Dollhouse

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 15:30

noike skrev::D Så vi ska anta att DeKnight är ledig då.

Jose Molina som skrev Ariel och samskrev med Ben på Trash i Firefly behöver räddas från L&O och Without a Trace.

Och Doug Petrie ska kidnappas från CSI Las Vegas, avprogrammeras och återbördas till mänskligheten. Hur är det med David Greenwalt...? Det där med att han hoppade av Twilight för "health reasons" låter olycksbådande...

EDIT: Sen har jag väldigt dålig koll på Diego Gutierrez som skrev "Normal Again" - med det avsnittet innanför bältet tycker man ju att han borde platsa...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 15:35

Jag hörde att Moonlight-splitten var för att det var stora creative differences mellan vad alla andra ville och vad Greenwalt tänkte sig. Men om det var hälsoproblem så fan, det låter inte så bra. (Jag hade hoppats att han äntligen skulle få göra the Bastard för Showtime.)

Är Doug Petrie på CSI? Det förklarar å andra sidan varför de helt plöstlsigt svängde om och håller på med arc. Men jo, han förtjänar bättre.

Edit: Diego Gutierrez kollade jag upp nu, Without a Trace han också. Fan, men han var assistent till Joss så han borde vara lättövertalad att hoppa skepp.
Senast redigerad av noike tor nov 01, 2007 15:37, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » tor nov 01, 2007 15:35

Det var fina nyheter jag fick när jag steg upp! "Gissa vem som ska spela huvudrollen!". Nej det hade jag aldrig kunnat gissa.

JOSS! ELIZA! :chock: :lovebunnier: :chock:

Jag vägrar tänka en enda negativ tanke om det här. Det skulle kännas otacksamt på nåt vis. Det kommer att bli perfekt!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaspode » tor nov 01, 2007 15:36

Om vi namedroppar writers, Ben Edlund skrev det jätteroliga Supernatural-avsnittet jag såg. Fast han verkar vara co-executive producer där. det låter fast.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » tor nov 01, 2007 15:41

Tracey Forbes då?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Tam » tor nov 01, 2007 15:51

poser skrev:Tracey Forbes då?

Hahahaha
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » tor nov 01, 2007 15:55

Jag var tvungen att kolla vad skrattet kom ifrån när Tracey nämndes och enligt imdb:

- Where the Wild Things Are (2000) TV Episode (writer)
- Something Blue (1999) TV Episode (writer)
- Beer Bad (1999) TV Episode (writer)


Something Blue i all ära men henne slipper jag gärna.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 15:56

Beer Bad 4 Life!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor nov 01, 2007 15:57

Rebecca Rand Kirsher då? Hon har iaf skrivit några bra avsnitt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor nov 01, 2007 16:18

HeY skrev:Rebecca Rand Kirsher då? Hon har iaf skrivit några bra avsnitt.
Touched FTW!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » tor nov 01, 2007 16:19

Ja precis! Och Tabula Rasa!!

Enligt imdb så gör hon ingenting just nu efter att GG slutat.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor nov 01, 2007 18:01

Hihihi. Joss.

Joss skrev:Hi guys. What's going on?

I remember I was having lunch with Eliza, and thinking she was shiny, so shiny... and then I woke up here. Weird.

Pretty much everything has been said already, but I wanted to check in and give y'all muchas smooches for the support. This was all unexpected, but what can I say? When it's right, it's right. Right?

I'm kind of freaking out about the concept. It's fascinatng from every angle -- it won't stop talking to me. It's sweet and creepy and exciting and very human. I hope it doesn't suck, 'cause in my head it's fairly righteous.

As for young Minear's 'Miracle Man', that's still on -- he's agreed to consult for me while developing his own thing. He'll be doing the work of two near-men!

Updates will be updatified. Keep watching the skies. xo -j.
joss | November 01, 16:06 CET
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 18:04

Annan kommentar i samma tråd, ang casting:
Now, how long until Carlos Jacott, Andy Umberger, Jonathan Woodward, and Jeff Ricketts show up?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » tor nov 01, 2007 18:11

A bear skrev:Annan kommentar i samma tråd, ang casting:
Now, how long until Carlos Jacott, Andy Umberger, Jonathan Woodward, and Jeff Ricketts show up?


Ibland kan det vara lite förutsägbart med castingen på joss-program...

Det kommer bli intressant och se hur denna serie blir...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 18:27

Glorificus citerade vad Joss skrev:As for young Minear's 'Miracle Man', that's still on -- he's agreed to consult for me while developing his own thing.

Jag gillar ljudet av det där.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 18:47

http://www.timminear.net/archives/news/000152.html
TM.net: How will you be involved with DOLLHOUSE? What role will you serve?

TM: I serve at the pleasure of The President. Wait. Am I Colin Powell? Right. Since it's Joss, I'll be involved as much as I can. I know that's not much of an answer. Ask harder questions. Or easier ones.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 18:55

*sjunger* Timmy-Timmy, Timmy, Timmy, Timmy-my-my-my, Ti-Ti-Ti-mmyyy!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor nov 01, 2007 20:05

Hypotetiskt sett, bör en person, låt oss säga min vän, skämmas om han, min vän, inte har hört talats om Miracle Man? Och om jag då skulle uppdatera, ehm, min vän, hur skulle jag formulera mig? Någon? För min vän måste ju veta.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor nov 01, 2007 20:06

noike skrev:
caffeineaddict skrev:*håller alla tummar för Goddard och Espenson*

David Fury är på 24 fortfarande va?

Han har sagt att det är troligt att han slutar efter nästa säsong. Det kanske kan gå ihop.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 20:09

CheeseGuy skrev:Han har sagt att det är troligt att han slutar efter nästa säsong.

Kanske extra lockande att gå om Joss kallar. Komsikomsikoo.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 20:13

HeY skrev:Hypotetiskt sett, bör en person, låt oss säga min vän, skämmas om han, min vän, inte har hört talats om Miracle Man? Och om jag då skulle uppdatera, ehm, min vän, hur skulle jag formulera mig? Någon? För min vän måste ju veta.

Du kan leda din hypotetiske vän till viewtopic.php?p=354004#354004
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 20:19

A bear skrev:Variety:
Whedon admitted there's a little dose of "The Matrix" in the plot -- "I do have that entire movie tattooed on my brain" -- and said "Dollhouse" will enable him and Dushku to explore some political and social issues.


Jag hoppas Whedon har läst the Invisibles som the Matrix lånade hejvilt från. Eliza som en motsvarighet till Mr Six och hans sätt att hantera flera flytande identiteter samtidigt.

Däremot kanske man borde läsa på lite Ibsen och inte skjuta fram det hela tiden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 20:24

noike skrev:
A bear skrev:Variety:
Whedon admitted there's a little dose of "The Matrix" in the plot -- "I do have that entire movie tattooed on my brain" -- and said "Dollhouse" will enable him and Dushku to explore some political and social issues.


Jag hoppas Whedon har läst the Invisibles som the Matrix lånade hejvilt från. Eliza som en motsvarighet till Mr Six och hans sätt att hantera flera flytande identiteter samtidigt.

Jag röstar för att vi sätter ihop en lista på böcker och filmer om det här med identiteter som Joss bör ha läst/sett innan han ger sig på det här och skickar till honom. Jag antar att han är bekant med A Scanner Darkly, men för säkerhets skull hamnar den på listan.

EDIT: Och jag tänkte precis samma sak om Ibsen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Ankh » tor nov 01, 2007 20:31

A bear skrev::eek: :eek: :eek:

Jag kan inte fatta att det är sant. Då jag såg denna tråd så trodde jag att det var ett skämt. Joss är 1,93?!?


LOLOLOLOL!! Tårarna böts ut mot asgarv!

Är det normalt att bli så här glad och ha gåshud i flera timmar för att det ska komma en serie? Har man för lite eget liv då?

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag förutspå några saker.

1. Jag kommer att ÄLSKA serien
2. "några" här kommer att vara tveksamma i början, gilla avsnitt nr 3 och sen tycka att resten var skit.

Japp. Bara att vänta länge nu!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav brat » tor nov 01, 2007 20:38

Det här är bästa tv-nyheten sedan... jag kan faktiskt inte komma på om det någonsin funnits en bättre tv-nyhet.

Personligen blev jag väckt mitt i natten eftersom Glory måste dela med sig av nyheten och det var det så värt! (Trots att jag skulle upp och jobba tidigt). Hela arbetsdagen försvann sedan i en rosa dimma.

Och Dollhouse. Vilken perfekt titel. Det finns inga gränser för hur bra det här kan bli!

Caps lock baby!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 20:43

brat skrev:Caps lock baby!

Damn straight.

Kommentarer från överkänsliga personer på nätet får mig bara att bli ännu mer övertygad om att det här kommer bli bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tor nov 01, 2007 20:49

noike skrev:
HeY skrev:Hypotetiskt sett, bör en person, låt oss säga min vän, skämmas om han, min vän, inte har hört talats om Miracle Man? Och om jag då skulle uppdatera, ehm, min vän, hur skulle jag formulera mig? Någon? För min vän måste ju veta.

Du kan leda din hypotetiske vän till viewtopic.php?p=354004#354004


Tack, min hypotetiska vän blev väldigt glad :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor nov 01, 2007 21:20

brat skrev:Personligen blev jag väckt mitt i natten

Ha! "Mitt i natten"... Pfft. Lies!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » tor nov 01, 2007 21:27

Glorificus skrev:
brat skrev:Personligen blev jag väckt mitt i natten

Ha! "Mitt i natten"... Pfft. Lies!

Inte mitt fel att de lagt mitt i natten på morgonkvisten. Funderar varje gång väckaren ringer på vem som planerat det så.

Jag är peppad på ALLT.
Tänk den dag det kommer en promo. Tänk att se ett helt nytt serieintro. Tänk när det finns en hel uppsjö av nya citat. Tänk att lära känna nya karaktärer.
En helt ny värld av Jossy goodness. Inte klokt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » tor nov 01, 2007 21:30

En helt ny värld av Jossy goodness på FOX. Jag gillar inte sista versen i den sången.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare