Vad tycker du om säsong 3?

Här pratar vi mest om Säsong 3

Inläggav JillValentine » fre mar 09, 2007 21:12

Jag tycker S3 är säsongen då BtVS tar klivet från väldigt bra serie till fantastisk.


Just det punktet er jag enig i. Sesong 3 är ett vändepunkt för hele serien. Den är inte längre en serie med episoder. Det är som min roomie (Eva) sa: "Jag gillar den här sesong bättre en tvåan för att den var mer som en lång film". Alle episoder hang typ i hop. Kanske är det för att jag inte gillar Faith helt och för at min Idol( Gissa vem) blir litt av en tönt. Också på grunn av alla problem mellan Angel och Buffy. Det blir liksom så konstigt å ett sätt. Det akn vara varför jag tycker det är en litt, inte dårlig, fast lååång sesong. Lite variasjon.

Tycker nu jag :twisted:


Och hur får man sånn rolig namet till personen som säger saker när man typ skriver "citat"? Eheh... :oops:
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav Capt. Peroxide » fre mar 09, 2007 21:23

JillValentine skrev:
Och hur får man sånn rolig namet till personen som säger saker när man typ skriver "citat"? Eheh... :oops:
Klickar på knappen "citat".
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav JillValentine » fre mar 09, 2007 21:51

Ja. Det har jag fattat. Men jag klarar inte av at få med namnet: Sånn som
Capt. Peroxide skrev: Och så den quote saken.
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav Capt. Peroxide » fre mar 09, 2007 22:20

JillValentine skrev:Ja. Det har jag fattat. Men jag klarar inte av at få med namnet: Sånn som
Capt. Peroxide skrev: Och så den quote saken.
OK, skulle ha skrivit knappen "citera". Den blå uppe till höger.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav angel_z » ons jul 11, 2007 20:19

Gillar säsong tre mycket, är en jämn och bra säsong.
Tyvärr är ju dock avslutningen i säsongen ganska kass, så synd. Hade den varit bättre hade trean varit bättre än tvåan.
Men som helhet gillar jag den. :)
Angel
Användarvisningsbild
angel_z
Minion
 
Inlägg: 50
Blev medlem: 07 jul 2007

Inläggav Capt. Peroxide » tor jul 12, 2007 0:10

Säsong 3 är en av mina favoriter, tillsammans med sexan. Efter en medioker första säsong och en med alldeles för mycket episkt drama har ME äntligen fått ordning på saker och ting. Trist bara att det fortfarande är för mycket Angel och knappt någon Spike med. Men det vägs upp mer än väl av dynamiken mellan Buffy och Faith.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav TheSlayerInMe » lör jul 14, 2007 15:55

Jag håller med dom flesta här, säsong 3 är en mycket bra och jämn säsong. Även om den kan ha några "dåliga stunder" så är helheten väldigt bra i sig. Jag gillar speciellt Faith i den här säsongen. Hon är riktigt cool, även om hon är rätt ond. Hon vill ju inte vara ond egentligen vad jag fattar det som. Jag gillar att se hennes utvecklig. Jag tror jag talar för alla när jag säger att även säsong 3 är en väldigt lyckad säsong i Buffy-serien.
If love is a crime, let me be guilty of loving Sarah Michelle Gellar <3
TheSlayerInMe
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 sep 2006
Ort: Lidköping

Inläggav latarmig » mån aug 20, 2007 2:18

Såg färdigt tredje säsongen idag och måste säga att mina omdömen växlat oerhört sedan jag började med "Welcome to the Hellmout" (1x01) för någon månad eller två sedan. I början var allt roligt, bönsyrsor, mumier och allt annat lättsmält och flyktigt. Efter andra säsongens strålande början hade jag dock svårt att hålla engagemanget uppe och andra säsongen tog betydligt längre tid att ta mig igenom än vad jag hade planerat. Började nästan misstänka att BtVS för alltid släppt sitt grepp om mig. Men i tredje säsongen kom känslan tillbaka av att jag givetvis inte kunde gå och lägga mig utan att se hur det gick i nästa avsnitt. Precis så ska det vara. BtVS ska fungera som en drog.

Nu står fyran framför dörren. Om några minuter tar jag steget in i Buffys vuxenvärld. Jag har dessutom tänkt mig att se båda serierna växelvis. Det blir första gången jag tittar på dem på det viset. Ska bara kolla gaspodes guide för växelkörning först.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare