bra i det här avsnittet, och det är väldigt kul att få se Scoobygänget från någon utomståendes perspektiv. Det är inte ofta sådant händer i serien. Fast jag gillar inte riktigt scenen efter han har slagit ner Parker. Den känns... smörig, eller nåt.

The Iniative är faktiskt helt okej, men visst står det för den kanske svagaste arcen i serien. Så här långt in i säsongen tycker jag dock att det är utmärkt, och bidrar ju faktiskt även till något av det bästa som har hänt serien (ett visst chip).

I övrigt är avsnittet fullt av helt underbara scener. Jag gillar framförallt
-Impotenscenen
Xander: Every man faces this moment. Here. Now. Watching. Waiting

For an unseen enemy that has no face. Nerve endings screaming in silence.

Never knowing which thought might be your last.

Giles: Oh, shut up.

-Fighten mellan Xander och Harmony.
-Inledningen med Forrests voice over.
-Att Parker blir nerslagen, igen!

Det här är definitivt seriens bästa må bra-avsnitt, och kanske även det roligaste. Det är fruktansvärt bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav xAMNESIAx » fre mar 04, 2005 0:18

Ännu ett bra avsnitt, det känns som att S4 är ännu bättre när jag ser den för andra gången. Inlednings scenen med Buffy i matsalen är underbar, man kan verkligen förstå Rileys känslor.

Håller även med angående Willow/Spike scenen, påminner lite om Spike/Joyce scenen i S2. Kanske inte riktigt lika underhållande, men bra nära. Vad mer, Harmony/Xander fighten är klassisk, riktigt bra gjord. Speciellt slow montion biten. :D

The Initiative, äntligen så får man veta mer om dom. Det verkar som att många inte tycker om Initiative, men personligen så tycker jag att det är både logiskt och intressant att dom finns i Sunnydale. Riley är dock lite svår att smälta, han är för mycket toffelhjälte. :-/

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav A bear » mån apr 11, 2005 11:58

Jag gillar att de direkt från början slår fast att nästan allt som berör commandosarna är "Höh?" och "Äh va?" och "Lägg av nu." medan allt runtomkring är smått lysande. Om man blundar och håller för öronen varje gång initiativet kommer på skärmen är detta ett fantastiskt avsnitt. Till och med Riley är uthärdlig, snudd på kul faktiskt. Riktigt sympatisk när han inser att Willow inte har någon lust att lyssna på Dingoes Ate My Baby. Annars har alla höjdpunkter redan nämnts - Spike/Willow, Xander/Harmony, Xander/Giles, "a vague disclaimer is nobody's friend", etc etc...

Men sen, som sagt, redan allra första gången vi får se initiativet på allvar så blir frågorna fler än svaren, och det inte på ett bra sätt. I regel brukar ju såna här ologiska tänkefel dyka upp lite senare, men här känns det klart från första början att de inte tänkt igenom det för fem öre. Och fighten i korridoren är verkligen för mycket. (Om deras princip är att sätta alla människor som möjligen kan ha kommit i kontakt med vampyrer i karantän, som de vill göra med Willow, kan man ju undra hur de lyckats hålla sig hemliga i fem minuter ens en gång. Eller finns det någonstans ett rum som vi aldrig får se där de stoppat in halva Sunnydales befolkning?)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tis feb 21, 2006 14:46

Har ni tänkt på det här förresten? Kul detalj: Willow och Riley sitter och snackar när stereon börjar spela Dingoes Ate My Baby. Willow tystnar och mår uppenbart väldigt illa, hon är inte i närheten av att ha kommit över Oz.
RILEY: Oh, yeah, it's a tape of some bands from last year's party. Associations?
WILLOW: Big.
RILEY: Bad?
WILLOW: (säger ingenting)

Ni vet barnvisan? "Who's afraid of the big bad wolf"...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Ai » tis feb 21, 2006 15:05

A bear skrev:Har ni tänkt på det här förresten? Kul detalj: Willow och Riley sitter och snackar när stereon börjar spela Dingoes Ate My Baby. Willow tystnar och mår uppenbart väldigt illa, hon är inte i närheten av att ha kommit över Oz.
RILEY: Oh, yeah, it's a tape of some bands from last year's party. Associations?
WILLOW: Big.
RILEY: Bad?
WILLOW: (säger ingenting)

Ni vet barnvisan? "Who's afraid of the big bad wolf"...


Inget är bättre än internskämt och det där måste ändå vara extremt internt! Lysande A bear!!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Glorificus » tis feb 21, 2006 16:12

Aaah, nu fattar jag.

:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Bender » fre mar 17, 2006 0:16

Otroligt roliga dialog i det här avsnittet... Annars kanske ett ok avsnitt rent innehållsmässigt.

Exempel på roliga dialog mellan Xander och Giles:
Xander:... never knowing what thought will be your last.
Giles: Oh shut up!

Mellan Willow och Spike, hela sex-"metaforen" som var en oväntat lång komisk scen där alla möjliga dialogbitar i en sådan situation fick plats. :)

Fighten mellan Xander och Harmony var också underbar! Nu kanske den typen av skämt använts lite här och där i andra serier och filmer men här var det riktigt kul!

Det var lite väl Bondinfluerad underjordisk miljö som the Inititative bedriver sin versksamhet i. Varför skulle dom ha experimenten i ett rum med 50 meter högt i tak? Jag antar dock att det någon slags tribut till Bond men det kändes lite överdrivet i det här sammanhanget.

Vet inte vad jag tycker om Riley, han känns inte helt rätt. Och en psykologilärare(Mrs Walsh) som jobbar för the Initiative, om nu hela operationen är så stor som den verkar med många anställda varför skulle hon behöva jobba dubbelt och vara på skolan på dagarna?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Isabella » fre mar 17, 2006 23:17

Nej.. detta avsnittet är inte så bra. Jag kommer inte ihåg så mycket så det fick bli en femma.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav fripp21 » tis jun 06, 2006 23:17

"How about them Broncos?"

Det här var ett avsnitt helt i min stil. Efter en längre tids frånvaro från Buffy (jag har gjort en lång resa, utan att lämna stan) hälsas jag åter av ett väldigt roligt och underhållande avsnitt.

Inledningen som avslutas med Spike fångad i en bur i ett mystiskt labb är lysande. Och senare får vi helt plötsligt veta att både Riley och Professor Walsh är militärer och allt känns plötsligt som taget ur ett X-files-avsnitt. Det var minst sagt intressant. Jag undrar smått vad allt detta ska leda till?

Annars är avsnittet bra mycket trevligare än det förra händelsefattiga och tämligen tråkiga avsnitt. Humorn. Humorn!

Jag väljer att här nämna några få av många lustiga sekvenser:

Forrest, Riley och Graham snackar tjejer
Forrest : Peculiar? Hi. Hey, Graham, what do you think of the blonde chick? Mattressable, n'est pas? Riley's not down. Doesn't like her.
Riley : I don't dislike her. She just-- she never feels like she's really there when you talk to her. I like girls I can get a grip on.
Forrest : I bet you do.
Riley : Not that way. Just a little less ready for takeoff all the time. There's definitely something off about her.
Graham : Maybe she's canadian.


Xander är himla lustig, lekandes soldat:
Xander: Every man faces this moment. Here. Now. Watching. Waiting for an unseen enemy that has no face. Nerve endings screaming in silence. Never knowing which thought might be your last.
Giles : Oh, shut up.

Nerve endings screaming in silence? Ohlala, quelle poesi.

Eller Xanders "fajt" mot Harmony! :D

Hela scenen med Spike och Willow måste också nämnas. Spike fick inte upp den eller nåt sånt, och Willow känner sig väldigt oattraktiv. Det var inte sublimt, men det var roligt i alla fall.

Willow har lustiga miner allt som oftast. AH blir bättre och bättre och det är bra. Hon slängde också ur sig en riktig sanning:
Willow: A vague disclaimer is nobody's friend.


Angående "How about them Broncos?". Avsnittet sändes hösten 1999, när Broncos var two-time SupeBowl champs. Broncos hade vunnit två år i rad, efter att laget varit i SuperBowl (final) totalt fyra gånger tidigare och förlorat alla. Nu hade the Broncos med sin stjärn-quarterback John Elway äntligen vunnit, inte bara en utan två gånger. Inget lag i NFL's historia har vunnit tre SuperBowls i rad. Trots chansen att bli (än mer) historisk avslutade tyvärr Elway sin framgångsrika karriär under sommaren 1999, och Broncos tog in en ny ung "lovande" quarterback. Starten av säsongen 1999 gick tyvärr inte så bra och de förlorade de fyra första matcherna och them Broncos missade slutspelet 1999! Så frågan var berättigad - "How about them Broncos?"
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Nyx » ons jun 07, 2006 0:57

Hej fripp, vad kul att du skriver igen! Alltid kul att läsa dina inlägg. Och intressant för en som inte vet något alls om amerikansk idrott som inte är konståkning! :D
Följer du crossoverschemat nu då så att du såg AtS 1x03 innan detta? ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » ons jun 07, 2006 9:28

Hej Nyx, och tackar för de vänliga orden. Om ingen är i skogen och lyssnar, hörs något när grenen ramlar ner på marken?

Jodå, jag har nog allt sett första skivan av Angel Season 1. Men hjälp mig att uppfriska mitt minne. Vad var det som var cross-over mellan Angel 1x03 och Buffy 4x07? Oz? Spike? Tidslinjen hänger inte ihop. :?:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Ai » ons jun 07, 2006 9:46

Den x-over'n var mellan Buffy 4x03 Harsh light of... och Angel 1x03 In the Dark. Nästa är vid/efter nästa Buffyavsnitt... Iofs är det en liiiiten x-over i sista scenen i Angel 1x06.....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav madskellig » ons jun 07, 2006 18:01

Oh, vad roligt att du skriver igen! Alltid lika intressant att läsa dina kommentarer, hade ingen aning om det där med broncos :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Nyx » tor jun 08, 2006 0:11

fripp21 skrev:Jodå, jag har nog allt sett första skivan av Angel Season 1. Men hjälp mig att uppfriska mitt minne. Vad var det som var cross-over mellan Angel 1x03 och Buffy 4x07? Oz? Spike? Tidslinjen hänger inte ihop. :?:

Jag visste egentligen att du hade sett AtS 1x03, för jag hade ju läst i tråden om dina intryck. Glöm att jag frågade :oops: Det var förkylningen som gjorde mig omtöcknad. Som den kloka Ai sa så kommer nästa korsningspunkt snart i AtS.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » tor jun 08, 2006 9:32

madskellig skrev:Oh, vad roligt att du skriver igen! Alltid lika intressant att läsa dina kommentarer, hade ingen aning om det där med broncos :)


Tackar :D

Hmm, ingen aning? Är inte alla alltid uppdaterade på them Broncos? Huh? Nåväl de har numera en bra och crazy quarterback i Jake "The snake" Plummer, och i årets draft tradade de upp och tog den mest lovande unga quarterback som var tillgänglig, Jay Cutler.
Senast redigerad av fripp21 tor jun 08, 2006 9:36, redigerad totalt 1 gång.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » tor jun 08, 2006 9:36

Nyx skrev:Jag visste egentligen att du hade sett AtS 1x03, för jag hade ju läst i tråden om dina intryck. Glöm att jag frågade :oops: Det var förkylningen som gjorde mig omtöcknad. Som den kloka Ai sa så kommer nästa korsningspunkt snart i AtS.


Krya på dig Nyx.

Jobbar du för mycket? Det är makalöst trist att vara förkyld, nu när sommaren (våren?) äntligen börjar komma till oss.

Jag kanske tar en sväng förbi bokhandeln på lördag, är du där då? :)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron