Dollhouse

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav Glorificus » tor nov 01, 2007 10:53

AKS skrev:Jag har inte orkat läsa alla länkar eller så, men finns det nåt startdatum? Att manusförfattarstrejken kan påverka är ju självklart, men har nån plan avslöjats? Hösten 2008? Midseason 2009?

Så snart som möjligt, verkar det som. :)

TVWeek skrev:TVWeek: I was told the series would be for next spring or fall, depending on how fast you write.

Whedon: I can write for spring. There’s a hiccup in that process because of the [potential] writers strike. I will be good to go the moment we are in agreement with the studios. But I won’t pick up a pencil while we’re not.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » tor nov 01, 2007 10:54

Nu till våren?! Det skulle ta död på mig! Av glädje alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » tor nov 01, 2007 11:10

Fattar ni detta eller!? Fattar ni!? Aaaaaaaaaaaaah!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » tor nov 01, 2007 11:19

Nej, jag har inte helt och hållet fattat detta. Det är så otroligt. Så sent som igår eller i förrgår skrev jag här nåt om "Joss och tv i samma mening vad fantastiskt" eller nåt sånt. Och strax efter det är Joss och tv i samma mening och det är nytt och det är Eliza och det är UNDERBART!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 11:24

VelocityBoy skrev:Jag skulle lätt kunna tänka mig tusen sätt att göra en dålig show med den här grunden men Joss har aldrig gjort mig besviken hittills... dialogen kommer att vara där, bra casting och intressanta support karaktärer det kommer att bli super.

Plus att Tim är med för att lägga till lite elakheter. Det här måste bli relativt mörkt för att fungera, och då behövs (spoilers Buffyverse) Tim "Just because I killed Darla twice, did in Doyle, made Kate fatherless, had Angel eat his own father on camera, slice his sister off camera, munch on momma on camera, don't mean you can't trust me" Minear.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 11:38

Illyria skrev:Och dessutom Tim Minear, lär han sig aldrig?

Inte Tims val eftersom det är Joss sdom håller i trådarna. Tim tog ju den serien han och Todd Holland utvecklar elsewhere.

Det här fick mig att må bättre.

adolvsson: fuck sex-tråden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 11:40

A bear skrev:Plus att Tim är med för att lägga till lite elakheter.

Fast jag tänker på, att på flertalet ställen låter det som om Timmy är klar för Dollhouse i samma kapacitet som t ex Firefly, vilket det inte riktigt låter som...
Oh, and P.S. to all you fans of writer/producer Tim Minear (Angel, Wonderfalls, Firefly, Drive). He tells us: "Joss has pathetically begged me to be involved. And I hate to see a slightly younger man weep like a girl. So I said, 'm'kay.' I'll be playing with dolls one way or t'other.

... snarare finns risken, speciellt om han är upptagen med Miracle Man på annan kanal, att det bara handlar om enstaka manus som inte kommer göra större skillnad för seriens ton. Även om han får döda karaktärer.

Å andra sidan kanske det handlar om att han kommer vara involverad i utvecklingen, utveckla serien med Joss, skriva pilot eller så, och inte mycket mer senare i serien, vilket ändå skulle göra en hel del stämningen och timmyismerna.

Men framför allt tänkte jag på det där att folk verkar göra mer av Tims inblandning än vi faktiskt vet än så länge.

Åh, jag vill veta mer mer mer - inte sen, nu!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 11:55

adolvsson skrev:Å andra sidan kanske det handlar om att han kommer vara involverad i utvecklingen, utveckla serien med Joss, skriva pilot eller så, och inte mycket mer senare i serien, vilket ändå skulle göra en hel del stämningen och timmyismerna.

Både Joss och Tim har kontrakt för samma produktionsbolag när det gäller tv så det bör inte bli några problem. Tim kanske inte kommer vara inblandad i showrunner-saker på Dollhouse men det behövs å andra sidan inte eftersom Joss bara har en serie att göra nu. Det Joss verkligen behöver är bra folk i manusrummet som inte bara kan skriva utan även kan ge idéer och skjuta ner en del när de bryter historierna. Du vet, så som han inte haft på s8.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 11:59

noike skrev:
adolvsson skrev:Å andra sidan kanske det handlar om att han kommer vara involverad i utvecklingen, utveckla serien med Joss, skriva pilot eller så, och inte mycket mer senare i serien, vilket ändå skulle göra en hel del stämningen och timmyismerna.

Både Joss och Tim har kontrakt för samma produktionsbolag när det gäller tv så det bör inte bli några problem. Tim kanske inte kommer vara inblandad i showrunner-saker på Dollhouse men det behövs å andra sidan inte eftersom Joss bara har en serie att göra nu. Det Joss verkligen behöver är bra folk i manusrummet som inte bara kan skriva utan även kan ge idéer och skjuta ner en del när de bryter historierna. Du vet, så som han inte haft på s8.

Å andra sidan - Joss förmåga att glömma bort viktiga karaktärsdrag och händelser kan ju faktiskt vara en fördel i en show där huvudpersonen förväntas glömma sig själv mellan varje avsnitt... ;)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 12:03

A bear skrev:Å andra sidan - Joss förmåga att glömma bort viktiga karaktärsdrag och händelser kan ju faktiskt vara en fördel i en show där huvudpersonen förväntas glömma sig själv mellan varje avsnitt... ;)

Ah! Han är en method-writer! Så måste det vara givetvis.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » tor nov 01, 2007 12:07

JAAA!

Det känns fortfarande overkligt.

Illyria skrev:Är det "a completley new bunch of people" sedan i våras när de slängde bort Drive?

Jag vet jag inte riktigt hur maktfördelningen fungerar, men de har två snubbar från FX (en av dem från NBC dessutom) i höga positioner nu. Alltså folk som är ansvariga för saker som The Shield och Friday Night Lights kommer vara huvudansvariga för Dollhouse om jag har förstått rätt. Det måste vara en förbättring, hur stor återstår förstås att se.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 12:10

I don't wanna be the party-pooper, men FOX är ett Murdochföretag vilket betyder att tittarsiffror har mer makt än folket där -- oavsett position.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » tor nov 01, 2007 12:30

Nu famlar jag förstås helt i mörket, men folket där måste ju kunna påverka något även om de givetvis måste lägga ner serier med kassa tittarsiffor. Inte behandla serien som Firefly (innan nedläggningen) till exempel, NÅGOT extrastöd måste de (rätt personer alltså) väl ändå kunna ge för bra serier.

Jag är i och för sig inte bitter angående Drive heller.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » tor nov 01, 2007 12:31

Det finns dessutom mer att tänka på, bortsett från FOX, för det gäller vilken kanal som helst; visst kan det vara trevligt att tänka sig en ny Joss-serie redan till våren, men nya serier som har premiär på våren klarar sig sällan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 12:31

noike skrev:Både Joss och Tim... [osv, osv]

I like all the points you're making.

Apropå manusrummet, sa Eliza i Kristins första Q&A att manusförfattare rekryteras från bland annat Buffys gamla gäng. Vilket bör vara en positiv sak i flera avseenden - inte bara att dom är duktiga i sig, utan även att dom har det i blodet, det där med nya idéer och skjuta ner Joss egna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 12:49

CheeseGuy: kanalens VD gillade Drive väldigt mycket. Det känns som om att ekonomer och tablåläggare är de med störst makt där borta, alla andras inflytande slutar efter produktionen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor nov 01, 2007 13:02

*håller alla tummar för Goddard och Espenson*

De har ju iofs haft en del jobb sedan Buffy, men framförallt Jane verkar ju ha hoppat lite från sten till sten på sistone och inte fäst sig ordentligt vid någon specifik serie. Drew är ju fortfarande Lost (höhöhöh...) dock.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tor nov 01, 2007 13:09

:eek: :o :D :eek: :o :D :!: :!: :chock: :popcorn: :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor nov 01, 2007 13:29

Nu har orden kommit tillbaka till mig. Jag är så pepp på det här att det är tokigt. Ge mig nu! till våren?! NU säger jag!

Bring on casting rumours!

*hyperventilerar* ok, ord slut.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tomas » tor nov 01, 2007 13:41

!!11!!!!one!!!11!!!!one!!! :D
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » tor nov 01, 2007 14:30

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.....*host*host*......*hrrm*
hrmm*.......aaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAHHHHH
HHHHHHHHH......AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH..AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

:drool: :drool: :drool:

EDIT: Sort of lost my mind a bit! Men Yaaaaaaay! Joss! Eliza! Tim! SMG!...No?...Well...Still...YAAAY!!! FOX? Yaaa........FUCK! Well...Still...YAAAAAAY :D

Okay, so mind still lost. Who cares? ;)
Senast redigerad av HeY tor nov 01, 2007 14:35, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tor nov 01, 2007 14:33

Tob skrev:Herrejävlar. Sämre nyheter kan man ju läsa en morgon.
While you scream, hyperventilate and then (hopefully) recover, I will tell you this: The news gets even better.

Ja...det var en bra beskrivning... :chock:


Jag slutade snabbt när jag läste det där, men hoppar fortfarande lite upp ochner i soffan. Jag befinner mig här:
Glorificus skrev:Ja, en Dollhouse-tråd! Iiiihh!
Jag dör.


Edit: Nu har jag läst igenom allt, fortfarande och ännu mer:
IIIIIIIIIH! :eek: :eek: :D :D :drool: ! Jag är så glad.
Senast redigerad av sfinx tor nov 01, 2007 14:49, redigerad totalt 1 gång.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 14:46

caffeineaddict skrev:*håller alla tummar för Goddard och Espenson*

David Fury är på 24 fortfarande va? Ben Edlund på Supernatural. Elizabeth Craft & Sarah Fain förmodar jag slösas bort på Women's Murder Club. Jeffrey Bell är helt ledig.

Espenson är ju, tyvärr, uppbunden med BSG s4. Har inte hindrat henne från att skriva för andra serier däremot, så förhoppningsvis. Få över Marti Noxen från Private Practice? Och Goddard har inget från Lost s4 på sin IMDB-resume -- inte mycket att bygga upp hoppet på, men jag är beredd att drömma.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav ladymorganlefay » tor nov 01, 2007 15:03

oh my! Fan va kul. JAg vill se nu, nu, nu!!!!
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 25 maj 2005
Ort: visby---sthlm---sumpan

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 15:15

noike skrev:Elizabeth Craft & Sarah Fain förmodar jag slösas bort på Women's Murder Club.

Och försvinner de därifrån är det väl tillbaka till The Shield i första hand? Även om det snart är slut...

Drew Greenberg är på Dexter. Där vill jag nog ha kvar honom, faktiskt. Han är bra.

Marti Noxon är på Private Practice och Grey's Anatomy och har väl tyvärr tallriken full.

Steven S DeKnight går och skräpar på Smallville. Tänk om han fick skriva åt en bättre serie...?

Nu är det ju bara sju avsnitt till att börja med, men man hoppas ju att Joss åtminstone ringer runt lite. Eller ännu bättre, att folk börjar ringa till honom.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 15:19

DeKnight ska ha lämnat Smallville och håller på med något nytt som heter DELETE-ME.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 15:21

noike skrev:DeKnight ska ha lämnat Smallville och håller på med något nytt som heter DELETE-ME.

Jo, en serie med det namnet lär ju inte läggas ner så fort bossarna börjar gå igenom listan.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Glorificus » tor nov 01, 2007 15:26

A bear skrev:
noike skrev:DeKnight ska ha lämnat Smallville och håller på med något nytt som heter DELETE-ME.

Jo, en serie med det namnet lär ju inte läggas ner så fort bossarna börjar gå igenom listan.

:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 15:26

:D Så vi ska anta att DeKnight är ledig då.

Jose Molina som skrev Ariel och samskrev med Ben på Trash i Firefly behöver räddas från L&O och Without a Trace.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Det bara påminde mig om...

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 15:27

A bear skrev:Jo, en serie med det namnet lär ju inte läggas ner så fort bossarna börjar gå igenom listan.

Bild
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron