Dollhouse

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav Zaxx » tor nov 20, 2008 8:06

Jo jag är för att skriva som man pratar. Det är bättre. Ser ingen anledning till varför inte. Så länge man inte överdriver det och börj4r fr34ka ut m3d omg h4xx0r 1337 ffs :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » tor nov 20, 2008 9:42

OMFG! D1zz4 in73 1337!!!!!111!!1! teh n00bzorz!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tor nov 20, 2008 15:02

Zaxx skrev:Jo jag är för att skriva som man pratar. Det är bättre. Ser ingen anledning till varför inte. Så länge man inte överdriver det och börj4r fr34ka ut m3d omg h4xx0r 1337 ffs :)

För att det fungerar inte om man har dialekter som gör ordbilderna jobbigare att läsa. Vårt skrivspråk har aldrig varit fonetiskt så det är skitdumt att börja med det, för att inte tala om omöjligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » tor nov 20, 2008 22:55

Jag tycker att lite talspråk är ok, men stavning och förståelig grammatik och meningsbyggnad är viktig. Jag får krupp på sånt annars. Men "nerlagd"är ok. :D Jag skrev ju "sånt" också. Det borde väl vara sådant.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons dec 17, 2008 21:50

Ett Dollhouse-foto som jag inte sett tidigare. Lade på en gång märke till de praktiska skorna. :)

Bild
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » ons dec 17, 2008 22:50

OMG. Hur går man i sådana där. Me no comprendo.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » tor dec 18, 2008 11:39

Hade passat i porrtråden.
Jävligt läckert.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Garim » lör jan 10, 2009 12:04

Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » lör jan 10, 2009 12:23

:)

(Hoppas, hoppas, hoppas att denna serie blir bra! Jag vet inte varför, men mina förväntningar sjunker för varje dag. Vilket antagligen är nåt bra för höga förväntningar kan förstöra. Men jag håller tummarna!)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön jan 11, 2009 20:31

Nytt promofoto på castet:
http://www.truefan-eliza.com/Gallery/di ... at=0&pos=2

Plus ett nytt på halvnaken Eliza.
http://www.truefan-eliza.com/Gallery/di ... at=0&pos=1

(edit) Vet inte hur länge just dessa länkar funkar så snart länkar de väl till nåt annat... (/edit)

Ja, och detta nakna på Eliza är ju från hemsidan. Fast utan bakgrunden som förstör.
http://www.truefan-eliza.com/Gallery/di ... at=0&pos=0
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » mån jan 12, 2009 18:20

Och hon som lovade dyrt och heligt att hon aldrig skulle näcka framför kameran... Hon har dessutom en topless-scen i The Alphabet Killer.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Rombat » mån jan 12, 2009 19:08

herdware skrev:Och hon som lovade dyrt och heligt att hon aldrig skulle näcka framför kameran... Hon har dessutom en topless-scen i The Alphabet Killer.

Jag blir inte ledsen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » mån jan 12, 2009 19:52

Rombat skrev:
herdware skrev:Och hon som lovade dyrt och heligt att hon aldrig skulle näcka framför kameran... Hon har dessutom en topless-scen i The Alphabet Killer.

Jag blir inte ledsen.

It was short but bouncy.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » lör jan 24, 2009 12:44

Lär dig uttala Dollhouseskådespelarnas namn

We gotta simplify it. This is playing in, like... Middle Americans, they're not gonna stand for it. So it's Eddie and Danni and Tom. That's it. And "Joss"? Put an H on that, c'mon!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » lör feb 07, 2009 13:51

Signaturmelodi + video med en massa previews:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » lör feb 07, 2009 14:31

Om det där är signaturmelodin så... Well, it's not to my taste to say the least. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » lör feb 07, 2009 14:47

AKS skrev:Om det där är signaturmelodin så... Well, it's not to my taste to say the least. :(

Samma här, tycker det mest låter som fjärde klassens James Bondpastisch. Men gissningsvis lär den - som de flesta signaturer nuförtin - bli bra mycket kortare i själva TV-serien. Vem vet, vi kanske inte ens behöver höra själva sången.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » lör feb 07, 2009 15:15

Ja, vi kan ju alltid hoppas. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör feb 07, 2009 16:53

Såg en trailer jag inte sett tidigare av Dollhouse. Jag gillade den, check it out:



(edit) Kul med gamla "Jossverse rösten" som alltid var på Buffy/Angel promorna. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön feb 08, 2009 16:53

http://twitter.com/drhorrible/status/1188047077
Fillion crashed the Dollhouse wrap party.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » sön feb 08, 2009 19:40

A bear skrev:
AKS skrev:Om det där är signaturmelodin så... Well, it's not to my taste to say the least. :(

Samma här, tycker det mest låter som fjärde klassens James Bondpastisch. Men gissningsvis lär den - som de flesta signaturer nuförtin - bli bra mycket kortare i själva TV-serien. Vem vet, vi kanske inte ens behöver höra själva sången.

Jag gillar Jonatha Brooke. Lyssnar på henne en del, och jag tycker den här sången var helt ok. Men som sagt, den lär ju bli kortare när det väl gäller...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HeY » sön feb 08, 2009 20:21

Garim skrev:
A bear skrev:
AKS skrev:Om det där är signaturmelodin så... Well, it's not to my taste to say the least. :(

Samma här, tycker det mest låter som fjärde klassens James Bondpastisch. Men gissningsvis lär den - som de flesta signaturer nuförtin - bli bra mycket kortare i själva TV-serien. Vem vet, vi kanske inte ens behöver höra själva sången.

Jag gillar Jonatha Brooke. Lyssnar på henne en del, och jag tycker den här sången var helt ok. Men som sagt, den lär ju bli kortare när det väl gäller...


Jag gillade låten, vet inte om den passar som signaturmelodi men de klipper säkert ihop den på ett snyggt sätt. Joss serier brukar ha snygga intron, jag hoppas absolut inte att han går med "Lost-trenden".

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre feb 13, 2009 12:24

Whedon har postat på Whedonesque och besvarar fem frågor:

http://whedonesque.com/comments/19076#more
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » sön feb 15, 2009 11:50

Jag vill ha ett eget Dollhouse
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav wyndham » mån feb 16, 2009 0:22

Undrar om världen är redo för Dollhouse Screencap-quiz än.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » mån feb 16, 2009 0:37

wyndham skrev:Undrar om världen är redo för Dollhouse Screencap-quiz än.

Do it! :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MrBurkle » mån feb 16, 2009 22:05

Skulle väl vara någon slags presentation av TSCC och Dollhouse innan det började, där summer och eliza sa ett par ord tillsammans... var kan man hitta detta måntro?
Hitar bara outakes från det på youtube; http://www.youtube.com/watch?v=sU1gAXbeU5w
The cake is a lie
MrBurkle
Minion
 
Inlägg: 56
Blev medlem: 14 jan 2008

Inläggav AKS » ons feb 18, 2009 20:56

Jag har postat FOX:s pressreleaser för avsnitt 1.03 och 1.04 i avsnittstrådarna och jag är glad över att (spoiler skådespelare) Amy Acker ska vara med i båda avsnitten. Jag har ingen riktigt koll på hur hennes recurringstatus är, men kul att hon är med mycket i början i alla fall. Avsnitt två har jag ingen koll på dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons feb 18, 2009 21:00

AKS skrev:Jag har postat FOX:s pressreleaser för avsnitt 1.03 och 1.04 i avsnittstrådarna och jag är glad över att (spoiler skådespelare) Amy Acker ska vara med i båda avsnitten. Jag har ingen riktigt koll på hur hennes recurringstatus är, men kul att hon är med mycket i början i alla fall. Avsnitt två har jag ingen koll på dock.

Jag skulle tro att hon är mycket recurring, antagligen har honmöjlighet att bli fast i s2. Skulle jag tro alltså, jag har noll bevis som stödjer detta förutom min hjärna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons feb 18, 2009 21:02

Din hjärna verkar bra så jag tror på den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron