4x22 - Restless

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Vad tycker du?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
3%
5
0
Inga röster
6
5
7%
7
9
12%
8
11
15%
9
16
21%
10
32
43%
 
Antal röster : 75

Inläggav A bear » mån aug 21, 2006 21:42

caffeineaddict skrev:Bara en fråga, såg du originalversionen eller Redux-versionen?
(spoiler Apocalypse Now) För ett av mina stooora problem med Redux är att Kilgores roll inte längre slutar med repliken "Someday, this war is going to end" utan att han har scener efter det. Det förstör en hel del IMHO.

Originalet. Ska se Redux senare i veckan, hade jag tänkt. Sen ska jag se bägge med Coppolas kommentarer. Sen ska jag se om "Restless". Sen ska jag läsa om "Heart Of Darkness". Sen ska jag åka till Kongo och bomba vietnameser. Eller något.
Har bara sett Redux en enda gång och gillade den då, men har alltid varit orolig för att alla de där extrascenerna ska ramla ihop när jag tänker närmare på dem... Jag menar, även om jag gillar scenen med fransmännen av princip (bidrar till hela resa-tillbaka-i-tiden-prylen) så är ju filmen så inihelvete jävla bra i 2.30-klippningen att det är svårt att se hur man kan förbättra den.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 21:50

Samma här, bara sett Redux en gång. Det var på bio, och jag kunde ju redan originalet rätt väl. Det var faktiskt bara extrascenen med Kurtz som slog mig som riktigt, riktigt bra. Vissa av de andra var okej, och ytterligare andra fungerade som sagt inte alls för mig.

Med kommentarer behöver du förresten bara se Redux-versionen, om vi talar om den nya utgåvan. Det är en editerad variant av det spåret till original-versionen som jag har förstått det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » mån aug 21, 2006 22:05

caffeineaddict skrev:Med kommentarer behöver du förresten bara se Redux-versionen, om vi talar om den nya utgåvan. Det är en editerad variant av det spåret till original-versionen som jag har förstått det.

Det borde jag ha anat. Damn you, Coppola! Damn your lazy hide!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 22:08

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:Med kommentarer behöver du förresten bara se Redux-versionen, om vi talar om den nya utgåvan. Det är en editerad variant av det spåret till original-versionen som jag har förstått det.

Det borde jag ha anat. Damn you, Coppola! Damn your lazy hide!


Jag dubbelkollade så jag inte sitter här och ljuger. Det gör jag inte.

DVDTalk skrev:It's slightly misleading how his commentary is being billed as a track for each film, since his "Redux" commentary is the exact same track for Apocalypse Now, but with "Redux"-specific anecdotes seamlessly spliced in. [...] Nevertheless, it's a fascinating listen and should be required for any fan of the film.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav FearOfFour » tis dec 12, 2006 20:37

Fantastiskt avsnitt, är allt jag kan säga. Lagom mycket Lynch-känsla över det hela, och stundvis väldigt vackert..estetiskt. Tveklöst den bästa säsongsavslutningen i Buffy.
Spike: Why don't you rip her lungs out? That might make an impression.
Angel: Lacks... poetry.
Spike: Doesn't have to. What rhymes with lungs?
Användarvisningsbild
FearOfFour
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 12 dec 2006
Ort: Universum

Inläggav A bear » tor jan 04, 2007 17:29

Ni vet den där grekiska dikten som Willow målar på Taras rygg? Det är ju alltså, som jag tror nämnts här någonstans, en dikt av Sapfo. Vilket väl naturligtvis är en anspelning på deras förhållande och så vidare, och en enormt fin scen är det ju. Men har ni faktiskt kollat upp vilken dikt?

Den brukar kallas "Ode nr 1" och inleds med en uppmaning till Afrodite att lyssna till Sapfo och uppfylla hennes önskan.

(spoiler 6.08 Tabula Rasa) Och Afrodite svarar. Enligt en översättning:

"What Beauty now wouldst thou draw to love thee?
Who wrongs thee, Sappho?
For even if she flies she shall soon follow,
and if she rejects gifts shall yet give,
and if she loves not shall soon love, however loth."
(loth=ovillig.)

Alltså: bakom Taras rygg åkallar Willow en gudom för att få sin älskade att älska henne tillbaka, oavsett om hon själv vill eller inte.


Hmmm?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » tis feb 06, 2007 22:46

Ett mycket bra avsnitt. Även om jag tycker det är lite väl att ha med David Lynchs dröm-symbol det röda draperiet i en drömscen.

Det jag inte gillade var den första Slayern, tycker hon blev lite fånig och de hade kunnat gestalta henne på ett snyggare sätt. Hon hade liksom ingen värdighet.

Apocalypse Now (originalet, inte Redux) är en av mina absoluta favoritfilmer. Och jag tycker den säger mycket mer än Mörkrets Hjärta.

Hoppas alla förstår att det de ser på TV:n INTE är en scen ur Apocalypse Now, förresten.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav gollum » ons feb 07, 2007 0:26

Alltså jag är hopplöst efter i omkollen och har inte skrivit på evigheter, men efter att ha sett detta kan jag inte låta bli. Jag är nästan beredd att säga att det var det bästa Buffy-avsnitt jag sett! (ser serien för första gången nu).

Just sådant här är precis min tekopp! Knepiga grejer, en story som får dig att fundera på om du missat något eller om du är rent dum. Du måste vara på helspänn hela tiden för att kunna pussla ihop det hela.

Lynch-andan vilar tungt över avsnittet och kryddar bara extra enligt min mening. det som hade kunnat göra det ännu bättre hade varit om det istället för att leda fram till en lösning på just detta avsnitt, hade lämnat massor av frågor öppna och låtit drömsekvenserna referera till något i kommande säsong som man inte vet något om och som får en att vilja se vidare nu med en gång.
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav noike » ons feb 07, 2007 0:43

gollum skrev:det som hade kunnat göra det ännu bättre hade varit om det istället för att leda fram till en lösning på just detta avsnitt, hade lämnat massor av frågor öppna och låtit drömsekvenserna referera till något i kommande säsong som man inte vet något om och som får en att vilja se vidare nu med en gång.

(spoiler jätteospecifka mikromilimeterspoilers som egentligen inte säger något alls) Du vill titta vidare med en gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » mån maj 21, 2007 14:53

När Giles och Spike sitter i gungan så har Spike på sig en
S.6 spoiler
kostym som är misstänkt lik den han har i Tabula Rasa, och Giles säger att Spike är som en son för honom och i TR så tror de ju att de är far och son.

Nu har jag inte sett komentatorspåret än det kanske nämns något om det där vad det betyder.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Rombat » mån maj 21, 2007 19:38

Lipton skrev:När Giles och Spike sitter i gungan så har Spike på sig en
S.6 spoiler
kostym som är misstänkt lik den han har i Tabula Rasa, och Giles säger att Spike är som en son för honom och i TR så tror de ju att de är far och son.

Nu har jag inte sett komentatorspåret än det kanske nämns något om det där vad det betyder.
Plus att de snackar om en haj på land.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Lipton » tor maj 24, 2007 14:27

Rombat skrev:
Lipton skrev:När Giles och Spike sitter i gungan så har Spike på sig en
S.6 spoiler
kostym som är misstänkt lik den han har i Tabula Rasa, och Giles säger att Spike är som en son för honom och i TR så tror de ju att de är far och son.

Nu har jag inte sett komentatorspåret än det kanske nämns något om det där vad det betyder.
Plus att de snackar om en haj på land.


Just det, som går på ben.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Oxytocin » sön maj 27, 2007 14:21

A bear skrev:Ni vet den där grekiska dikten som Willow målar på Taras rygg? Det är ju alltså, som jag tror nämnts här någonstans, en dikt av Sapfo. Vilket väl naturligtvis är en anspelning på deras förhållande och så vidare, och en enormt fin scen är det ju. Men har ni faktiskt kollat upp vilken dikt?

Den brukar kallas "Ode nr 1" och inleds med en uppmaning till Afrodite att lyssna till Sapfo och uppfylla hennes önskan.

(spoiler 6.08 Tabula Rasa) Och Afrodite svarar. Enligt en översättning:

"What Beauty now wouldst thou draw to love thee?
Who wrongs thee, Sappho?
For even if she flies she shall soon follow,
and if she rejects gifts shall yet give,
and if she loves not shall soon love, however loth."
(loth=ovillig.)

Alltså: bakom Taras rygg åkallar Willow en gudom för att få sin älskade att älska henne tillbaka, oavsett om hon själv vill eller inte.


Hmmm?


Åh! Tack tack. Visste jag inte alls. Jag är imponerad.... Dels av dig som faktiskt kollar upp det och av Joss som är så genomtänkt...
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav AKS » fre jun 15, 2007 23:38

Som sagt tidigare i denna tråd: detta avsnitt är ingen höjdare. Men verkligen inte dåligt heller. Jag finner det underhållande nog (Spike i kryptan, Anya och Giles som pratar franska, Giles som sjunger expositionen etc etc), men avsnittet som helhet är inte så där jättebra. Jag gillar det definitivt, men trots alla underligheter så är det i slutändan nära en axelryckning för mig.

Jag har sagt mitt betyg tidigare i tråden och jag gör det igen: 6 av 10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » lör jun 16, 2007 12:56

Det som gör det bra är ju alla kluriga ledtrådar, men man bör kanske ha sett hela serien för att upptäcka dem, annars så är de kanske mer förvirrande.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav adolvsson » sön jun 17, 2007 22:55

Vi såg på det idag och jag tillhör fortfarande hyllarna, men insåg att jag åtminstone just nu uppskattar första och sista scenerna lite mer än drömgrejerna. Att se the core four umgås, koppla av med varandra. Att se Joyce med dom, hur hon hanterar Buffys uppgifter som den naturligaste saken i världen, (spoiler säsong 5) och speciellt att se henne med vetskapen om vad som kommer i nästa säsong.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån jun 18, 2007 19:36

Hrm, snabbläste igenom tråden och kunde inte se att detta diskuterats...

Iaf, efter Xander pratat med Buffy, Giles och Spike i sandlådan/gungorna och sedan står i glassbilen, en av personerna som står utanför glassbilen, med ryggen vänd mot kameran, är inte hon förbannat lik Michelle Trachtenberg.

(Med reservation för att det var ett bra tag sedan jag såg avsnittet.)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Rombat » mån jun 18, 2007 22:48

herdware skrev:Hrm, snabbläste igenom tråden och kunde inte se att detta diskuterats...

Iaf, efter Xander pratat med Buffy, Giles och Spike i sandlådan/gungorna och sedan står i glassbilen, en av personerna som står utanför glassbilen, med ryggen vänd mot kameran, är inte hon förbannat lik Michelle Trachtenberg.

(Med reservation för att det var ett bra tag sedan jag såg avsnittet.)
Det är inte bekräftat, men det är ett förbannat ihållande rykte. Plus att MT var och hälsade på SMG under inspelningen av just Restless.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav chriillee » fre jul 25, 2008 1:55

Varför har Buffy den där "betongen" eller vad det är i sitt ansikte ? Är det för att initiativet fylldes med betong eller ? Eller är det något om henne angående säsong 5 och nyckeln?
Användarvisningsbild
chriillee
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 jul 2008
Ort: Märsta, Stockholms Län

Inläggav noike » fre jul 25, 2008 2:04

chriillee skrev:Varför har Buffy den där "betongen" eller vad det är i sitt ansikte ? Är det för att initiativet fylldes med betong eller ? Eller är det något om henne angående säsong 5 och nyckeln?

Lera. Och det syftar nog mera tillbaks till primitiv ansiktsmålning och the first slayer än initiativet men samtidigt är det nog tvetydigt med mening. Avsnittet i sig är ju mer gjort för att ställa frågor än att besvara dem.

Välkommen förresten. Hej.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav chriillee » fre jul 25, 2008 16:28

noike skrev:
chriillee skrev:Varför har Buffy den där "betongen" eller vad det är i sitt ansikte ? Är det för att initiativet fylldes med betong eller ? Eller är det något om henne angående säsong 5 och nyckeln?

Lera. Och det syftar nog mera tillbaks till primitiv ansiktsmålning och the first slayer än initiativet men samtidigt är det nog tvetydigt med mening. Avsnittet i sig är ju mer gjort för att ställa frågor än att besvara dem.

Välkommen förresten. Hej.
Ahaa okej , tack :)
Jo jag vet, det är typ som ett gåtavsnitt :p. Men har löst det flesta i det avsnittet. Men fattar inte, vad har dom gjort? Varför försöker the first slayer döda dem i deras drömmar? För att dom använde magin till att döda Adam eller?
Användarvisningsbild
chriillee
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 jul 2008
Ort: Märsta, Stockholms Län

Inläggav BlackYesterday » fre aug 01, 2008 14:50

Jag tyckte att den här avslutningen på säsongen var en besvikelse, hela säsongen (nästan) rakt igenom har varit jätte bra. Precis då så kommer det allra sista avsnittet man hoppas ska verkligen bli det bästa, och jag tycker att av de avsnitt jag sett hitills så kvalar det här in som ett av de värsta... Jag hade problemet att jag tyckte inte det var roligt, det var hoppigt och det var ingen riktig spänning i det.

Men avsnittet ska fortfarande ha plus för att skådespeleriet var grymt bra, och scenen med Buffy i öknen var grymt fin och väldigt bra gjord..
Så ett dåligt avsnitt :cry:, men skådespelarna var grymt bra och vissa scener var bra ;) Så det fick en 4 tror jag ;)
Love isn't brains children it's blood
Blood screaming inside you to work its will
Användarvisningsbild
BlackYesterday
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 jul 2008
Ort: Norrköping

Inläggav marzipan » lör aug 09, 2008 0:31

En vacker dag ska jag skriva en lång text i den här tråden, i den texten ska jag förklara min kärlek till Restless. Den är stor. Kärleken. Obeskrivligt stor! Vid närmare eftertanke… det blir nog ingen lång text en vacker dag. Utan en kort text en mörk kväll. Den här texten.

Jag älskar Restless. Så är det med det.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav herdware » sön aug 10, 2008 3:22

marzipan skrev:En vacker dag ska jag skriva en lång text i den här tråden, i den texten ska jag förklara min kärlek till Restless. Den är stor. Kärleken. Obeskrivligt stor! Vid närmare eftertanke… det blir nog ingen lång text en vacker dag. Utan en kort text en mörk kväll. Den här texten.

Jag älskar Restless. Så är det med det.

Det räcker, det säger vad som behövs att sägas.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav MissKittyFantastico » sön aug 10, 2008 10:41

Jag såg faktiskt Restless igår med en som aldrig sett avsnittet tidigare. Tror inte hon helt och fullt uppskattade det på samma sätt som jag. Varje gång jag ser avsnittet så hittar jag nya antydningar om vad som ska komma senare i serien och tolkar det jag tidigare upptäckt på ett nytt sätt. Har man inte sett avsnittet tidigare så är det inte intressant ur den synvinkeln. Jag sa till henne att hon skulle se hela serien och sedan gå tillbaka och se om Restless, för det är ett avsnitt jag tror man uppskattar mer med "facit i hand".
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Zaxx » mån aug 11, 2008 18:42

Jag tror jag har sett detta en gång. Så dåligt tyckte jag det var första ggn...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav marzipan » tis aug 12, 2008 13:13

Zaxx skrev:Jag tror jag har sett detta en gång. Så dåligt tyckte jag det var första ggn...

Galning!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav HeY » ons aug 13, 2008 0:18

MissKittyFantastico skrev:Jag såg faktiskt Restless igår med en som aldrig sett avsnittet tidigare. Tror inte hon helt och fullt uppskattade det på samma sätt som jag. Varje gång jag ser avsnittet så hittar jag nya antydningar om vad som ska komma senare i serien och tolkar det jag tidigare upptäckt på ett nytt sätt. Har man inte sett avsnittet tidigare så är det inte intressant ur den synvinkeln. Jag sa till henne att hon skulle se hela serien och sedan gå tillbaka och se om Restless, för det är ett avsnitt jag tror man uppskattar mer med "facit i hand".


Det stämmer. När jag såg hela serien med en vän till mig tror jag inte alls att hon uppskattade avsnittet som jag gör. Jag ska se om det med henne någon dag och förklara allt!

Så därför tycker jag att både BlackYesterday och Zaxx ska se om avsnittet ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Echolls » ons dec 09, 2009 23:12

Jag tycker att det här avsnittet är bra, men inte så fantastiskt som vissa verkar tycka. Jag har sett det en del gånger och en av de gångerna så tyckte jag av någon anledning att det var lysande, men övriga gånger har jag inte varit lika lyrisk.

Det bästa tycker jag är pjäsen, Willows redovisning med Xanders "Oh, who cares?", Spike och Giles som gungar, Spike framför kamerorna och Giles framträdande.

Favoritcitat:
Spike: Giles here is gonna teach me to be a Watcher. Says I got the stuff.
Giles: Spike's like a son to me.

Betyg: 7


Säsong 4:

Jag gillar den här säsongen väldigt mycket överlag, men Adam drar ner betyget i många avsnitt vilket gör att jag föredrar s3 framför den här. När det gäller s2 så fick den ett bättre snittbetyg än s4, men jag gillar känslan och humorn mer den här säsongen så jag tycker ändå att den är snäppet bättre. Jag hade inte förväntat mig att de här snittbetygen skulle stämma exakt överens med mina åsikter, tänkte bara att det kunde vara kul att se hur pass bra de faktiskt stämmer eftersom jag är lite är nördig när det gäller listor, betyg och sådant.

Eftersom jag tycker att Adam är fruktansvärd, the Initiative mestadels är tråkigt och vid min första titt även hatade Riley (som jag nämnt förut) så jag gillade inte alls s4 då. Jag tror jag drogs med lite i alla andras negativa åsikter om honom och såklart så kändes det jobbigt att se Buffy bli kär i någon annan så snart efter Angel, men nu tycker jag att det funkar bra. Fast jag vill ju hellre se henne med Angel eller allra helst med Spike. Jag vet inte varför jag är så fixerad vid par i den här serien egentligen. Jag är nog den mest oromantiska personen jag vet annars och tycker att det skulle kännas jättelöjligt om någon ens gav mig blommor. :)

Topp 5:
1. Something Blue
2. Who Are You?
3. Hush
4. The Harsh Light of Day
5. The Yoko Factor

Snittbetyg på säsongen: 6,36 (s2 fick 6,45 och s3 fick 6,68)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » ons maj 05, 2010 11:37

Spike: Giles here is gonna teach me to be a Watcher. Says I got the stuff.
Giles: Spike's like a son to me.

Kan bara inte sluta tänka på den scenen(:
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare