Dollhouse

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav AKS » fre apr 24, 2009 20:58

Jag ser fram emot avsnitt 1.12. Fotot nedan gjorde att jag började se fram emot det ännu mer. Ingen egentlig spoiler utöver att två personer är med (= vi vet att de lever så länge) och kläder/stil.

http://www.iimmgg.com/image/ecb84b3f6ea ... 2321706ec7
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » fre apr 24, 2009 22:19

Woah.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » fre apr 24, 2009 22:33

Yup.

Och får jag bara säga hur kul det är att en tjej med genomsnittlig kroppsbyggnad får vara med i en tv-serie. November har lår!! :eek:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Berserker » tis maj 05, 2009 17:11

AKS skrev:Yup.

Och får jag bara säga hur kul det är att en tjej med genomsnittlig kroppsbyggnad får vara med i en tv-serie. November har lår!! :eek:


I agree! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
Berserker
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 apr 2008

Inläggav Berserker » ons maj 06, 2009 12:42

Nu har jag sett episod 11. Jag hade aldrig aldrig misstänkt twisten i ep 11. Fantastiskt! :D

Jag är dock inte övertygad att Dollhouse-konceptet håller mer än den säsong som spelats in. Blir det en andra säsong hoppas jag de ändrar inriktningen på serien.
Användarvisningsbild
Berserker
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 apr 2008

Inläggav The Ankh » tor maj 07, 2009 23:10

Ni har väl hjälpt till?
Save Dollhouse Petition
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav caffeineaddict » tor maj 07, 2009 23:18

Jag älskar iofs Dollhouse, men har en teori om varför den inte engagerar riktigt på den nivå som Joss tidigare verk har gjort. Jag tror det var ett misstag att fokusera på Echo som huvudkaraktär, just i och med att hon inte har någon "karaktär" på det viset. Förstår rent tekniskt varför serien såldes på Eliza som fokus, och jag tycker Echo är intressant och Eliza helt okej (om än inte strålande), men jag kan inte komma ifrån tanken på att det hade fungerat bättre om hon hade varit lite mer vid sidan om saker, om än inte bortglömd. Kanske lite på samma sätt som River är uppmärksammad och en viktig del av Firefly utan att därför vara dess huvudperson. Joss andra serier har haft en väldigt tydlig huvudperson (även om dessa sedan har skiftat i kvalitet från BÄSTA KARAKTÄREN NÅGONSIN-Mal till zzzz-S1-Angel så är de ändå klara, tydliga huvudkaraktärer med definitiva drag som går att både förstå lätt och samtidigt utveckla långt och mycket) som alla dessa andra fantastiska sidokaraktärer kunnat kretsa kring. Echo är helt enkelt för... vag för att fungera hundraprocentigt som sådan.

Bara lite tankar som jag fick när jag gick och tänkte på serien idag. Men detta är långt ifrån något fatal fault. Gör som min bättre hälft redan skrev någonstans och acceptera serien som en ensemble-serie och utveckla den till en köttigare sådan under S2, om vi nu får en sådan.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre maj 08, 2009 8:02

Jag är helt övertygad om att det där är en del av det hela. Det hade möjligen kunnat avhjälpts om Eliza klarade av de olika rollerna lika bra som Amy Acker klarar av Fred/Illyria, men så är det nu inte. Dessutom läser jag mycket på Whedonesque och en del på TwoP och många Whedonfans tycks ha svårt att hitta en enda karaktär som de kan sympatisera med på samma sätt som Buffy/Willow/Wes etc.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre maj 08, 2009 13:00

AKS skrev:Dessutom läser jag mycket på Whedonesque och en del på TwoP och många Whedonfans tycks ha svårt att hitta en enda karaktär som de kan sympatisera med på samma sätt som Buffy/Willow/Wes etc.

Det där ser inte jag som ett problem, fast det tycks vara ett återkommande problem ute i verkligheten i stort. Att folk är så oerhört oförmögna att ens tänka tanken att försöka förstå karaktärer de inte tycker är sympatiska -- eller så är de rädda för att det ska gå om de ger det en chans och avfärdar det därför.

Jag tycker det är en jävligt tråkig och begränsande syn på narrativt berättande. Jag önskar att den inte vore lika utbredd som den är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre maj 08, 2009 15:29

Jo, jag håller med dig. Men jag tror inte att de efterlyser ett helt bestånd, :), av såna karaktärer utan en enda som man känner så för. Och det kan jag förstå även om jag inte håller med om att det nödvändigtvis behövs.

Jag har problemet att inte en enda karaktär intresserar mig lika mycket som... oh, låt mig se... Angel, Mal, Spike, Buffy, Jayne, Willow, Xander, River, Giles, Wes etc etc. Och nu har det gått snart en hel säsong. Visst jag är intresserad, men inte alls på samma nivå som då det gäller övriga Whedon-serier och det är där seriens stora brist, i jämförelse med de andra, ligger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör maj 09, 2009 14:19

Men finns det verkligen inte en enda karaktär som man kan sympatisera (elr säger man sympatera?) med i Dollhouse? Paul borde väl många kunna känna för? Personligen känner jag för Dewitt efter hennes avsnitt med Viktor, och börjar även känna för Topher när man fått se hur ensam han är.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 14:23

(spoiler 1.12) Om Ballard spelades av nån som hade mer än ett ansiktsuttryck så hade han nog haft fler fans. :) Nej, men så är det ju med tv-serier. Man tycker helt olika och det tycks vara många som anser att det är här Dollhouse faller för dem. Själv sympatiserar jag med Sierra (den person hon var eftersom hon tvingades bli en doll vad jag förstod det), Topher emellanåt, Ballard under Mellie-tiden i alla fall, Whiskey och kanske nån fler. Men det är ju jag det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 22:41

Eliza twittrar om att rädda showen:

http://twitter.com/ElizaPatricia/status/1748862563
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » lör maj 09, 2009 22:43

En grej jag undrar är hur man kan veta vilka twittrare som är the real thing??
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » lör maj 09, 2009 22:55

Spuffy skrev:En grej jag undrar är hur man kan veta vilka twittrare som är the real thing??

De brukar kunna verifieras på olika sätt. De flesta genom youtube eller andra redan 100% klara twittrare. (De som Felicia Day dragit in i det till exempel.)

Jag vågar också påstå att min är riktig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » lör maj 09, 2009 23:11

Jag förstår mig inte på twitter. Om jag går in på ngn sida, som elizas - http://twitter.com/ElizaPatricia - är allt tweets där från henne eller endast den längst upp och sedan det under kommentarer på hennes tweet? Men hur ser man gamla tweets isf? Om jag går in på Dichen Lachmans - http://twitter.com/Dichenlachman - ser det inte ut som om ngn tweet är hennes, varför skulle hon fråga sig själv hur hennes namn uttalas liksom? Nej, jag fattar inte :?

För att klargöra: yes, I might be stupid [but I'm still pretty, which is more than I can say for you :rolleyes: ]

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör maj 09, 2009 23:22

Alla på de sidorna är deras egna. Den högst upp är den senaste och längst ner finne en MORE-knapp.

Ta den här som exempel: http://twitter.com/ElizaPatricia/status/1702511729
@ANVÄNDARNAMN betyder att det är ett svar till den personen och för att se vilket så klickar man på "in reply to harleypasternak" för att komma till det Eliza svarade på.

Dichen var mest trevlig och tog med frågan innan hon skrev svaret så att folk ska slippa klicka bakåt. De flesta Twitterklienter är inte trådade bekvämt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » lör maj 09, 2009 23:37

noike skrev:Alla på de sidorna är deras egna. Den högst upp är den senaste och längst ner finne en MORE-knapp.

Ta den här som exempel: http://twitter.com/ElizaPatricia/status/1702511729
@ANVÄNDARNAMN betyder att det är ett svar till den personen och för att se vilket så klickar man på "in reply to harleypasternak" för att komma till det Eliza svarade på.

Dichen var mest trevlig och tog med frågan innan hon skrev svaret så att folk ska slippa klicka bakåt. De flesta Twitterklienter är inte trådade bekvämt.


Jahaa, tack! Det förenklade. Men jag väntar nog personligen innan jag går med, jag nöjer mig med att låtsats att Dollhouse gänget (among others) är mina vänner och läser deras tweets tills några utav mina, öh, "riktiga" vänner går med innan jag blir en twittare.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön maj 10, 2009 19:48

Foto från 1.13 Epitaph One:
http://twitpic.com/4x6gs
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön maj 10, 2009 19:52

Och dessa lär också vara från Epitaph One. Ge mig avsnittet nu!

http://www.dollverse.com/2009/04/exclus ... house.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » mån maj 18, 2009 14:52

http://www.dollverse.com/2009/05/air-dates-australia-joins-dollhouse.html

Also, that unaired 13th episode of Dollhouse WILL now air. Air date to be confirmed. FOX Broadcasting Corp should take note it is scheduled to air internationally during JuneJuly in Sweden, so piracy rates will likely be extremely high for this episode if it doesn't make it to air by then.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 15:09

:D :D :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån maj 18, 2009 16:34

Yay! Om den inte visats i USA först kanske nån har koll på kanal och dag för Sverige?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » mån maj 18, 2009 16:37

AKS skrev:Yay! Om den inte visats i USA först kanske nån har koll på kanal och dag för Sverige?

TV4. 5:e avsnittet visas 24:e maj.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån maj 18, 2009 16:50

malavel skrev:
AKS skrev:Yay! Om den inte visats i USA först kanske nån har koll på kanal och dag för Sverige?

TV4. 5:e avsnittet visas 24:e maj.

oj, så snart? kan hända att man måste gå ifrån sin hdtv-princip där. :) Särskilt som avsnittet ändå inte är inspelat med högbudgetutrustning etc.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » mån maj 18, 2009 17:22

Nä, TV400 är det väl ändå?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tam » mån maj 18, 2009 17:29

Garim skrev:Nä, TV400 är det väl ändå?

Tänkte väl jag borde vetat om Dollhouse gick på TV4.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav malavel » mån maj 18, 2009 17:39

Jo, TV400 var det visst.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån maj 18, 2009 17:43

jag läste SÅHÄR snabbt och trodde att avsnittet, alltså Epitaph One, skulle sändas på femman 24:e maj. :D
Nu var det ju lite längre väntetid.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån maj 18, 2009 20:34

TV400 har inte jag vad jag vet. Ja, då är det bara att vänta på Fox då.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron