Dollhouse

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav Rombat » lör nov 03, 2007 13:04

Tinwiel skrev:Jag gillar the Ark-låten.
Of course you do. :lovebunny: :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sfinx » lör nov 03, 2007 13:07

Tinwiel skrev:Jag gillar the Ark-låten. Och Echo är ett fint namn på Elizas karaktär.

Jag har tänkt på en plats hela tiden jag sett namnet, och nu kom jag på: Echo park, men jag vet inte i vilket sammanhang.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav brat » lör nov 03, 2007 13:51

Jag vet inte om det finns någon logik i det här men att Dollhouse är på väg får mig att vilja se om Buffy från början till slut. Det var länge sedan jag gjorde det... när jag gjorde jag det senast egentligen...

Edit. Jag tror att jag gjorde det under 2006 men jag är inte säker. Känns som att det är sånt man borde minnas.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » lör nov 03, 2007 13:59

Tinwiel: Jag gillar den egentligen också, men jag har spelat sönder den en aning. Men nu när jag läser Echo så blir det ett Echo-echo-echo efter :P

brat: Jag också! Let's make a project out of it!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör nov 03, 2007 15:24

Blir strejken långvarig kommer det finnas mycket tid över från annan tv för en omtitt av både det ena och det andra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Murnau » lör nov 03, 2007 15:56

adolvsson skrev:
A bear skrev:och odla skägg

Jag vet inte, Björn, skägg är ju alltid skägg...

Ord
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav adolvsson » sön nov 04, 2007 18:25

Häpp... det har gått, vad, tre dagar?
http://71716.spreadshirt.net/en/GB/Shop

Jossfans har verkligen varit utsvultna.

Via Dollverse.com. Det fanns en läng till en fanfic också, såväl som lite annat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön nov 04, 2007 18:38

Hmm, det börjar nästan kännas lite patetiskt överdrivet från min sida. Eller kanske inte patetiskt, men vissa har alldeles för mycket fritid.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön nov 04, 2007 18:39

HeY skrev:Hmm, det börjar nästan kännas lite patetiskt överdrivet från min sida. Eller kanske inte patetiskt, men vissa har alldeles för mycket fritid.

:D Ye of little faith. Vänta bara...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön nov 04, 2007 18:40

HeY skrev:Hmm, det börjar nästan kännas lite patetiskt överdrivet från min sida. Eller kanske inte patetiskt, men vissa har alldeles för mycket fritid.

Tja, om dom ändå har för mycket fritid ser jag hellre att dom ägnar sig åt det här, än att lika passionerat pusha för Lost eller annan ovärdig serie. Det positiva i det här kan vara, om gudarna vill, att bolaget ser passionen och faktiskt låter sig påverkas i positiv riktning.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön nov 04, 2007 18:42

Eller så ser dem passionen, får extremt höga förväntningar som blir dömda till att besvikas.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön nov 04, 2007 18:52

HeY skrev:Eller så ser dem passionen, får extremt höga förväntningar som blir dömda till att besvikas.

Precis, det är bättre om FOX redan från början får intrycket att ingen vill se det här.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » sön nov 04, 2007 19:04

A bear skrev:
HeY skrev:Eller så ser dem passionen, får extremt höga förväntningar som blir dömda till att besvikas.

Precis, det är bättre om FOX redan från början får intrycket att ingen vill se det här.

Ja, för sådana serier får ju aldrig tablåtid på fredagar...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brat » mån nov 05, 2007 0:08

HeY skrev:Tinwiel: Jag gillar den egentligen också, men jag har spelat sönder den en aning. Men nu när jag läser Echo så blir det ett Echo-echo-echo efter :P

brat: Jag också! Let's make a project out of it!!

Absolut! Med random kommentarer i avsnittstrådarna till alla latmaskar som inte orkar göra resan med oss.

Ska bara se om QaF också... när Boxen kommer. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav CheeseGuy » mån nov 05, 2007 0:37

Jag hade tänkt se om Buffy redan innan det här, men det får nog bli i slutet av december eller i januari.

Däremot började jag se om Firefly igår (också planerat sedan tidigare), och det sänkte inte direkt förväntningarna på Dollhouse. Jag hade glömt hur jävla bra den serien är, och den är verkligen det från början också till skillnad från Buffy och Angel.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » mån nov 05, 2007 0:40

Jag tycker att Buffy är bra från början. 'Most charming thing ever' ju!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån nov 05, 2007 1:02

HeY skrev:Jag tycker att Buffy är bra från början. 'Most charming thing ever' ju!

Absolut!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav CheeseGuy » mån nov 05, 2007 10:14

HeY skrev:Jag tycker att Buffy är bra från början. 'Most charming thing ever' ju!

Den är charmig ja, vilket inte nödvändigtvis räcker för att den ska vara bra. Jag vet faktiskt inte hur bra början är egentligen, det var ju ett tag sen sist. Men det jag syftade på är att det tar ett tag för Buffy att bli tokbra (även om den skulle vara bra från början). Firefly är det från första sekunden.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Capt. Peroxide » mån nov 05, 2007 21:24

NEJ, Buffy är INTE bra från början. Inte Angel heller. Jag hoppas mycket på Dollhouse, kombinationen Joss och Eliza bådar gott.

Namnet Echo får mig mest att tänka på Young Ones:

Rick: I shall write to my MP!
Neil: But you're an anarchist...
Rick: Then I will write to the lead singer of Echo and the Bunnymen! "Dear mr Echo..."
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Garim » mån nov 05, 2007 22:36

Fan. Här åker man på semester en vecka och internet exploderar... Det här är ju fantastiska nyheter! Fan, jag är så upphetsad! Wow... Joss. Eliza. Tim.
Swooon.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » mån nov 05, 2007 22:42

Capt. Peroxide skrev:NEJ, Buffy är INTE bra från början. Inte Angel heller.

Pilutta vad fel du har.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » mån nov 05, 2007 22:44

noike skrev:
Capt. Peroxide skrev:NEJ, Buffy är INTE bra från början. Inte Angel heller.

Pilutta vad fel du har.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Simon » mån nov 05, 2007 22:46

Jag tycker Angel är bra från början. :}

Faktum är att den är så bra från början att jag fick skrubba mig själv med lösningsmedel efter att jag såg Moonlight-piloten. Runt varje krök kom det i vågor över en - Angel är så förbaskat mycket bättre.

Jag gillar detektivupplägget och noir-tonen extremt mycket, och ska jag skära ut säsonger som tårtbitar är faktiskt första säsongen där den jag roffar åt mig innan nån annan har en chans.

... och sen medan jag kladdar runt med den i munnen skrapar jag till mig femte också. Och rosen. Om en Angel-tårta nu skulle ha en ros..

Den skulle förmodligen ha en marsipansjäl.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav HeY » mån nov 05, 2007 22:56

Vad bra, då lämnar du ju säsong 4 och 2 åt mig :D

Men jag tycker verkligen att säsong 1 av Buffy är riktigt bra. Charmig indeed, men inte bara det. Första gången jag såg Buffy var det "Welcome to the Hellmouth" och det fängslade mig. Hela säsong 1 var riktigt bra och Prophecy Girl swooooned me! Att säsong 2 sedan skulle störtäga säsong 1 och riktigt misshandla mig med spänning var ju nästan to good to be true. Resten är ju historia. Hela Buffy är bra, jag har aldrig varit uttråkad. Säsong 1 är bättre än mycket på TV.

F'låt för svengelskan. Jag är trött och förvirrad, my brain is cookie dough, it's not done baking!
Senast redigerad av HeY mån nov 05, 2007 23:08, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån nov 05, 2007 23:03

Jag tilldelar :lovebunny: till säsong 1 av Buffy, inte lika bra som serien sedan blir men ändå :lovebunny:.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav madskellig » mån nov 05, 2007 23:06

Jag tycker också väldigt mycket om S1 av Buffy. Den hamnar längst ned på listan över mina favorit säsonger, men den är ändå bra :lovebunny:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Simon » mån nov 05, 2007 23:17

HeY skrev:Vad bra, då lämnar du ju säsong 4 och 2 åt mig :D


Perfekt! Tycker du illa om lakrits också så luktar det giftemål.

Jag har en teori om att man ska komplettera varandra så att man inte bråkar om godisarna i en gott & blandat-påse. Horoskop och sånt är bara skrock och dumheter, min godisteori är däremot fullständigt vattentät.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav HeY » mån nov 05, 2007 23:43

Perfekt! Ska vi sätta datum?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav makane » tis nov 06, 2007 11:34

Simon skrev:
HeY skrev:Vad bra, då lämnar du ju säsong 4 och 2 åt mig :D


Perfekt! Tycker du illa om lakrits också så luktar det giftemål.

Jag har en teori om att man ska komplettera varandra så att man inte bråkar om godisarna i en gott & blandat-påse. Horoskop och sånt är bara skrock och dumheter, min godisteori är däremot fullständigt vattentät.


YES! då har jag hittat rätt. Min man äter lakritsen och jag alla de andra. Så bra för då kan man köpa Gott & blandat utan att behöva slänga de där svarta vidriga små sakerna.

Och angående Buffy säsong 1, visst har den guldkorn, men mycket är faktiskt inte så bra... Tyckte jag iallafall första gången. Ska bli spännande när man ser det en andra gång och redan känner alla karaktärer.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Glorificus » tis nov 06, 2007 12:42

makane skrev:Ska bli spännande när man ser det en andra gång och redan känner alla karaktärer.

Åtminstone för mig så var det omtittar som höjde första säsongen ordentligt. Nu tycker jag den är riktigt, riktigt bra. Inte för att jag tyckte den var dålig första gången, då hade jag bara inte förstått hur bra Buffy är så jag såg den med en lite blind föreställning om vad jag trodde den skulle vara.

Angel älskade jag från första avsnittet, om jag minns rätt. Med Firefly vet jag att det tog tre avsnitt för att få mig fast (Our Mrs Reynolds övertygade).

Ska bli intressant att se om Joss lyckas få en att fastna lika rejält för Dollhouse. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron