3x04 - Beauty and the Beasts

Här pratar vi mest om Säsong 3

Is it a beauty or a beast??

1
0
Inga röster
2
1
3%
3
0
Inga röster
4
5
16%
5
1
3%
6
2
6%
7
9
29%
8
5
16%
9
5
16%
10
3
10%
 
Antal röster : 31

Inläggav Emily » tor dec 16, 2004 16:56

Härligt Buffy+Angel känsla :)
Gillar den här även om Pete och Debbie är tråkiga.

Älskar Buffys min när hon första gången ser Angel och när han senare kramar henne.


Ler alltid pga:

Willow: I think we broke her
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Binchy » fre jan 07, 2005 16:23

Hm, inte jättebra avsnitt. Som sagts tidigare, behöver man verkligen tala om att misshandel är fel? Men Were-Oz är ju mycket bättre här, ser mer ut som en blandning mellan människa och varg, vilket väl är vad ordet varulv betyder. Den förra kostymen såg ut som den gått i tvättmaskinen för många gånger. (Ber om ursäkt om jag hädar här, men har ni sett varulven i Harry Potter and the prizoner of Azkaban? Den är riktigt hemsk, i betydelsen dålig.) Scott är fortfarande kvar, mespropp!

Oz: "Time's up. Rules change". Go get him Oz, he had it coming!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » tis jan 18, 2005 19:36

Angel is back! Men inte i topfrom direkt. Vet inte riktigt, men det känns som att Angels återkomst blev inte riktigt lika bra som hans bortgång. Att han är mentalt demolerad är en självklarhet, men att springa omkring i skogen som någon vildsint odjur och döda fok kanske inte var det bästa sättet att introducera Angel.

Oz är en given favorit karaktär och jag gillar faktumet att han blir varulv. Men Oz är en av de få gånger som makeup teamet totalt fuckar up någonting. Han ser patetisk ut i varulvs utstyrseln, vilkt är lite synd. Annars ett helt OK avsnitt. 7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav jvc_man » lör jan 29, 2005 3:10

Riktigt bra avsnitt!!
Storyn med Oz som varulv igen är mycket underhållande och intressant. Att sedan Angel (yes!!!) kommer tillbaka höjer avsnittet till skyarna (nästan). Giles spelar som alltid mycket fint o är en mycket intressant o underhållande väktare. Xander kan jag inte få nog av (låter kanske underligt) , men han é så himla rolig o sarkastisk.
Faith tål jag lagom mycket, i och med att jag ser Angel s1 samtidigt så , ja, hmm, ni förstår!

Slutet med Angel o Buffy , mår så dåligt (av glädje o sorg), vill sätta i nästa skiva men skall allt hålla mig..
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör jan 29, 2005 12:55

jvc_man skrev:Xander kan jag inte få nog av (låter kanske underligt)


Nej, det låter fullkomligt normalt. Det som lät underligt var för några avsnitt sedan när du inte stod ut med honom. THE ZEPPO FOREVER!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav jvc_man » lör jan 29, 2005 20:51

Hehe, I'm back, I like it alot, Xander rules! O han har börjat bli riktigt krampig!?
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Gordo » mån feb 14, 2005 21:21

I slutet när Angel räddar Buffy och sedan kramar om henne gav mig rysningar när jag först såg detta avsnitt. Jag var så glad att Angel var tillbaka och jag kände lättnad.

I övrigt tycker jag att detta är ett bra avsnitt!

Xander är lysande som vanligt!


Xander: A little now, uh, a little then. But I never heard Oz leave,
and he was here in the morning when I, um, when I...

Giles:WOKE UP!


---

Xander: Oz does not eat people. It's more werewolf play. You know, I
bat you around a little bit, like a cat toy. I have harmless, wolf fun.
Is it Oz's fault that, you know, side effect, people get cut to ribbons, and maybe then he'll take a little nibble and... I'm not helping, am I?
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » lör mar 19, 2005 6:10

Ja, scenen när Angel dödar Pete, morfar till mänskligt ansikte, säger "Buffy" och faller ner på knä och omfamnar henne väldigt stark. Angel säger Buffys namn så fint. Han säger det mer [bafi] än andras lite [bafei]-uttal. Detta är en faktiskt inte så liten del i varför Angel och Buffy är ett så oövervinnerligt par.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » ons jun 22, 2005 23:02

Ni vet hur man ser ett avsnitt, avfärdar det, och sedan ser om det ett halvår senare och gillar det? Det är inte "Beauty and the beasts". Det här känns som "Go Fish" korsat med "Phases" och en rejäl moralkaka. Det är nog mycket riktigt, som caffeineaddict säger, s3s bottennapp. Jag gillar i och för sig verkligen början med Buffy/Willow som läser ur Jack London, och det finns en hel del Oz/Willowscener... man märker hur Willow har växt på ett år. Obduktionsscenen (med lunchboxen!) Och så förstås "Time's up. Rules change." Och så har ju avsnittet en del Faith och Mr Platt dessutom, så helt uselt är det kanske inte ändå.

Men lite grann kan jag tycka att hela Jekyll/Hydegrejen känns lite feg. De hade precis lika gärna kunnat köra den rakt av som en historia om en vanlig kille som misshandlar sin flickvän - metaforen är ju ändå så klumpig att de knappast hade blivit MINDRE övertydliga. Kalla det "Reptile Boy Syndrome"; ett sånt där avsnitt där subtexten blir så mycket text att den skymmer allt annat.

Och så... Angel. Se min kommentar i 3x03-tråden. Och Mr Chases kommentarer ovan, som jag håller med om till 100%. Och så... Scott Hope. Bild

Tack och lov blir ju säsongen snart MYCKET bättre än så här.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » mån feb 20, 2006 21:39

"All men are beasts"

Buffy: 'One night after supper, the lead dog turned up a snowshoe rabbit. The dog lay down low to the race, his body flashing forward, leap by leap.'


Mr. Platt: Well, love becomes your master, and you're just its dog.


Buffy: I remember. So he would've been down there for hundreds of years.

Giles: Yes.

Buffy: Of torture.

Giles: It would take someone of extraordinary... will and character to
survive that and, uh, retain any semblance of self. Most likely, he'd be, be a monster.

Buffy: A lost cause.

Giles: Maybe. Maybe not.


Angel: Buffy?


Buffy: '...yet he retained his wildness and wiliness.'


Aaahh, vilka känslor! Angel och Buffy. Är han ond, är han hel?
Jag har ingen aaaaaaaning. Men det är så bra. Buffys voice-over i början och slutet var så bra, nästan lite av "Passion"-känsla. Mycket bra.

Betyg: 8

PS, det har absolut inget att göra med BtVS men efter detta avsnitt hade jag den bizarra sången i huvudet...
Donny: [singing] Scotty doesn't know. Scotty doesn't know!
Scotty doesn't know, Scotty doesn't know!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 15:12

Håller på att läsa boken Slayer Slang just nu (bokrea på Sf-bok ;) ) och däri refereras detta avsnitt som "All Men Are Beasts"!? Var detta originaltiteln på avsnittet och varför har det isåfall ändrats? Eller har bokens författare bara fått hjärnsläpp? Har lite svårt att tro det eftersom det är en seriös avhandling av en lingvist som utforskar just språkanvändningen i Buffy... ;)

Anyone?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör mar 04, 2006 15:19

Nyx skrev:Håller på att läsa boken Slayer Slang just nu (bokrea på Sf-bok ;) ) och däri refereras detta avsnitt som "All Men Are Beasts"!? Var detta originaltiteln på avsnittet och varför har det isåfall ändrats?
Jo, jag har för mig att det var originaltiteln. KOmmer inte ihåg varför det ändrades däremot men för mig känns "All Men Are Beasts" inte direkt som ett namn på ett Buffyavsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 15:30

noike skrev:
Nyx skrev:Håller på att läsa boken Slayer Slang just nu (bokrea på Sf-bok ;) ) och däri refereras detta avsnitt som "All Men Are Beasts"!? Var detta originaltiteln på avsnittet och varför har det isåfall ändrats?
Jo, jag har för mig att det var originaltiteln. KOmmer inte ihåg varför det ändrades däremot men för mig känns "All Men Are Beasts" inte direkt som ett namn på ett Buffyavsnitt.

Håller helt med dig. Alldeles för abrupt, aggressivt och icke-metaforiskt för att låta som en avsnittstitel!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » lör mar 04, 2006 15:59

Nyx skrev:Håller helt med dig. Alldeles för abrupt, aggressivt och icke-metaforiskt för att låta som en avsnittstitel!


Men enligt fripp21 fångar det essensen av avsnittet.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 17:59

fripp21 skrev:
Nyx skrev:Håller helt med dig. Alldeles för abrupt, aggressivt och icke-metaforiskt för att låta som en avsnittstitel!


Men enligt fripp21 fångar det essensen av avsnittet.

Jovisst. Men det vore helt olikt manusförfattarna att bara skrika ut vad avsnittet avhandlar. De brukar vanligtvis tillämpa lite större subtilitet än så.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav mmmf » sön apr 30, 2006 13:11

Sedan några veckor tillbaka har jag fått ett återfall. En osynlig kraft tvingade mig att börja köpa Buffy-DVD:erna eftersom de ju faktiskt bör ses i tät ordning varje vaken sekund av min fritid. Vilket nu alltså sker, och varefter jag läst om avsnitten med stort nöje här. Till sist kände jag mig tvungen att registrera mig för att prata om... Angels brallor. :oops:

Mr Chase skrev:And where on earth did he get his pants if he was supposed to be this wild beast after he literally came back from hell in the buff, so to speak?


Jag fick en bild i huvudet, och den var inte vacker. Men ganska logisk. Faktiskt den enda logiska lösningen på brallproblemet som dök upp i min lätt bakfulla hjärna. Vild-Angel torde ha letat upp ett offer - märkt av ett par hundra år på ett aptrist ställe som han är - med samma byxstorlek.

(Jag utgår från att Vild-Angel är just vild här. Och vilddjur måste äta. Och ha på sig svarta läderbrallor, uppenbarligen.)

Det är här den obehagliga bilden kommer in. Den bilden som förklarar hur någon annans brallor hamnade på Angels underkropp. Jag tänker inte gå in på detaljer, eller ens undra huruvida Angel går kommando eller inte. Det överlåter jag åt er. :eek:
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav noike » sön apr 30, 2006 13:14

mmmf skrev:Till sist kände jag mig tvungen att registrera mig för att prata om... Angels brallor.

Jag gillar den här personen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » sön apr 30, 2006 15:16

noike skrev:
mmmf skrev:Till sist kände jag mig tvungen att registrera mig för att prata om... Angels brallor.

Jag gillar den här personen.


Söt avatar har han/hon/det också! Off to Presentationslänkarna med dig, mmmf, så vi kan få reda på AAALLT om dig.

Återkommer om ett ögonblick, ska bara leta reda på länkarna...

Och här är de: Presentationslänkar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » sön apr 30, 2006 16:23

Binchy skrev:Söt avatar har han/hon/det också!

"Söt" är inte ett ord jag skulle använt, demonaktig däremot. Men det passar ju in här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav mmmf » sön apr 30, 2006 16:24

Binchy skrev:
noike skrev:
mmmf skrev:Till sist kände jag mig tvungen att registrera mig för att prata om... Angels brallor.

Jag gillar den här personen.


Söt avatar har han/hon/det också! Off to Presentationslänkarna med dig, mmmf, så vi kan få reda på AAALLT om dig.

Återkommer om ett ögonblick, ska bara leta reda på länkarna...

Och här är de: Presentationslänkar.

Tack för tipset, men jag tänkte försöka skriva några fler inlägg innan jag ger mig på nån sorts presentation. För ingen bryr sig ju om en komplett newbie, inte sant? Dessutom är det mycket roligare att gissa.
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav mmmf » sön apr 30, 2006 16:25

noike skrev:
Binchy skrev:Söt avatar har han/hon/det också!

"Söt" är inte ett ord jag skulle använt, demonaktig däremot. Men det passar ju in här.

Min tanke också... :twisted: [/off topic]
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav Binchy » sön apr 30, 2006 16:39

mmmf skrev:
noike skrev:
Binchy skrev:Söt avatar har han/hon/det också!

"Söt" är inte ett ord jag skulle använt, demonaktig däremot. Men det passar ju in här.

Min tanke också... :twisted: [/off topic]


Trodde att wink-smileyn var lite överflödig just där... men här kommer den istället: ;)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Rombat » sön apr 30, 2006 16:53

noike skrev:
Binchy skrev:Söt avatar har han/hon/det också!

"Söt" är inte ett ord jag skulle använt, demonaktig däremot. Men det passar ju in här.
Det är ju post-unibrow, så det kunde sett värre ut.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav carre » sön apr 30, 2006 17:11

mmmf skrev:Tack för tipset, men jag tänkte försöka skriva några fler inlägg innan jag ger mig på nån sorts presentation. För ingen bryr sig ju om en komplett newbie, inte sant? Dessutom är det mycket roligare att gissa.


vi vill veta allt, helst nu!
(om du inte är en ond ponny dvs)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Binchy » sön apr 30, 2006 19:17

ey skrev:
mmmf skrev:Tack för tipset, men jag tänkte försöka skriva några fler inlägg innan jag ger mig på nån sorts presentation. För ingen bryr sig ju om en komplett newbie, inte sant? Dessutom är det mycket roligare att gissa.


vi vill veta allt, helst nu!


Word!!! Du har ju skrivit flera stycken inlägg nu, så någon komplett newbie är du ju inte, ju!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav mmmf » sön apr 30, 2006 19:21

ey skrev:
vi vill veta allt, helst nu!
(om du inte är en ond ponny dvs)

Ond ponny?
Binchy skrev:
Word!!! Du har ju skrivit flera stycken inlägg nu, så någon komplett newbie är du ju inte, ju!

Nej, nu kvalificerar jag kanske mer som mysterious stranger?

(Som redan har börjat förfesta inför kvällens övningar, och som därför inte borde trasha den här avsnittstråden mer nu.)
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav Binchy » sön apr 30, 2006 19:33

mmmf skrev:
ey skrev:
vi vill veta allt, helst nu!
(om du inte är en ond ponny dvs)

Ond ponny?
Binchy skrev:
Word!!! Du har ju skrivit flera stycken inlägg nu, så någon komplett newbie är du ju inte, ju!

Nej, nu kvalificerar jag kanske mer som mysterious stranger?

(Som redan har börjat förfesta inför kvällens övningar, och som därför inte borde trasha den här avsnittstråden mer nu.)


Äsch, trashar trådar gör vi hela tiden här. Off topic is on topic. Kolla bara Klassikertråden, sista sidan, vad caffeineaddict, en av våra moderatorer, säger i ett inlägg där:

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1436&postdays=0&postorder=asc&start=174
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav mmmf » mån maj 01, 2006 2:56

Binchy skrev:
mmmf skrev:
ey skrev:
vi vill veta allt, helst nu!
(om du inte är en ond ponny dvs)

Ond ponny?
Binchy skrev:
Word!!! Du har ju skrivit flera stycken inlägg nu, så någon komplett newbie är du ju inte, ju!

Nej, nu kvalificerar jag kanske mer som mysterious stranger?

(Som redan har börjat förfesta inför kvällens övningar, och som därför inte borde trasha den här avsnittstråden mer nu.)


Äsch, trashar trådar gör vi hela tiden här. Off topic is on topic. Kolla bara Klassikertråden, sista sidan, vad caffeineaddict, en av våra moderatorer, säger i ett inlägg där:

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1436&postdays=0&postorder=asc&start=174

OK då. Kille. 32. Journalist. (Fruktansvärt söt. Har jag hört)
[Feel free to move to lämplig tråd]
Hur jag hittade hit? Minns inte. Förmodligen blev jag tipsad. Jag har läst här länge. Säkert över ett år. Varför älskar jag Buffy? Bra fråga. För att jag blivit förälskad i karaktärerna. Ingen annan stans finns karaktärer man kan bli "vän" med. Varför grinar jag framför "Passion". För att jag kan. För att jag känner med karaktärerna. För att de är de mest tredimensionella på TV. Hej. *vift*
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav Binchy » mån maj 01, 2006 8:42

Whooohoo, en trettio-plussare till!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav mmmf » tis maj 02, 2006 1:12

Binchy skrev:Whooohoo, en trettio-plussare till!

Är vi många? Jag är numera 33, för övrigt. Det är så jävla orättvist.

Skammens röda färg pryder nu mina kinder då jag inser att jag gjort mig skyldig till något så socialt oförsvarligt som en s k fyllepostning. Ni kan därför finna tröst i det faktum att jag spenderat eftermiddagen dubbelvikt på ett ställe där man gör äckliga saker, översköljd av många olika äckliga känslor. Jag ser det som min kropps kraftfulla protest mot de rådande omständigheterna, dagen till ära.

Jag avslutar med de få ord av visdom som upplevelsen lämnade mig med: Romtopf, det är ingen trevlig efterrätt.
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare