uuuh, säsong 4 går utför?

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

uuuh, säsong 4 går utför?

Inläggav Zaxx » fre nov 07, 2003 0:09

är det bara jag eller går S4 utför från ungefär mitten?.. hela detta med Initiative?.. hmm tycker det blir för tjatigt nu.. har ju inte sett klart S4 än men.. jaja.. vad tycker ni om det?

Ps tilläggas bör ju att jag tycker om S4 bäst.. fram tills mitten.. nu börjar jag tveka... :cry: :?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre nov 07, 2003 0:20

Efter Hush är det några avsnitt som är lite sådär, det håller jag med om, men sen så jäklar ska du se!

Förutom Where the Wild things Are är det bara avsnitt som jag gillar kvar efter Goodbye Iowa.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » fre nov 07, 2003 2:06

Är det alltså bara jag som tycker the initiative är coolt? Orkar inte skriva mer för jag har någrea promille i kroppen ¨bara att försöka få de här meningarna rätt är en uppgift.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Peak » lör nov 08, 2003 7:50

Jag är väl lite partisk eftersom jag anser att säsong 4 är den bästa säsongen av Buffy... :)...

Två kassa avsnitt i säsong 4: The Freshman och det sämsta avsnittet av Buffy någonsin, Beer Bad.

Restrerande avsnitt anser jag vara mycket bra.. :)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav pfant » lör nov 08, 2003 12:33

Jag tyckte att hela The Initiative sög gammal balle. Hela grejen med Buffy har varit att den varit rätt unik i sin utformning och inriktning, vilket gör att den kommer undan med rätt mycket trots sin relativt sett låga budget. Men när de försökte göra sci-fi för samma pengar såg det bara dåligt ut. Och rent generellt tyckte jag att idén med collegekillar som på natten är kommandosoldater var rätt larvig. För ingenting annat i BUffy är ju larvigt ;)
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör nov 08, 2003 13:00

Initiative var en cool idé ju :evil: :)
Ne det är väl en del som inte tycker det är så roligt med the initivative men jag själv fann det ganska intressant.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » lör nov 08, 2003 15:02

Peak:
Vänta lite nu, tycker du att Where the Wild Things Are är mycket bra? :eek: ;) The Freshman tycker jag är långt bättre isåfall, en säsongöppnare som bjöd på en del kul grejer.. WTWTA är bland de absolut sämsta avsnitten nånsin enligt mig..

Jag gillade the Initiative rätt okej ändå. Adam är ju tyvärr inte så häftig..
Men det är ju rätt bra att de visar att nån annan i hela världen kommit på att det finns skumma saker därute :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peak » sön nov 09, 2003 22:19

Where the Wild Things Are är väl bra... *host*

Nä, ok... 3 dåliga avsnitt då... ;)

Även om inte WTWRA är lika dåligt som Freshman och *shudder* Beer Bad *shudder* iaf...

Personligen gillar jag Initiative-arc:en. Betydligt mer än den i säsong 3 iaf... Fast många verkar gilla just den bäst av någon anledning (låt mig gissa: Faith)...

Jag är ju en av de där mysko personerna som gillar säsong 6 och 7, men inte 5 också...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Zaxx » mån nov 10, 2003 2:47

asså.. Beer bad är ju riktigt bra! ett utav de där riktigt UDDA avsnitten ju! =)... den var ju skitbra :) nu när man tänker tillbax ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Veidit » mån nov 10, 2003 2:52

Jag tycker att idén med The Initiative är bra,
spoiler 4x13:
dock dör professorn för tidigt och Adam är löjlig.

Va faan ha info på floppys ;)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån nov 10, 2003 19:52

Peak: Gillar du inte S5?!?!?

Alla andra: Okej, nån som har telefonnummer till en exorcist?!

Jag älskar S4 av Buffy, men Initiative-arcen är inte alls särskilt bra. S4 har dock flera lysande fristående avsnitt som, enligt mig, gör den till en bättre säsong än S3 och alla andra Buffy-säsonger (utom S5).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis nov 11, 2003 0:27

(Spoiler S5):S5 sänks enligt mig av ett antal grova logiska fel i arc-handlingen (ni vet, det där med blod och portaler och riddare och folk i samma kropp och.... åååh, jag blir bara så trött....), plus att jag faktiskt måste säga att jag tycker första halvan är ordentligt svag för att vara BtVS (2 av 11 avsnitt är riktigt bra, vilket är väldigt lite för att vara världens bästa serie! Att motsvarande Angel S2-avsnitt dessutom är lysande i många fall gjorde bara svackan mer uppenbar...). Men de logiska felen till trots så består ju andra S5-halvan av BARA riktigt bra avsnitt (förutom möjligen Tough Love, the jury is still out on that one...) och dessutom två superba mästerverk (ni vet vilka). Så min syn på S5 är minst sagt splittrad...

S4 har en klar svacka i mitten (avsnitt 11-14), och Initiative-arcen är nog BtVS svagaste förutom möjligen Master-arcen i S1, så visst känns det som att den sjunker en bit när avsnitten blir för Initiative-intresserade... Men AKS har mycket rätt i att flera av standalone-avsnitten är oerhört starka, och Off har rätt i att fr.o.m. avsnitt 4.15 är det bara WTWTA som är svagt i resten av säsongen. Dessutom är ju säsongsavslutningen helt fenomenal, och BtVS näst bästa efter Becoming (sådeså!). Så behåll hoppet, Zaxx! Hur långt har du kommit förresten?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peak » tis nov 11, 2003 2:43

Lite tankar angående säsong 5:

Säsong 5 har 2 mycket bra avsnitt (The Body & The Gift). Resten gillar jag dock inte speciellt. Själva storyarcen rör sig över huvud taget inte under stora delar av säsongen. Glory poppar fram och slår på Buffy alternativt blir förflyttad till nåt annat ställe i rättan tid. Dessutom så tycker jag att de flesta avsnitt inte håller som standalones heller (The Body, The Gift & möjligtvis Fool For Love undantagna). Den tar visserligen fart alldeles i slutet, men alldeles för sent. Storyarcen under säsong 4 utvecklas lugnt och logiskt över en hel säsong, i säsong 5 händer allt mot slutet, tycker jag.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav dizzy » tis nov 11, 2003 4:00

Tänkte först ge mig på att kommentera S5 också men tyckte synd om Zaxx och eventuella andra så jag håller mig någorlunda on-topic. :P
Jag håller med de som inte tycker säsong 4 totalt sett når upp till samma nivå som de övriga (utom S1). På något sätt gör den inte det, trots att där finns många bra avsnitt, en väldigt speciell avslutning osv.

Problemen är inte the Initiative i första hand tror jag utan mest att relationen Buffy/Riley är så svår att engagera sig i och att säsongens Big Bad känns rätt ointressant och "platt" som karaktär, speciellt efter borgmästaren i S3.

Därmed inte sagt att det är en dålig säsong, men det tycker väl ingen här egentligen, utan bara "inte riktigt lika bra som de andra". :)

-------
Lindsey Crouse (Maggie Walsh) dyker förresten upp i några avsnitt i Alias säsong 1, vet inte om Tv4 nått fram dit än eftersom jag inte ser den där.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » tis nov 11, 2003 9:09

hmmm.. det roliga i detta är ju att jag faktiskt GILLAR S4.. kanske mest av alla.. eller nej S3 ÄR nog bättre men alltså den är ändå riktigt bra ju.. vad är det som gör det?... kanske är det smådetaljerna..?

man ser B & Willow närmare varann än tidigare (delar rum).. man får se Xander med Anya mer... Giles får en ny roll... ja folk hamnar rätt...

Sen får man inte glöma OZ heller ;)

men men.. nu lovordar alla S4 finalen så mkt att jag förmodligen blir tvungen till att se 5 avsnitt Buffy & 5 Angel ikväll ;) hehe.. eller kanske inte!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons nov 12, 2003 3:44

Säsong 4 är definitivt bättre än säsong 3. Trean kändes, förutom då genidraget med Faith och borgmästaren, som en repetetion av säsong två. En jämnare sådan givetvis, men ändock var det stor del som var mer av samma sak.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav kaos » sön feb 01, 2004 17:01

ses fyra är den sämsta ses hatar Riley och Initiative. Fast det första och hush avsnitten är bra
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav Noggster » sön feb 01, 2004 20:02

Läs inte posten om du inte sett s04 (men det borde du väl ha om du är inne i denna tråd)

Jo, fjärde säsongen var inte så jävla het.. Kändes helt fel, och adam kändes bara som en förbättring av den där.. va hette han... (demonen dom spränger med rocketlauncher i s03??). Vad jag inte fattar är att dom inte gör samma sak på honom. Och näst sista avsnittet var ju helt skum.
Visst det var fint att buffy vart superduper-stark, men vad är det med det otroligt löjliga matrix-plagiatet? Och när man fick se hans arm tranformeras till en minigun kunde jag inte göra annat än att skratta av löjlighet.
För att sammanfatta det hela, säsong 4 = dålig i brist på en riktig bigbad och den helt otroligt tråkiga relationen mellan buffy och äkliga riley... grr
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön feb 01, 2004 20:14

Jag ska fan trycka upp en "I love Riley"-tröja bara för att trotsa er alla.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön feb 01, 2004 20:17

Kan inte Zaxx börja göra Riley, Adam och Maggie Walsh-tavlor till alla dem som vill röra sig lite utanför den accepterade cirkeln? ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön feb 01, 2004 20:21

Nu har jag Riley på skrivbordet. Mohahahahahahahahahaha!

Varje gång jag tittar på det nu ska jag tänka på hur mycket jag trotsar er alla :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » sön feb 01, 2004 20:39

caffeineaddict skrev:Kan inte Zaxx börja göra Riley, Adam och Maggie Walsh-tavlor till alla dem som vill röra sig lite utanför den accepterade cirkeln? ;)


frågan är om inte det där inlägget är vad jag skulle kalla för att gå ÖVER gränsen :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön feb 01, 2004 21:07

Off: jag har skrivit "Riley Forever" med tusch på min säsong 5-bok.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » sön feb 01, 2004 21:18

noike det är vackert, vackert säger jag!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » sön feb 01, 2004 21:19

noike skrev:Off: jag har skrivit "Riley Forever" med tusch på min säsong 5-bok.


Säsong 5 bok?.. menar du DVD fodralet :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön feb 01, 2004 21:21

Zaxx: juppers. DVD-fodralet är en bok.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » sön feb 01, 2004 21:24

noike skrev:Zaxx: juppers. DVD-fodralet är en bok.


aja du är en av de lyckliga som har även Buffy som bokform :(

:cry:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön feb 01, 2004 21:52

Japp, vi är happy, happy, happy. Även fast min hylla ser lite ojämn ut då jag har Buffy S1-S3 och Angel S1 som amerikansk R1:a.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » sön feb 01, 2004 23:01

Off skrev:Jag ska fan trycka upp en "I love Riley"-tröja bara för att trotsa er alla.

dagens quote :D
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » sön feb 01, 2004 23:29

kom på att jag måste dementera min topic bara ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare