3x16 Doppelgängland

Här pratar vi mest om Säsong 3

Ge ditt betyg på avsnittet!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
4
6%
8
6
10%
9
19
31%
10
32
52%
 
Antal röster : 62

Inläggav fripp21 » tis mar 14, 2006 23:46

Fast det är roligt när ni svarar. Det är väldigt tråkigt när ingen svarar.

Nu blir det i alla fall ett planerat avbrott. På torsdag åker jag till Budapest. Kommer hem sent sent söndag kväll. Är det inte där ner i krokarna någonstans som Transylvanien ligger? Det vore kul att träffa en riktig vampyr. Mest för att jag egentligen tror att de bara existerar i fantasin.

Men ett litet avbrott i Buffy-tittandet passar ganska bra tycker jag. Tid för reflektion och absorption. Tänk på att det tog en liten tid för Firefly att riktigt sjunka in och ta över. Firefly är fortfarande klart bättre än Buffy för mig. Men då har Firefly omvandlats över tiden, jäst till sig, så att säga.

Med lite tid kan nog en BtVS växa till sig på samma sätt. Eller? De skivor jag gillar mest var aldrig superbra vid första lyssningen. Ni vet.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav carre » ons mar 15, 2006 0:22

jag kan inte jämföra btvs med firefly eller angel eller vise verca. rangordna är jag sämst på, serierna är bäst på alla sina olika sätt.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Binchy » ons mar 15, 2006 9:52

fripp21 skrev:Fast det är roligt när ni svarar. Det är väldigt tråkigt när ingen svarar.

Nu blir det i alla fall ett planerat avbrott. På torsdag åker jag till Budapest. Kommer hem sent sent söndag kväll. Är det inte där ner i krokarna någonstans som Transylvanien ligger? Det vore kul att träffa en riktig vampyr. Mest för att jag egentligen tror att de bara existerar i fantasin.


Transsylvanien ligger i Rumänien.

Jag har sovit i ett hus där det sägs spöka, men tji spöke för mig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Nyx » ons mar 15, 2006 14:46

fripp21 skrev:Fast det är roligt när ni svarar. Det är väldigt tråkigt när ingen svarar.

Nu blir det i alla fall ett planerat avbrott. På torsdag åker jag till Budapest. Kommer hem sent sent söndag kväll.

Ooh Budapest! Hälsa stan från mig. Den är fin. Missa inte Gellert-badhuset och att äta kastanjepuré med rom och vispgrädde! Bela Lugosi var ungrare så alla vampyrer med självrespekt talar med ungersk brytning, så det så. :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons mar 15, 2006 15:26

Nyx skrev:
fripp21 skrev:Fast det är roligt när ni svarar. Det är väldigt tråkigt när ingen svarar.

Nu blir det i alla fall ett planerat avbrott. På torsdag åker jag till Budapest. Kommer hem sent sent söndag kväll.

Ooh Budapest! Hälsa stan från mig. Den är fin. Missa inte Gellert-badhuset och att äta kastanjepuré med rom och vispgrädde! Bela Lugosi var ungrare så alla vampyrer med självrespekt talar med ungersk brytning, så det så. :D


Ja det är ju en viss skillnad: ungerskan är släkt med finskan och estniskan, rumänskan är väl slavisk med stora inslag av latin.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » ons mar 15, 2006 15:39

Nyx skrev:Ooh Budapest! Hälsa stan från mig. Den är fin. Missa inte Gellert-badhuset och att äta kastanjepuré med rom och vispgrädde! Bela Lugosi var ungrare så alla vampyrer med självrespekt talar med ungersk brytning, så det så. :D


Consider it done. Vi ska givetvis gå på något fint badhus. Sen ska jag hålla utkik efter puré och Bela. Vilken maffig rollista han har! Spelade ofta Dr, Prof. eller Count med något absurt namn typ Werdegast, von Ratz, Orloff, Carruthers, Vornoff och så var han så klart Count Dracula i Dracula.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » ons mar 15, 2006 15:41

Binchy skrev:
Nyx skrev:
fripp21 skrev:Fast det är roligt när ni svarar. Det är väldigt tråkigt när ingen svarar.

Nu blir det i alla fall ett planerat avbrott. På torsdag åker jag till Budapest. Kommer hem sent sent söndag kväll.

Ooh Budapest! Hälsa stan från mig. Den är fin. Missa inte Gellert-badhuset och att äta kastanjepuré med rom och vispgrädde! Bela Lugosi var ungrare så alla vampyrer med självrespekt talar med ungersk brytning, så det så. :D


Ja det är ju en viss skillnad: ungerskan är släkt med finskan och estniskan, rumänskan är väl slavisk med stora inslag av latin.

Off-topic, men rumänska är ett latinskt språk. Många pratar ungerska även i dagens Transsylvanien eftersom det länge var knutet till Ungern (fram till 20-talet nånting). Ganska het politisk potatis än idag, tror jag.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » ons mar 15, 2006 16:06

Frågeställningen kvarstår. Hur stor är chansen att träffa på en riktig vampyr? Jag menar, finns de verkligen inte? :?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Tam » ons mar 15, 2006 16:11

Såg några minuter på Serenity dubbad till ungerska, bara för att jag kunde, och det låter ju smått som finska. Du kan ju ta och lära ett par fraser därifrån, fripp.
"Sure would be nice to have some granades, don't you think?!" är av nån anledning det första jag kommer att tänka på. Vet inte riktigt hur bra den funkar som icebreaker.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav fripp21 » ons mar 15, 2006 16:18

Tam skrev:Såg några minuter på Serenity dubbad till ungerska, bara för att jag kunde, och det låter ju smått som finska. Du kan ju ta och lära ett par fraser därifrån, fripp.
"Sure would be nice to have some granades, don't you think?!" är av nån anledning det första jag kommer att tänka på. Vet inte riktigt hur bra den funkar som icebreaker.


LOL. :D

Det beror förstås på vilka jag vill bryta isen med? Har du inte några schyssta fraser från dialogen med Inara? Kanske från the Training House?

Men du, du måste ge mig fraserna på ungerska! Fonetisk stil dock. Fripp...bad...in the latin. Fripp... bad...in the hungarian.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Tam » ons mar 15, 2006 16:37

fripp21 skrev:
Men du, du måste ge mig fraserna på ungerska! Fonetisk stil dock. Fripp...bad...in the latin. Fripp... bad...in the hungarian.

Du har inte R2/4-dvd? Språklärare är nog inte nåt jag är bra på att vara.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav fripp21 » ons mar 15, 2006 16:43

R1US. Köpte 40-discs boxen. Den står hemma på den vänstra högtalaren, lite framför R2Uk Angel boxen (30 discar).
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » ons mar 15, 2006 16:45

Oj blandade ihop trådarna. Nej jag har R1-versionen av Serenity. Jag tänkte köpa den där tin-boxen från Australien när den kommit i lager igen.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Tam » ons mar 15, 2006 17:01

Serenity - filmen
Let's be bad guys = Legyunk rossfiúk. Y låter som j, inga långa vokaler. Men sen gav jag upp. Sorry.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Forever Chosen » ons mar 15, 2006 23:45

Ett kanonavsnitt! Klockrent rätt igenom, Evil Willow dominerar från första till sista minut!
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Tea » mån apr 03, 2006 20:27

Ett annat favoritavsnitt. verkligen. Det är underbart roligt...

OCH inte minst bra musik. K's Choice- Virgin state of mind, när Vamp-Willow kommer till Bronze.
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Zaxx » tor aug 17, 2006 21:02

Bläddrade i min nya Watchers Guide vol. 3, där fanns det bilder på "Doppelgängers", så visade de olika stunddubblar och andra tvillingkort.

Var bara tvungen att se om Doppelgängland igen då.

Spoler citat som kan ha med framtiden att göra:- I think I was kinda gay...

- HANDS HANDS!

- Do we have to snuggle?


Skrev dem rakt ur minnet, kanske är fel, men alltså.. så grymma lines :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön okt 29, 2006 23:14

Yay! Jag såg dagens omtitts-avsnitt på rätt dag! :D För första gången sedan 1.03...

Det här är fortfarande lika gyllende och jag skrattar jämt lika hårt åt vissa delar. Har säkert nämnt dem tidigare i tråden flera gånger, men "Inside the sofa in hell", "You all didn't happen to do a bunch of drugs, didja?", "Me and Oz play Mistress of Pain every night" och naturligtvis hela undercover-scenen är så underhållande och fantastiska som TV överhuvudtaget blir och tecken på varför Aly Hannigan är en sådan gudinna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gollum » mån okt 30, 2006 13:58

Gollum är ikapp och back on track! Nu ska man bara börja kommentera direkt efter avsnittet också. :?

Identitetskriser i tonåren är ta mig jävulen inget att leka med. Och att omsätta detta i den här idén om att Willow funderar på en alternativ livsstil är briljant. Anya kommer tillbaka och på ett sätt låter Willow få sin önskan i uppfyllelse (trots avsaknad av halsband) men precis som förra gången - Be careful what you wish for... När det går upp för henne vad ett alternativ hade varit är både hon (och vi andra) ganska näjda med hur det egentligen fungerar, och att hon faktiskt är bra som hon är. Med en liten twist att hon faktiskt kan ha framgång även som lite annorlunda.

Blänkaren mot problemen även med sin sexuella identitet i dess år är också välgjord. eller inbillar jag mig bara ovanligt många homosexuella anspeglingar?
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav ftwtysken » mån okt 30, 2006 14:09

jaha, så gollum tar sig tid på jobbet att skriva lite om Buffy :) Det gläder mig, hehe. Ska väl egentligen inte säga så mycket om avsnittet, det var ju ett tag sedan jag såg det nu. Men jag minns att jag tyckte om det - riktigt mycket.

Förresten gollum, och detta är riktigt OT (spoiler OffTopic som fan) hur ska vi göra på lördag? ring mig!
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav A bear » mån okt 30, 2006 15:11

"Doppelgangland" är verkligen ett härligt avsnitt. Ett av seriens bästa, tycker jag.

Bästa replik:
WILLOW: It's really nice that you guys missed me. Say, y'all didn't happen to do a bunch of drugs, did ya?
XANDER: Will, we saw you at the Bronze. A vampire.
WILLOW: I'm not a vampire!
BUFFY: You are. I-I mean, you, you were. Giles, planning on jumping in with an explanation any time soon?
GILES: Well, uh... something... something, um, very strange is happening.
XANDER: Can you believe the Watcher's Council let this guy go?


Bästa popkulturreferens:
ANYA: If she's a vampire, then I'm the creature from the black lagoon!


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: I slutet, precis när Buffy räddar Willow från VampWillow, dyker Oz upp med en trumpinne i handen och verkar beredd att slåss om nödvändigt. Skulle Oz kunna ha ihjäl VampWillow? På något vis tror jag nästan det. Oz har absolut noll förmåga att förtränga fakta; han ser alltid saker precis som de är. (Minns hans reaktion på att vampyrer finns - "That explains a lot" - eller på att han är varulv. "Huh. Is cousin Jordy a werewolf?") Han älskar Willow, men han är nog också den ende av dem (förutom kanske Angel) som utan några större betänkligheter skulle kunna sticka en träbit i hjärtat på en vampyr som ser ut precis som Willow.

Hej Joss Whedon: Ja, vad säger man. Säsongens tema med att se vad man kunde ha blivit (eller för all del skulle kunna bli) - Buffy/Faith, Giles/Wesley, Bangel/Spilla - fortsätter.
WILLOW: No way. Some people just don't have that in them.

WILLOW: I mean, I know she's not me. We have a big nothing in common, but... still.
BUFFY: There but for the grace of getting bit.
VampWillow ÄR Willow - minspelet, språket, surandet, entusiasmen, alltihop, men utan samvete (och alla koppar i skåpet). Om lilla ofarliga Willow har den här potentialen inom sig, vem är då immun? Inte Faith i alla fall; hon faller pladask för borgmästaren, även om hon ser lite betänksam ut när han säger att Willow måste dö. Speaking of...

Awww:
FAITH: Thanks, Sugar Daddy.
WILKINS: Now, Faith, I don't find that sort of thing amusing. I'm a family man.
Man undrar när senaste gången var Faith hade någon som behandlade henne som något annat än ett sexobjekt eller ett vapen. Härlig liten scen.

Höh? Det skulle väl vara att Faith verkar ha fått lite väl mycket frihet väl fort efter det föregående avsnittets problem. Man tycker att de borde vilja hålla henne närmare gruppen, inte längre bort från den.

Wow, detta är en bra serie: Wow, detta är den bästa TV-serie som gjorts.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lilith » mån okt 30, 2006 18:45

Ett riktigt bra avsnitt. Här visar Aly upp sig! :D

Gillar Vamp-Willow-scenerna. "Bored now". (spoiler s6) dyker ju upp igen!. Och Willow som skruvar sig i Vamp-Willow-kläderna. Den lilla vinkningen till Oz. Det är bara så underbart.

Håller med om Björnens Oz-analys. Han skulle göra det. Vamp-Willow är inte hans Willow. Punkt.

The Mayor och Faith scenerna är också helt galet bra. Stackars Faith är inte van att bli behandlad som ett omhändertaget barn (sugar daddy).

Edit: Ooops, blandade ihop lite med nästa avsnitt.....Borta nu.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Capt. Peroxide » fre jan 26, 2007 1:08

Alla har redan hyllat detta underbara avsnitt. En klart tia.

Ett par saker bara:

Visst ser VampWillow finsk ut på något sätt? Eller hon liknar finska gother jag har träffat. Svårt att förklara om man inte träffat de här finska gotherna, men om någon berättade att Alyson Hannigan har något slags finskt påbrå skulle jag inte bli jätteförvånad. Fast snygg eller sexig? Inte direkt, kinkystilen får mig att vilja konstatera: Bored now...

Roligaste scenen: Cordy som ska prata allvar med VampWillow. Den stackars varelsen verkar verkligen uttråkad intill panik. Och blodtörstig kanske.

Jag gillar ju Emma Caulfield väldigt mycket, och hon glänser det lilla hon är med. Men visst svär hon när hon inte får köpa öl? Visst, i manuset på http://www.unreliablenarrator.net/buffyverse/buffy_shooting_scripts/3x16.htm står det

"I'm eleven hundred and twenty years
old! Just give me a friggin' BEER!"

Men det är INTE så det låter när jag lyssnar.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » ons jun 06, 2007 20:56

Första gången jag såg detta avsnitt var det en besvikelse eftersom avsnittet hypats så enormt. Senare gånger har jag tyckt ungefär samma sak som första gången: bra avsnitt, men bra?! Knappast. Jag måste dock få säga att denna den senaste omtitten gör mig förvånad över att jag skulle ge detta avsnitt en 6:a på Buffyskalan (se första sidan i denna tråd). Jag tycker fortfarande inte att detta är det bästaste avsnittet i Buffyverse eller ens i närheten (antagligen inte ens topp 20), men det var bra mycket bättre och mer underhållande än jag minns det. Se vad några år av vila kan göra för ett avsnitt? Helpless tycker jag nu är bättre än förr, detsamma med Doppelgangland. The Zeppo tyckte jag dock mindre om än jag brukar. Hm...

En sak jag gillar med avsnittet är att nya karaktärer får uppleva liknande saker som andra karaktärer tidigare i säsongen: Alltså är inledningen Willows The Zeppo. Och resten av avsnittet är Vamp-Willows The Wish = hon har hamnat i en skrämmande alternativ verklighet där hon precis som Cordy försöker rätta till det och få det att bli den värld hon vill ha.

Annars har jag inte så mycker mer att säga. Avsnittet har höjts från 6/10 till 7-8/10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons nov 18, 2009 17:35

Det här är inte ett av mina favoritavsnitt, men det är över medel i alla fall.

Willow är så söt när hon är trött på att vara pålitlig och vill vara lite upprorisk med bananen och allt. Och så gillar jag när Xander viftar med korset mot Willow, när Willow slår ner Anya och Wesleys skrik när Cordy knackar honom på axeln.

Alyson Hannigan är riktigt bra i det här avsnittet.

Favoritcitat:
Xander: Will, we saw you at the Bronze. A vampire.
Willow: I'm not a vampire.
Buffy: You are. I mean, you, you were. Giles, planning on jumping in with an explanation any time soon?
Giles: Well, uh... something... something, um, very strange is happening.
Xander: Can you believe the Watcher's Council let this guy go?

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

?

Inläggav Devilina » tis jul 20, 2010 21:00

Är det bara jag eller har biblioteket först nu i detta avsnitt fått sådanna vita säkerhets grejer vid dörrarna? Som man ser typ 5 minuter in i avsnittet? :S Dom var väl inte där förr?
Willow: It's really nice that you guys missed me. Say, y'all didn't happen to do a bunch of drugs, did ya?
Xander: Will, we saw you at the Bronze. A vampire.
Willow: I'm not a vampire!
Buffy: You are. I-I mean, you, you were. Giles, planning on jumping in with an explanation any time soon?
Giles: Well, uh... something... something, um, very strange is happening.
Xander: Can you believe the Watcher's Council let this guy go?
Devilina
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 jul 2010

Inläggav noike » tis jul 20, 2010 21:27

Devilina skrev:Är det bara jag eller har biblioteket först nu i detta avsnitt fått sådanna vita säkerhets grejer vid dörrarna? Som man ser typ 5 minuter in i avsnittet? :S Dom var väl inte där förr?

Skolbiblioteket i Sunnydale borde vara känt för nyckfullt inköp av saker som snabbt kastas bort. Men de kanske var gamla saker som de fått ta över efter gymnastiksalen eller nått — inte som om att det är direkt hård åtgång på böckerna där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: 3x16 Doppelgängland

Inläggav Spuffy » lör mar 05, 2016 22:34

Åh! Om jag blev besviken på the Wish vid denna omtitt, så blev jag nog ändå positivt överraskad av Doppelgängland. Eller, det blev jag nog inte. För jag visste ju att det var skitbra. Men det var lika bra som jag mindes det!

Aly! :lovebunny: Willow, Vamp-Willow, Willow som låtsas vara Vamp-Willow, Vamp-Willow som är olycklig i Willows kläder... Helt underbart är det!

Sen älskar jag (spoiler resten av säsong 3) Percy och hur han återkommer senare under säsongen, även i slutet av säsongen fortsatt skräckslagen över hur läskig "Willow" var - och hon låter honom fortsätta tro det! :D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron