4x10 - Hush

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

ja ni.. det blir inte lågt detta eller? ;)

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
3
4%
8
2
2%
9
18
21%
10
61
72%
 
Antal röster : 85

Inläggav Sparvid » fre maj 07, 2004 9:53

A knock on a door. A sleeping male awakens and opens the door. He is grabbed by the two lackeys and held down on his bed as he struggles
----CUT----
and tries to scream for help again and again. The gentlemen look down
at him and then at each other. One nods slightly.
----END CUT----
A gentlemen opens a medical bag
----CUT-----
and removes a scalpel, and hands it to the other. The gentlemen lowers the scalpel towards the boy's chest.
Scene: The clock tower. A Gentleman carries a heart in a jar and
----END CUT----
places it on a table next to three others

What the? Hur ska nån kunna fatta vad som hände där?
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav latarmig » fre maj 07, 2004 10:20

Fick verkligen skalpellen vara kvar i bild? Femman brukar klippa bort allt vad knivar heter.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » fre maj 07, 2004 23:22

jag fattar ingenting.. undrar om det inte vore bättre att BARA visa nattsändningarna.. o skjuta på allt ca 1 timme.. ?=??
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Teo » lör maj 08, 2004 9:10

Jaha nu har man sett hush underbart.. orkar inte skriva mer..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Emily » ons maj 12, 2004 22:27

Tinder skrev:
Det har allt, grymmaste monster jag sett i en serie och kanske över huvudtaget, genialiskt bra "icke-dialog", massa bra humor.


så sant.



det ät inte många serier som skulle klara av utan ljud.

alla hand rörelse och Giles "info" papper var så roliga.
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Zaxx » ons maj 12, 2004 23:16

*update*

har nu visat Hush för ÄNNU EN, som aldrig sett Buffy innan!.. Måste bara säga att det är ett av de ultimata avsnittet att visa för oinvigda...

Det spoilare dessutom inte SÅÅ mkt om de skulle bli intresserade av serien och köper alla boxar DIREKT, även Angel då...

Perfekt!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav malavel » ons maj 12, 2004 23:39

En kompis, som tycker Buffy är OK och börjat gilla chip-Spike, blev inte imponerad av Hush. Fattar inte hur det är möjligt.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Teo » tor maj 13, 2004 16:14

Har en kompis som har sett s1,2,3,4 ok tycker serien är inget speciellt..

Man blir mörkrädd..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Mr Chase » mån maj 24, 2004 22:06

Läst på Buffy.nu:
Sequel to Buffy’s "Hush ?"

From Peterdavid.net - By Peter David - 2004-05-23rd

A news item in today's paper said that London residents are being stricken with a mysterious illness that's rendering them mute.
Fortunately enough, both Tony Head and Allyson Hannigan are in London at the present time. I'm sure that if Sarah Michelle Geller can be talked into heading out there, the three of them should be able to attend to it in no time.

PAD
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav malavel » mån maj 24, 2004 22:15

Det är Joss som hämnas för att han inte fick nån emmy för hush.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis maj 25, 2004 0:01

det var det coolaste jag läst på länge om Hush!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Son_of_Giles » fre jun 04, 2004 13:09

Angående monstren, en sak som slog mig var om dom inte var en referens till barnövergrepp?

Monstren bestod dels av osårbara, propert klädda män som svävade över marken (många övergrepp begås av föräldrar eller män i förtroendeposition som är oåtkomliga).

Dels var det män i tvångströjor som Buffy kunde slå på(kommer tänka på mentalpatienten som mördade ett barn samma dag som Anna Lindh. Uppenbara galningar har samhället lättare att handskas med.)

Sen så har vi dom stulna rösterna(övergrep som förtigs) och Buffys skrik som dräpte dom (i mina öron så lät det som en protest "NEJ").

Så har jag kommit på något eller säger jag det som är uppenbart?
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » fre jun 04, 2004 13:15

Son_of_Giles: Kanske... jag har aldrig tänkt på det så och Joss nämnde inte något om det i sitt commentary track så det är väl tveksamt men inte omöjligt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav gaspode » fre jun 04, 2004 14:46

Son: Jag tycker det låter extremt långsökt :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Son_of_Giles » fre jun 04, 2004 15:11

Och jag som tyckte det var så klockrent redan första gången jag såg avsnittet! Vad f-n, hur snett är mitt perspektiv egentligen? Först ingen hammare och skära i "Anne" och nu inga pedofiler i "Hush"!?
Kanske lika bra det, att "Hush" inte var så obehagligt djup som jag trodde.
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » fre jun 04, 2004 15:11

Håller med.. det är som att säga.. ja gentlemen representerar butlers som blev galna på något hotell och dödade alla med ninjasparkar.. sparkarna gjorde så det såg ut som dom svävade.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » fre jun 04, 2004 15:27

Hammare och skära i "Anne" är väl inte långsökt? Det tänkte jag på första gången jag såg avsnittet. En ganska konventionell USA-bild av det kommunistiska helvetet. Själva smedjetemat för tankarna till gamla sovjetiska propagandafilmer och affischer.

"Hush" och pedofili är väl svårare att ta till sig? Möjligen kan man säga att originalsagan bygger på (eller inrymmer) en sådan tankegång (har tyvärr inte läst den), men det är svårare att göra en sådan koppling till "Hush". Det var ju inte barn som blev av med sina hjärtan, och barn har inte någon central plats i avsnittet överhuvudtaget, förutom att det är en liten flicka som framträder i Buffys dröm.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » fre jun 04, 2004 15:34

latarmig, om du kollar klockslaget på min och son_of_giles postar, så kan du nog klura ut att jag inte kommenterade något om Anne.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Son_of_Giles » fre jun 04, 2004 16:01

Antar att det var Gentlemen "stoppades genom att man bröt tystnaden." Mycket debbat om hur barn skräms till tystnad och att tystnaden måste brytas. När den kopplingen var gjord verkade allt att gå att passa in.
Nå, skall bli skönt att se om avsnittet utan att tänka på...sånt..

Kom på att Buffy tog upp barnmisshandel i Nigthmares. Så det var väl redan avklarat.
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » lör jun 19, 2004 20:26

Ja sannerligen, detta var första tiopoängaren sedan Becomming p2. Jag tycker detta är genialiskt, egentligen känns det onödigt att kommentera det då jag inte har mycket nytt att komma med. Men litegrann ändå..:

Nyckeln till framgång i detta avsnittet tror jag ligger på monstrena. I vanliga fall så brukar ju demonerna och monstrena vara mest fula. Men nu är de mystiska, de är skrämmande, de är ondskefulla ja dem är inte ens fula dem är stiliga. Det var ju så man ryggade tillbaka när dem kom svävandes över gaterna. Helt otroligt att man klarar av att bibehålla spänning så bra under 30 minuter utan någon dialog överhuvudtaget. Så många underbara scener, så många träffsäkra scener. Samt en del hysteriskt roliga scener. Det är fulländat, och tiopoängaren sitter som gjuten.

Buffyberoendet har tagit över mitt liv, hoppas det lugnar sig när man väl har sett färdigt allt. Visst gör det...? eller?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav malavel » lör jun 19, 2004 21:03

Buffyberoendet etsar sig in i generna. Så alla barn du får kommer att vara beroende från födseln.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr Chase » sön jun 20, 2004 3:22

malavel skrev:Buffyberoendet etsar sig in i generna. Så alla barn du får kommer att vara beroende från födseln.

Nu låter du som Lysenko -- att förvärvad kunskap kan gå i arv. Men så var ju charlatanen Lysenko Stalins favoritgenetiker också.

Ta nu inte detta som en kritik mot Buffyverse, men det är nog trots allt ett beroende som måste erfaras personligen. Och tänk bara så roligt man kan ha med sina barn genom att introducera dem till Buffy och Angel :) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Zaxx » sön jun 20, 2004 12:14

ok.. vi börjar med att ge våra barn, Buffydockor, T-Shirts, Få dem att lyssna på musik från Buffy och se ALLA avsnitt som barnprogram... det borde hjälpa dem lite på traven ialf.?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » sön jun 20, 2004 12:17

Det låter lite som beteendeträning.
Sådant håller några av eleverna på enheten på med.

Sätta upp biler på personer från the Buffyverse ovanför deras sängar så det första de ser när de vaknar och det sista de ser innan de somnar är Buffyskådisar :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav malavel » sön jun 20, 2004 13:03

Och mata dem med godis efter varje buffyavsnitt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Teo » sön jun 20, 2004 13:44

Det här låter mest som hjärntvättning me like :twisted:
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Mr Chase » sön jun 20, 2004 13:48

Strängt taget är väl all barnuppfostran en form av "hjärntvätt". Det gäller bara att inympa rätt värderingar.

Och om barnen är olydiga finns det ju alltid en massa monster att hota med, som The Hush-gentlemännen :twisted: .
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Ai » fre aug 06, 2004 8:46

Ai och Sambons väg genom s. 4 fortsätter...

Igår på eftermiddan hände det som hänt varje dag under Sambons semester. Eftermiddagsvila! Och dessutom det som hänt de senaste dagarna vid denna vila: ett Buffyavsnitt! Jag behöver knappt föra det på tal längre. Knappt.

Hush är ju brilliant, ett av de bästa avsnittena nånsinn men ändå lyckades Sambon microsomna två gånger...

Småfniss under Spikes Wheatabix kommentarer och när Xander fick Spikes 'two fingered salute'. Dessutom en förströdd kommentar under klocktorns fighten:
"Dom var väldigt svår att ta kål på dom där.... (menande Gentlemennens minions)"

Men annars inte mycket till reaktioner.

Detta börjar kännas som ett mönster. Dom avsnitt som jag har förhoppningar på passerar rätt obemärkt, men så överraskar han med att verka gilla avsnitt som jag trott varit några som vi måste bara ta oss igenom...

Jag kände mig lite besviken efter Hush, men hoppas fortfarande på det bästa...

(forts i 'Doomed'-tråden)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » fre aug 06, 2004 10:03

Så "Hush" fungerade inte... din sambo moves in mysterious ways :) Den brukar fungera så fint då den ser ut som en film vilket förstärks av soundtracket.

Du kanske borde visa "Beer bad" ändå... vem vet vad som skulle hända? :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » fre aug 06, 2004 20:51

visa allt, du vet aldrig vad folk gillar :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron