Vad tycker du om säsong 3?

Här pratar vi mest om Säsong 3

Inläggav Tob » mån jun 14, 2004 20:02

En förtydligan:

Självklart vill jag ha karaktärsutveckling.


Serien hade ju lätt kunnat bli väldigt enkelspråkig och platt, jag tycker alltså inte att den är det. Man försöker hela tiden utveckla karaktärerna och då tycker jag avsnitten då varje person har fått sina egna lilla avsnitt är mycket talande.

EDIT: Ähh strunt i det sista stycket....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tis jun 15, 2004 20:44

Okej, lättnad... :) Men vad menade du då med den mening jag citerade? Bara nyfiken.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tis jun 15, 2004 22:26

Förmodligen precis vad jag skrev. Man hade kunnat pumpa serien med avnsitt som egentligen inte säger något eller för karaktärerna vidare.

Vad svårt det blev att förklara sig nu då. Brukar ha problem med att prata men inte med att skriva.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » ons jun 16, 2004 20:13

Aha! Tror att jag förstår nu. Du menar alltså att de nu hade kunnat slappna av och sköta sitt race med de redan etablerade karaktärerna, men i stället så fortsätter de karaktärsutvecklingen och det tycker du är bra...

Nåt sånt, kanske? Det var verkligen svårt att utläsa i skrift, om du förstår vad jag menar. Inte så att du skrivit "dåligt", men hade du *sagt* samma sak hade det varit glasklart på en gång.

(Nu skulle det ju vara pinsamt om jag trots det lyckats misstolka. :D)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » ons jun 16, 2004 20:59

Ahh, så menade jag, tror jag åtminstonde. Strunt samma S3 är en bra säsong!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Mr Chase » tor jun 17, 2004 19:51

Jag gillade också s3, men den var trots allt inte lika bra som s2 och det säger jag inte bara p g a det som hände mellan Xander och Cordy i s3 :( .

S2 hade hela Angelus-arcen och Dru och Spike vilket är svårt att toppa hur mycket jag än gillar Faith och Richard Wilkins III. Och "Passion" och "Becoming, pt 2" var bara för sorgliga, på ett *bra* sätt!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Tob » tor jun 17, 2004 20:01

Jag har svårt att tänka mig att någon av säsongerna kommer att toppa andra halvan av S2. Angelus/Spike/Dru regerade verkligen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Mr Chase » tor jun 17, 2004 20:03

Tobbe_E skrev:Jag har svårt att tänka mig att någon av säsongerna kommer att toppa andra halvan av S2. Angelus/Spike/Dru regerade verkligen.

Indeed. Har sett t o m det som femman visat (alltså s4) och inget har hittills toppat andra halvan av s2. Det kan jag väl säga utan att det är en spoiler?
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav MTL » lör dec 25, 2004 22:04

Säsong 3 rockar =) Synd bara att det är den sista säsongen som Angel riktigt är med i!
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav caffeineaddict » lör dec 25, 2004 22:48

So freaking good. Kanske inte den allra bästa, men uppe och kämpar i toppen. Under denna omtitt fanns det inte ett avsnitt som jag inte njöt av (till skillnad från i S1 och S2...) och det uppskattas extra, särskilt så här när man ser om.

Men trots denna fantastiska kvalitetsratio så är det lik förbannat den säsong som har den minst bra säsongsavslutningen och den säsong som har det minst bra toppavsnittet (m.a.o. min #1 i säsongen skulle vara #7 om jag rankade de bästa avsnitten i alla säsonger mot varandra). Och i en scary (?) coincidence också den enda säsong där mitt #1-avsnitt inte är written & directed by Joss.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tompa » ons dec 29, 2004 22:21

    Bättre skådespel
    Djupare karaktärer
    Roligare
    Smartare
    Jämnare


Det sämsta var ändå hur Faith gick över till den onda sidan, Visst, hon verkar inte helt stabil men att gå från att skydda världen från ondska till att hugga ner vem som helst gick för snabbt. Hade gärna sett en längre spiral.

Men ändå, bästa säsongen hittills (sa han och var tvungen att låtsas att han inte sett de resterande fyra.)

Off Topic/ Helt fel ställe men varför sommartid?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Wyclef » fre dec 31, 2004 13:35

Tycker det är en säsong som kanske inte bjuder på några riktiga klassiker, men den håller en jämn hög standard. Det som man minns bäst bland avsnitten efteråt är Xanders uppvisning och att Faith bytte sida.
Wyclef
Minion
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 dec 2004
Ort: Umeå

Inläggav eponinethen » mån jan 03, 2005 19:02

Tompa skrev:
Det sämsta var ändå hur Faith gick över till den onda sidan, Visst, hon verkar inte helt stabil men att gå från att skydda världen från ondska till att hugga ner vem som helst gick för snabbt. Hade gärna sett en längre spiral.

Men så gick det ju inte ritkigt till. Jag förstår Faith helt och hållet. Hon såg aldrig saker i svart och vitt såsom Buffy kan göra till och från. Faith gillade inte slayer-grejen på grund av att hon fick rädda världen och kämpa för det goda, hon gillade fightingen och våldet och styrken osv. Trots detta hade Faith hur länge som helst försökt göra det "rätta", men blev aldrig accepterad och aldrig riktigt litad på. Hon klarade aldrig att vara lika "god" som Buffy och Buffy skulle alltid se ner på henne. Hon gick inte till the mayor för att hon "blev ond". Hon gick dit för att hon hade ingen stans att vända sig. Sedan blev han den enda som brydde sig om henne, han gjorde allt för henne och hon gjorde det han bad henne, inklusive dödade de han ville att hon skulle döda. Det är inte samma sak som att hon kunde "hugga ner vem som helst", hon hade en seriös anledning - att den enda människa som älskade henne och brydde sig om henne bad henne göra det. Jag säger inte att det gör det okej att döda, men jag förstår att hon gjorde det, och det handlar inte om att Faith blev "ond".

Säsong 3 är just nu min favoritsäsong. Vilket naturligtivis har extremt mycket med Faith att göra. The mayor var också en av mina absoluta favorit villains (utom det faktum att han förvandlades till en stor data-animerad orm). Mayor Wilkins är rolig, underbar och bryr sig extremt mycket om Faith. Vad mer behöver sägas? Jo förresten, han är underbart ond också, hehe.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jan 03, 2005 19:13

eponinethen skrev:The mayor var också en av mina absoluta favorit villains (utom det faktum att han förvandlades till en stor data-animerad orm). Mayor Wilkins är rolig, underbar och bryr sig extremt mycket om Faith. Vad mer behöver sägas? Jo förresten, han är underbart ond också, hehe.

Han är inte så mycket ond som målmedveten och hänsynslös. Onda varelser i Buffy tenderar att skada folk bara för att de kan -- något som borgmästaren inte skulle få för sig att göra. Antagligen den mest mänskliga skurken på väldigt länge oavsett tv-serier/film faktiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eponinethen » mån jan 03, 2005 20:11

noike skrev:Han är inte så mycket ond som målmedveten och hänsynslös. Onda varelser i Buffy tenderar att skada folk bara för att de kan -- något som borgmästaren inte skulle få för sig att göra. Antagligen den mest mänskliga skurken på väldigt länge oavsett tv-serier/film faktiskt.


Heh, jag funderade faktiskt på Ska jag använda ordet "ond" eller inte? Och bestämde mig för att göra det pga att han så uppenbarligen arbetar för den "onda sidan", eller på samma sida som vissa klart onda typer som vampyrer (utan själar eller chip) osv. Men du har rätt. Han är mer "ond" än Faith är, men inte ond på det sättet som de flesta demoner och vampyrer är. Vilket väl kan ha att göra med att han faktiskt är mer eller mindre människa.
Spoiler för bad guys fram till och med Säsong 5Men om man går in i den här diskussionen är det ju frågan om hur ond Glory är..? Det enda hon vill är egentligen att ta sig hem, enda anledningen att hon "tar folks hjärnor" är för att överleva. Hon gör inget bara för att vara ond, hon bara inte bryr sig om vem det skadar. Vilket the Mayor inte heller verkar göra. Samma sak med Adam egentligen, har är inte medvetet ond, han förstår inte att det han gör är "ont".
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön jan 16, 2005 23:21

Detta är bästa säsongen hittills, mycket jämn och fin. Men, som andra redan har sagt här, lite vek avslutning, lite av antiklimax (men bara lite, hallå, de sprängde skolan).

Att det, som någon skrev, känns lite tröttsamt med highskolbiten är väl inte så konstigt, hur många älskade skolan i nionde klass? (Ja, vet, high school och högstadiet är inte riktigt kompatibla, men det är ju ändå lite av samma sak, samma skola i tre år, därefter ett stort steg ut i vuxenlivet (HA, trodde man då, lååååångt kvar till vuxenlivet, vet inte riktigt om jag nått dit än, 14 år efter jag flyttade hemifrån, 17 år efter jag slutade gymnasiet. (Herrejoss, det betyder att det var 20 år sedan jag slutade högstadiet, Hur gick det här till??????)))
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » sön jan 16, 2005 23:32

Jag har fått för mig att high school är nästan direkt jämförbart med gymnasiet vad det gäller ålder och längd (för de flesta) även om man inte kan hålla på och välja inriktningar, linjer och program i high school. Har jag fått det helt fel om bakfoten?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön jan 16, 2005 23:37

Jag tror highschool är en 4 år lång grej men man är 18-19 när man slutar.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » sön jan 16, 2005 23:39

Det stämmer säkert att det är som gymnasiet, de söker ju in till universitetet efter high school (och Buffy var väl 16 när hon började).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » sön jan 16, 2005 23:56

Har just varit ute på nätet och kollat. Först kommer primary school i 5-6 år, sedan kommer junior high i tre år och därefter senior high i 3-4 år. Man börjar primary school när man är ca 6 år. Så det är ganska exakt som gymnasiet, senior high alltså, och jag jämförde med fel stadium. :D :oops: Men hey, vem var inte trött på skolan tredje-fjärde året i gymnasiet också, och där var ju ett ännu större steg ut i vuxenvärlden, som i efterhand inte var så där jättestort.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav RalfiParpa » tis jan 18, 2005 19:38

noike skrev:
eponinethen skrev:The mayor var också en av mina absoluta favorit villains (utom det faktum att han förvandlades till en stor data-animerad orm). Mayor Wilkins är rolig, underbar och bryr sig extremt mycket om Faith. Vad mer behöver sägas? Jo förresten, han är underbart ond också, hehe.

Han är inte så mycket ond som målmedveten och hänsynslös. Onda varelser i Buffy tenderar att skada folk bara för att de kan -- något som borgmästaren inte skulle få för sig att göra. Antagligen den mest mänskliga skurken på väldigt länge oavsett tv-serier/film faktiskt.


Intressant infallsvinkel men jag håller inte alls med.
Borgmästaren är en politiker och som en sådan är hans gebit inte mord och lemlästning utan manipulation och manövrering . En hänsynslös mördare som inte gillar att få sina händer blodiga, som helst låter sina hantlagare göra grovjobbet (mord) medan han håller inspirerande tal om vikten av gemenskap i staden. Minns att han redan i "Band Candy" försökte offra mänskliga bebisar åt en CGI-animerad orm vars namn jag inte kan komma ihåg. Om du har spelat Dungeons & Dragons förstår du vad jag menar när jag säger att borgmästaren är essensen av Lawful Evil, alltså organiserad, utstuderad ondska. Jag definierar i alla fall delvis ondska som att inte respektera människoliv och det gör verkligen inte borgmästaren, minns att det var han som grundade Sunnydale och alltså indirekt har hundratals liv på sitt samvete.
Däremot tror jag att Faith väcker den lilla mänsklighet som finns kvar i honom även om deras relation är hemsk. Borgmästaren skickar Faith för att mörda person efter person och när hon återvänder berättar han hur viktigt det är att borsta tänderna varje kväll. Skrämmande.
Jag tycker att borgmästaren visar sina sanna färger först i "Graduation Day" när han beordrar sina vampyrer att "bara döda, inte äta" när de anfaller skoleleverna bakifrån.
Här är alltså en man som vi tidigare sett prata om hur viktiga förebilder är och som nu kallblodigt orkestrerar ett massmord med ett leende på läpparna. Är inte det ondska vet jag inte vad som är.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Eisa » tis mar 01, 2005 13:56

jag tycker inte faiths och borgmästarens relation är så hemsk, tvärtom...jag blir rörd av den. jag tycker till och synd om borgmästaren när faith hamnar i koma. jag vet, det är att ha sin lojalitet på helt fel sida men det är så gulligt på något sätt. hur denna onda, hemska, blivande demon och trasiga flicka finner varandra.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » ons mar 16, 2005 11:32

Säsong 3

Om jag har förstått saker rätt så kommer Joss och hans författare på mycket av det som slutligen hamnar i säsongen "in action". Jag har bland annat hört att borgmästarens och Faiths relation inte alls skulle vara så central som den blev. Så med det i åtanke är säsongens höga kvalitet och enhetlighet inget annat än ett bevis på att Buffys författare är de bästa i universum.
För mig är det här säsongen som definierar Buffy; inte bara för att det var genom den jag träffade serien för första gången och för att jag känner igen mig i mycket av skol- och framtidsgrubbleriet utan också för att det helt enkelt är en bra säsong.

De invändningar folk har mot säsonger brukar oftast vara (men inte begränsat till) "inga avsnitt som sticker ut" och "Angel är brutalt tråkig".

Det förra är en ju en smaksak men jag håller inte alls med. Säsong tre har gott om små mästerverk. Jag är kanske ganska ensam om att tycka att "Anne" och "Graduation Day" är tior men säsongen kan även stoltsera med avsnitt som "The Wish", "The Zeppo" "Lover's Walk", "The Prom" och "Doppelgängland" ("Because one Willow is certainly not enough" som Joss Whedon sa).
Ja, så att säsongen inte har några avsnitt som sticker ut är ju nästan ett faktafel. Alla avsnitt sticker ut för bövelen! Tja, förutom "Beauty and the Beasts", det avsnittet är ganska tråkigt.

Och Angel då. Ja, jag erkänner, överdrivet mycket händer inte med karaktären och ibland ifrågasätter jag hans plats som en regular (han kommer in och hjälper Buffy att slå på en demon/vampyr då och då). Men fan, jag gillar Angel och han har en och annan lysande scen som kompenserar för allt tråk. "Amends" gillar jag en hel del och hans scener med Faith är väldigt fina. Ja, och de med Buffy förstås. Angels och Buffys förhållande står och trampar vatten men det tycker jag är okej - med så mycket annat som försigår i säsongen är en konstant här och där trevligt. Och sen har vi ju den helt underbara scenen i "The Zeppo" där Buffys och Angels teatraliska förhållande nästan bagatelliseras.

Jag har ingen kritik att ge säsongen. Jag älskar humorn, jag älskar Faith, jag älskar borgmästaren, jag älskar "Maybe we should ger her one of those wheel thingies", ja, jag älskar tamigfan Wesley. Högsta betyg och en miljard guldstjärnor.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Eisa » ons mar 16, 2005 18:38

"Ja, så att säsongen inte har några avsnitt som sticker ut är ju nästan ett faktafel. Alla avsnitt sticker ut för bövelen! Tja, förutom "Beauty and the Beasts", det avsnittet är ganska tråkigt. "

fast då kanske det sticker ut genom att vara tråkigt?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Forever Chosen » ons feb 22, 2006 17:25

Vilken kanonsäsong! Faith är ett väldigt trevligt tillskott i denna säsong! Hon och Borgmästaren har fantastiska scener tillsammans! Däremot så började jag tröttna på Angel i den här säsongen av nån anledning? Det var bra att han försvann och fick en egen serie där han faktiskt passade bättre.
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav JillValentine » tor mar 08, 2007 21:32

Asså, jag fattar verkligen inte vad ni alla tycker är så himla bra med sesong 3? Det händer inget särkilt roligt, dens atmosfär är så himla mørk och jag vil ha flera årsaker till varför Angel kom tillbaks.

Men det finnas också några episoder som er riktig bra. Becoming part. 2, Amends (den är jätte romantisk), Doppelgängland (spoiler säsong 4) (redan nu kan man se den lesbiska Willow. Fast hon är vamp, men evs.) och The zeppo. och lite the prom då. Men det är det liksom. Jag gillar heller inte Faith. Inte när hon blir främställt så himla "missuppfattat och sårbar". Nejnejnej... det är inte bra.

Fast nu börjar jag bli van ved hon :x :evil: :!:
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav gaspode » tor mar 08, 2007 21:40

Becoming Pt.2 är ju förstås säsong 2, men du kanske menade nåt annat avsnitt? :) Jag la till en spoiler-markering i ditt inlägg också, vi försöker att hålla efter det i avsnittstrådarna för att eventuella förstagångstittare inte skall få nån överraskning förstörd.

Vad gäller säsong 3:s förträfflighet så är det många grejer för mig, även om det inte är min favoritsäsong. Den har inga riktiga dalar eller ens dåliga avsnitt, som Säsong 2 har, och den har ändå några riktiga klassiker. The Mayor är alldeles underbar, och jag gillar till skillnad från dig Faith riktigt mycket. Angel är strålande tråkig i den här säsongen förstås, men i allmänhet är det inte mycket jag har att klaga på.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JillValentine » tor mar 08, 2007 21:56

Gud asså! Förlåt att jag är så dårlig på namn. Jag är bara 17. men du fattar vell vem episod jag menar? Den graduation day hetter den vel:P Jag är jo också ganska ny på det här forum upplägget. Och jag är förstås Norska, som sagt :oops:


Vad gäller säsong 3:s förträfflighet så är det många grejer för mig, även om det inte är min favoritsäsong. Den har inga riktiga dalar eller ens dåliga avsnitt, som Säsong 2 har, och den har ändå några riktiga klassiker. The Mayor är alldeles underbar, och jag gillar till skillnad från dig Faith riktigt mycket. Angel är strålande tråkig i den här säsongen förstås, men i allmänhet är det inte mycket jag har att klaga på.


Ja. The Mayor är en bra karakter. Absolut. Och ja; Angel är riktig så tråkigt. Men han är my first love, så det blir svårt för mig att tycka illa om honom. Jag tycker han er mycke bättre i sin egen serie.

Sesong 2 är den första sesongen jag fikk på DVD(den matcher inte mina andre box sett och det är irriterande). Just derför ligger denna sesongen close to my heart. Också fordi jag har kollat på den hur många som helst. Den enda verkliga skuffande i sesong två är "Bad Eggs". Och muligens "Go fish".

Du säger mycket bra du:P
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav gaspode » tor mar 08, 2007 22:44

JillValentine skrev:Gud asså! Förlåt att jag är så dårlig på namn. Jag är bara 17. men du fattar vell vem episod jag menar? Den graduation day hetter den vel:P Jag är jo också ganska ny på det här forum upplägget. Och jag är förstås Norska, som sagt :oops:

haha, det är absolut ingen fara :)
Värre misstag har begåtts..
Fortsätt posta, så fortsätter vi med glädje rätta dig om det skulle behövas! :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Capt. Peroxide » tor mar 08, 2007 23:30

JillValentine skrev:Asså, jag fattar verkligen inte vad ni alla tycker är så himla bra med sesong 3? Det händer inget särkilt roligt, dens atmosfär är så himla mørk och jag vil ha flera årsaker till varför Angel kom tillbaks.

Men det finnas också några episoder som er riktig bra. Becoming part. 2, Amends (den är jätte romantisk), Doppelgängland
Alltså, hela arcen med Faith är ju underbar. Och Doppelgängland gör S3 sevärd bara den. Jag tycker S3 är säsongen då BtVS tar klivet från väldigt bra serie till fantastisk. Jag menar, S2 är såklart bra den med, men lutar sig för mycket på konventionella grepp som klassisk tragedi. Och mörk atmosfär? Jämfört med seriens höjdpunkt, S6, är S3 en lättsam komedi...
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron