4x21 - Primeval

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Bra eller jättebra? du bestämmer!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
7%
6
3
11%
7
5
18%
8
9
32%
9
6
21%
10
3
11%
 
Antal röster : 28

4x21 - Primeval

Inläggav Zaxx » lör nov 15, 2003 17:51

hmm.. herregud va fort allt gick..?? allt var över på ett avsnitt.. kändes nästan som om de fick panik helt plötsligt...!..
-"OJ, bara 3 avsnitt kvar av S4.. HUR skall vi göra?"

det var ett bra avsnitt fram tills.. Neo helt plötsligt hoppade in i episoden (Matrix anyone)..

nee bättre avsnitt kunde de allt hittat på för att avsluta en ganska bra Säsong!.. :/

Bertil 6... nr.6
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön nov 16, 2003 3:04

Jag tyckte det var rätt coolt med Matrix-grejerna, men samtidigt känns det som att de borde göra så varje gång de har problem i fortsättningen nu när det ändå var såpass "enkelt" :D

Bra är också att Adam äntligen blir lite intressant, fast det är ju lite sent :)
Minigunen han byggt till var stentuff :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön nov 16, 2003 19:20

gaspode: (spoiler Restless):I Restless visas ju tydligt just varför de inte kan göra så här varje gång nåt problem dyker upp... om de inte hade gjort superduper-trollformeln och förvandlat Buffy till Matrix-Buffy så hade ju inte Primal Slayer försökt döda dem. Trollformeln är orsaken till att hon dyker upp, och alltså är det förknippat med direkt livsfara varje gång de försöker göra den.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » mån nov 17, 2003 0:44

:oops:

Ja, det har du ju rätt i. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis feb 03, 2004 4:01

Zaxx: nu var special-effekterna i Matrix något bättre än det här, men jag ser ändå mycket heller att SMG sparkar stjärt än Keanu Reeves. Det hjälper av att agerandet är bättre givetvis. Och jag vidhåller att sättet de stoppade kulorna på häri var coolare än i Matrix -- mindre budget till trots.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis feb 03, 2004 10:11

Ja, jag gillar superduper-Buffy-scenen mer för varje gång. Nu senast tyckte jag den var riktigt cool när jag kommit bort från alla Matrix-jämförelser. Särskilt just när granaten förvandlas till duvorna (minst sagt "heavy symbolism", men ändå väldigt snyggt).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis feb 03, 2004 13:44

Det är en grym scen och det enda som egentligen stör är väl effekten när Adam förvandlar sin arm till ett maskingevär. Det hade de kunnat sköta snyggare genom att han bara satt ditt det innan Buffy kom eller något.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tis feb 03, 2004 22:01

Off skrev:Det är en grym scen och det enda som egentligen stör är väl effekten när Adam förvandlar sin arm till ett maskingevär. Det hade de kunnat sköta snyggare genom att han bara satt ditt det innan Buffy kom eller något.


just DET är det sämsta av allt!.. njea.. grymt cool Buffy men inget mer.. tyvärr
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » tis feb 03, 2004 22:58

Tror jag uttryckt mig om detta avsnitt i en annan post..
Hursomhelst, hans arm blir förvandlad på en sjukt fult sätt.. och det hela kändes som en matrix-plojj. Fast det var ju självklart ballt men en superbuffy!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav kaos » ons feb 04, 2004 3:40

jo super buffy är grym
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav noike » ons feb 04, 2004 14:46

Men å andra sidan är Matrix en Ghost in the Shell-ploj med en liten dos Philip K Dick och Meals on Wheels.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons feb 04, 2004 14:56

+en stor del illaluktande gojja.


Just det jag är bitter över hur de kunde misslyckas så kapitalt med uppföljarna....
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

...

Inläggav sharatec » mån feb 09, 2004 2:39

Spoiler för Restless, 4x22.

På tal om just ingenting (nå, på tal om Primeval och Restless) så tyckte jag att First Slayer-lösningen var ett ganska elegant sätt att kunna ha med Super-Buffy-idén, och sedan försäkra sig om att den inte 'borde' vara med igen...
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Noggster » mån maj 10, 2004 14:47

Väldigt fint avsnitt, kommer ihåg att jag tyckte mindre om det förrut.
Tyckte SuperBuffy var sjukt cool, och matrix-rippen kändes inte lika löjlig denna gång.
Fast Adams minigun är fortfarande något som förstör stämningen enormt.

Jag gillade också allt kaos som var i iniativet, eld och demoner överallt. Gav en riktigt cool effekt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Teo » sön maj 16, 2004 16:44

???? Hmm varför var inte detta säsong avslutning jag är förvirrad men ett rätt bra avsnitt får en sjua..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Noggster » sön maj 16, 2004 17:59

Teo:
Spoiler 4x22
För att dom behövde ett avsnitt att beskriva och förklara hur och vad dom gjorde, samt konsekvenserna med vad dom gjorde
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Teo » sön maj 16, 2004 20:42

Jaha kul det ska jag se om en halvtimme kul..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Nea » ons maj 26, 2004 18:51

Är väl inte överdrivet förtjust i det här avsnittet men det finns ljuspunkter. Gillar speciellt det här utbytet:

Colonel McNamara - You think you and your friends can just keep waltzing into a government installation, brandishing weapons like, like-

Willow - It´s a gourd.

Giles - Magic gourd.

Colonel McNamara - What kind of freaks are you people?


:D

Gillar också scenen när Willow och Buffy hissar sig ner för schaktet (eller vad det nu är för något) och när de kramar om Xander.

Mest är jag nog glad för att Adam/Iniative, den mest meningslösa "Big Bad" genom alla säsongerna, är överstökad.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav malavel » ons maj 26, 2004 19:17

Tyckte Adam var i klass med the master. Inte direkt superbra, men helt ok. Annars var väl avsnittet ungefär lika bra som graduation day pt2.

8/10
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons maj 26, 2004 20:10

För att vara ett avsnitt där the big bad för säsongen ska besegras så känns det lite tamt och det enda jag riktigt gillar, förutom en del andra småsaker, är formeln som gör Super-Buffy möjlig.
För att inte tala om konsekvenserna av den, avsnittet imorgon är ett av mina favoriter.
7/10
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Mr Chase » tor maj 27, 2004 2:42

Nehej, det här var inte särskilt bra alls! Hela s4 är en rätt stor besvikelse faktiskt. Initiative-premissen var bra inledningsvis men sedan gick det snabbt utför. Adam gillade jag inte alls.

Det här avsnittet var väl tänkt som ett stort "defining moment", en stor överhängande fara som bara måste bekämpas! Men den fick inte alls blodet att rinna snabbare. *tänker nostalgiskt tillbaka på "Becoming, pt 2", suck!*

Så SF-fan som jag är så tyckte jag att det hela var alldeles för mycket sådant och det platsar, IMHO, inte riktigt i "Buffy". Men skall man tro på vad folk säger så rycker serien upp sig ordentligt i kommande säsonger.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav latarmig » tor maj 27, 2004 3:21

Mr Chase skrev:Men skall man tro på vad folk säger så rycker serien upp sig ordentligt i kommande säsonger.


Det stämmer. Men när du sett resten av serien och sedan ser om säsong fyra så kommer den säkert att framstå som betydligt bättre än den gör nu. Jag tyckte den var sämt när jag först såg den, men nu sätter jag den på tredje plats av alla säsongerna.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor maj 27, 2004 10:03

Jag tyckte att Säsong 4 var bra när det begav sig, kanske den bästa säsongen så långt faktiskt. Arcen och Big Baden är dåliga, men det finns många fantastiskt bra avsnitt, som Something Blue, Hush och Restless, och mycket mer Spike än i S3!

Jag har ingen som helst chans att ranka säsongerna nu när jag sett allt, förutom att S1 kommer vara minst bra...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » tor maj 27, 2004 14:07

Hur kan man tycka att detta är lika bra som graduation ? nooo!
Håller med Mr.chase dock, fast season 4 var lite bättre andra gången jag såg den (efter sett season 5 å 6), men den hamnar ändå rätt långt ner på betygskalan.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » tor maj 27, 2004 14:31

Jag slumpar bara ut betygen, så det var 10% chans att det här avsnittet skulle få samma betyg som graduation pt2.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre maj 28, 2004 9:49

malavel skrev:Jag slumpar bara ut betygen


Vilket förklarar din åsikt om The Body och flera S7-avsnitt... :rolleyes: ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre maj 28, 2004 11:39

Jag har vetat det hela tiden :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » ons jun 30, 2004 20:52

Paradoxalt nog så satt jag och rös under många av fightscenerna när de hade släppts lös demonerna. Det var ju faktiskt lite småtöntigt. Spike fighten i Slowmotion tex. Hade det inte varit Spike, vad hade man då tyckt? Superduper Buffy var cool men det kändes väldigt simpelt. Hur skall vi lösa detta? Vi kör en Spell så Buffy får superkrafter! Matrixeffekterna kändes billiga men var ändå välgjorda, gillar granaten som blir till duvor.

En sjua får räcka gott och väl.... :?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tor jul 01, 2004 19:22

Tobbe_E: (spoiler 4.22):Många klagar på superduper-trollformeln, men det är ju just därför Restless finns! För att förklara varför de inte kan använda den varje gång någon fara dyker upp. Jag tycker det fungerar helt okej som förklaring.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tor jul 01, 2004 19:39

Jag får påpeka att jag skrev det innan jag hade sett Restless, och kan hålla med om att det känns aningen bättre efteråt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare