1x04 Gray Hour

Den första av förhoppningsvis många säsonger av Dollhouse.

You liked it this much:

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
6
55%
8
2
18%
9
3
27%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 11

Inläggav fripp21 » lör mar 28, 2009 1:44

Fjärde avsnittet var en klar förbättring. De föregående avsnitten var obra. Tråkiga uppdrag, inga relationer, ingen "huvudperson".

I mitten av avsnittet när Echo blev nollställd blev det intressant. Nu kan händelserna dra iväg i tangentens riktning. Men jag tycker fortfarande att det är svårt att känna för dem, dockorna. Ok, det är eventuellt synd om dem, kidnappade, tvingade, lurade eller vad de nu än är. Men som motiveringen till vissa händelser i Serenity - "the stakes must be higher". Denna serie behöver också högre staket.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav eriked » lör mar 28, 2009 14:52

Men det kanske kommer. Hon verkar ju lite annorlunda våran Echo. Detta var bra. Hoppas det tar ett par kliv till snart. Jag har föresten inte sett mer än så här. Snart så.

Obra håller jag dock inte med om. Första två gillade jag skarpt för att vara första två avsnitten av en serie. Tredje, var ett steg neråt men Joss brukar ha en tendens att tag med lite skitavsnitt här och där i början. Det kan nog lösa sig.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Lila » lör okt 10, 2009 23:58

lilith skrev:Jag gillade! Spännande och rörande också. Händelsefyllt avsnitt. Topher gillar jag jättemycket, och nu fick han en ny (?) kompis att vara rolig med.

Boyd: They are not bison!
Topher: They're a little bison..
(från minnet)

Spännande att de tre, Viktor, Sierra och Eccho (höll på att skriva Foxtrot där :) ) dras till varandra.



Har precis börjat glo på s1x00 och då säger de denna kommentar, och jag var tvungen att pausa. Va betyder det?
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav Binchy » fre okt 16, 2009 13:42

Oops, jag missade visst episod tre och gick direkt på fyran. Jaja... (edit) Efter att ha läst era inlägg så verkar det inte vara någon större förlust. Men jag ska nog se det avsnittet snart ändå. (/edit)

Mycket bra avsnitt, ännu mer kött på benen. Älskade när hon sa "it looks broken" om en kubistisk tavla (precis!). Underbart också när någon (var det konstvetaren eller var det Echo?) sa att de skulle stjäla Parthenon och en av de andra sa "isn't that rather big?"

Sierra och Echo blev samma personlighet, inte sant? Men det var ändå två olika personer, så att säga. Vilket iofs kan ha att göra med att det är två olika skådespelare, men ändå.

Jag såg Unaired Pilot före denna, visst var det många scener från den som var med här? Det gav en lätt obehaglig deja vu-känsla när Topher återigen visade på att de tre actives åt lunch tillsammans, och när Echo återigen dök ner i poolen. Lite samma känsla man får varje gång Echo säger "did I fall asleep". Men scenen mellan Topher och Langton var ju inte riktigt samma, lite olika ord, lite olika vinklar. Först trodde jag det var meningen att de tre skulle äta lunch ihop igen, sen kom jag ihåg att det ju var i piloten, som inte sänts. Och det fanns ju ingen anledning till att scenen mellan Topher och Langton skulle köras igen.

Kunde inte hjälpa att jag oooh-ade lite när man fick se van Goghs solrosor. Det originalet, mmmmm! Fast det var ju inget riktigt original just där.

Kände "Carolines syster" igen det där knarkoffret på sjukhuset? Hur kunde hon göra det?

Jag gillade Echo Taffy bättre än Sierra Taffy, måste jag erkänna. Echo Taffy var mer suave, Sierra Taffy var mest bara pissed off. Vilket iofs är förståeligt om hon tror att någon snott ett "gig" för henne.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Rombat » fre okt 16, 2009 16:37

Lila skrev:
lilith skrev:Jag gillade! Spännande och rörande också. Händelsefyllt avsnitt. Topher gillar jag jättemycket, och nu fick han en ny (?) kompis att vara rolig med.

Boyd: They are not bison!
Topher: They're a little bison..
(från minnet)

Spännande att de tre, Viktor, Sierra och Eccho (höll på att skriva Foxtrot där :) ) dras till varandra.



Har precis börjat glo på s1x00 och då säger de denna kommentar, och jag var tvungen att pausa. Va betyder det?

Nu minns jag inte sådär noga, men snackar de inte flockbeteende just då?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Binchy » fre okt 16, 2009 17:33

Väldigt många däggdjur har flockbeteende inristat i sina gener, i överlevnadsinstinkten. Den är nog inte så lätt att sudda ut, utan att sudda ut människan totalt, och bara ha ett katatoniskt skal kvar. Även när dockorna är inaktiva så kan de tala, de pratar engelska, de äter, de dushar, de sover. Där finns något kvar av vad som gör en människa till en människa. Eller en bison till en bison. Inte för att bison pratar engelska, men... Ah, you get the point.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Föregående

Återgå till Dollhouse Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron