2x03 Belle Chose

Hurra, ett forum till! Här kan vi diskutera säsong 2.

Belle? Bad?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
100%
8
0
Inga röster
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 3

2x03 Belle Chose

Inläggav AKS » mån sep 28, 2009 19:35

Från fox.com:

ECHO AND VICTOR'S IMPRINTS COLLIDE AS PAUL RACES TO SAVE A KIDNAPPED FAMILY ON AN ALL-NEW "DOLLHOUSE" FRIDAY, OCTOBER 9, ON FOX

Michael Hogan ("Battlestar Galactica") Guest-Stars

Echo and Victor's imprints collide when Echo is sent on an assignment as a fun-loving, seductive college student and Victor is imprinted as the psychotic nephew of a Dollhouse shareholder (guest star Hogan) in the "Belle Chose" episode of DOLLHOUSE airing Friday, Oct. 9 (9:00-10:00 PM ET/PT) on FOX. (DOL-202) (TV-14; D, L, S, V) CC-HDTV 720p-Dolby Digital 5.1

Cast: Eliza Dushku as Echo; Tahmoh Penikett as Paul Ballard; Olivia Williams as Adelle DeWitt; Harry Lennix as Boyd Langton; Fran Kranz as Topher Brink; Enver Gjokaj as Victor; Dichen Lachman as Sierra

Guest Cast: Liza Lapira as Ivy; Michael Hogan as Bradley Karrens; Ayre Gross as Professor Gossen; Joe Sikora as Terry Karrens; Danielle Langlois as Aunt Shiela; Deanna Douglas as Little Sister; Tara Holt as Big Sister; Susan Ziegler as Mother; Matt Winston as Franklin


Som vanligt är första två raderna en mycket kort sammanfattning av avsnittet för de som är nyfikna, men inte vill bli jättespoilade. :)
Senast redigerad av AKS tis okt 13, 2009 7:17, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » lör okt 10, 2009 12:19

BOYD: Topher has ethical problems. Topher.

Joss passning till dem som fortfarande hävdar att Dollhouse är antifeministisk och att serien inte inser att den bland annat handlar om ganska icky prostitution: ett avsnitt med en (ganska övertydligt) misogynistisk seriemördare, med tydliga paralleller till ett uppdrag där Echo ska spela Lolita för en lärare (som måste ha vunnit på lotto för att ha råd med Dollhouse). "Kvinnornas makt är att kunna använda sin kropp för att övertala männen att ge dem vad de vill ha", jo tackar.

Jag gillar det, vinklingen är välkommen och seriemördargrejen har lite The Shield-känsla, men det känns som ett avsnitt som kunde ha vunnit på att tonas ner lite; alla de "goda" på Dollhouse (jag undrar fortfarande när det ska komma upp att Sierra, vad vi vet, är den enda av dockorna som faktiskt är där uttryckligen mot sin vilja) är så väldigt övertydliga i hur illa de tycker om allt detta och skurkarna så väldigt Onda. Å andra sidan, med tanke på hur många som fortfarande verkar tro att Dollhouse bara är "häftigt, programmerbara horor" så kanske det behövs. Vi får lite mera arc om Rossum Corp, och Echo!Echo fortsätter bli ganska scary (och en betydligt mer intressant karaktär än Caroline).

Sen finns det lite brister om man tänker på det... Den stora frågan, förstås, är om Topher nu kan bygga vilken personlighet som helst, kunde han inte byggt en Terry som vill berätta?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » lör okt 10, 2009 13:25

Enver var fantastisk i det här avsnittet tycker jag. Skrattade högt när han blev Kiki :D Jag gillade avsnittet, väldigt creepy och obekväma känslor - men på ett bra sätt. Dags att börja skriva slashfic om Paul/Victor nu :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav malavel » sön okt 11, 2009 21:05

Garim skrev:Enver var fantastisk i det här avsnittet tycker jag. Skrattade högt när han blev Kiki :D

Hysteriskt kul scen. :D
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis okt 13, 2009 7:35

Eftersom det var Minear-skrivet kan jag inte låta bli att tänka att stora bitar av seriemördarhandlingen låg kvar i någon byrålåda efter The Inside. Men det ändrar inte att det var bra, ibland riktigt förbaskat bra. Klar förbättring från förra veckan.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis okt 13, 2009 17:35

Jag gillade detta avsnitt. Rakt av utan reservationer. Gillade t.o.m. Eliza i avsnittet. Hennes härmande "Whaaat?!" var spot on och hon klarade Kiki bra också. Helt okej avsnitt för henne.

Dessutom var detta avsnitt underhållande på riktigt till skillnad från förra avsnittet. Visst, inget mästerverk (så jo, reservationer finns uppenbarligen :)), men min favorit hittills av S2-avsnitten faktiskt. Föredrar det framför premiären också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » lör nov 14, 2009 16:23

Viktor som Kiki var faktiskt väldigt roligt. :D Rollprestation dansa slampigt, jag älskade det!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav wyndham » lör nov 21, 2009 18:59

Låt mig gissa hur detta avsnitt kom till. En dag när Tim Minear har suttit och eldat misslyckade utkast upptäcker han plötsligt att det är slut på papper i skrivaren. De enda papper han kan hitta är ett gammalt misslyckat Inside-manus som han använt för att balansera benen till skrivbordet. Så han utnyttjar det faktum att han aldrig lärt sig skriva ut dubbelsidigt och printar ut ett nytt fräscht Dollhouse-epos på de vita baksidorna: en värmande historia om hur Eliza får lära känna en litteraturprofessor med hår av silver men ett hjärta av guld. Stolt överlämnar han bibban till Joss, som dagen därpå ringer upp och säger "You've done it again Tim! Hoppas att du inte tar illa upp över att jag knöt ihop historierna på slutet. Kul också att du lärt dig skriva ut dubbelsidigt."

Dockhuset verkar ha drabbats hårt av lågkonjunkturen när man varken har råd med vakter eller ens lås på dörrarna. Dra ner Dominic från vinden! Seriens budget verkar inte vara bättre den. Använda green-screen för att någon ska kunna gå på trottoaren? Så hiskeligt fult.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » lör nov 21, 2009 20:24

:D :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003


Återgå till Dollhouse Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare